Mai multă putere, consum mai mic
Noul Mercedes-Benz S600 se prezintă ca o alternativă elegantă la S63 AMG, devenind una dintre rarele versiuni din gama producătorului german al cărei nume se potriveşte cu cilindreea. Asta pentru că noul S600 beneficiază de un motor V12 care scoate 512 de cai putere din cei 6.0 litri ai cilindrilor săi.
În comparaţie cu vechiul S600, noua generaţie are acelaşi cuplu (830 Nm), dar 13 cai şi 500 de centimetri cubi în plus, consumul fiind coborât cu nu mai puţin de 21 de procente cu ajutorul unei transmisii noi cu şapte trepte care duce cuplul către roţile din spate şi a unor modificări la nivelul managementului electronic al motorului. Şi sistemul Start-Stop pune umărul la noile cifre oficiale de consum, care arată 9.2 litri/100 km în regim mediu mixt.
Cea mai nouă versiune pe care o prezintă Mercedes-Benz astăzi în Statele Unite se diferenţiază de variantele clasice ale modelului german şi la nivel estetic, acolo unde evacuările duble împrumutate din pachetul AMG sunt completate de un spoiler nou şi de trei benzi orizontale dublate pe grilă. Evident, sar în ochi siglele V12 care pot fi văzute de jur împrejurul maşinii, astfel că va fi greu pentru cei care vor alege această versiune să treacă neobservaţi pe stradă.
Noi elemente tehnologice
Pe lângă modificările estetice şi elementele tehnice adăugate pe versiunea S600, Mercedes-Benz S-Klasse aduce o serie de sisteme adiţionale care completează oferta de până acum a limuzinei şvabe.
Astfel, clienţii pot comanda maşina echipată cu un touchpad prin care cel de la volan poate introduce caractere scrise de mână, iar pachetul Collision Prevention Assist este înlocuit de o evoluţie a acestuia, denumită la Collision Prevention Assist Plus. Acesta poate frâna automat de la viteze de până la 200 de km/h în cazul în care şoferul nu reacţionează la stimulii vizuali şi acustici pe care maşina îi emite când "simte" posibilitatea unui accident. Cele mai importante adăugiri sunt însă Head-Up Display-ul opţional şi parbrizul încălzit electric la fel de opţional care lipseau până acum din dotarea modelului considerat de mulţi cel mai avansat tehnologic din segment.Mercedes-Benz S-Klasse. Versiuni disponibile în gamă
Versiune | Carburant |
Putere (CP) |
Cuplu (Nm) |
Acceleraţie 0-100 km/h (secunde) |
Consum (l/100 km) |
Preţ (euro cu TVA) |
S350 BlueTec | Diesel | 258 | 620 | 6.8 | 5.9 | 86.600 |
S500 | Benzină | 456 | 700 | 4.8 | 9.1 | 112.000 |
S500 4MATIC | Benzină | 456 | 700 | 4.8 | 9.6 | 119.500 |
S400 Hybrid | Benzină+Electric | 330 | 620 | 6.8 | 6.8 | 92.000 |
S600 | Benzină | 530 | 830 | 4.6 | 9.2 | n/a |
S63 AMG | Benzină | 585 | 900 | 4.4 | 10.1 | 158.000 |
S65 AMG | Benzină | 630 | 1000 | 4.3 | 11.9 | n/a |
Referitor la unele comentarii de mai sus, rautacismele fac parte din cultura noastra...trebuie sa invatam sa le ignoram si sa nu le mai acordam atentie. Cei care urmarim domeniul auto si suntem pasionati, nu trebuie sa cadem in capcana unor rautaciosi, care inafara de a veni cu comentarii subiective si pline de frustrari, nu aduc niciun fel de plus-valoare.
Normal ca sunt si mai luxoase si mai puternice. Dar si pretul lor este de 5 ori mai mare si NU sunt de 5 ori mai bune ca S.
S600 a inlocuit Maybach. Nu e o masina la fel de impunatoare si luxoasa ca un Rolls Royce Phantom de ex. dar se apropie usor de un Bentley Flying Spur. Eu zic ca e chiar mai bine gandit ca Flying. Din pct, meu de vedere peste S600 sunt trei limuzine si anume RR Phantom & Ghost, si Bentley Mulsane. Toate cele trei sunt clasice...cui nu ii place clasicul alege S600 ca nu are alta varianta mai buna. Sau daca nu are bani de ele, sau pur si simplu nu vrea sa risipeasca aiurea de 5 ori mai multi bani de asemenea alege S600. Sunt mai mult ca sigur ca nu e mare diferenta intre ele. Dar hai sa zic ca cele 3 ar fi mai bune.
ps. cum reusesti mereu sa primesti atatea manute rosii ? Te invidiez ... :))
In ceea ce priveste modul "confortibus" despre care zici ca "nu scoate 530cp, asta-i sigur" ... ai o sursa? De vorbit aiurea pe internet poate toata lumea, dar ai ceva care sa confirme afirmatia ta (in afara de maretia ta, aia o stim, dar nu se pune) ?
Poate inainte sa te gandesti ca "clllaaaaaar nu-i adevarat" ce zice MB despre motor te poti gandi la faptul ca MB, la fel ca si ceilalti constructori, declara un consum obtinut in laborator, conform indicatiilor extrem de clare ale directivei UE ce guverneaza aceste declaratii. Aceasta masina, echipata cu acest motor, in laborator, consuma 10l% in regim mixt, conform aceluiasi standard de evaluare prin care toate celelalte masini au consumurile stabilite de preducatorii lor.
Motorul asta, la cei 6litri si 12 cilindri din dotare este mult mai eficient decat mai toate motoarele de pe piata -- conform acelei directive a UE pentru testarea consumului. In cartea tehnica a unui autovehicul comercializat in UE este 100% obligatoriu sa fie conforma cu acea directiva. Altfel spus nici un consum din carte nu este real ... iar tu reinventezi apa calda prin afirmatia aia...
Asa cum nici Audi nu are un RS8 si nici BMW un M7, mai ales S-klasse, etalonul segmentului, nu are nici o legatura cu sportivitatea AMG. Nu faci decat sa atragi un segment de clienti dubiosi si sa-ti patezi numele.
Un S600 are mult mai multa logica. Mai ales ca nu mai exista Maybach, la un S totul trebuie sa fie despre lux, si inca unul opulent. As fi mers, mai degraba pe o linie speciala de echipare, denumita chiar Maybach, cu materiale dintre cele mai nobile la interior, cu toate dotarile posibile de confort.
O sa apara un inlocuitor al Maybach-ului 62 in curand (o versiune lunga) unde probabil va avea standard V12-ele acesta. La materiale nu stiu ce ar mai putea sa ii faca....sunt la superlativ toate. Sunt de acord cu tine ca un AMG pe un S class este total inutil. Dar e bine ca il au in gama pt. ca sunt multi care il vor AMG....numai ei stiu de ce si castiga mai multi clienti asa. Am mai spus parca o data pe aici...un AMG o sa fie potrivit la viitorul S coupe !
Îți arat: Crezi in orice "aparență". Din ce cauza mașinile
Cu mulți cai putere, in modul "confort" , nu au acea brutalitate ca și in modul "sport" ??? Ia sa te vedem. Că vad ca mă faci in tot felu, cind tu nu ai pic de logica.
Te-aș intreba de exemplu- elementar, care e diferența dintre puterea motorului și momentul de rotație? Ce ne arata de fapt ele, la
nivel de fenomen - ce se intimpla in motor, fara explicatii gen baba Dochia - "trage mai bine, sau tracteaza mai bine"
IDe ce un motor de 5.0 litri face o putere mai mare decat unu de 2.0 litri ? ( natural aspirat).
Care de fapt e rolu volumului în puterea motorului? Care e diferenta dintre caii putere/cuplul la volant și la roata mașinii? Cum
Funcționeaza o cutie secvențiala ? Ce e aia "eficiența volumetrica" și "eficiența termala"? "Ce e aia BMEP (Brake Mean Effective Pressure) ? Cum
Funcționeaza un ECU? Ce e ala hidrotransfotmator din cutiile automate (de ce astea cu automate accelereaza aiurea)? Ce e ala "MAP (Manifold Absolute Pressure)" ? Cum variaza puterea/cuplul in dependența de turație, ce fenomene cauzeaza acele variatii ce au loc in motor? Care e relatie dintre cai putere/cuplu/redline/cursa pistonului/Accelerația pistonului/viteza medie a sa?? Și altele.
Probabil ca, pe modul confort, acei ingineri aleg sa domoleasca motorul pentru a fi mai bland in reactii ... dar la o apasare brusca a pedalei ai probabil sanse maricele sa simti majoritatea cailor din motor ... si in acelasi timp sa vezi cum cei 10% devin 30%. Asta este motivul pentru care spun ca inventezi apa calda aici pe AM.
In ceea ce priveste teoria din frazele de mai sus, nu cred ca este cazul sa ne vedem - in schimb iti recomand o lectura cat se poate de placuta : ultimele 2000 de comentarii puse de mine aici, pe AM.
Sa lasam glumele deoparte, desi bune totusi nu-s on-topic.
Daca ti-am lasat impresia ca nu stiu ce-i aia ECU sau un convertor de cuplu, imi pare rau, nu m-am prezentat.
Salut, sunt unckle, inginer constructor cu o oarecare pasiune catre automobile (si nu numai).
ps. stai linistit, nu te lua dupa ce spun altii, campion la manute rosii pe AM este subsemnatul, conduc detasat inca de la infiintarea sistemului).
Faza cu "esti mai rezonabil" și cu "ti-ai dat cu pumnu in piept ca ai facut facultatea de mecanica" ---> Superficialitate in gindire. (Sa vad daca macar iti dai seama ce am avut in vedere).
"Ești toba de teorie si nimic mai mult" -- teoria nu se ia din capul lui Lache, ci din experimente REALE. Ca vad ca nu dai 2 bani pe teorie.
"Teoria nu inseamna prea mult. Așa niște vorbe aiurea". În teorie bade Lache, factoru emotiv lipsește, adica lipsește SUBIECTIVITATEA.
Bine ai venit in Romanica!
In al doilea rand, mai loaza, de cate ori ma apuc de un proiect nou, sau sa imbunatatesc un produs existent sau sa rezolv o problema de productie, citesc toata documentatia, si inainte sa fac primul click pe calculator ma duc si discut cu baietii de pe linia de asamblare, din manufacturing, etc. Nu cu managementul, nu cu marketing-ul sau sales. Ai impresia ca daca "nu stai sub masini sa le repari" esti mare smecher? Iti spun eu, cu atitudinea asta esti un looser si intr-o lume civilizata ai maxim 5 minute sa-ti pastrezi locul de munca. Baiatu', cu toata teoria si experienta pe care o am in spate, ma duc fain frumos si discut cu cel care pune mana si face treaba in sectie, pentru ca lui trebuie sa-i fac viata usoara, de el depinde calitatea finala a produsului si succesul sau nu pe piata a ideilor mele. Pentru mine e litera de lege sa ascult absolut orice idee sau sugestie pe care o are un muncitor pentru ca acolo e viata reala si testul final din proiectare.
Ca incheiere @blower, si Monica Lewinski a suflat la trombonul prezidential cu ani in urma si tot n-a ajuns departe. Tot ce-a reusit a fost sa se ingrase si sa-si ia talpasita din blocul in care locuia, din cauza notorietatii. Eu nu stiu la ce sufli tu, dar dupa cum iti ies sunetele in gatlej iti garantez ca mare branza n-o sa faci. Nici pe-aici si nici pe unde esti acuma.
"Bla bla bla"??? - exact asta pot sa spun și eu:" bă, ce ai scris mai sus de fapt e bla bla bla". Iata iti arat:
"Sa inteleg ca tu faci numai experimente in viata reala? " --
Raspuns ironic din partea mea: eu fac experimente și în viața IREALA.
Cind ai pus intrebarea te-ai gindit ?
"Nu vezi absolut nimic" -- ok. Ce vezi tu iar eu nu? Concret- scrie ce nu vad eu anume ? Ce spun ca e intr-un fel cind el de fapt el nu e asa?
a) De specificat ca tu nu prea intelegi de ce mi-am pus nick name-ul "Blower" . Și ca tu ai o imaginație cam ingusta, și nu-ti prea dai seama ce ar mai fi un "Suflator".
b) Tu fundu l-ai pus, de zici de mine? Hai sa fim serioși, nu ai mers in nici una din urmatoarele automobile și probabil in viața ta nu o sa pui fundu in una din ele:
1. Dodge Challenger SRT8
2. Dodge Viper SRT10 / GTS
3. Dodge Charger SRT8
4. Ford Mustang Shelby GT/Shelby GT500/ GT500 Super Snake.
5. Chevrolet Camaro SS / ZL1
6. Chevrolet Corvette C6 ZR1 / Z06.
7. Chevrolet SS
8. Cadillac CTS-V
9. Pontiac GTO.
Concluzie: Dupa cum spui tu, ca nici nu nu ai pus fundu in ele da ma critici ca le laud. (asta dupa logica ta).
c) "Tîmpeniile tale" - care ? Scrie te rog pe puncte, unu-doi-trei, tîmpeniile mele.
PS: Unui prost , Fizica Cuantica sau relativitatea lui Einstein , tot i s-ar parea o prostie.
d) "Caracteru de care dai dovada" ; "Nu esti cel mai tare in masini" - și eu am zis asta cindva ? Inventezi ?
Daca e vorba de noi doi - dovedeste-mi ca spun niste prostii, ca nu stiu nimic, da nu-mi spune :"spui timpenii". Asa pot sa spun și eu și oricine:" ba, ești un prost, habar n-ai ce spui" --- e foarte usor sa arunci vorbe d-astea. Dovezi nene, dovezi. Ca la judecata. Striga tu in gura mare ca "x la ucis pe y" , n-ai dovezi - ești zero. Adu argumente, arata.
e) "Vai de natia romana cu intelectuali de teapa ta"...iarași, vorbe spuse ca sa fie spuse, ca sa accentuezi punctu " d)" de mai sus.
Pot si eu sa zic, poate oricine sa zica:" cai de natia romana cu intelectuali de teapa lui zarnesteanu" - și ??
f) "Toti termenii aia insirati acolo se pot lamuri CU MINIM DE INCLINATII TEHNICE in cel mult 1h de surfat le net" ---
zarnesteanu, nu internetu, nu cartea, ci capu tau. Daca le cauti pe net , inseamna ca nu le cunosti :D :D , daca cunosti, n-ai nici minimul de inclinatii tehnice - CUM AI ZIS TU, daca asta nu ai, arunci ce dracu' mai scrii p-aici aiureli, criticind le altii??? Aha, eu imi inchipui, primește ZARNESTEANU un test pe orice tema, i se da foaia cu subiecte, ZARNESTEANU se uita și spune:" EHE, pai in cel mult x minute, chestia asta se poate de cautat pe net" :D ...foarte interedant, ca specialist esti asa?? Asa iti faci meseria? Cauti pe net tot ce TREBUIE SA AI IN CAP ?? Pe net toti pot cauta. Știi care e legatura dintre "Air Flow" și "cai putere" ?? Lasa, bă baiatu, nu cauta pe net daca nu știi, dar- continua dracului sa comentezi aici. Cunoscatorule.
PANA AICI A FOST ANALIZA PRIMULUI PARAGRAF A LUI ZARNESTEANU! Mai are rost sa trec la 2-a ?? ARE!
g) bravo ca citesti toata informatia. Dar vad ca ceea ce e legat de mașini, da sub aspect de - fizica, inca n-ai apucat. Citește, informeaza-te dupa care discutam.
h) "Ai impresia ca daca nu stai sub masini esti tare șmecher?
Nu!!! "Ai impresia ca daca nu esti maturator de astrada esti șmecher?" -- ok, dar ce am face fara ei? TOȚI AU ROLUL LOR IN SOCIETATE. Mașina vrem sa o vedem PE STRADA, nu ca proiect pe foi etc..Dar, unui inginer care are ani de știința incap, îi este mai usor sa invete sa "stea sub masina". Unui mecanic simplu, îi trebuie ANI ca sa invete tot ceea ce a invatat ăla, ca sa se apuce de calcul NEBUN, de proiectare, asistare grafica 3D pe calculator etc etc.
Deci, iar scrii ceva ceea ce eu nu am zis. Eu la general nu ma cred șmecher.
i) "Cu atitudinea asta esti un looser ....bla bla bla" ---- serios? Ești atat de sigur pe tine ?? Asta reiese din punctul "h)" . "h)" nu este valabil, asa ca si concluzia asa a ta e falsa. Data viitoare masoara de 7 ori și taie o data.
j) asta am spus-o de fapt la inceput. Nu iti dai seama ce mai poate fi suflator. Cam ingust vezi lumea.
Einstein:" Logica te duce de la A la Z , imaginatia te duce dincolo". ZARNESTEANU, incearca intii sa ajungi DE LA A LA Z!
Iar incepi ,bah? Daca o mai bagi si pe aia cu motor mare ,cai putere ,cuplu,turbine si ECU" ,atunci chiar ca esti obsedat. Nu-i de ajuns un obsedat? Acum mai avem unul? BTW,unde ziceai ca traiesti,de ai avut acces la ytoate masinile alea?Atat am vrut sa spun: chiar daca ai insirat o gramada de chestii auto "ingineresti" cu cea mai mare superioritate posibila, tot sunt o gramada de mecanici ,care stiu toate chestiile alea insirate de tine.
Si mai esti si un foarte fin psiholog. Asa sa fie? Credeam ca o sa intelegi ceva din chestia cu vazutul. Chiar daca te supraapreciezi,totusi ai un drum lung in fata pana o sa ajungi la inteligenta maxima.Si geometria atomica e o mare prostie.Vezi ca n-am auzit de Einstein si fizica cuantica.Poate explicit.Eu sa-ti spun despre Ortega Igasset.Ok? Are we good,pal?
In curand se da drumul la loteria vizelor.Poate de data asta vei avea noroc.Mult succes cu unchiul
Sam!
Asa e ! Sunt sluga la straini.Ai ceva impotriva? Tu poti sa mergi mai departe de Europa? Ai fost cumva trimis innapoi de la furat? Se pare ca sunt doua personae pe aici,care au inventat tehnica.Bah,eu am facut doar 8 ani de scoala,iar in perioada asta am avut mai multa vacanta,decat ai tu scoala.Esti sigur ca nu te numesti Axinte? Cat de mare este caciula ta? Mai sunt cai pe langa tine? Ai mare grija,daca caii astia pleaca,tu nu mai poti iesi din dosul lor! Halal !
Si mai zici ca stii gramatica......
Tastatura e de vina.....
Te inteleg! Oare cine a folosit prima fata cuvantul "tahrtacuza"? Asa-i ca nu esti stare sa te exprimi? Prietena ta(daca ai una) ce zice? Intri cu Toyota in ea? Pai,daca nu a fost cuminte!.irosesti cam mult timp scemandu-te pe aici!
Ewwwww!! Am inceput sa-mi exprim ideile in nenumarate comentarii.Esti contagios !
b) Tot mai ridicol. N-ai pus in viata ta mana pe o masina americana, esti mare doctor in motoare facute in US iar acum deviezi discutia spre mine :) Very stupid my "friend". Pentru linistea ta, am condus masini americane (nu putine). Si? Era vorba de tine. Oricine a condus o masina americana stie din viata reala, mai multe ca
tine ce poate masina aia. Tu, asta nu poti s-o spui. Cu ata mai putin cum e facuta, finisata, etc. Zi-mi si mie, parerile alea ti le-ai facut din poze, din carti sau din povestile prietenilor?
c) Deviezi si vii a "n"-a oara cu realitati sucite. Stii foarte bine ce-am vrut sa spun.
d) O simpla lectura la ultimele 20 de comentarii e edificatoare. Esti arogant, ai aere de superioritate, de parca faptul ca stii doua formule (daca le stii si pe alea!!) iti da dreptul sa te balonezi pe-aici. Sunt mii de ingineri (adevarati) mai capabili ca tine care stiu sa spuna lucrurile pe un ton normal, mai clar si mai coerent ca tine. Si da, mai modest.
e) Imi mentin parerea. Intr-o natiune civilizata, o sa vezi discutii civilizate, cu cat urci mai sus pe scara sociala. La noi, de la taximetrist pana la academician, toti stau cu "p..." gura, o baga si-o scot la tot pasul. Degeaba ai 7 facultati daca esti handicapat social cu cei 6 ani de-acasa lipsa.
f) Faptul ca inca n-ai terminat o facultate inseamna din start ca am trecut examane mai multe ca tine. Asta pana la varsta de 24 de ani, ca pe urma e alta poveste. Pe vremea aia internetul era in stadiul de concept. Deci logoreea ta nu sta in picioare. "Pe net toti pot cauta. Știi care e legatura dintre "Air Flow" și "cai putere" ?? Lasa, bă baiatu, nu cauta pe net daca nu știi, dar- continua dracului sa comentezi aici. Cunoscatorule."
Deci nimeni pe site-ul asta n-are voie sa comenteze pana nu-i dai tu voie. Adica sa stie formulele pe care le stii tu. Dar tu stii birlicule stii cum se calculeaza o lentila de la un aparat giroscopic de pe avioanele militare? Stii sa faci un model matematic la armonicele dintr-un "Starter"? Nu de automobil, dar pentru motoare de vapoare, mina, water/waste water, oil&gas, etc? Pun pariu ca le stii pe dinafara:) Oh, poate stii pasii de asamblare pe o linie de masini. Sau poate faci calcule de fezabilitate la proiecte, stii sa urmaresti un proiect de la A la Z, sa verifici deviatiile, stii sa comunici cu superiorii si subalternii, etc etc. Unde intaresti un ansamblu care trebuie sa reziste la explozie, la cutremur, vibratii, etc? Ai facut vreodata la viata ta o simpla simulare pe caluclator? Moaa-maaa. Toate le-ai suflat bibicule dintr-o bucata. Viata nu inseamna doar motoare de tractor, si turbine pe dragsters. Mai ai foarte multa paine de mancat pana sa ajungi sa dai lectii si sa vorbesti pe tonul ala de dumnezeu. Iar cand o sa ai destula minte in cap, o sa-ti dai seama ca putina modestie nu strica. Hai sa ne rupem in figuri care cat stie sa faca. Crezi ca asta ajuta sa sustina o atitudine de mitocan?
g) Ai inteles foarte putin. Deja am scris prea mult sa mai detaliez.
h) Sucesti frazele, ori logica nu te insoteste cand citesti. Dispretuiesti oamenii desi intr-o scanteie de luciditate iti dai seama ca "toti au rolul lor in societate". Nu vezi nicaieri niste contradictii si lacune de educatie? Oh, apropos ... Explica-mi si mie termenul de calcul "nebun" de proiectare. Pare o fraza inventata la bodega cu 5 carti in mana si tigara in coltul gurii.
Dupa cum ti-a spus si Lache mai sus, sunt destui mecanici care stiu (mai bine) ca tine teoria + practia. Din pacate pentru tine nu esti nici cel mai tare, nici unicul care (probabil) stie ceva. Daca n-ai impresia ca esti smecher, ar trebui sa-ti analizezi putin vocabularul si atitudinea. Din afara asa pari si nu sunt singurul care ti-a spus-o.
j) Inainte sa visezi sau sa dai lectii, incearca sa iesi din bucla A-B-C-A-B-C-... Mai ales din domeniul auto.
Incheiere. Orice minciuna de efect se bazeaza pe un adevar. Ca stii cativa termeni auto nu-mi spune nici mie nimic. Ai prins ceva si ti se pare ca ai patruns tainele universului. Ingineria nu inseamna doar motoare de 6 litri, turbine, ECU samd. Nici macar ingineria auto. Dar am inteles. Ori esti la facultatea de Utilaje Agricole (nimic rau in asta), ori tunezi intr-un garaj de mana a 7-a Moskvici-uri din fosta uniune sovietica.
Intr-o zi poate o sa te maturizezi si-o sa vrei un job adevarat. Si nu se stie niciodata peste cine dai. E bine sa nu ti se duca buhul nici macar pe internet. Pentru ca oamenii vorbesc intre ei, si poti pierde jobul visurilor tale doar pentru ca cineva ti-a facut o "recomandare" din cele mai surprinzatoare locuri.
Poate intr-o zi o sa ai norocul sa iesi de unde esti acum si o sa gusti "pe bune" o societate civilizata. Si ar fi pacat sa pierzi ani din viata in alte garaje de mana a 7a "experimentand" pana la pensie in cautarea fericirii. Pentru ca iti lipsesc cateva lucruri elementare.
Acum pe bune. Nici una, și nici alta. Nici nu tunez, nici nu sunt la utilaje agricole. :D Da o spun cu toata seriozitatea. Acum, îți urez succes sa-ți faci tu singur concluziile care le vrei (ca-s greșite, ca nu). Oricum ceea ce spui tu mai sus nu se refera la mine :D fie crezi tu, fie nu crezi - treaba ta.
"Știi cițiva termeni ...." --- Ție nici macar nu-ți tună prin cap cine-s eu, ce știu eu, cît de bine știu eu, cu ce mă ocup ș.a.m.d --- adica poti doar sa faci presupuneri. Iar eu, chiar nu sunt vinovat, ca tu singur nu știi niște "termeni" care au un impact destul de bun asupra unui automobil, dar scrii aici in gura mare ca tu te pricepi mai bine, iar eu sunt de la agricole.
WARNING!!! You're about to blow your engine (head).
Concluzie mai veche: iarasi scrii lucruri care nu ies din mintea mea. Ci din propria ta minte. Have the minds blown.
1.Cum adica "raspuns slab" ? :D
2.Cum adica "tot mai ridicol" cind tu SINGUR nu te-ai suit in ele?
3.Nu stiu ce ai vrut sa spui. Daca stiei deja imi spuneai, dar nu ai facut-o inseamna ca nici nu stii de ce sa vorbesti.
4." o simpla lectura la ultimile 20 comentarii" -- daca nu le intelegi? Ce sa iti fac...ti-am zis ca la un om:"scrie ce prostii am scris" - poate ma corectez. N-ai scris.
5.Iata si tu insiri diferite chestii ca sa arati ca stii multe, iar eu nu. Bai, una iti spun sa ma intelegi: La chestii relativ simple va incurcati. De exemplu:" europenii fac masini mai performante din cauza ca scot CP mai mult din 1L" ; Voi principiul unui motor cu ardere interna il stiti? Nu prea - reiesind din comentariile voastre.
6. "Sucesti frazele " - invers. De fapt la tine in unele comentarii am vazut o superficialitate. Tu de fapt scrii 5 rinduri, dar nu spui nimic. Poti fi concret si la tema ? NU - te-am intrebat scrie pe puncte "a,b,c" prostiile mele. Nu le-ai scris si ai inceput sa te lauzi ca tu nu stiu ce ai facut iar eu nu, ca eu asa ca eu pe dincolo. Parc-ai fi de profil umanist.
7. "calcul nebun de proiectare" ..... tu carti de analiza matematica , calcul diferential si integral ai vazut vreodata ??
8. "Pare o fraza inventata la bodega cu 5 carti in mana si tigara in coltul gurii." --- repet: Un maturator de strada, cind o sa-l intrebi "Cit face integrala de la lnxd(x) ?", o sa-ti spuna:" Pare o prostie inventata de niste idiioti. Ce ma intrebi idiotenii din astea?" ---- nu iti spune nimic asta ?? Ar trebui sa-ti spuna asa:" Zarnesteanu ceea ce nu cunoaste spune ca sunt niste prostii".
PE FINAL:
1.Te-as provoca cumva la o discutie despre motoare/automobile. Vad ca multe nu stii in domeniu asta, nu zic de altceva....mai ales ca nu intelegi ce inseamna "suflator"...
2. Daca in urmatoru comentariu iar incepi sa spui ca "bij bij bij bij bij", nici nu mai raspund. Accept un comentariu in care imi scrii fiecare prostie spusa legata de automobile.
"Voi habar nu aveti ce stiu eu,pentru ca nu stiti nimic"!
Vrei discutii pertinente despre automobile si motoare,mergi pe forumurile de specialitate.Acolo te poti certa si le poti arata superioritatea ta.
Cind am spus "principiul de functionare a unui motor" ma refeream la mai multe aspecte. Ma refeream la modul de convertite a energiei chimice a benzinei/motorinei in lucru mecanic, ca de aici și incep neclaritațile, deși nu e ceva complicat. Daca eram in locul tau si stiam, poate imi dadeam seama, dar tu nu ți-ai dat.
Unicul lucru de care va legati e ca "Practica e una si teoria e alta. Nu ai mers la volan pe masinile x,y,z...dar te dai cu teoria. Teoria poate fi neglijata fiindca practica e de 10x mai importanta (cind de fapt teoria e alcatuita pe practica)".
Ok, daca credeți ca totuși habar nu am, treaba voastra. Nu o sa "ma bat" cu niste necunoscuti la subiectul asta, eu nu pierd nimic pana la urma. Dar am ințeles un lucru: A fi "fan auto" nu inseamna pentru toti ceea ce inseamna pentru mine.