În 2021, Mercedes-Benz a încheiat un parteneriat cu Factorial, o companie americană producătoare de baterii. Cele două companii și-au propus să producă baterii în stare solidă pentru viitoarele modele electrice ale mărcii germane. Iată că acum au apărut primele prototipuri ale acestor baterii, care promit o autonomie mărită semnificativ, precum și o rezistență mai mare la temperaturi foarte mari.
Noile baterii dezvoltate de Factorial în colaborare cu Mercedes-Benz promit să ofere o autonomie mărită cu până la 80% față de bateriile convenționale din prezent. Bateriile în stare solidă au o densitate a energiei de 450 Wh/kg și primesc un design avansat cu un catod uscat pentru a mări eficiența și sustenabilitatea procesului de producție.
Mai mult, noile baterii sunt mai ușoare decât cele din prezent, ceea ce va duce și la o creștere a eficienței electrice. De asemenea, aceste baterii vor putea funcționa în siguranță chiar și atunci când temperatura lor depășește 90 de grade Celsius.
Față de celulele actuale, noile celule ale bateriilor în stare solidă ar urma să ofere o îmbunătățire de 40% a densității energiei.
La final, Factorial crede că noile baterii vor intra în producție până la finalul deceniului.via Carscoops
Ce eficienta sau autonomie daca nu pute sau nu face galagie?
Pai cum se mai fac remarcati in trafic cocalarii cu evacuarile modificate?
Astia investesc in baterii si BMW tocmai ce a scos un nou pachet M cu accesorii care sa iti ia mintea de la ce trebui sa fie cu adevarat o masina: un obiect care sa te duca in siguranta din A in B. Nu trebuie sa fie frumos, trebuie sa fie practic, sigur si confortabil.
Dar unele marci merg pe ce atrage cocalari: aspect si frumusete.
Orice tehnologie noua are nevoie de timp.
Si bateriile li-ion s-au tot dezvoltat intre timp. Ca pana acum cativa ani totul mergea cu baterii pe care nu le puteai incarca.
Cum au evoluat telefoane mobile?
Cate masini electrice erau pe strazi acum 10 ani? Cati producatori auto aveau modele electrice acum 5 ani? Cate modele electrice sunt acum disponibile?
Daca reusesti sa intelegi cate s-au schimbat in ultimii 5 ani, atunci e usor sa intelegi cum si cat de repede se misca treburile si tehnologia.
In plus e mai mult focus pe siguranta si nu se pun tehnologiile asa usor pe strazi.
Dar interesul e sa faca unii produse mai frumoase atractiv ochiului, decat tehnologie cu adevarat utila.
Asa ca se plange lumea degeaba, exista alte interese la mijloc.
Fiecare marca isi vede de drum si nu o intereseaza decat sa vanda si sa faca profit cat mai rapid si mai mare.
Miliardele platite pe amenzi daca erau bagate in baterii, alta era situatia acum: si mai putina poluare si mai multa evolutie, dar germanii au zis ei ca sunt mai smecheri.
Hai sa vezi duel intre 2 hidosenii:
https://www.automarket.ro/tv/curse-auto/duelul-bavarez-liniu-ntre-bmw-xm-red-label-modificat-i-bmw-m4-csl-9355.html
Masini pentru marlani. Nu putem evolua cu astia clar. Trag in jos retarzii si marcile astea care fac produsele astea pentru ei.
Daca banii ar fi investiti in dezvoltarea modelelor electrice, alt nivel ar fi acum, insa avem inca multi retarzi care se uita la galagii din astea.
Dar ... Densitatea de energie e foarte buna. Daca reusesc sa reduca din greutate e si mai bine. Solid state technology e foarte promitatoare, mai ales la timpul de incarcare.
Vestea buna e ca Mercedes mai au 5 ani sa lucreze la un design frumos, nu doar bazat pe coeficientul de frecare. Cu noile baterii, range anxiety ar trebui sa fie de domeniul trecutului.
Ah, si mai au 5 ani de zile sa-si revina cu calitatea. Nu ca nu stiu ce trebuie facut, dar poate vreun inginer gaseste o carte sau o tastatura s-o dea de capul contabilului. Bineinteles, daca n-o fac aia din vanzari intre timp.
Hai, baga niste voturi, dar totusi, du-ti creierul la psiholog.
PS Vali, pe bune ca ai o problemă cu nimicuri. Pune mâna și citește ceva util “Arta subtilă a nepăsării”, trăiește-ți viața… cel mai probabil este singura și tot ce ai :))
https://aerlive.ro/poluarea-aerului-in-bucuresti/
Principala sursa de poluare in Bucuresti este.... traficul auto.
Esti si tu la fel de retard si cocalar ca Danut, Dutz, un cetatean si altii.
Doar niste retardati mintali pot sa te aprecieze.
Te crezi foarte inteligent, dar ai probleme mari.
Nu-ti face griji de viata mea, ma descurc destul de bine. Imi permit si masina si sa ma distrez. Mai ales ca sunt departe si nu trebuie sa inghit poluarea marlanilor.
Spor la importat troace.
Citam:
"Bucureștiul este unul dintre cele mai poluate orașe din Europa și se află în proces de infringement cu Comisia Europeană pentru depășiri constante ale cantităților de particule fine în mișcare aflate în aer (PM10, PM2,5), dar și pentru incapacitatea de a monitoriza calitatea aerului conform legii.
Principalele cauze ale poluarii atmosferice cu PM10 si PM 2,5 in Bucuresti sunt:
-traficul rutier (numarul tot mai mare de masini existente in capitala: 1,3 milioane inmatriculate in Bucuresti in oct.2017, plus masinile care tranziteaza orasul, plus cele inregistrate in alte localitati. Aceste date ne fac sa estimam un numar de peste 2 milioane de masini ce se afla zilnic pe strazile capitalei)".
Sa mentionam ca nu numarul mare de masini e problema, ci faptul ca ele nu sunt electrice, ca altfel nu ar polua!
Asumarea problemelor de încărcare, joaca de-a telefonul mobil cu mijlocul de transport, poate fi scutită de incendierea cartierelor de locuințe. :))))
Când apar astea pe piață, prostalăii cu acumulatori li-ion vor renunța la casco, iar la prima zgârietură, tigăile lor vor fi daună totală.
P.S. de grija planetei, nu dau foc la cartier!!! :)))))
Asta face Toyota. Toyota reprezintă (din punctul meu de vedere) un echilibru aproape ideal între ce poate oferi tehnologia și ce oamenii au nevoie, și au încercat tot timpul să rămână în zona respectivă. Toyota colaborează cu BMW pentru că este win-win și nu prea se adresează aceleași categorii de clienți. BMW înseamnă (mai precis însemna, ca mai nou este varză și la BMW mai ales pe design) inovație, iar Toyota înseamnă eficiență și cred că încă se aplică în cazul lor.
Cum investiții uriașe fără rezultat? Focile de pe AM văd creșteri și totul roz.
Tipul cu Ambulanța… este BEV? altfel nu mă bag ;)
Clientul final dă cu investițiile voastre BEV și obligativitățile guvernamentale la coșul Gretei. :)))))))))