Mercedes-Benz S-Klasse primeşte patru versiuni noi în martie

de Bogdan Mirică
Marti, 04.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes va aduce în showroom-uri patru versiuni noi ale lui S-Klasse, începând cu luna martie. Printre ele se numără un hibrid diesel şi puternicul S65 AMG.

Unul dintre avantajele lui S-Klasse în faţa concurenţei a fost gama de motorizări extrem de variată, mereu actualizată în funcţiile de cerinţele pieţei. Mercedes ne dovedeşte încă o dată că nava sa amiral poate fi şi puternică şi economică, odată cu introducerea a patru noi versiuni de propulsie.

Motorizările, cunoscute în mare parte publicului, vor sosi pe piaţă începând cu luna martie, imediat după ce îşi vor face apariţia în cadrul Salonului de la Geneva. Pe lista viitoarelor versiuni vom avea două derivate cu indicativul BlueTec.

Esential 4.4 litri/100 de km consumă noua versiune hibridă Mercedes S300 BlueTec Hybrid.
258 de cia putere oferă S350 BlueTec 4Matic.
530 de cia putere livrează noul S600.
630 de cai putere garantează cel mai puternic S-Klasse din istorie: S65 AMG.
Mercedes S300 BlueTec Hybrid

Primul dintre ele va fi S300 BlueTec Hybrid, o nouă declinare hibridă, propulsată însă, de această dată, de un motor cu numai patru cilindri.

Este vorba despre o unitate diesel de 2.2 litri şi 204 cai putere, asistată de un mic motor electric de 27 de cai. Ansamblul permite obţinerea unei valori medii a consumului de numai 4.4 litri/100 de km şi emisii de 115 g/km. Versiunea este disponibilă pentru ambele variante de caroserie, cu sau fără ampatament mărit.

Mercedes S350 BlueTEc 4Matic

Gama lui S-Klasse va primi şi noul S350 BlueTec 4Matic, diesel de 258 de cai putere, cu tracţiune integrală, dispus să ofere 620 de Nm şi un consum mediu de 5.9 litri/100 de km.

Mercedes S600

De la versiuni economice trecem la S600, o versiune dezvăluită la începutul acestui an, cu ocazia Salonului Auto de la Detroit. Graţie motorului V12 bi-turbo de 6.0 litri, limuzina poate să ascundă sub capotă 530 de cai putere şi 830 de Nm.

Mercedes S600 - primele imagini şi detalii cu noua versiune de 530 de cai

Mercedes S65 AMG

Nu în ultimul rând, tot în luna martie, publicul va face cunoştinţă şi cu cel mai puternic S-Klasse din istorie.

Noul S65 AMG promite 630 de cai şi un cuplu de 1000 de Nm, storşi din acelaşi motor V12 şi gata să asigure o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 4.3 secunde. Versiunea este disponibilă doar în varianta cu ampatament mărit şi are un preţ de peste 230.000 de euro pe piaţa mamă, adică în Germania.

Mercedes-Benz S65 AMG: 630 CP şi 1.000 Nm pentru vârful de gamă al constructorului german

Tot în luna martie, Mercedes S-Klasse va primi şi o serie de tehnologii noi, cum ar fi parbrizul încălzit electric, head-up display şi touchpad. Interiorul va fi şi el disponibil în două noi combinaţii de materiale şi culori.

Comentarii (52)

  • O veste excelenta ! Mercedes a luat'o pe drumul cel bun, cel putin la nivel de calitate s-au inspirat dupa Bentley atat la interior cat si la exterior ceea ce ii da un plus de prosperitate si calitate fata de modelul anterior. Succese Mercedes si sa auzim numai de bine !
    6 23
  • Foarte bine ! Dar S coupe cand apare ?
    7 5
  • vedeti , ca stoarceti cam putin 100 Nm, corectati
    2 4
  • ,,Pentru ca nu conteaza daca ai 8 clase sau 12 clase, important este sa ai S clase."

    Lasand gluma la o parte si vorbind cat se poate de obiectiv, aceasta chiar este cea mai buna masina din clasa. Adaugarea tractiunii 4X4 la motorul de 3l diesel e ceva normal (era si la vechiul model), sistemul diesle-hibrid era si la clasa E. Un lucru bun ar fi sa mai adauge si motorul de 3l benzina de la E/C 400.
    7 3
  • Eu nu cred ca S350 sa scoata in mediu 5.9 litri la 100km. Subaru Legacy 2.0d din 2009 scoate in mediu 6.5l/100km, dar are un motor de 150CP și 350Nm și are 1460-1500kg. Dar un S-Classe cu 258CP și citeva sute de kg in plus sa scoata mai putin ?? Nooo...Așa cum asta pare straniu, cred ca si la celelalte motorizari pot sa stau la dubii.
    Bravo Mercedes, vă pricepeți la mașini, dar și la minciuni.

    PS: Cine are posibilitatea sa testeze un S350 sa-mi spuna si mie daca chiar consuma atat. Daca da - suta la suta computerul de bord nu arata consumul corect. Mercedes e bolnav de "hyper-marketing"
    3 19
  • @ Blower0

    Din cate stiu, toti producatorii testeaza masinile in aceleasi conditii pentru Europa. Masinile sunt testate ,,in laborator", deci nu in traficul real. Se incearca sa se simuleze conditiile de trafic urban si extraurban accelerand, decelerand lasand masina la relanti, etc. Pentru traficul extraurban, masina simuleaza o viteza medie de aproximativ 80km/h. Doar 20% din timpul de testare urca la viteza de autostrada (cred ca la 120km/h in testele respective).

    Daca vrei un consum oficial extraurban mai apropiat de realitate poti sa verifici consumurile din SUA. Acolo extraurban inseamna autostrada (75-80m/h). In SUA majoritatea masinilor bat usor consumurile declarate. Si in Romania poti face acest lucru, dar trebuie sa mergi incet si cat mai constant. Poti sa cauti pe AM un articol cu BMW 520xd care a obtinut in Romania un consum de vreo 4% pe o distanta de peste 1000km.
    8 3
  • razvanis
    Tot în luna martie, Mercedes S-Klasse va primi şi o serie de tehnologii noi, cum ar fi parbrizul încălzit electric, head-up display şi touchpad. Interiorul va fi şi el disponibil în două noi combinaţii de materiale şi culori.
    1 6
  • tehnologiile "noi" deja sunt in configurator. Head-up dysplay e la 1.450Eu

    trebuie sa fie o greseala pe undeva
    2 8
  • Referitor la "raportează abuz" . Cineva a pus-o la precedentul comentariu. Vă aduceți aminte de Galileo Galilei cind spunea că Pămintul se învîrtește, credincioșii spuneau ca nu este adevărat au numit asta "Mitul lui Galilei" și l-au amenințat pe Galilei sa termine cu teoria sa, in caz contrar i se taie organul respectiv. A fost supus torturii și terorizat psihic. L-au impus sa spuna ca Pămîntul nu se învîrtește, și el , om bătrîn, s-a supus. Dupa ce călugării s-au indepartat, el totuși a zis:" și totuși se învîrte". Și acesta e adevăru, deși mulți au confamnat ideea, exact așa și voi, dintre care unii, nici macar nu inteleg care sunt relatiile dintre consum/putere/cuplu/sarcina/flux de aer/restrictii/greutate/aerodinamica ș.a.m.d.
    Acuma daca ma intorc la cazu meu: Da, nesimțit, da realist. Daca tot imi ofera informatie gresita, sau nu fac deloc testul de consum, sau sa-l faca in condiții reale, și sa lase "consumul redus" care duce lumea in eroare....cind ii aud pe unii:" pai fac kotoare puternice care consuma puțin". Daca il intrebi:" te pricepi in motoare?" El spune:" nu prea".
    3 12
  • Galileo Galilei? nah! Ala a fost Giordano Bruno! Cand vroiau sa-l arda pe rug! Cam multi producatori auto trag minciunica cu consumul.Precis si Mercedes va plati daune clientilor care au fost mintiti in legatura cu consumul.Au mai fost unii amendati.Parca ii ziceau Kia, sau cam asa ceva. Asa ca si mincinosii europenii vor cere scuze clientilor.
    Le doresc succesuri (asa se scrie in almanahe).
    Numai de bine s-auzim!
    8 1
  • @Blower0
    Nu se paote face un consum reale. Intra prea multe variabile in calcul. Conducem diferit in moduri diferite, conducem in orase/tari diferite, conducem la ore diferite.
    Consumul testat e o comparatie intre masini, in aceleasi conditii. Ce-i asa complicat? Daca Audi consuma X% si Mercedes sau BMW Y% in aceleasi conditii, una din masini e mai economica decat celelalte. Iar acest S Class e mult mai aerodinamic decat cutia de Subaru Legacy.
    Ca sa-ti faci o idee, nu exista nici o masina de serie cu un CX mai mic decat al lui CLA 0.22, iar S Class e egalat doar de Tesla cu 0.24.
    Aici ai topul:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_drag_coefficient
    10 3
  • @@Blower , aerodinamica nu bate kilogramele in plus care sunt de ordinul SUTELOR, și nici cei 100CP în plus care nu se scot din aer, dar din motorina arsa.
    4 11
  • Automarket, v-am rugat ceva acum o saptamana. Sen pare ca comentariile de bun gust nu prea sunt ascultate. Inca odata va rog sa nu mai permiteti comentariile decat celor logati. Nu de alta dar tipul sub anonimat infesteaza pe toata lumea cu aberatiile sale.Se vede ca este un rateu deosebit de clar in ceea ce priveste cultura auto, altfel nu ne-ar mai distribui link-uri ci ar spune din cap. Multumesc !

    Sa auzim numai de bine!
    4 8
  • Băi voi! Aerodinamica , conteaza bine la viteze inalte, cind forța de rezistența a aerului nu poate fi neglijata. Dar la un mers pana la 80km/h , nu mai conteaza. S350 ia prin oraș 10 litri de motorină la sigur, daca mergi normal.
    3 7
  • @flower, fara "calcul nebun de proictare", din fizica de clasa a 7 a la 60km/h faci aproximativ 17 m/s. La 80 km/h, ai putin peste 22 m/s. La un drum de 300 km cu vitezele astea nu mi-e tot una sa merg cu o panza de corabie pe acoperis sau sa am o forma de sageata. Deci, aerodinamica chiar conteaza.

    Cu un S350 poti sa scoti 17 litri in bucuresti, 18 litri in chisinau sau 9 litri in Zurich. Toate trei sunt orase, dar diferite ca infrastructura (intre altele).
    Mai conteaza foarte mult si faptul ca sunt hibride, nu benzinare/diesele pure. Cu atat mai mult in ciclul urban. Dar deh, ce stim noi, astia de la filozofie, este?
    5 2
  • @cascaguraneanu : Eu am zis ca aerodinamica nu conteaza???
    "Calcul nebun de proiectare" - cind nu mai stim ce sa spunem, ne legam de fraze...
    2 11
  • Iar vrei sa demonstrezi ca esti cel mai tare in parcare? Iar vrei sa ne pui in kur cu logica ta?Iarasi tu stii,iar muritorii de rand habar nu au de coeficienti,logaritmi,puteri calorice samd? Esti un fel de Demiurg al ingineriei auto? De unde dreacu tot apareti,voi astia? De aia merg treburile bine in partea asta a lumii ? Datorita voua? Ceva concret ,pe cand? Vorbe........
    10 3
  • imi place cum unii, foarte nemultumiti de consumurile reale, dublate de realitate, le trec acum la firescul lucrurilor cand vine vorba de preferatii de la Mercedes. Sa triplezi din burta consumul oficial face parte din normalitatea unui utilizator ce ajungea in pragul apoplexiei cand vedea 4 in loc de 2.

    Daca pana deunazi era o minciuna sfruntata a celor "obisnuiti cu nemunca", acum "faptul ca sunt hibride" e un argument forte in desconsiderarea interlocutorului. Dar acum vorbim despre Mercedes nu despre taiota. Deci dreptate e, dar nu pentru catei.

    PS. si pentru a fi clar: consumurile date de Mercedes pot fi obtinute usor in cazul hibrizilor. Tehnologia are marele avantaj de a folosi motorul termic in parametrii optimi de consum/putere si cuplu. Fara a mai pune la socoteala o caroserie cu un performant Cx nu as avea nici un motiv sa pun la indoiala cifrele oficiale. Cu toate ca recordurile de consum nu sunt apanajul celor de Mercedes ar fi mare pacat sa asistam la o serie ridicola de scuze ale oficialilor.
    2 7
  • @Lache :
    1. Nu are nici o legatura cu rugul. Am facut o analogie, da tu te legi de Galileo Galilei.
    2. "Iar vrei sa demonstrezi ca esti cel mai tare" ; "sa ne bagi in *** ....." - Asta așa iți pare ție. Nu o sa iți schimb modu de gindire, e parerea ta personala. Treaba ta ce iți pare ție. Iata tu vezi logica in cuvintele astea a tale? Precum ca eu vreu sa impresionez. Ia baga neuronu la procesare și gindeste-te cam ce obtin eu daca "m-a dau mare" ?? Se uite vreo fata la mine si vreau sa-i arat ca sunt "cel mai tare din parcare" ca poate ma baga in seama ? Nici macar nu va cunosc, si poate nici nu o sa va intilnesc. Dupa logica ta, care-i poanta sa ma dau eu mare??
    Și iata cind vad cum gindesti aici, imi pun intrebarea:" așa gindeste peste tot??" Pai , are o gindire infectata. Să mă scuzi LACHE, nu eu, ci tu esti DEMIURGUL INGINERIEI, tu esti cel care stie, dar eu sunt un prost care face fum da foc - ZERO.
    3. "De unde dracu tot apareți" - adica ce , excluzi posibilitatea de existență a unor cunoscatori ?? Tu vrei ca toti sa fie la acelasi nivel, toti sa aiba acelasi IQ , acelasi EQ tralalala...asta vrei ? Impaca-te cu ideea ca fiecare om are nivelul sau de cunoștințe. Da bă, poate imi dau seama mai bine decat x sau y de un fenomen oarecare.

    Ca sa imi arați ca sunt zero, demonstreaza-mi ca nu e asa, de la A la Z, da nu-mi veni cu aere d-astea de om care caute pe dracu' :" Bă esti DEMIURGUL INGINERIEI? Iaute ba cine s-a gasit sa ne invete, a venit unu si se crede mare" ... asta nu e demonstratie, asta e vorbe care nu spun nimic. E ca un fișier gol.
    4. "Demiurg al ingineriei" - lasa exagerarile te rog.
    1 9
  • Pe aici s-a vorbit de nenumarate ori despre cum standardul UE nu face decat sa dea un punct "fix" pentru compararea cifrelor. Testul este 100% standardizat si se face in conditii de laborator. Testul si consumul din realitate nu au nimic in comun - si nu suntem in SUA ca sa ii obligi sa-ti dea banii inapoi pe benzina. TOTI producatorii spun, acolo in coltu' paginii, ca in realitate consumul "poate varia"

    Uite textul exact de la Mercedes Romania:
    "Valorile indicate au fost stabilite conform procedurii de măsurare (Directiva 80/1268/CEE, ediţia curentă în vigoare). Datele nu se referă la un singur autovehicul şi nu constituie parte componentă a ofertei, ci sunt oferite numai în scopul comparaţiei cu alte tipuri de autovehicule"
    Pricepeti si voi odata (si sper pentru totdeauna) ca scrisurile despre consum NU SUNT REFRITOARE LA CONSUMUL DE PE STRADA sub talpa unui sofer luat aleatoriu dintre cei 400milioane din europa.
    Bagati la cap ca acea cifra de consum nu face parte din OFERTA producatorului ... le permite legislatia sa faca asta ... si asta este.

    In ceea ce priveste consumul real se pot spune multe - principalii "vinovati" sunt infrastructura (si consecinta directa in trafic) si talpa grea de pe acceleratie. Nu ai cum sa compari consumul de la SatuMare cu consumul de la Bucuresti, pur si simplu nu ai cum. Nu ai cum sa compari consumul unui sofer semi-sanatos la cap care merge normal, in rand cu lumea, cu consumul unui dement care rupe masina in doua la fiecare semafor si face slalom prin trafic .. ca doar are S, nu?
    Despre consumul real al masinilor se poate, de asemenea, spune ca a scazut in ultimii ani. Motivul nr1. este impunerea acestui standard de testare al UE si a limitarii emisiilor la nivel de gama. Emisiile la nivel de gama suna "vag" dar au o influenta semnificativa in adoptarea directiei de dezvoltare a motoarelor. Cifrele de consum obtinute prin standardul UE au ajuns si ele (desi nu ar fi trebuit) instrument de marketing - cu cat o ai mai mica cu atat esti mai tare (...cifra, nu va ganditi la prostii).

    Si apoi apare cate unu' care incalca orice principii ale unei dezbateri civilizate (stiti voi, alea cu "nu folosi argumente decat daca ai si ceva in spatele lor", "esti prost" nu este un argument, "un exemplu singular nu are nici o valoare in fata unei statistici" etc. ... chestii care tin de educatie ... ). Dragilor, dar va baga cineva mana in buzunar? Vi se pare ca vi se face o oferta incompleta cand cumparati masina? Oamenii aia spun clar ce va ofera si ce nu - iar consumul nu este in oferta, consumul depinde de voi.

    @Blower0 - argumentele de tipul "stiu eu sigur" nu au ce cauta intr-o discutie. Singurul moment in care poti spune asta este cand ai tu masina aia sub fund si ne trimiti o poza cu bordul ;) Comparatia cu un 2.0 de subaru ... prietene, calm, ca nu iti plang copii de foame daca nu "castigi" cu comentariul ala.

    @Inexo-cuantic ... iti dai seama ca MB in general si S in special sunt etalon in clasele in care activeaza (!?!) si ca nu trebuie sa se ia dupa cineva ca sa fac lucruri bune.
    14 2
  • @unckle , luind in consideratie ca Legacy are ~1500kg , si 150CP si bordu arata 6.5 - mixt, nu poate un S de 1900kg cu 258CP - motor cu volum mai mare cu 1L , sa consume mai puțin!
    Daca cifrele astea nu ne arata nimic, cum ai zis, la ce le mai publica? Aaa da, marketing, sa arate cititorilor de articole ca ei sunt destepti si fac "putere mare din consum mic". Eu nu pun fundu in S, eu interpretez cifrele lor de consum. Dar am inteles, fac niste teste prostesti si iti scuipa un consum "foarte frumos". Niște mincinoși. Sa faca test de consum in țara de origine, pe drumuri reale.
    1 11
  • @Blower0
    Te lupti degeaba cu morile de vant, multi nu inteleg ce inseamna masina de bun simt, si e firesc sa fie asa avand ca modele de viata toti bisnitarii sau jmenarii de la bloc sau din cartier tatuati cu ceafa lata care-si scot paru din masina si da in stanga si in dreapta si sunt in extaz cand canta alde Salam, Guta, Vijelie , etc.
    Idiotilor de Lache si Zarnesteanu, le-a luat mult timp sa invete alfabetul numeric si tu le specifici aceste criterii ? Doar ii jignesti, nu Luciane ? Ai dat cu bata'n balta, treci la cules ananasi acum ca te dau sefii tai afara, caci pe urma s-ar putea sa stergi podelele in Romanika si sa-i platesti impozit lui Victoras........nah ca i-ar am spus'o . Ai permis ? Sanatate maxima, ca-i originala pustiule.
    3 12
  • Bah,Blower 0,ideea este alta. Te inteleg ,esti si psiholog pe deasupra.Ai ajuns sa-i cunosti pe multi,doar dupa cateva cuvinte scrise la misto.Vad ca iti expui ideile si comentariile pe puncte. 1,2,3,4, samd.Asta e deformatie profesionale.Deh,inginerul din tine. Deci,nu esti tu,SINGURUL ,care mai stie cate ceva. Si sunt multi altii mai scoliti decat tine care nu se impugn in viata cu "stiu eu sigur".Cu Galilei,ai avut dreptate.Greseala mea.
    Citeste ce am scris eu.Am spus ca esti "zero" ? Sau este la fel ca si chestia aia cu "prostul ",cand am specificat clar(de 2 sau 3 ori) ca nu vorbeam despre tine?
    Eu nu am ce sa-ti demonstrez,dar si tu esti tare departe de a-mi demonstra ceva. Eu nu invat pe nimeni absolut nimic.Te-am invatat pe tine ceva? TGu ai invatat tot poporul despre miile de cai putere,cupluri immense.Dar ce am putut invata de la tine(noi toti),este chiar ceva cool de tot. Daca mergi incet cu masina,consuma putin,dar daca mergi tare,consuma mult. Tu stii sigur asta!
    Din nou spun : tacerea este singurul raspuns logic pe care poti sa il dai......"
    ULtima parte nu-i adresata Domnului "stie el sigur" .
    Aseaza-te in fata plansetei,si pune-ti ideile acolo.Proiecteaza ceva concret.Nu beton,ci doar ceva concret.Ar fi cazul! Poate iti aduci si tu aportul la ceva. Dar e mai usor sa proiectezi pe @automarket.
    7 4
  • @Robert
    Ti-a inghetat mintea la service, dupa ce ca nu aveai mare lucru ti-a inghetat si aia, esti din ce in mai prost.
    7 2
  • ca sa nu va mai certati trebuie sa intelegeti ca unele masini difera de altele prin felul cum isi pun "energia" jos la roata...de asta unele cu acelasi nr de cai sau capacitate cilindrica scot 6,7,8 sec pe 100km/h. un alt factor este si coeficientul aerodinamic dar conteaza mai putin ala ( ajuta mai mult la atingerea unei viteze de top si rapiditate) vezi toate supercarurile de ce sunt f joase, ascutite, plate pentru a taia cat mai bine aerul ce-l intampina( apropo ele au un coeficient si mai mic dar totusi scot consum urias) :) deci coeficientul aerodinamic nu este chiar asa imp pt consum. in al treilea rand este vorba si despre diverse sisteme de ex cum e cel de la bmw( nu doar ei au dar doar pe ei stiu sa-i enumar) acela cu regenerarea energiei la franare sau altele, iar al 4 lea rand un motor mai mare sa dam ex cel de la s600 la o viteza de 120 km la ora va merge foarteee lejer poate undeva pe la 1800 turatii in ultima treapta pe cand un motor de 2 litri sa zicem la 120 km va avea undeva la 3000 rpm deci va utiliza mult mai mult combustibil. acum nu va mai certati aiurea
    4 0
  • @origami
    Prietene, esti deja luminat, nu mai ai nevoie de nici un sfat se pare, chiar si bine intentionat. Poate ca versiunea ta e acceptata de persoane din aceeasi categorie ca si tine. Sunt multi ce-i drept, dar asta nu inseamna ca e si corect. Era doar o observatie, nu trebuie sa batem acum subiectul caci, sincer, carenta ta in educatie e ultima mea grija acum.

    De fapt tu esti departe de a demonstra ceva , la fel cum esti departe de a rumega ( in sensul bun amice) . Iar cuvantul ''succesuri'' ma face sa cred ca nu l-ai scris in graba. Stii tu '' un succes'' doua ''succese'' . UN- DOUA . Acum ca sa te mai invat un lucru :

    Articolul 30, aliniatul 1 inscris in Constitutia Romaniei: "(1)Libertatea de exprimare a gandurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public sunt inviolabile."

    Acum lasa tu comentariile altora si revizuieste'le pe ale tale. Sa fi sanatos MAXIM !
    3 8
  • @eu

    esti sigur ca un motor de 2L la 120km/h va merge la 3000rpm?

    dar in mare parte ai dreptate
    0 1
  • pentru vianu
    un motor pe benzina evident vianu.. da va merge la 3000 rpm... eu la 1.8 tsi 160 cp la 120 am undeva la 2800 rpm ..tot pe acolo se invarte ca o fi 3000 rpm ca o fi 2500...ai inteles oarecum ideea
    4 0
  • @vianu - al meu merge la 2400rpm ... deci fix irelevant comentariul ...
    cutia manuala in 7 trepte de pe 911 merge sub 2000rpm la viteza de autostrada ... si exemplele continua.
    Aerodinamica CONTEAZA !! pentru ca forta de frecare cu aerul creste cu patratul vitezei. La 130km/h conteaza chiar foarte mult, extrem de mult ... sau poate va intrebati de ce lodgy cu 1.5dci consuma 8% in acele conditii...

    @Blower - prietene, tu ai o problema de atitudine si abordare a problemei. Calm, si o sa treci peste faza asta.
    Consumurile sunt acolo pentru ca SUNT IMPUSE DE UNIUNEA EUROPEANA PRIN LEGE!! ca daca ar fi dupa bulangii aia de producatori auto ti-ar da consumul pentru masina impinsa la vale cu vantul in spate.
    5 1
  • pentru vianu
    uite tt 2.0 tfsi treapta 6 viteza 125 km/h are 3000 rpm
    3 0
  • pt vianu
    http://www.youtube.com/watch?v=3V46cePicL4

    in fine, ce prostie ca nu exista buton de edit
    2 0
  • pt unckle
    Unckle daca tu spui ca e fix irelevant comentariul asa poate fi si al tau. tocmai ti-am exemplificat de ce nu conteaza aerondinamica pt consum atat de mult. ia S 65 amg 630 cp si 1000 nm si mai ia orice alt supercar care il bate la curulet la coeficientul aerodinamica si care are cai mai multi sau chiar mai putini sa vezi tu ca s65 amg consuma tot mai putin chiar daca are coeficientul de aerodinamica mai prost. Nu stiu de ce vreti sa pareti voi cei care le stiti pe toate :) . conteaza da dar mult prea putin si la viteze mult mai mari...250+ 300+ pt a atinge o viteza de top cat mai mare da e nevoie de un coef de aerodinamica cat mai mare altfel inaintezi cu greu si nu suficient. consumul e strict de ansamblul masinii, de modul cum e alimentat... de ce s-au tot inventat sisteme de injectie directa pt a reduce consumul de carburant cand puteau sa le lase pe carburatie sau stiu eu ce....si daciile alea vechi au coeficient de aerodinamica ? atunci cand o 1310 pe injectie fata de una pe carburatie consuma mult mult mai putin? :)
    2 5
  • tot eu pt unckle
    si ca sa va luminez pe toti uite ce scrie pe un site audi r8

    Aerodinamică
    Consumul de energie aferent unui vehicul este determinat de mai mulţi factori. 11% din acesta este influenţat de aerodinamică. Din această cauză, Audi deţine cel mai modern centru de tunele de aer din lume, unde fiecare vehicul este optimizat în ceea ce priveşte aerodinamicitatea. O turbină cu un diametru de aproximativ 4 metri şi cu o putere de 2,6 MW trimite aerul cu o viteză de până la 300 km/h.

    deci 11% !!!! doar 11% . multumesc o zi buna
    2 2
  • asa o fi cu turatiile alea de 3000 la 120km/h. Am sa verific si eu pe asta noua.

    cat despre "el mai modern centru de tunele de aer din lume" al lui Audi. Nu stiu cu ce le ajuta. Din link-ul dat de un comentator, mai sus, audi apare pe ici pe colo.
    0 2
  • eu am dat copi paste la tot ce scria..ma doare fix in cot ca e sau nu cel mai modern :) .. doar ca nu totul tine de coeficient ci cam 11 la suta cum zice si acolo. va mai dau un exemplu mercedes 1.8 cla 200 cdi fata de bmw 318 d ...greutate 1480 kg vs 1485 kg consuma la fel extraurban 3.8 vs 3.8 asa scrie pe automarket. coeficient cla 22 vs bmw 26. da e adevarat ca masinile care consuma cel mai putin sunt cele cu coeficient cel mai redus..dar toate se imbina in asa fel incat sa aiba un astfel de rol..nu pot sa cred ca daca merg cu in aceleasi conditii pe acelasi drum cu acelasi tip de cauciucuri( si ast conteaza) cu un cla sau un sa zicem seat leon la 50-60-70-80 la ora sa fie vreo diferenta sesizabila de consum datorita coeficientul. o fi de la 120 +
    0 0
  • @Lache, eu iarasi intreb ceea ce am intrebat. Apropo, a cita oara e asta?
    - De fapt, ce vrei tu sa-mi spui? Care e mesaju ?
    Eu de newton-metri si CP cam de mult nu am vorbit...
    1 8
  • @Lache : Unicul lucru la care am vrut sa ajung e ca turbosuflanta pe motor mai mic nu ofera o reducere de consum. Puterea creste odata cu cresterea fluxului de aer ce intra in admisie. Benzina creste odata cu cresterea fluxului dat (Setare electronica ECM) INDIFERENT DE MODALITATEA LUI DE INTRARE (fie turbosuflanta/compresor mecanic fie largirea cilindrului). Deci puterea creste odata cu injectarea cantitatii crescute de benzina. Atit. Vrei consum redus? Scoate caii putere, vrei cai putere multi? Baga benzina și aer in motor.
    2 10
  • @Lache: Am uitat. Referitor la 2 erori de ale tale:
    Și iarasi fac asta:
    1. Vorbele tale:"Vad ca iti expui ideile si comentariile pe puncte. 1,2,3,4, samd.Asta e deformatie profesionale.Deh,inginerul din tine. "
    Explicatie: imi place textul structurat, nu terci de litere/cuvinte. Care incep pe tema A și habar n-ai cum ajung in K.
    2. Uite ce deductie MATEMATICA FACI TU. Precizie 100%. Fii atent:
    "Vad ca iti expui ideile si comentariile pe puncte. 1,2,3,4, samd.Asta e deformatie profesionale.Deh,inginerul din tine. DECI,NU ESTI TU SINGURUL CARE MAI STIE CITE CEVA" .....
    Intrebare: Adica, din faptu ca scriu pe puncte, tu deduci ca eu nu sunt unicul care mai stie cite ceva, da ?? :D :D :D :D :D :D

    Asta cam așa ar fi, daca mai tii minte, la testele de fizica, sunt 2 fraze (cauza-efect) . Tu trebuie sa pui daca ambele sunt false sau adevarate, apoi daca intre ele exista relatie de "cauza-efect".
    Propozitia ta de mai sus, un pic schimbata, dar care are același "sens" --------- "Pămintul se invirteste in jurul soarelui. DECI, MÎINE VOI PRIMI UN 2 CA NU MI-AM INVAȚAT TEMA" ...- relatie cauza-efect - ZERO.

    Știi citatu ala:" Șterge-ti degetul murdar inainte de a arata cu el spre petele mele" (in cazu asta nici nu era o pată, era un headmis de al tau...)
    1 10
  • Aerodinamica nu este importanta la viteze mari, este cruciala! Bugatti Veyron are un eleron care sta sus pana la 360 km/h. La viteza asta masina nu mai poate accelera din cauza frecarii cu aerul. Daca vrei peste 360 km/h, cobori eleronul si din clipa aia esti pe barba ta pana la 407 km/h. Asta e un caz extrem.

    11% din consum doar datorita aerodinamicii este foarte mult. La 10% daca adaugi 1.1 ajungi la 11.1% si deja poti sa tipi ca te minte producatorul. Corect? Dar mai sunt o gramada de alti factori.
    Cand ploua, masina mea ia 1 % in plus. Nu mai vorbesc de temperatura atmosferica, trafic, conditiile soselei, etc, etc etc.

    Deci mi se pare foarte logic si normal ca testele de consum sa se faca in conditii standard de laborator pentru toata lumea. Atunci poti compara un producator cu altul cu marje de erori minime, inidferent ca asta-i place sau nu lui x si y pe Automarket.ro

    PS Ca si fapt divers, vara daca mergi cu geamul deschis si te intereseaza consumul, este ok pana la 60km/h. La peste 60km/h devine mai rentabil sa inchizi geamul si sa dai drumul la aer conditionat pentru ca masina va consuma mai putin daca ai geamul inchis.

    Citat din @flower-power: "Băi voi! Aerodinamica , conteaza bine la viteze inalte, cind forța de rezistența a aerului nu poate fi neglijata. Dar la un mers pana la 80km/h , nu mai conteaza"
    Mai pe limba ta: Bah smoker, aerodinamica conteaza si sub 80km/h. Daca pentru tine calcul integral, inventat acum vreo 200 de ani e "calcul nebun de proiectare" mi-e foarte clar care ti-e nivelul. Daca pot sa respect cunostintele pe care (probabil) le ai, ca de la inginer la inginer, (desi nu cred ca ai diploma in mana la ora asta) respectul meu pentru tine se opreste aici. Ai mari lacune de educatie iar astea n-or sa ti le umple nici o universitate din lume. Si nu sunt primul si nici singurul care iti spune treaba asta aici pe site.
    7 2
  • @zarnesteanu, ca tot pomenii, de "Suma Riemann" ai auzit ? Vad ca stai bine cu matematica. Dar presupun ca nici prin cap nu-ti trece cum se afla aria unui trapez curbiliniu. (La calcularea lucrului mecanic spre exemplu). De integrale superioare tot ai auzit?? Lasa te rog matematica și nu o mai fa pe inginerul destept.


    Succes la toti. Eu pe-aici nu mai am ce cauta. Infected HTML/JavaSript page.
    2 12
  • @dry-flower, pentru cultura ta generala, la ora asta sunt la lucru si chiar fac proiectare. Nu sunt inginer destept, sunt doar inginer. Am facut 3 ani la autovehicule rutiere, m-am plictisit si m-am transeferat. Nu la literatura scumpule, ci tot in cadrul Politehnicii. Asta cu ani buni in urma.
    Iar astora de la firma poti sa le scrii un email si sa le zici cat de tare s-au inselat sa ma angajeze cand puteau foarte bine sa ia un geniu de talia ta. Bine a zis Lache. Tu poate esti un demiurg al ingineriei si noi inca n-am aflat.
    Dar proiectare pe calculator stii? Ceva soft pentru analiza ai folosit la viata ta? Calcule de rezistenta? Termodinamica? Electromagnetism? Stii sa pui constrangerile in Ansys? Poate in Nastran? Mda, asa ma gandeam si eu. Dar poti sa vii aici si sa-i tragi cu termeni copiati din cuprinsul cartilor de analiza matematica. Doar nu te verifica nimeni. Ah da, si poti sa tragi si palme in aer in fata calculatorului. Cate vrei ... Ajuta foarte mult este? Odata te simti mai bine ...
    Revin la ce ti-am mai spus odata. Vai de natia romana cu "intelectuali" de teapa ta.
    4 2
  • O faci iar pe desteptu cu "dry-flower" , parca prima data in viata aud de "termodinamica" sau "electromagnetism"?? "Ansys" sau "Nastran"
    Aa da, vai de natia romana cu "intelectuali" de teapa ta mai zzzzzurzureanu (ca tot imi strîmbi nick-ul...dada , esti foarte educat).
    Hai sa "ne aratam" ce stim....sa incep si eu acum? Asa ca tine?? S-o luam in domeniul informaticii poate? Programare dinamica? Subșiruri crescatoare? Grafuri ? Inteligenta artificiala? Analiza numerica? Sau ce mai vrei sa-ti mai inșir? Matematica ? Conjectura lui Poincare ? Hai fizica mai bine, știi fizica? Daca stiai formula "pV=m*R*T/M" nu spuneai unele lucruri. Aa stai, tu chimie nu stii...procesul de ardere. Băi, habar n-am ce fel de inginerie faci tu...probabil proiectezi poduri..inginerie civila..in orice caz precis nu ai treaba cu proiectare de motoare.
    Pe final: eu nu o sa ma dau acum mare p-aici inșirind mai multi termeni.
    Apropo, i-ai luat de pe google? Ai scris "Suma Riemann" și ți-a și aparut ??
    Ce inginerie faci băi, daca spui niste timpenii? Sau tu esti boss-ul , dai din deget doar, atita poti sa faci :D ...
    1 8
  • Pe cuvantul meu ,daca tu nu meriti sa fii platit pt.a ne da meditatii. Eu incerc sa cred ca esti singurul din satucul tau,dincolo de prut(ca tot te-ai legat de inteligenta romanilor) care reuseste sa se tarasca la o facultate,si acum ii priveste pe razesi de undeva din spatiu.Cine mai e ca tine,in satucul tau? Prietene,nu sunt singurul care este deranjat de modul tau de a se impune cu pumnul.Sunt destui.Si aici,si dincolo la fel.Deci,ai probleme mari de tot in comunicare. Asa sunt inginerii ?
    Si totusi ,care este aportul tau in proiectarea de motoare? Aveti industrie auto? Esti perseverant! Iar ai trantit niste expresii pompoase de pe internet.Ai mai pleznit si o formula ,si esti chiar fenomenal.Toata lumea e muta de admiratie. Nah! Poate vei avea ceva succesuri in cariera ta de inginer auto.
    Mesajul meu? Ti-l dau mura in gura acum,ca nu ai fost in stare sa-l citesti. Mai sunt si altii care stiu mai multe decat tine s,si nu latra ca disperatii pe aici. Eu zic sa o lasi balta.Noi ,romanii astia dobitoci, nu ne ridicam la nivelul unui inginer de peste Prut.
    7 3
  • zarnesteanu
    @Blower, inca ceva. Acum vin de la inginerie, nu mai ma logez ca trebuie sa fac repede un dus, ca put urat.
    Sa ma prezint: Ma numesc Salam Alecu cap de miel . Locuiesc in Zarnesti si sunt inginer meserias. Intamplator azi cativa mecanici voluntari au incercat sa desfileteze niste suruburi si cateva piulite la o piesa al unui motor TEDEI, din pacate nici unul din ei nu-i dadu de cap , doi dintre ei veni la mine. Nici eu nu-i dadui de cap desi . Peste cateva minute de incercari am inceput sa ne contrazicem in expresii culte ale inginieriei auto. Dupa care ne-am zis hai sa le zic sa aplice pe ''viu'' ceea ce invatasem in cadrul Politehnicii ( piratate ) . Din pacate nici atunci nu-i daduse de cap . Ne pierdusem speranta eu si cativa mecanici . Insa dintr-o data aparuse un baiat tanar de profesie ''magazioner'' ( pasionat de mecanica ) stia multa teorie desi noi l-am contrazis, am omis ca nu-i adevarat si ca greseste.......drept urmare spre final s-a aratat a fi de mare ajutor. La final am constat ca pentru desfiletare ne trebuia o tubulara si un tors , dar se pare ca patentul si ideile noastre ingineresti nu se fusese de folos.

    De azi am constatat care este asemanarea dintre inginerul din mine si un caine . Asemanarea este ca amadoi ( si eu si cainele) avem priviri inteligente , dar nici unul nu stiim sa ne exprimam.

    Cu drag zarnesteanu !
    2 10
  • floricah
    Vrei cai putere multi,baga benzina si aer in motor! Alta descoperire epocala de a ta? Pe cand o sa ne demonstrezi si teoria chibritului?
    7 2
  • @Lache draga, adica Lucian
    Luciane, ce dor mi-a fost de tine prietene draga. Cand apari pe site simt asa un aer imbietor de cultura proaspata ( in speta industriei auto ) .Si ia zi domnu' Lucian cand ai de gand sa sa ne scutesti de pamfletul asta ieftin si sa-ti vezi de mamaliga ta. Ei bine eu sunt unul dintre cei deranjati de comentariile tale nah. Vreau sa dispari . Nu pot sa fac asta, fiecare are dreptul la exprimare, asa ca shezi bland pe scaunel, ia dictionarul explicativ al limbii romane si fa ceva folositor, nu mai incerca sa te bati singur cu pumnul in piept si sa te erijezi spre altii . Anume invata sa scrii . Iti urez ''succesuri'' in loc de ''succese'' ! Hai sa fii sanatos MAXIM!

    Salutal si pe prietenul tau Salam Alecu cap de miel !
    1 5
  • @Lache , eu nu sunt de peste Prut.
    Aa da, aia cu "sa ii dau o palma" a fost un exemplu, problema ta daca nu ai inteles asta. Dar interpreteaza cum vrei. Aaa ar mai fi ceva:
    Da e de rîs... :D tu ma crezi, un oarecare țăran din MD, dintr-o "bortă" de sat :D :D . Lache, spune ce vrrrei, și CREZI CE VREI. Una e "a crede" si alta e "a sti. Habar nu ai cine sunt eu, ce fac eu, unde ma duc, de unde vin ș.a.m.d Da-te cu presupusu mai departe. "Ai mai pleZNit o formula" - e o crimă ? Aa , ma scuzi te rog, pre-a luminate Luciane (asa am inteles ca iti zice). Bat vreo 50 mătănii in fata ta. Sunt un pacatos ca scriu formule. Iarta-ma DOAMNE! Am și pierdut sensul vietii odata cu aceasta nenorocita intimplare.

    Vă doresc la toti succes in cariera voastra de doctori in științe fizico-matematico-informatice...Noo ma pun eu cu voi. M-ați bătut. Ce se pune unu dintr-o "borta" de sat cu niste etaloane ale inteligentei, cu un IQ de peste 270 :D ...
    1 5
  • @Lache, eu de fapt te-am intrebat care e mesaju tau mie, referitor la masini, nu la d-alea inșirate acolo, "mai prosti/mai destepti"


    Nu inteleg , de ce nu sunteti pe la MIT / Harvard / Cambridge / Oxford .... De ce nu activati in domenii de cercetare, eu vad genii in voi deja. Potential exista....
    2 5
  • Nu vezi nimic,bah.Singurul care se crede geniu.esti numai tu! Tu ai inceput primul! Tu m-ai analizat,asa ca ai primit ce ai sadit. Nici tu nu stii cine sunt si ce pot,asa ca nu mai da cu coeficientul de inteligenta in masa. Btw.Cine ti-a calculate IQ-ul? Esti sigur ca e cel real?
    In almanahe asa se scrie"Succesuri " Ai ceva impotriva? Si nu sunt primar de Constanta!
    5 4
  • origami
    What ? almanahe ? Bai esti nebun ? Bai Marean Vanghelie und' te crezi domnule'? Eu stiu ce poti. Dar tu stii cu cine stai de vorba ? Nu cred ca ne tragem de sireturi. Acum ia-l pe prietenul tau frecangeanu si carati-va de aici. Nu este de voi ''meseria'' asta. Hai sa fii sanatos MAXIM draga Luciane !
    4 5
  • @Lache, casca ochii si citeste cu atentia. Mai ia-ti o lupa. Eu de tine ziceam, de ce ma pun eu CU UN IQ = -100 , CU IQ-ul TAU DE PESTE 270. (PS: Cel mai mare IQ il are un chinez - 225, dar tu ai 270). :D
    Stai rau cu ironia, inteligența scazuta.
    2 5
  • @Lache , cind literele mesajului vor trece prin creierul tau, atunci vom vorbi. Eu de tine spuneam ca ai un IQ=270. (Deși cel mai mare e al unui chinez , 225 :D :D ).
    "Nu vezi nimic bah" - numai ce am zis ca habar nu ai ce vad eu , ce stiu eu, ce fac eu și ai picat de acord. Si te contrazici, tu totusi iti dai seama ca eu nu vad nimic.
    Eeh, slab stai tu cu ironia => inteligență scăzută...
    2 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru