Mercedes-Benz testează un camion autonom, pe care vor să-l producă în serie din 2025
de Sebastian Toma
Vineri, 04.07.2014
NewsletterEşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După maşinile autonome vor veni şi camioanele autonome, spune şeful diviziei de camioane de la Daimler. Nemţii au deja un prototip capabil să se conducă singur pe autostradă, iar versiunea de serie vine în 2025.
Vrem să fim în continuare liderul pieţei de camioane şi implementăm sisteme inovatoare pentru a ne sublinia şi întări poziţia. În cazul lui Highway Pilot, nu avem nicio intenţie să-l împărţim cu rivalii. Avem un avantaj tehnologic şi vrem să-l fructificăm la maximum.
Wolfgang Bernhard
şeful diviziei Daimler Trucks
Daimler, concernul care deţine marca Mercedes-Benz, a început testele cu un camion autonom, capabil să se conducă singur. Modelul respectiv este bazat pe un Mercedes-Benz Actros şi poate să vireze, să frâneze şi să accelereze independent. Reprezentanţii mărcii germane intenţionează să dezvolte sistemele care-l echipează pentru a realiza o versiune de serie, pe care plănuiesc să o aducă pe şosese până în 2025 pentru a-şi menţine avantajul tehnologic faţă de competitori din acest segment. Cei de la Mercedes-Benz Trucks se bucură de un uşor avantaj la acest capitol, deoarece compania Daimler AG a dezvoltat deja sisteme de conducere autonomă, implementate până la un punct în gama S-Klasse, despre care susţin că este capabil deja să se conducă singur, doar că nu există cadru legislativ care să-i permită acest lucru. Când vor exista legi pentru vehiculele autonome, Daimler vrea să introducă sistemul în Europa şi în Statele Unite ale Americii pentru a face transporturile rutiere mai sigure. Dacă şoferii nu ar fi nevoiţi să ţină mâinile pe volan mai multe ore în şir, timpii lor de odihnă ar putea fi reduşi, accidentele ar fi şi ele reduse faţă de situaţia actuală, iar transportul mărfurilor pe şosele ar putea să fie mai ieftin şi mai sigur în viitor.
Esential89km/h este viteza maximă la care poate funcţiona sistemul de conducere autonomă de la Mercedes-Benz Trucks în faza de prototip.
Mercedes-Benz a făcut deja o demonstraţie cu prototipul respectiv, echipat cu sistemul botezat provizoriu "Highway Pilot", în cadrul căruia un şofer a stat la volan cu mâinile încrucişate în timp ce vehiculul se conducea singur pe o porţiune de autostradă în zona oraşului Magdeburg din Germania. Principalul rival al diviziei de camioane de la Daimler vine din Suedia, cei de la Volvo Trucks promiţând să devină cel mai profitabil constructor de vehicule comerciale, aflat în prezent pe a doua poziţie după Mercedes-Benz Trucks. Cei de la Volvo Cars lucrează şi ei la un sistem de conducere autonomă, iar implementarea sa nu ar fi exclusă pe gama de camioane Volvo Trucks. Spre deosebire de alte companii şi alte sisteme, cei de la Daimler nu au nicio intenţie să împartă soluţia lor de conducere autonomă a camioanelor cu alţi producători.
Camionul autonom de la Mercedes-Benz are patru senzori radar şi o cameră stereo, iar sistemul monitorizează date privind traficul, topografia terenului, condiţiile meteo şi calitatea suprafeţei de rulare.
În prezent, prototipul poate să se conducă singur la viteze de până la 89 km/h. Pentru moment, camionul nu este capabil să schimbe benzile sau să depăşească în modul autonom, dar inginerii încearcă să dezvolte un asemenea sistem, care ar implica numeroşi senzori în unghiurile moarte ale camionului şi o multitudine de linii de cod care să ajute vehiculul să ”gândească” atunci când este nevoie de o depăşire.
Comentarii (1)