Mercedes-Benz și Rivian vor construi împreună utilitare electrice în Europa

de Tiberiu Safta
Vineri, 09.09.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz a încheiat un parteneriat cu Rivian, un constructor american de mașini electrice. Împreună, cele două companii vor construi vehicule comerciale electrice în Europa.

Mercedes-Benz și Rivian au încheiat un parteneriat nou, prin care cele două companii vor construi vehicule comerciale electrice pentru piața europeană. Cele două mărci au semnat un memorandum de înțelegere, iar viitoarele vehicule comerciale electrice ale acestui mariaj ar urma să fie construite într-o fabrică din Europa Centrală sau de Est.

Din informațiile existente, cele două mărci vor construi două astfel de vehicule comerciale, unul pentru fiecare brand. Una dintre dube va fi bazată pe platforma Mercedes-Benz VAN.EA, care se va regăsi la toate dubele mărcii germane începând din 2025. Cealaltă dubă va fi bazată pe cea de-a doua generație a platformei RLV, dezvoltată de Rivian.

Cele două companii speră ca, prin întemeierea acestui parteneriat, costurile dubelor electrice să fie mai mici pentru clienți. Deocamdată, nu se știe exact când vor începe cele două mărci să construiască aceste vehicule. Comunicatul de presă Mercedes-Benz precizează că producția dubelor electrice va începe peste câțiva ani.

Anterior, Rivian a mai încheiat un parteneriat cu Ford, care a luat sfârșit la finalul lui 2021.

Rivian se află și în procesul de finalizare a unui parteneriat cu compania Amazon, prin care Rivian va construi dube electrice pentru compania de comerț online.

via Mercedes-Benz, Rivian

Comentarii (8)

  • IncompetențaDeTipGerman
    Mercedes tot timpul trebuie să facă un parteneriat cu altă companie pentru vehiculele comerciale. De mult timp nu mai sunt capabili să le facă singuri.
    14 4
  • inexorabil
    Mafănele, am priceput mesajul tău de substrat, care se referă la competenţa de tip românesc, pe care, din fericire, o întruchipezi chiar mata. De pildă, eşti cel mai avizat să te pronunţi pe tema viitorului electric, pledând în favoarea ta tocmai vasta ta experienţă personală cu astfel de vehicule. Nu ca mine, care, dimpotrivă, nu conduc nimic (chiar şi aşa, tot pap oxigenul bebeluşilor, iar pe urşii populari îi bag în spital cu ale mele noxe – faptul că n-am maşină nu înseamnă că n-am ţeavă de eşapament).
    3 9
  • Pentru “incompetentu”… când spui Mercedes, BMW sau WV etc. tu crezi ca este un Grigore care a îmbătrînit si nu mai știe nimic? Toate aceste alianțe sunt WIN-WIN, adică se face schimb de tehnologie ca tu (clientul final), se beneficiezi de un produs mai complex, mai avansat la un preț cât mai redus. Orice companie are ceva “al iei” altfel nu ar exista pe termen lung. Fără aceste alianțe unii ar dispărea. Sper ca poți măcar se rumegi înainte sa aberezi așa ca ai tu ceva de spus. Tu îți imaginezi (in întunericul din creierul tău) ca celor de la Rivian li sa făcut brusc mila de Mercedes si vor să-i salveze.
    Din punctul meu de vedere Mercedes “vede” ca nu mai are piața, adică zona de preț pe care ei sunt VS capacitați de producție arată nasol. Mercedes poate produce puțin peste 3 mil masini pe an VS BMW in jur de 2,7 mil (așa pentru a înțelege situația). De aceea cred eu ca Electricele nu pot sa aibă încă succes, sunt scumpe si mai vine faza cu autonomia si încărcarea. Peste 85% din piața auto este sub 25.000 euro/masina, atâta se poate astăzi. Crezi ca nu si-a luat lumea Eclass sau seria 5 pentru ca au așteptat Electricele? Cele doua modele erau deja in zona de preț ale electricelor sau chiar mai jos. Seria 5 si Eclass ating împreuna undeva la 360.000 de unități pe an. O alta problema a BEV si PHEV este service-ul, un vecin a avut un accident si PHEV-ul lui pentru care a plătit 60.000 de euro sta in service de 3 luni si estimarea este încă 4 pentru ca nu știe nici naiba se le repare si nu au nici piese. Un accident similar la o clasica se rezolva in maxim 3 săptămâni. El (vecinul) mai are vreo 4 masini (ca altfel nu-si lua PHEV), deci nu-i stres… dar nu cred ca-i valabil pentru prea mulți ;)
    6 8
  • IncompetențaDeTipGerman
    @inoperabil
    Unii copii au prieteni imaginari, tu (fiind și puțin senil că, deh, vârsta...) ai un inamic imaginar pe care l-ai botezat Măfănel, care te obsedează și care te face irascibil și nesuferit.
    Îți recomand să-ți bagi niște perfuzii în cap, să papi un sandviș cu romparkin ca să te liniștești și să nu mai agresezi oamenii aiurea-n tramvai.

    @Dutz
    Tu erai o persoană rațională și decentă. Ce-ai pățit, ai băut apă după inoperabil?
    Eu nu am făcut decât să evidențiez faptul că Peugeot, Fiat, Opel (înainte de Stellantis) Renault și Volkswagen - adică toate companiile care produc autoutilitare în Europa - sunt capabile să-și facă singure propriile mașini, iar marele Mercedes (cea mai valoroasă companie auto după Toyota) nu poate, are nevoie de ajutorul Renault (eventual Nissan) sau Rivian. Utilitara a devenit prea grea de realizat pentru germănoși.
    8 1
  • Colaborările sunt pentru a reduce din costuri, nu din cauza incompetenței .

    Urmează creșterea asigurărilor pentru electrice, pentru că s-a constatat că pagubele produse de o electrică sau între electrice, sunt mai mari, pentru că sunt mai grele, nu mai vorbim de înlocuirea bateriei, deci se termină ușor ușor cu mocangeala, de la parcări până la taxe, ecologia este scumpă, mi se pare că mulți sunt ecologiști pe banii altora .
    3 1
  • Scuze ca am fost răutăcios… puțin prea ușor. Totuși sunt surprins ca ți se pare așa mare scofala alianța dintre Mercedes si Rivian. Nu sunt fan camionete si se pare ca nici cei de la Mercedes, dar probabil au văzut ei o oportunitate pe zona asta, iar Rivian a venit cu ceva destul de ok (lăsând la o parte tam, tam-ul pro sau contra electrice). După cum spuneam cine vrea si poate, treaba lui. Mercedesul a mai încercat cu o camioneta nu in trecutul îndepărtat si nu a reușit mare lucru. Posibil sa fie “grăbiți”, Rivian sa vrea ceva de la ei si uita asa se mai salvează timp si mulți bani. Sunt chiar curios dacă cu pick-up electric vor reuși ceva… eu cred ca nu, dar nu este prima data când am greșit.
    1 1
  • IncompetențaDeTipGerman
    În încercarea cu camioneta, de care aminteai, era vorba de un Nissan cap-coadă rebrănduit Mercedes și vândut mult mai scump decât originalul. Normal că nu s-a vândut, că oamenii nu cumpără utilitare pentru epatare ci pentru a le munci.

    Eu înțeleg rațiunea colaborării dintre companii. Înțeleg conceptul de reducere a costurilor și nu-l blamez în niciun fel. Dar de toate aceste lucruri nu este conștientă doar compania Mercedes (și unii comentatori de pe AM), iar toți ceilalți care-și fac singuri utilitarele sunt niște fraieri care nu au auzit de asta. Friții sunt, pur și simplu, incapabili să producă singuri utilitare la același nivel de calitate cu concurența.

    Mie nu mi se pare o mare scofală colaborarea dintre Mercedes și Rivian ci, din contră, o practică devenită obișnuință pentru germănoși. Pentru că nu pot altfel !
    3 1
  • Eu zic ca-s disperați, nu au cu ce-si acoperi capacitățile de producție. Mercedes merge cam pe 80- 85% de vreo 3-4 ani. La BMW lucrurile stau ceva mai bine, ei sunt la 95% si unele fabrici trec de 100% adică fac schimburi suplimentare. Si Mercedes si BMW au o grămada de modele in portofoliu care dacă nu vânzări de peste 250 buc/zi merg in pierdere. Alianțele de genul sunt o constrângere financiare si nu ca nu ar putea… de cele mai multe ori.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru