Mercedes-Benz renunță la testele cu mașini electrice cu motoare pe post de range extender

de Tiberiu Safta
Marti, 16.04.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit informațiilor din presă, Mercedes-Benz ar fi abandonat testele cu mașini electrice cu motoare termice pe post de range extender. Un oficial al mărcii spune că producătorul german se va concentra asupra unor propulsoare electrice noi mai simple și care implică mai puține costuri.

Până recent, Mercedes-Benz a testat mai multe prototipuri ale unor mașini electrice echipate cu motoare termice care funcționau pe post de range extender. Unul dintre aceste prototipuri a fost inclusiv o mașină bazată pe electricul EQS și care avea un motor pe benzină de 1.0 litri cu 2 cilindri în rolul de mărire a autonomiei.

În esență, acesta este o jumătate a propulsorului M254 de 2.0 litri cu 4 cilindri, iar motorul folosit pe post de generator a fost modificat pentru a funcționa conform ciclului Miller.

Acum, însă, Mercedes-Benz ar fi renunțat la testele cu mașini electrice cu motoare termice pe post de generator, potrivit publicației britanice Autocar. Constructorul german a decis să se concentreze acum asupra dezvoltării unor viitoare motoare electrice mai simple și care implică mai puține costuri față de cele din prezent.

„Am creat prototipuri cu range extender bazate pe modele existente, atât pentru împachetare cât și pentru teste”, a declarat un oficial de rang înalt al mărcii.

„La final, însă, am ajuns la concluzia că propulsorul cu range extender este o tehnologie de tranziție cu un beneficiu pe termen relativ scurt în ceea ce privește vânzările și costurile de producție comparativ mai mari”, a mai adăugat acesta.

via Autocar

Comentarii (3)

  • Când ai deja 700+ km autonomie nu mai ai nevoie de așa ceva. Poate pentru transportatori....
    7 0
  • @matei
    si pt dizelistii ce nu au bani nici sa opreasca sa se p..
    3 5
  • Cand ai deja (?!) 700 autonomie, vei fi avut si o tona de baterie. La propriu. Cu bateriile potrivite (usoare, ieftine, compacte) nu ar fi o problema, doar ca ele deocamdata nu exista si mai toti producatorii se perinda intre alea 2-3-4 chimii inventate acum 40 de ani. Ar fi simplu daca nu ar fi atat de complicat.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru