Constructorul german a început testele preliminare cu o nouă baterie în stare solidă, dezvoltată împreună cu americanii de la Factorial Energy. Noua baterie promite să garanteze o autonomie de peste 1000 de kilometri cu o singură încărcare.
Testele sunt efectuate cu un Mercedes-Benz EQS special adaptat pentru a putea integra noua baterie. Carcasa acumulatorului este redesenată și include actuatoare pneumatice dezvoltate chiar de către inginerii echipei de Formula 1. Acest sistem controlează expansiunea și contracția materialelor din interiorul celulelor în timpul încărcării și descărcării pentru stabilitate și longevitate îmbunătățite.
Actualul Mercedes-Benz EQS, în versiunea 450+, primește un acumulator litiu-ion cu o capacitate de 118 kWh și care garantează 822 de kilometri în regim WLTP. Bateriile în stare solidă care vor fi dezvoltate de Mercedes-Benz promit o îmbunătățire a autonomiei cu 80% prin comparație cu bateriile litiu-ion.
via Mercedes-Benz
Masinile electrice noi se incarca in 10 minute 80% din baterie.
Din cauza scumpirilor la diesel ca se doreste inlaturarea lui va costa mai mult sa deti o masina diesel decat gpl, hibrid sau electric.
Sa nu mai vorbim de faptul ca dieselul e stricacios daca e condus subturat de la depunerile de calamina, am avut diesel si am vazut cum arata admisia infundata de abia au loc tachetii sa se miste de la calamina.