Mercedes-Benz nu pregătește un răspuns la tehnologia de injecție cu apă anunțată de BMW. Thomas Weber, un membru al consiliului de conducere al mărcii din Stuttgart, a declarat că sistemul prezentat de BMW este prea complex și nu aduce beneficii substanțiale, deci nu este interesant pentru viitoarele modele de producție ale Mercedes-Benz. Sistemul de injecție cu apă de la BMW are rolul de a răci temperatura din camera de combustie a motoarelor benzină turbo și aduce beneficii atât la nivelul puterii maxime dezvoltate, cât și la nivelul consumului de carburant în regim de conducere sportiv. Din păcate pentru statistici, sistemul nu aduce nicio îmbunătățire la consumul mixt în ciclul standard NEDC, ceea ce ar fi dus la implementarea sa rapidă pe mai multe motorizări din oferta mărcii din Munchen, după cum ne-au mărturisit reprezentanții BMW care au lucrat la proiect.
Thomas Weber, oficialul Mercedes-Benz care a discutat despre implicarea companiei în această tehnologie, și-a propus să urmărească atent evoluția sistemelor de injecție cu apă în viitorul apropiat. În prezent, reprezentantul Mercedes-Benz consideră că tehnologia este prea dificil de implementat pe o mașină de producție din mai multe constrângeri tehnice, cum ar fi soluția de obținere a apei necesare sistemului, iar beneficiile tehologiei la nivel de eficiență nu sunt suficiente pentru a-i motiva pe cei de la Mercedes-Benz să o testeze mai departe.
EXCLUSIV: Între hidrogen, apă şi maşini. Am testat tehnologiile maşinilor BMW de mâine
Mercedes-Benz se poate mândri cu cel mai puternic motor 2.0 turbo disponibil în prezent pe un automobil de serie, aflat în echiparea lui A45/GLA45 și CLA 45 AMG. Acesta din urmă este o unitate cu patru cilindri în linie și cu o singură turbină, iar nivelul de putere asigurat este de 381 CP, mai ridicat decât la orice rival din rândul motoarelor cu aceeași cilindree. Motorizarea atinge nivelul de putere menționat fără să necesite un sistem de injecție cu apă. Cei de la BMW au prezentat sistemul lor de injecție cu apă pe Safety Car-ul din Moto GP, un M4, iar noi am avut ocazia să-l testăm pe un BMW Seria 1. Pe lângă îmbunătățirea consumului de carburant în regim sportiv de conducere, cei de la BMW se mândresc cu faptul că sistemul lor nu necesită alimentarea cu apă din partea utilizatorului, deoarece obține lichidul din condensul realizat de instalația de climatizare.Via Motoring.au
Comentarii (2)