La începutul anului trecut, Daimler și Grupul BMW anunțau un parteneriat istoric pentru dezvoltarea de servicii de mobilitate și mașini autonome.
Printre altele, Daimler și BMW dețin serviciul de ride-hailing FreeNow, disponibil inclusiv în România. În mod surprinzător, parteneriatul a fost întrerupt la jumătatea acestui an, iar oficialii Mercedes-Benz au explicat acum și principalele argumente.
Sub conducerea noului CEO Ola Källenius, Mercedes-Benz a decis să-și îndrepte privirile spre profitul obținut pentru acționari în detrimentul inovației.
"Conversia într-un furnizor de mobilitate aparține trecutului. Ne vom îndepărta de asta. Nu poți face bani din car-sharing. Investitorii noștri nu se așteaptă doar la vânzări, ci mai presus de toate la profit", a declarat un purtător de cuvânt al Daimler pentru publicația germană Redaktionsnetzwerk.
De altfel, presa internațională a relatat recent că Uber a făcut o ofertă de un miliard de euro pentru achiziționarea FreeNow, iar Mercedes-Benz este interesată să accepte propunerea.
În schimb, partenerii de la BMW vor să rămână în continuare acționari, ceea ce complică tranzacția.În același timp, Mercedes-Benz nu își mai propune să dezvolte o mașină autonomă de nivelul 5, capabilă să se conducă singură în orice condiții. "Nu concurăm în nicio cursă pe care nu o putem câștiga", a adăugat purtătorul de cuvânt al Daimler.
Via Carscoops
asta nu inseamna ca nu curg mereu bani spre diverse gauri negre confirmate ca de exemplu astia cu trotinetele care-s pe minus de cind se stiu.. dar ii doare la bascheti ca stiu de ordinele care nu se discuta.
Bravo Mercedes....mai bine investesti acele miliarde pt electrice, baterii mai performante si infrastructura..
Cat despre ride-sharing..parerea mea e ca aceasta 'industrie' cu cat se dezvolta mai mult si atat va fi mai greu sa concurezi...mafie multa, concurenta la tot pasu, profituri mici....probabil asta se discuta in birourile Mercedes....