Mercedes-Benz și Factorial au dezvoltat noi baterii în stare solidă: oferă autonomie mai mare cu 80%

de Tiberiu Safta
Joi, 12.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz, în parteneriat cu americanii de la Factorial, au dezvoltat împreună noi baterii în stare solidă. Potrivit celor două companii, noile baterii oferă o autonomie mai mare cu 80% pentru mașinile electrice față de bateriile litiu-ion.

În 2021, Mercedes-Benz a încheiat un parteneriat cu Factorial, o companie americană producătoare de baterii. Cele două companii și-au propus să producă baterii în stare solidă pentru viitoarele modele electrice ale mărcii germane. Iată că acum au apărut primele prototipuri ale acestor baterii, care promit o autonomie mărită semnificativ, precum și o rezistență mai mare la temperaturi foarte mari.

Noile baterii dezvoltate de Factorial în colaborare cu Mercedes-Benz promit să ofere o autonomie mărită cu până la 80% față de bateriile convenționale din prezent. Bateriile în stare solidă au o densitate a energiei de 450 Wh/kg și primesc un design avansat cu un catod uscat pentru a mări eficiența și sustenabilitatea procesului de producție.

Mai mult, noile baterii sunt mai ușoare decât cele din prezent, ceea ce va duce și la o creștere a eficienței electrice. De asemenea, aceste baterii vor putea funcționa în siguranță chiar și atunci când temperatura lor depășește 90 de grade Celsius.

Față de celulele actuale, noile celule ale bateriilor în stare solidă ar urma să ofere o îmbunătățire de 40% a densității energiei.

La final, Factorial crede că noile baterii vor intra în producție până la finalul deceniului.

via Carscoops

Comentarii (22)

  • SfântuAșteaptă
    Ah, ce mult îmi plac companiile astea care ne spun ce produse vor lansa ele peste 5 ani!
    21 9
  • Hai ca nu se poate. Tot nu bate un DIZAL.
    Ce eficienta sau autonomie daca nu pute sau nu face galagie?
    Pai cum se mai fac remarcati in trafic cocalarii cu evacuarile modificate?
    Astia investesc in baterii si BMW tocmai ce a scos un nou pachet M cu accesorii care sa iti ia mintea de la ce trebui sa fie cu adevarat o masina: un obiect care sa te duca in siguranta din A in B. Nu trebuie sa fie frumos, trebuie sa fie practic, sigur si confortabil.
    Dar unele marci merg pe ce atrage cocalari: aspect si frumusete.
    13 24
  • Valica tre sa investeasca si in fiabilitate ,ca sunt departe de Bmw la acest capitol.Vezi S-ul prabusit total.
    15 5
  • Tehnologia solid state este testată de mulți ani, problema este producția de serie mare, de ani de zile se tot amână pentru ca este mai complexă și mai costisitoare decât actualele baterii, deci tot de costuri vorbim, ca așa tehnologii există, sa le produci în cantități mari este problema .
    18 4
  • @sfatul
    Banuiesc ca motorul diesel a aparut direct si nu a suferit modificari intre timp, cu exceptia software de la germani care l-a facut mult mai putin poluant :))
    Orice tehnologie noua are nevoie de timp.
    Si bateriile li-ion s-au tot dezvoltat intre timp. Ca pana acum cativa ani totul mergea cu baterii pe care nu le puteai incarca.
    Cum au evoluat telefoane mobile?
    Cate masini electrice erau pe strazi acum 10 ani? Cati producatori auto aveau modele electrice acum 5 ani? Cate modele electrice sunt acum disponibile?
    Daca reusesti sa intelegi cate s-au schimbat in ultimii 5 ani, atunci e usor sa intelegi cum si cat de repede se misca treburile si tehnologia.
    In plus e mai mult focus pe siguranta si nu se pun tehnologiile asa usor pe strazi.
    17 21
  • @dan_grc
    Pai e adevarat, dar daca ne uitam in ce se investesc banii in zilele astea, e si normal sa fie mult in urma: BMW investeste in tehnologie de schimbat culoarea masinii, in pachete M pentru masini. Iti dai seama ca daca banii astia ar fi investiti in tehnologiile cu adevarat importante, s-ar dezvolta mult mai rapid bateriile.
    Dar interesul e sa faca unii produse mai frumoase atractiv ochiului, decat tehnologie cu adevarat utila.
    Asa ca se plange lumea degeaba, exista alte interese la mijloc.
    Fiecare marca isi vede de drum si nu o intereseaza decat sa vanda si sa faca profit cat mai rapid si mai mare.
    Miliardele platite pe amenzi daca erau bagate in baterii, alta era situatia acum: si mai putina poluare si mai multa evolutie, dar germanii au zis ei ca sunt mai smecheri.
    7 16
  • @dan_grc
    Pai daca unii modifica inca masini cu motoare termice, cum sa evoluam?
    Hai sa vezi duel intre 2 hidosenii:
    https://www.automarket.ro/tv/curse-auto/duelul-bavarez-liniu-ntre-bmw-xm-red-label-modificat-i-bmw-m4-csl-9355.html
    Masini pentru marlani. Nu putem evolua cu astia clar. Trag in jos retarzii si marcile astea care fac produsele astea pentru ei.
    Daca banii ar fi investiti in dezvoltarea modelelor electrice, alt nivel ar fi acum, insa avem inca multi retarzi care se uita la galagii din astea.
    8 20
  • @hater
    Aha, de aia cand bmw si toyota testeaza hidrogenul de ani de zile, faci bascalie ? acolo nu e nevoie de timp ? Lua-ti-as prostia si ipocrizia in tramvai sa spunem .
    16 4
  • spaclu lu manole
    Anunturi de-astea au fost cu zecile pana acum. Pana la sfarsitul deceniului mai sunt 5 ani, deci cale lunga. Multi poate or sa aduca deja pe piata ceva similar.
    Dar ... Densitatea de energie e foarte buna. Daca reusesc sa reduca din greutate e si mai bine. Solid state technology e foarte promitatoare, mai ales la timpul de incarcare.
    Vestea buna e ca Mercedes mai au 5 ani sa lucreze la un design frumos, nu doar bazat pe coeficientul de frecare. Cu noile baterii, range anxiety ar trebui sa fie de domeniul trecutului.
    Ah, si mai au 5 ani de zile sa-si revina cu calitatea. Nu ca nu stiu ce trebuie facut, dar poate vreun inginer gaseste o carte sau o tastatura s-o dea de capul contabilului. Bineinteles, daca n-o fac aia din vanzari intre timp.
    12 23
  • spaclu lu manole
    Am uitat sa zic, bai tzake, asta cu obsesiile BMW. Nu sunt fan de firma asta, dar pana si eu m-am saturat de basinile mentale de la fiecare articol. Tratamentul e in alta parte, nu pe Automarket.ro.
    Hai, baga niste voturi, dar totusi, du-ti creierul la psiholog.
    10 11
  • La cum testează Rusia drone, este clar care este viitorul. Pierdere totală de bani să investești în baterii, sunt uzate moral și o cauză pierdută. Doar un babuin poate compara dezvoltarea telefoanelor mobile a TV-urilor și motoarelor în ultimii 50 cu ceea ce se întâmplă acum la baterii. Acum 50 se proiecta și dezvolta cu creionul și planșa de desen în silozuri. Știu ca este greu să acceptăm ca nu se poate, dar asta este. Electricele evoluează în sensul ca apar tot mai multe hibride. Aștept dronele cu propulsie nucleară. ;) să de-a UE o directivă în acest sens, bănuiesc că-s de aceleași nivel cu Vali & Co.
    PS Vali, pe bune ca ai o problemă cu nimicuri. Pune mâna și citește ceva util “Arta subtilă a nepăsării”, trăiește-ți viața… cel mai probabil este singura și tot ce ai :))
    15 4
  • @@hater
    BMW sta pe langa Toyota. Pentru tine trebuie sa stii ca alianta lor a constat in urmatoarele: BMW da Toyotei motoarele termice pentru ca Toyota nu mai investeste in asa ceva, iar BMW primeste in schimb motoare nepoluante. Myrai e demultisor pe piata, dar nu exista infrastructura pentru ca BMW si germanii investesc in design.
    https://aerlive.ro/poluarea-aerului-in-bucuresti/
    Principala sursa de poluare in Bucuresti este.... traficul auto.
    Esti si tu la fel de retard si cocalar ca Danut, Dutz, un cetatean si altii.
    Doar niste retardati mintali pot sa te aprecieze.
    5 18
  • https://aerlive.ro/poluarea-aerului-in-bucuresti/
    Te crezi foarte inteligent, dar ai probleme mari.
    Nu-ti face griji de viata mea, ma descurc destul de bine. Imi permit si masina si sa ma distrez. Mai ales ca sunt departe si nu trebuie sa inghit poluarea marlanilor.
    Spor la importat troace.
    Citam:
    "Bucureștiul este unul dintre cele mai poluate orașe din Europa și se află în proces de infringement cu Comisia Europeană pentru depășiri constante ale cantităților de particule fine în mișcare aflate în aer (PM10, PM2,5), dar și pentru incapacitatea de a monitoriza calitatea aerului conform legii.
    Principalele cauze ale poluarii atmosferice cu PM10 si PM 2,5 in Bucuresti sunt:
    -traficul rutier (numarul tot mai mare de masini existente in capitala: 1,3 milioane inmatriculate in Bucuresti in oct.2017, plus masinile care tranziteaza orasul, plus cele inregistrate in alte localitati. Aceste date ne fac sa estimam un numar de peste 2 milioane de masini ce se afla zilnic pe strazile capitalei)".
    Sa mentionam ca nu numarul mare de masini e problema, ci faptul ca ele nu sunt electrice, ca altfel nu ar polua!
    4 19
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Dulce-i vinul, mult îți place, mai lasă-ne dracu-n pace.
    4 19
  • @prostovan electric
    Articolul se referă la BEV uzate moral de astăzi.
    Asumarea problemelor de încărcare, joaca de-a telefonul mobil cu mijlocul de transport, poate fi scutită de incendierea cartierelor de locuințe. :))))
    Când apar astea pe piață, prostalăii cu acumulatori li-ion vor renunța la casco, iar la prima zgârietură, tigăile lor vor fi daună totală.

    P.S. de grija planetei, nu dau foc la cartier!!! :)))))
    15 3
  • Bucureștiul este poluat din cauza prostiei celor ca tine care întrețin corupția, trafic congestiona, infrastructura insuficientă etc. Mi se rupe de București și cred că-ți dai seama câți din industria auto își fac calculele ținând cont de situația din București. Dar nu, eu sunt cu pluta… ehe ;)
    13 4
  • Până una alta, Clujul este mai poluat ca București, acolo unde va fi în curând metrou :) . Sa nu aibă ei o centură, de super comuna Floresti este pur și simplu blocată și sufocata, iar Boc se laudă c-a transformat o stradă de câteva sute de metri în stradă pietonală, și c-a eliminat circulatia a 5799 de mașini în acea zonă, adică fix zero, da centură vor face odată cu metroul probabil .
    14 1
  • Lasă vrăjile și aburelile pentru tine și restul focilor spălate pe creier… https://www.motor1.com/news/706930/toyota-developing-new-combustion-engines/amp/
    Asta face Toyota. Toyota reprezintă (din punctul meu de vedere) un echilibru aproape ideal între ce poate oferi tehnologia și ce oamenii au nevoie, și au încercat tot timpul să rămână în zona respectivă. Toyota colaborează cu BMW pentru că este win-win și nu prea se adresează aceleași categorii de clienți. BMW înseamnă (mai precis însemna, ca mai nou este varză și la BMW mai ales pe design) inovație, iar Toyota înseamnă eficiență și cred că încă se aplică în cazul lor.
    13 2
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no! Dutz, întreabă inexorabil când îl vizitezi.
    4 18
  • Ce dreq este astăzi???? “Două mari companii auto ale lumii, General Motors și Hyundai, au pus bazele celei mai noi alianțe auto la nivel global. Cele două companii au semnat un document pentru a porni colaborarea „pe zone strategice”, marcând astfel cea mai nouă alianță a industriei auto, într-un moment în care dificultățile legate de scăderea cererii de automobile electrice, după investiții uriașe ale celor mai mulți constructori auto, duc la situații tensionate pe multe piețe și în multe regiuni ale lumii.”
    Cum investiții uriașe fără rezultat? Focile de pe AM văd creșteri și totul roz.
    Tipul cu Ambulanța… este BEV? altfel nu mă bag ;)
    18 3
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no! BEV! Avem și siropel de tuse din acela care îți place ție, de visezi frumos până îți revine pulsul la normal.
    5 19
  • @prostovan electric
    Ți-a murit rățușca! :))))))

    Clientul final dă cu investițiile voastre BEV și obligativitățile guvernamentale la coșul Gretei. :)))))))))
    13 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru