Unul dintre avantajele lui S-Klasse în faţa concurenţei a fost gama de motorizări extrem de variată, mereu actualizată în funcţiile de cerinţele pieţei. Mercedes ne dovedeşte încă o dată că nava sa amiral poate fi şi puternică şi economică, odată cu introducerea a patru noi versiuni de propulsie.
Motorizările, cunoscute în mare parte publicului, vor sosi pe piaţă începând cu luna martie, imediat după ce îşi vor face apariţia în cadrul Salonului de la Geneva. Pe lista viitoarelor versiuni vom avea două derivate cu indicativul BlueTec.
Mercedes S300 BlueTec Hybrid
Primul dintre ele va fi S300 BlueTec Hybrid, o nouă declinare hibridă, propulsată însă, de această dată, de un motor cu numai patru cilindri.
Este vorba despre o unitate diesel de 2.2 litri şi 204 cai putere, asistată de un mic motor electric de 27 de cai. Ansamblul permite obţinerea unei valori medii a consumului de numai 4.4 litri/100 de km şi emisii de 115 g/km. Versiunea este disponibilă pentru ambele variante de caroserie, cu sau fără ampatament mărit.Mercedes S350 BlueTEc 4Matic
Gama lui S-Klasse va primi şi noul S350 BlueTec 4Matic, diesel de 258 de cai putere, cu tracţiune integrală, dispus să ofere 620 de Nm şi un consum mediu de 5.9 litri/100 de km.
Mercedes S600
De la versiuni economice trecem la S600, o versiune dezvăluită la începutul acestui an, cu ocazia Salonului Auto de la Detroit. Graţie motorului V12 bi-turbo de 6.0 litri, limuzina poate să ascundă sub capotă 530 de cai putere şi 830 de Nm.
Mercedes S600 - primele imagini şi detalii cu noua versiune de 530 de cai
Mercedes S65 AMG
Nu în ultimul rând, tot în luna martie, publicul va face cunoştinţă şi cu cel mai puternic S-Klasse din istorie.
Noul S65 AMG promite 630 de cai şi un cuplu de 1000 de Nm, storşi din acelaşi motor V12 şi gata să asigure o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 4.3 secunde. Versiunea este disponibilă doar în varianta cu ampatament mărit şi are un preţ de peste 230.000 de euro pe piaţa mamă, adică în Germania.Mercedes-Benz S65 AMG: 630 CP şi 1.000 Nm pentru vârful de gamă al constructorului german
Tot în luna martie, Mercedes S-Klasse va primi şi o serie de tehnologii noi, cum ar fi parbrizul încălzit electric, head-up display şi touchpad. Interiorul va fi şi el disponibil în două noi combinaţii de materiale şi culori.
Lasand gluma la o parte si vorbind cat se poate de obiectiv, aceasta chiar este cea mai buna masina din clasa. Adaugarea tractiunii 4X4 la motorul de 3l diesel e ceva normal (era si la vechiul model), sistemul diesle-hibrid era si la clasa E. Un lucru bun ar fi sa mai adauge si motorul de 3l benzina de la E/C 400.
Bravo Mercedes, vă pricepeți la mașini, dar și la minciuni.
PS: Cine are posibilitatea sa testeze un S350 sa-mi spuna si mie daca chiar consuma atat. Daca da - suta la suta computerul de bord nu arata consumul corect. Mercedes e bolnav de "hyper-marketing"
Din cate stiu, toti producatorii testeaza masinile in aceleasi conditii pentru Europa. Masinile sunt testate ,,in laborator", deci nu in traficul real. Se incearca sa se simuleze conditiile de trafic urban si extraurban accelerand, decelerand lasand masina la relanti, etc. Pentru traficul extraurban, masina simuleaza o viteza medie de aproximativ 80km/h. Doar 20% din timpul de testare urca la viteza de autostrada (cred ca la 120km/h in testele respective).
Daca vrei un consum oficial extraurban mai apropiat de realitate poti sa verifici consumurile din SUA. Acolo extraurban inseamna autostrada (75-80m/h). In SUA majoritatea masinilor bat usor consumurile declarate. Si in Romania poti face acest lucru, dar trebuie sa mergi incet si cat mai constant. Poti sa cauti pe AM un articol cu BMW 520xd care a obtinut in Romania un consum de vreo 4% pe o distanta de peste 1000km.
trebuie sa fie o greseala pe undeva
Acuma daca ma intorc la cazu meu: Da, nesimțit, da realist. Daca tot imi ofera informatie gresita, sau nu fac deloc testul de consum, sau sa-l faca in condiții reale, și sa lase "consumul redus" care duce lumea in eroare....cind ii aud pe unii:" pai fac kotoare puternice care consuma puțin". Daca il intrebi:" te pricepi in motoare?" El spune:" nu prea".
Le doresc succesuri (asa se scrie in almanahe).
Numai de bine s-auzim!
Consumul testat e o comparatie intre masini, in aceleasi conditii. Ce-i asa complicat? Daca Audi consuma X% si Mercedes sau BMW Y% in aceleasi conditii, una din masini e mai economica decat celelalte. Iar acest S Class e mult mai aerodinamic decat cutia de Subaru Legacy.
Ca sa-ti faci o idee, nu exista nici o masina de serie cu un CX mai mic decat al lui CLA 0.22, iar S Class e egalat doar de Tesla cu 0.24.
Aici ai topul:
http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_drag_coefficient
Sa auzim numai de bine!
Cu un S350 poti sa scoti 17 litri in bucuresti, 18 litri in chisinau sau 9 litri in Zurich. Toate trei sunt orase, dar diferite ca infrastructura (intre altele).
Mai conteaza foarte mult si faptul ca sunt hibride, nu benzinare/diesele pure. Cu atat mai mult in ciclul urban. Dar deh, ce stim noi, astia de la filozofie, este?
"Calcul nebun de proiectare" - cind nu mai stim ce sa spunem, ne legam de fraze...
Daca pana deunazi era o minciuna sfruntata a celor "obisnuiti cu nemunca", acum "faptul ca sunt hibride" e un argument forte in desconsiderarea interlocutorului. Dar acum vorbim despre Mercedes nu despre taiota. Deci dreptate e, dar nu pentru catei.
PS. si pentru a fi clar: consumurile date de Mercedes pot fi obtinute usor in cazul hibrizilor. Tehnologia are marele avantaj de a folosi motorul termic in parametrii optimi de consum/putere si cuplu. Fara a mai pune la socoteala o caroserie cu un performant Cx nu as avea nici un motiv sa pun la indoiala cifrele oficiale. Cu toate ca recordurile de consum nu sunt apanajul celor de Mercedes ar fi mare pacat sa asistam la o serie ridicola de scuze ale oficialilor.
1. Nu are nici o legatura cu rugul. Am facut o analogie, da tu te legi de Galileo Galilei.
2. "Iar vrei sa demonstrezi ca esti cel mai tare" ; "sa ne bagi in *** ....." - Asta așa iți pare ție. Nu o sa iți schimb modu de gindire, e parerea ta personala. Treaba ta ce iți pare ție. Iata tu vezi logica in cuvintele astea a tale? Precum ca eu vreu sa impresionez. Ia baga neuronu la procesare și gindeste-te cam ce obtin eu daca "m-a dau mare" ?? Se uite vreo fata la mine si vreau sa-i arat ca sunt "cel mai tare din parcare" ca poate ma baga in seama ? Nici macar nu va cunosc, si poate nici nu o sa va intilnesc. Dupa logica ta, care-i poanta sa ma dau eu mare??
Și iata cind vad cum gindesti aici, imi pun intrebarea:" așa gindeste peste tot??" Pai , are o gindire infectata. Să mă scuzi LACHE, nu eu, ci tu esti DEMIURGUL INGINERIEI, tu esti cel care stie, dar eu sunt un prost care face fum da foc - ZERO.
3. "De unde dracu tot apareți" - adica ce , excluzi posibilitatea de existență a unor cunoscatori ?? Tu vrei ca toti sa fie la acelasi nivel, toti sa aiba acelasi IQ , acelasi EQ tralalala...asta vrei ? Impaca-te cu ideea ca fiecare om are nivelul sau de cunoștințe. Da bă, poate imi dau seama mai bine decat x sau y de un fenomen oarecare.
Ca sa imi arați ca sunt zero, demonstreaza-mi ca nu e asa, de la A la Z, da nu-mi veni cu aere d-astea de om care caute pe dracu' :" Bă esti DEMIURGUL INGINERIEI? Iaute ba cine s-a gasit sa ne invete, a venit unu si se crede mare" ... asta nu e demonstratie, asta e vorbe care nu spun nimic. E ca un fișier gol.
4. "Demiurg al ingineriei" - lasa exagerarile te rog.
Uite textul exact de la Mercedes Romania:
"Valorile indicate au fost stabilite conform procedurii de măsurare (Directiva 80/1268/CEE, ediţia curentă în vigoare). Datele nu se referă la un singur autovehicul şi nu constituie parte componentă a ofertei, ci sunt oferite numai în scopul comparaţiei cu alte tipuri de autovehicule"
Pricepeti si voi odata (si sper pentru totdeauna) ca scrisurile despre consum NU SUNT REFRITOARE LA CONSUMUL DE PE STRADA sub talpa unui sofer luat aleatoriu dintre cei 400milioane din europa.
Bagati la cap ca acea cifra de consum nu face parte din OFERTA producatorului ... le permite legislatia sa faca asta ... si asta este.
In ceea ce priveste consumul real se pot spune multe - principalii "vinovati" sunt infrastructura (si consecinta directa in trafic) si talpa grea de pe acceleratie. Nu ai cum sa compari consumul de la SatuMare cu consumul de la Bucuresti, pur si simplu nu ai cum. Nu ai cum sa compari consumul unui sofer semi-sanatos la cap care merge normal, in rand cu lumea, cu consumul unui dement care rupe masina in doua la fiecare semafor si face slalom prin trafic .. ca doar are S, nu?
Despre consumul real al masinilor se poate, de asemenea, spune ca a scazut in ultimii ani. Motivul nr1. este impunerea acestui standard de testare al UE si a limitarii emisiilor la nivel de gama. Emisiile la nivel de gama suna "vag" dar au o influenta semnificativa in adoptarea directiei de dezvoltare a motoarelor. Cifrele de consum obtinute prin standardul UE au ajuns si ele (desi nu ar fi trebuit) instrument de marketing - cu cat o ai mai mica cu atat esti mai tare (...cifra, nu va ganditi la prostii).
Si apoi apare cate unu' care incalca orice principii ale unei dezbateri civilizate (stiti voi, alea cu "nu folosi argumente decat daca ai si ceva in spatele lor", "esti prost" nu este un argument, "un exemplu singular nu are nici o valoare in fata unei statistici" etc. ... chestii care tin de educatie ... ). Dragilor, dar va baga cineva mana in buzunar? Vi se pare ca vi se face o oferta incompleta cand cumparati masina? Oamenii aia spun clar ce va ofera si ce nu - iar consumul nu este in oferta, consumul depinde de voi.
@Blower0 - argumentele de tipul "stiu eu sigur" nu au ce cauta intr-o discutie. Singurul moment in care poti spune asta este cand ai tu masina aia sub fund si ne trimiti o poza cu bordul ;) Comparatia cu un 2.0 de subaru ... prietene, calm, ca nu iti plang copii de foame daca nu "castigi" cu comentariul ala.
@Inexo-cuantic ... iti dai seama ca MB in general si S in special sunt etalon in clasele in care activeaza (!?!) si ca nu trebuie sa se ia dupa cineva ca sa fac lucruri bune.
Daca cifrele astea nu ne arata nimic, cum ai zis, la ce le mai publica? Aaa da, marketing, sa arate cititorilor de articole ca ei sunt destepti si fac "putere mare din consum mic". Eu nu pun fundu in S, eu interpretez cifrele lor de consum. Dar am inteles, fac niste teste prostesti si iti scuipa un consum "foarte frumos". Niște mincinoși. Sa faca test de consum in țara de origine, pe drumuri reale.
Idiotilor de Lache si Zarnesteanu, le-a luat mult timp sa invete alfabetul numeric si tu le specifici aceste criterii ? Doar ii jignesti, nu Luciane ? Ai dat cu bata'n balta, treci la cules ananasi acum ca te dau sefii tai afara, caci pe urma s-ar putea sa stergi podelele in Romanika si sa-i platesti impozit lui Victoras........nah ca i-ar am spus'o . Ai permis ? Sanatate maxima, ca-i originala pustiule.
Citeste ce am scris eu.Am spus ca esti "zero" ? Sau este la fel ca si chestia aia cu "prostul ",cand am specificat clar(de 2 sau 3 ori) ca nu vorbeam despre tine?
Eu nu am ce sa-ti demonstrez,dar si tu esti tare departe de a-mi demonstra ceva. Eu nu invat pe nimeni absolut nimic.Te-am invatat pe tine ceva? TGu ai invatat tot poporul despre miile de cai putere,cupluri immense.Dar ce am putut invata de la tine(noi toti),este chiar ceva cool de tot. Daca mergi incet cu masina,consuma putin,dar daca mergi tare,consuma mult. Tu stii sigur asta!
Din nou spun : tacerea este singurul raspuns logic pe care poti sa il dai......"
ULtima parte nu-i adresata Domnului "stie el sigur" .
Aseaza-te in fata plansetei,si pune-ti ideile acolo.Proiecteaza ceva concret.Nu beton,ci doar ceva concret.Ar fi cazul! Poate iti aduci si tu aportul la ceva. Dar e mai usor sa proiectezi pe @automarket.
De fapt tu esti departe de a demonstra ceva , la fel cum esti departe de a rumega ( in sensul bun amice) . Iar cuvantul ''succesuri'' ma face sa cred ca nu l-ai scris in graba. Stii tu '' un succes'' doua ''succese'' . UN- DOUA . Acum ca sa te mai invat un lucru :
Articolul 30, aliniatul 1 inscris in Constitutia Romaniei: "(1)Libertatea de exprimare a gandurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public sunt inviolabile."
Acum lasa tu comentariile altora si revizuieste'le pe ale tale. Sa fi sanatos MAXIM !
esti sigur ca un motor de 2L la 120km/h va merge la 3000rpm?
dar in mare parte ai dreptate
cutia manuala in 7 trepte de pe 911 merge sub 2000rpm la viteza de autostrada ... si exemplele continua.
Aerodinamica CONTEAZA !! pentru ca forta de frecare cu aerul creste cu patratul vitezei. La 130km/h conteaza chiar foarte mult, extrem de mult ... sau poate va intrebati de ce lodgy cu 1.5dci consuma 8% in acele conditii...
@Blower - prietene, tu ai o problema de atitudine si abordare a problemei. Calm, si o sa treci peste faza asta.
Consumurile sunt acolo pentru ca SUNT IMPUSE DE UNIUNEA EUROPEANA PRIN LEGE!! ca daca ar fi dupa bulangii aia de producatori auto ti-ar da consumul pentru masina impinsa la vale cu vantul in spate.
in fine, ce prostie ca nu exista buton de edit
Aerodinamică
Consumul de energie aferent unui vehicul este determinat de mai mulţi factori. 11% din acesta este influenţat de aerodinamică. Din această cauză, Audi deţine cel mai modern centru de tunele de aer din lume, unde fiecare vehicul este optimizat în ceea ce priveşte aerodinamicitatea. O turbină cu un diametru de aproximativ 4 metri şi cu o putere de 2,6 MW trimite aerul cu o viteză de până la 300 km/h.
deci 11% !!!! doar 11% . multumesc o zi buna
cat despre "el mai modern centru de tunele de aer din lume" al lui Audi. Nu stiu cu ce le ajuta. Din link-ul dat de un comentator, mai sus, audi apare pe ici pe colo.
- De fapt, ce vrei tu sa-mi spui? Care e mesaju ?
Eu de newton-metri si CP cam de mult nu am vorbit...
Și iarasi fac asta:
1. Vorbele tale:"Vad ca iti expui ideile si comentariile pe puncte. 1,2,3,4, samd.Asta e deformatie profesionale.Deh,inginerul din tine. "
Explicatie: imi place textul structurat, nu terci de litere/cuvinte. Care incep pe tema A și habar n-ai cum ajung in K.
2. Uite ce deductie MATEMATICA FACI TU. Precizie 100%. Fii atent:
"Vad ca iti expui ideile si comentariile pe puncte. 1,2,3,4, samd.Asta e deformatie profesionale.Deh,inginerul din tine. DECI,NU ESTI TU SINGURUL CARE MAI STIE CITE CEVA" .....
Intrebare: Adica, din faptu ca scriu pe puncte, tu deduci ca eu nu sunt unicul care mai stie cite ceva, da ?? :D :D :D :D :D :D
Asta cam așa ar fi, daca mai tii minte, la testele de fizica, sunt 2 fraze (cauza-efect) . Tu trebuie sa pui daca ambele sunt false sau adevarate, apoi daca intre ele exista relatie de "cauza-efect".
Propozitia ta de mai sus, un pic schimbata, dar care are același "sens" --------- "Pămintul se invirteste in jurul soarelui. DECI, MÎINE VOI PRIMI UN 2 CA NU MI-AM INVAȚAT TEMA" ...- relatie cauza-efect - ZERO.
Știi citatu ala:" Șterge-ti degetul murdar inainte de a arata cu el spre petele mele" (in cazu asta nici nu era o pată, era un headmis de al tau...)
11% din consum doar datorita aerodinamicii este foarte mult. La 10% daca adaugi 1.1 ajungi la 11.1% si deja poti sa tipi ca te minte producatorul. Corect? Dar mai sunt o gramada de alti factori.
Cand ploua, masina mea ia 1 % in plus. Nu mai vorbesc de temperatura atmosferica, trafic, conditiile soselei, etc, etc etc.
Deci mi se pare foarte logic si normal ca testele de consum sa se faca in conditii standard de laborator pentru toata lumea. Atunci poti compara un producator cu altul cu marje de erori minime, inidferent ca asta-i place sau nu lui x si y pe Automarket.ro
PS Ca si fapt divers, vara daca mergi cu geamul deschis si te intereseaza consumul, este ok pana la 60km/h. La peste 60km/h devine mai rentabil sa inchizi geamul si sa dai drumul la aer conditionat pentru ca masina va consuma mai putin daca ai geamul inchis.
Citat din @flower-power: "Băi voi! Aerodinamica , conteaza bine la viteze inalte, cind forța de rezistența a aerului nu poate fi neglijata. Dar la un mers pana la 80km/h , nu mai conteaza"
Mai pe limba ta: Bah smoker, aerodinamica conteaza si sub 80km/h. Daca pentru tine calcul integral, inventat acum vreo 200 de ani e "calcul nebun de proiectare" mi-e foarte clar care ti-e nivelul. Daca pot sa respect cunostintele pe care (probabil) le ai, ca de la inginer la inginer, (desi nu cred ca ai diploma in mana la ora asta) respectul meu pentru tine se opreste aici. Ai mari lacune de educatie iar astea n-or sa ti le umple nici o universitate din lume. Si nu sunt primul si nici singurul care iti spune treaba asta aici pe site.
Succes la toti. Eu pe-aici nu mai am ce cauta. Infected HTML/JavaSript page.
Iar astora de la firma poti sa le scrii un email si sa le zici cat de tare s-au inselat sa ma angajeze cand puteau foarte bine sa ia un geniu de talia ta. Bine a zis Lache. Tu poate esti un demiurg al ingineriei si noi inca n-am aflat.
Dar proiectare pe calculator stii? Ceva soft pentru analiza ai folosit la viata ta? Calcule de rezistenta? Termodinamica? Electromagnetism? Stii sa pui constrangerile in Ansys? Poate in Nastran? Mda, asa ma gandeam si eu. Dar poti sa vii aici si sa-i tragi cu termeni copiati din cuprinsul cartilor de analiza matematica. Doar nu te verifica nimeni. Ah da, si poti sa tragi si palme in aer in fata calculatorului. Cate vrei ... Ajuta foarte mult este? Odata te simti mai bine ...
Revin la ce ti-am mai spus odata. Vai de natia romana cu "intelectuali" de teapa ta.
Aa da, vai de natia romana cu "intelectuali" de teapa ta mai zzzzzurzureanu (ca tot imi strîmbi nick-ul...dada , esti foarte educat).
Hai sa "ne aratam" ce stim....sa incep si eu acum? Asa ca tine?? S-o luam in domeniul informaticii poate? Programare dinamica? Subșiruri crescatoare? Grafuri ? Inteligenta artificiala? Analiza numerica? Sau ce mai vrei sa-ti mai inșir? Matematica ? Conjectura lui Poincare ? Hai fizica mai bine, știi fizica? Daca stiai formula "pV=m*R*T/M" nu spuneai unele lucruri. Aa stai, tu chimie nu stii...procesul de ardere. Băi, habar n-am ce fel de inginerie faci tu...probabil proiectezi poduri..inginerie civila..in orice caz precis nu ai treaba cu proiectare de motoare.
Pe final: eu nu o sa ma dau acum mare p-aici inșirind mai multi termeni.
Apropo, i-ai luat de pe google? Ai scris "Suma Riemann" și ți-a și aparut ??
Ce inginerie faci băi, daca spui niste timpenii? Sau tu esti boss-ul , dai din deget doar, atita poti sa faci :D ...
Si totusi ,care este aportul tau in proiectarea de motoare? Aveti industrie auto? Esti perseverant! Iar ai trantit niste expresii pompoase de pe internet.Ai mai pleznit si o formula ,si esti chiar fenomenal.Toata lumea e muta de admiratie. Nah! Poate vei avea ceva succesuri in cariera ta de inginer auto.
Mesajul meu? Ti-l dau mura in gura acum,ca nu ai fost in stare sa-l citesti. Mai sunt si altii care stiu mai multe decat tine s,si nu latra ca disperatii pe aici. Eu zic sa o lasi balta.Noi ,romanii astia dobitoci, nu ne ridicam la nivelul unui inginer de peste Prut.
Sa ma prezint: Ma numesc Salam Alecu cap de miel . Locuiesc in Zarnesti si sunt inginer meserias. Intamplator azi cativa mecanici voluntari au incercat sa desfileteze niste suruburi si cateva piulite la o piesa al unui motor TEDEI, din pacate nici unul din ei nu-i dadu de cap , doi dintre ei veni la mine. Nici eu nu-i dadui de cap desi . Peste cateva minute de incercari am inceput sa ne contrazicem in expresii culte ale inginieriei auto. Dupa care ne-am zis hai sa le zic sa aplice pe ''viu'' ceea ce invatasem in cadrul Politehnicii ( piratate ) . Din pacate nici atunci nu-i daduse de cap . Ne pierdusem speranta eu si cativa mecanici . Insa dintr-o data aparuse un baiat tanar de profesie ''magazioner'' ( pasionat de mecanica ) stia multa teorie desi noi l-am contrazis, am omis ca nu-i adevarat si ca greseste.......drept urmare spre final s-a aratat a fi de mare ajutor. La final am constat ca pentru desfiletare ne trebuia o tubulara si un tors , dar se pare ca patentul si ideile noastre ingineresti nu se fusese de folos.
De azi am constatat care este asemanarea dintre inginerul din mine si un caine . Asemanarea este ca amadoi ( si eu si cainele) avem priviri inteligente , dar nici unul nu stiim sa ne exprimam.
Cu drag zarnesteanu !
Salutal si pe prietenul tau Salam Alecu cap de miel !
Aa da, aia cu "sa ii dau o palma" a fost un exemplu, problema ta daca nu ai inteles asta. Dar interpreteaza cum vrei. Aaa ar mai fi ceva:
Da e de rîs... :D tu ma crezi, un oarecare țăran din MD, dintr-o "bortă" de sat :D :D . Lache, spune ce vrrrei, și CREZI CE VREI. Una e "a crede" si alta e "a sti. Habar nu ai cine sunt eu, ce fac eu, unde ma duc, de unde vin ș.a.m.d Da-te cu presupusu mai departe. "Ai mai pleZNit o formula" - e o crimă ? Aa , ma scuzi te rog, pre-a luminate Luciane (asa am inteles ca iti zice). Bat vreo 50 mătănii in fata ta. Sunt un pacatos ca scriu formule. Iarta-ma DOAMNE! Am și pierdut sensul vietii odata cu aceasta nenorocita intimplare.
Vă doresc la toti succes in cariera voastra de doctori in științe fizico-matematico-informatice...Noo ma pun eu cu voi. M-ați bătut. Ce se pune unu dintr-o "borta" de sat cu niste etaloane ale inteligentei, cu un IQ de peste 270 :D ...
Nu inteleg , de ce nu sunteti pe la MIT / Harvard / Cambridge / Oxford .... De ce nu activati in domenii de cercetare, eu vad genii in voi deja. Potential exista....
In almanahe asa se scrie"Succesuri " Ai ceva impotriva? Si nu sunt primar de Constanta!
Stai rau cu ironia, inteligența scazuta.
"Nu vezi nimic bah" - numai ce am zis ca habar nu ai ce vad eu , ce stiu eu, ce fac eu și ai picat de acord. Si te contrazici, tu totusi iti dai seama ca eu nu vad nimic.
Eeh, slab stai tu cu ironia => inteligență scăzută...