În urmă cu o săptămână, Parlamentul European a votat propunerea Comisiei Europene ca vânzarea de mașini noi cu motoare termice să fie interzisă, pe Bătrânul Continent, din 2035.
Acum urmează ca cele 27 de state membre să ajungă la un acord. Lucru care nu va fi deloc ușor, având în vedere că unele dintre cele mai mari economii din UE, Germania, Italia și Franța, sunt împotriva acestei decizii.
Sunt și producători de automobile care o susțin. Ford, Stellantis și Jaguar sunt pe listă, alături de nume mari precum Mercedes-Benz și Grupul Volkswagen.
Cei doi producători germani sunt de părere că acest plan este "ambițios, dar realizabil". Potrivit Volkswagen, trecerea la mobilitatea pur electrică este ireversibilă.
Mai mult, reprezentanții Mercedes-Benz susțin că eliminarea motoarelor termice din portofoliu ar putea avea loc și mai repede. "Până în 2030", spun ei.
via Automotive News
Electricele se maturizeaza si se produc in masa de o perioada buna. Preturile nu dau nici un semn de scadere sau macar stagnare. Din contra, compactele electrice sunt mai aproape de 40k euro iar subcompactele sunt peste 30k euro.
Fara un nou tip de baterie mai bun si mai ieftin decat actualele, pariul pe electrice mi se pare foarte riscant.
Unde mai pui ca prin SUA si Europa bantuie o criza energetica suprapusa peste o perioada inflationista grava datorate tiparnitelor de bani care s-au incins in ultimii2-3 ani si a interzicerii importurilor din Rusia. Asta daca nu murim de foame in curand.
Cu toate astea, producatorii tot cred ca lumea o sa umble cu limba scoasa dupa masini de 30-40-50k euro.
Buba la cap.
P.s. filmul Equals de prin 2016 ne arată exact tipul de societate pe care câțiva o visează pentru majoritate.
Prevad ca brandurile mari, vor face ca bancile in 2008, iar in 2035 vor veni sa se milogeasca sa fie salvate, ca altfel inchid biznisul.
Ramane de vazut, dar eu unul nu ma vad cumparand o electrica prea curand, nu de alta, dar unde dracu' o incarc, ca io stau la bloc si nu exista infrastructura...iar de cumparat casa doar ca sa am un loc de incarcat masina pur si simplu nu imi permit.
2025 era termenul matur, realist si responsabil.
- infrastructura
- tehnologie
- productie
- furnizori
- clienti
Unii dintre voi vorbiti fara sa ganditi, nu luati in considerare atat de multi factori. Aici nu vorbim de a trece de la televizoare cu tub catodic la LED (si aici a durat multi ani), aici vorbim de industrii foarte integrate si lanturi de aprovizionare complexe, si infrastruscturi, si forta de munca, si know-how, si materiale rare necesare productiei etc. etc.
Va uitati doar la industria auto, zici ca aici este sperietoarea planetei, insa voi n-ati plantat in viata voastra un copac!
Nu știm ce se va in 3 ani, dar ei se hazardează in declarații.
Oricum cei care declara așa ceva știu foarte bine ca n-o sa mai răspundă de consecințe, pentru ca nu o sa mai fie ei la conducere așa ca pot sa spună orice.
Interesant este ca avem o herghelie de creduli spălați care cred așa ceva… hai drepți si aplaudați.
In ceea ce privește inepțiile lui Voiculescu… doar ignore ce sa mai spui…
"n-au niciun merit" - ok, continua sa te minti. tocmai, ca au toate meritele. altii, ca rusii, au super resurse si uite ca nu sunt in stare de nimic, tot la ce au altii jinduiesc. ce au reusit norvegienii pe partea de electrificare e facut in multi ani, ani in care tot politicul a actionat in aceesi directie, nu ca la noi, ba hais, ba cea si nu poti tu recupera deficitul in cativa ani. mai ales ca noi nici nu vrem. dar asa e, nu au niciun merit. right
Sa imi zici si mie cate electrice vezi pe drum, nu ce scriu astia in presa mincinoasa.