Mercedes-Benz recheamă în service 3500 de exemplare Citan

de Mircea Meșter
Marti, 07.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Monovolumul utilitar Citan va fi rechemat la service pentru a-i fi înlocuite airbag-urile laterale defecte care au dus la rezultatul modest EuroNCAP: 3 stele la testele de siguranţă.

Esential 3500 de exemplare Mercedes-Benz Citan au fost rechemate în service pentru înlocuirea airbag-urilor laterale defecte.
Daimler a anunţat oficial că recheamă în service 3500 de unităţi Citan din cauza unor airbag-uri laterale defecte. Informaţia a fost confirmată de unul dintre purtătorii de cuvânt ai companiei germane.

Monovolumul utilitar al celor de la Mercedes-Benz s-a aflat sub lumina reflectoarelor la mijlocul lunii trecute, când modelul derivat din Renault Kangoo a reuşit să adune trei stele EuroNCAP, rezultat care - deşi se află în linia testelor de siguranţă în acest segment - a scăzut media punctajelor obţinute de Mercedes-Benz la crash-testele organizaţiei independente europene. 

"Bineînţeles că rezultatele crash test-ului au fost complet nesatisfăcătoare pentru noi. Vom analiza problema şi vom stabili măsurile care se impun", declara Dierter Zetsche, CEO Daimler, după testele EuroNCAP.

De altfel, germanul a fost ţinta unor atacuri venite chiar din interiorul companiei în urma rezultatului din testele de siguranţă: "Acest rezultat ar putea avea un efect dezastruos pentru imaginea de marcă Mercedes-Benz, deoarece siguranţa este un punct-cheie căutat de clienţii brandului", a declarat un membru al board-ului Daimler.

Comentarii (26)

  • antiqua
    asa e...daca te joci cu focul...
    23 10
  • Vasilica
    Cred ca celor de la MB le era prea bine si acum ii mananca! Ce o fi fost in capul lor sa renunte la imagine pentru nimic
    21 7
  • Chiar au vandut 3500 de Citan-uri?
    25 11
  • Adrian
    O incercare pur comerciala, cu aroma germana de a mai spala un pic din rusinea testelor EURONCAP. Pt cei care ati vazut rezultatele testelor...acolo, nu airbagurile laterale au fost pb. Se observa probleme grave de integritate a structurii, deformari peste limita de siguranta... inadmisibile pt standardele unui asemenea concern...au fost economii de materiale, si engineering low cost...acolo se fac compromisurile ce aduc 'cost savings'. A fost un risc asumat si nu s-au asteptat sa iasa asa urat. Airbagurile laterale...sunt ok...sa fim seriosi. Dar daca acum ceva timp se vorbea de demiterea lui Zetche (CEO Daimler) trebuie sa miste si el ceva pt scaunul lui, nu? Eventual o 'prindere in mai multe puncte'. Ma deranjeaza doar ca..tipic german, subestimeaza mult consumatorul.
    18 32
  • @ Adrian
    Mercedes Citan este un Renault cu sigla Mercedes pe capota ! Este construit de catre Renault in uzina Renault din Maubeuge, Franta . Prin urmare vina pentru rezultatele slabe din testele de crashtest apartine celor de la Renault care au dezvoltat acest vehicul, singura vina a celor de la Mercedes este ca s-au aruncat cu capul inainte in aceasta colaborare, minimalizand excesiv eventualele pierderi de imagine . Automarket ar fi trebuit sa fi folosit o alta imagine la aceasta stire, care a fost folosita de majoritatea site-urilor de afara in care se vede clar cum Mercedes Citan este asamblat de muncitori Renault ( http://www.reuters.com/article/2013/05/06/us-mercedes-recall-idUSBRE9450EE20130506 ) .
    13 19
  • mojitostill
    Cu siguranta Mercedes stia cate puncte va scoate la NCAP, exista simulari pe calculator, Sunt sigur ca vor rezolva problema.
    Rezultatele sunt slabe dar nu va muri nimeni in accident daca vorbim de conditi normale de condus. Nu stiu ce marca de automobile are o gama asa de variata ca Mercedes si totusi reuseste sa fie bun in toate, dar ce sa-i faci romanul stie doar sa critice ca in mahala, nu stie sa gandeasca obiectiv. Luati-va lexus sau Infiniti si carati mobila cu ele sau de ce nu Q7 ca e mai mare.
    12 10
  • Norbert
    Hai ma?! Voi chiar va imaginati ca Mercedes nu are posibilitatea de a testa individual masinile produse de ei?! Sau ca nu fac asta inainte de a intra cu un model nou in productie?! Sa fim seriosi!
    13 4
  • Razvan
    Majoritatea producatorilor fac din EuroNCap o unealta de marketing. Nu ii intereseaza neaparat cat sunt de sigure masinile, ci cat de sigure sunt percepute. Au incercat sa faca masinile sa iasa bine la testele facute de EuroNCap, in rest Dumnezeu cu mila! In SUA s-au facut niste teste noi : "small overlap test". Sunt o gramada de masini care au iesit super sifonate. De ecemplu Lexus, ca tot e cineva mai sus care are senzatia ca japonezii sunt cei ma tari. O singura marca e iesit super bine la test : Volvo. Daca vreti e dovada cu Volvo chiar studiaza masinile din punct de vedere al sigurantei. Si nu vor doar sa ia 5 stele la EuroNCap.
    14 4
  • Razvan
    Si Mercedes si Lexus au luat "poor".
    10 1
  • odin27
    Pentru toti mancatorii de bezele:
    1. Renault a fost primul constructor din lume care a obtinut 5 stele EuroNcap, cu mult timp inaintea altor marci pe care le suflati voi in fund din umbra.
    2. Renault Kangoo a avut standardul de 4 stele EuroNcap la vremea lansarii lui, cu o structura de siguranta stabila. Diferenta o fac zecile de echipamente electronice si avertizari care duc punctajul mai sus. Problema este in curtea Mercedes-Benz pentru ca si-au luat responsabilitatea sa puna ce vor pe plaforma si sa creeze o oferta care li se potriveste cel mai bine. Ori ei n-au verificat toate aspectele atat de riguros. Dovada si problema cu airbag-urile. Vreti voi sa credeti sau nu, de la un airbag defectuosw se poate pierde o stea Euroncap.
    25 10
  • Renault- nr 1 la utilitare
    Sa incepi o colaborare cu cel mai mare constructor de vehicule utilitare din Europa, nu mi se pare "a te arunca cu capul inainte" deloc. S-au grabit insa punand pe piata fara sa testeze corespunzator in prealabil o masina cu airbag-uri defectuoase.
    21 6
  • Vina e a Mercedesului in proportie de 100%. Teste, teste si iar teste, asta trebuiau sa faca daca tin neaparat la 4 sau 5 stele la nivelul 2013. Insa ca si in alte domenii (electronice, electrocasnice, etc) majoritatea producatorilor prefera in ziua de azi sa arunce pe piata niste produse si sa afle de la utilizatori de bubele copilariei. Jenant, insa asta inseamna productia in masa cobinata cu globalizarea si cu dorinta de a obtine un profit cat mai mare de la an la an...
    4 3
  • odinioara
    Bezelele sunt bune, deci sa mananci bezele nu este rau, ce ne facem cu mancatorii de alte chestii, in acest caz fanii Renault. Eu de abia astept sa faca modele cu platforme de Renault la autoturisme, ca vor redeveni ei numarul 1 mondial la premium cand va fi si Renault cea mai tare, mai cinstita si de nerefuzat marca.
    5 18
  • inexorabil
    Inainte de orice, trebuie rostit: Hristos a inviat! In al doilea rand, draga @Razvan, hai sa nu fim tendentiosi: si Buick se comporta foarte bine la acele teste cele mai severe din lume (ca doar NHTSA este o autoritate guvernamentala americana, care si-a propus sa schimbe foaia, incepand cu 2011, cu privire la mentalitatea superficiala a producatorilor pe care just o incrimineaza @Andy), desfasurate la 56 mph (90 kph) ! Ba inca Enclave a fost declarat, de catre IIHS (structura privata, insa la fel de exigenta), cel mai sigur SUV pe 2013. Problema este insa alta: bineinteles ca multi romanasi n-au nevoie de Volvo si Buick, ci le place sa creada ca ar fi chinezarie (marca suedeza), respectiv Opel (cea americana), venindu-le mai comod sa accepte cele 5 stele mai "domestice" ale lui EuroNCAP.

    PS: Ca sa nu uit, totusi, de categoria auto dezbatuta in articol, citesc pe wiki.answers.com: "Question: What are the most safe cargo vans? Answer: The Chevrolet Express Cargo Van has scored 5 stars by National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) multiple times. The GMC Savana Cargo Van has also earned 5 star ratings". Astept bombardamentul binemeritat cu oua......rosii.
    1 11
  • @ Andy
    Nu intelegi ca Mercedes Citan este un Renault 100 % ce are doar masca fata modificata . Este asamblat de Renault in uzina sa din Franta pe aceieasi linie de productie cu Kangoo . Din punct de vedere tehnic cele doua masini sunt identice, toate motorizarile lui Citan fiind de provenienta Renault . Nu va trece mult timp pana cand si Renault va efectua un recall similar cu Mercedes .
    5 16
  • @ @Andy
    Renault Kangoo de marfa n-are airbag-uri laterale nici macar optional. Pentru ce sa faca recall? Pentru niste dotari inexistente?
    13 0
  • 3500? Ati omis doua zero-uri!
    0 7
  • @odin27
    "Vreti voi sa credeti sau nu, de la un airbag defectuosw se poate pierde o stea Euroncap."

    Asa cum Laguna 2 lua o stea la EuroNCAP pentru ca avea avertizor acustic pentru centuri necuplate si astfel a fost prima masina cu 5 stele si apoi intreaga gama Renault. Interesati-va cum se acordau stelele EuroNCAP pana prin 2005.
    Asta apropo de mancatori de bezele.
    Citan este in mare parte un Kangoo, iar Kangoo nu prea a fost considerat un exemplu de siguranta in clasa lui. Tot nemtii au aratat ca sta cam prost la stabilitate. Ce au avut nemtii tocmai cu Kangoo si nu s-au legat de Pertner sau Doblo, poate ne explica cei care nu mananca bezele.
    4 10
  • @@odin27
    Ce scrii tu e o poveste nascocita de adulatorii de teorii conspirationiste. N-are nicio treaba cu realitatea si nici cu faptul ca Renault Kangoo e una dintre cele mai vechi utilitare mici de pe piata, iar in 2003 cand a fost testata si a obtinut 4 stele EuroNcap, nu exista nicio masina care sa se laude cu un rezultat asa bun pe segmentul asta.
    11 0
  • @@@odin27
    Siguranta nu inseamna stele EuroNCAP. Adevaratele teste de siguranta se dau pe sosele, iar realitatea e cu totul alta fata de clasamentele lor.
    Mai intereseaza-te ce inseamna domeniul asta. Demult citesc ce se scrie pe aici iar unii, mai ales fani Renault si de masini japoneze cam traiesc lumea lor. Iti repet, acum 10 ani EuroNCAP dadea o stea pentru averizarea acustica a centurilor necuplate pentru a incuraja purtarea lor. Dupa ce toti au introdus asta in serie evident ca EuroNCAP nu a mai dat o stea. Chestia asta incepuse sa devina o smecherie, iar Renault a fost printre primii care a pus-o in practica.
    Apropo, tie chestia asta ti se pare ok? Daca da, nu cred ca mai avem ce discuta pentru ca "vorbim vorbe".

    http://www.youtube.com/watch?v=aAuwd4vrT9E

    Si acum nu uita sa treci pe la zeci de calculatoare si sa-ti dai verde. Macar tu.
    0 8
  • Dintr-o data stele EuroNcap nu mai sunt importante. Dupa cum bate vantul, nu? Vrei sa recunostisau nu, la nivel european, EuroNcap a impins constructorii sa ofere un nivel superior de siguranta, investitie pe care unii nu ar fi fost dispusi sa o faca daca opinia publica n-ar fi fost constientizata si daca nu le-ar fi afectat imaginea de marca.
    Faptul ca in ziua de azi, aproape toti obtin 5 stele, iar EuNcap ar trebui sa devina la fel de sever ca IIHS (omologul lor in SUA) , asta-i cu totul alta discutie. Asta nu contesta realizarile lor de pana acum.
    Un avertizor=o stea euroncap e o mare aberatie inventata de mascaricii ce habar n-au cu ce se mananca notiunile astea. Sunt aceeasi indivizi care habar n-au ce inseamna celula de supravietuire sau structura cu deformare programata si care cred ca un Volvo 700 din anii '80 caruia nu i se indoaie bara (decat poate putin numarul) la un impact mediu cu un Renault din 2013 de exemplu, e o masina mai sigura decat acel Renault, pentru ca deh, doar e Volvo, nu?
    Si scuteste-ne cu testele regizate de ADAC si protectionismul tipic nemtesc, ca-ti dau in cap cu testul elanului la Logan. Asta-i doar una din facaturile care au iesit la iveala, sunt multe altele care n-au iesit. Marlania nemtilor care ataca cel mai apropiat pericol e binecunoscuta.

    Un noname vei ramane.
    10 0
  • Da, voi ramane un noname la fel ca tine. Si la fel ca toti "fanii" Renault de aici din cate am vazut. Pentru ca nimeni nu are un nume serios. Oricum la cum am vazut ca "scrieti" cred ca e o singura persoana. Ar fi tragic sa fie mai multe.
    Pur si simplu nu vrei sa intelegi niste lucruri. celula de siguranta a fost inventata de Mercedes inca din anii '60. ideea a fost preluata de Volvo tot in acea parioada. Era o perioada in care Renault era un anonim in ale sigurantei la fel ca mai toate marcile.
    Sa iei 5 stele pe linie acum 10 ani era si o chestie de marketing. O dovada ar fi abtibildurile cu 5 stele pe care le lipea Renault pe toate masinile si cu care se mandrea.
    Ori esti prost informat, ori nu vrei sa recunosti ca acum 10 ani EuroNCAP dadea o stea pentru avertizor acustic. Asa s-a intamplat ca Volvo S60 sau BMW Seria 3 au luat 4 stele si Laguna 5. Asta a fost o vrajeala a francezilor asa cum a fost si o vrajeala cu testul elanului facut de nemti cu Logan ("am ESP standard- daca imi dai in cap ma feresc si nu ma balansez ca un Logan care trece cu brio testul elanului desi mai ca iese in decor... if you know what I mean, my friend").
    Pe de alta parte, asa cum am mai spus, testele de siguranta nu se dau in laboratoarele EuroNCAP in conditii stricte si fixe de testare, ci pe sosele. Vreau sa vad si eu o simulare a unei rasturnari sau a unui impact din spate facut de EuroNCAP. Aaa, stai, ca daca vreau sa vad asa ceva ma uit pe youtube la testele de genul asta pe care Mercedes si Volvo le fac in laboratoarele proprii, care sunt peste orice testeaza EuroNCAP.
    Asfalt uscat si mai uita-te si in jur, nu doar in fata. E posibil sa vezi lucruri interesante. ;)
    0 6
  • 1. mda e un acronim, dar putin probabil sa stii ce inseamna fara dex.
    2. Renault aducea contrubuitii sigurantei automobilului pe vremea cand Volvio nici nu exista ca marca.

    1898 : Automobilul lui Louis Renault include deja o transmisie prin angrenaje mai fiabile si mai putin periculoase decat lanturile sau curelele.

    1909 : Demaratorul cu aer comprimat inlocuieste manivela, responsabila de numeroase raniri.

    1922 : Modelele 6 cilindri 18 CP si 40 CP beneficiaza de frane pe rotile din fata. Versiunea de 40 CP putea fi echipata cu un sistem de servofrana mecanica (acest sistem permite accentuarea efectului de franare) al carui brevet a fost depus de catre Louis Renault.

    Apoi la inceputul anilor 30 scoate si Volvo capul din cutie...Renault continua inovatiile in materie de siguranta:

    1937: Juvaquatre este primul vehicul Renault care a beneficiat de o suspensie fata independenta (pentru un comportament mai bun) si care a fost constituita dintr-o structura monococ complet din otel (pentru o mai buna protectie).

    1951 : Crearea Centrului din Lardy care concentreaza ansamblul testelor de incercare a viitoarelor vehicule Renault. In acest centru sunt realizate primele teste de rezistenta la soc.

    1954 : Crearea laboratorului de fiziologie si biomecanica condus de catre un medic. Rolul acestuia? Sa sprijine birourile de studiu pentru a dezvolta siguranta automobilelor. In vremea aceea, crash-testele deveneau principalele elemente de studiu a sigurantei.

    1962 : R8 este primul vehicul compact care a beneficiat de frane pe discuri pe cele patru roti. Aceasta tehnica era rezervata pana in acel moment vehiculelor mari.

    etc, etc, etc.

    Renault e desemenea primul producator care a introdus centurile de siguranta cu limitator de efort, centurile de siguranta cu pretensionare si airbag-ul adaptiv in productie. Asta prin 1995, deci inainte sa se infiinteze EuroNcap si sa ai tu scuza ca-i o "chestie de marketing".
    Si nu trebuie sa-mi dai tu acordul legat de influenta EuroNcap asupra industriei auto. Cei care au trait acele vremuri stiu mai bine. Nu ma astept sa inteleaga cei intre 15-25 de ani. Cu siguranta te incadrezi in segmentul asta.

    3.Testul elanului la Logan a fost o inscenare ADAC demonstrata de presa si constructor ulterior, dar prea tarziu. ADAC a recunoscut in final ca a folosit pneuri uzate, mai inguste, altele decat cele din fabrica. Trece cu brio, dar iese in decor... adica incoerenta si mistocareala ieftina, ce ascunde lacune in gandire si cultura auto... normal ca nu stii ce-i elk test.

    4."Vreau sa vad si eu o simulare a unui impact din spate facut de EuroNCAP"

    ALOOO! Newsflash! Exista asa ceva! Si exista de ani buni. Doar ca esti tu paralel cu domeniul, dupa cum ti-am demostrat mai sus.

    http://www.euroncap.com/whiplash.aspx
    8 0
  • Sti care e marea "problema"? Ca marea majoritate a acelor inovatii de care ai spus tu au fost inventate de altii. Tu mi-ai insirat in mare niste ani in care le-a folosit si Renault. Iar daca impactul din spate si rasturnare ar avea o importanta asa mare cum zici tu, explica-mi si mie de ce nu se testeaza toate masinile si nu li se acorda calificative ca la impactul frontal, lateral, cu stalpul sau cu pietonii.
    Si apropo, nu m-am referit la cazul rasturnarii Loganului, ci la modul cum a trecut "cu brio" dupa ce a fost testat in Romania. Daca ala ti se pare comportament normal iti recomand sa faci asa ceva cu un Logan. Eu unul nu am curaj.
    Iar faptul ca nu intelegi mesajele mele, ci doar le interpretezi dupa imaginatia ta denota altceva. Dar n-are rost sa intind la discutii cu toti "cunoscatorii" in ale masinilor. Orice ar spune unii, in privinta sigurantei cei mai multi bani investesc Volvo si Mercedes. Si tot ei fac teste mult mai complexe decat cei de la EuroNCAP. Asta si pentru ca laboratoarele lor de testare sunt mai moderne si avansate.
    Sa mai spun ca Volvo in Suedia si SUA colaboreaza cu politia pentru a analiza comportamentul masinilor lor accidentate? Iar apoi acele situatii se simuleaza in laboratoare. Renault si restul sa ia 5 stele EuroNCAP, ca astea se vand mult mai bine. Dar na, la masini ne pricepem toti.

    PS: incantat de cunostinta, mda :))
    0 6
  • Bai noname' ule, concret care sunt "majoritatea inovatiilor" inventate de altii. Din ce s-a enumerat mai sus ! Hai sa te vedem, te tine ? Acum o dai cotita cu importanta impactului din spate. Pana acum nu exista deloc la Euroncap ... nu vezi cat de penibil esti?
    6 0
  • noname... ca sa ma tineti mint
    "Bai" acesta, tu esti in stare sa intelegi niste comentarii? dar nu conteaza, nimeni nu se pricep la masini mai bine ca fanii Renault.
    Am un Megane 2 si tocmai prostiile unora infocati care ridicla in slavi Renault m-a facut sa scriu aici. Ori lucrati pentru Renault, ori sunteti setati ca niste roboti, ori nu va duce capul sa priviti si dincolo de zid. Halat tara cu oameni destepti care se pricep la toate! Tipic romanesc
    0 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru