Monovolumul utilitar al celor de la Mercedes-Benz s-a aflat sub lumina reflectoarelor la mijlocul lunii trecute, când modelul derivat din Renault Kangoo a reuşit să adune trei stele EuroNCAP, rezultat care - deşi se află în linia testelor de siguranţă în acest segment - a scăzut media punctajelor obţinute de Mercedes-Benz la crash-testele organizaţiei independente europene.
"Bineînţeles că rezultatele crash test-ului au fost complet nesatisfăcătoare pentru noi. Vom analiza problema şi vom stabili măsurile care se impun", declara Dierter Zetsche, CEO Daimler, după testele EuroNCAP.
De altfel, germanul a fost ţinta unor atacuri venite chiar din interiorul companiei în urma rezultatului din testele de siguranţă: "Acest rezultat ar putea avea un efect dezastruos pentru imaginea de marcă Mercedes-Benz, deoarece siguranţa este un punct-cheie căutat de clienţii brandului", a declarat un membru al board-ului Daimler.
Rezultatele sunt slabe dar nu va muri nimeni in accident daca vorbim de conditi normale de condus. Nu stiu ce marca de automobile are o gama asa de variata ca Mercedes si totusi reuseste sa fie bun in toate, dar ce sa-i faci romanul stie doar sa critice ca in mahala, nu stie sa gandeasca obiectiv. Luati-va lexus sau Infiniti si carati mobila cu ele sau de ce nu Q7 ca e mai mare.
1. Renault a fost primul constructor din lume care a obtinut 5 stele EuroNcap, cu mult timp inaintea altor marci pe care le suflati voi in fund din umbra.
2. Renault Kangoo a avut standardul de 4 stele EuroNcap la vremea lansarii lui, cu o structura de siguranta stabila. Diferenta o fac zecile de echipamente electronice si avertizari care duc punctajul mai sus. Problema este in curtea Mercedes-Benz pentru ca si-au luat responsabilitatea sa puna ce vor pe plaforma si sa creeze o oferta care li se potriveste cel mai bine. Ori ei n-au verificat toate aspectele atat de riguros. Dovada si problema cu airbag-urile. Vreti voi sa credeti sau nu, de la un airbag defectuosw se poate pierde o stea Euroncap.
PS: Ca sa nu uit, totusi, de categoria auto dezbatuta in articol, citesc pe wiki.answers.com: "Question: What are the most safe cargo vans? Answer: The Chevrolet Express Cargo Van has scored 5 stars by National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) multiple times. The GMC Savana Cargo Van has also earned 5 star ratings". Astept bombardamentul binemeritat cu oua......rosii.
Asa cum Laguna 2 lua o stea la EuroNCAP pentru ca avea avertizor acustic pentru centuri necuplate si astfel a fost prima masina cu 5 stele si apoi intreaga gama Renault. Interesati-va cum se acordau stelele EuroNCAP pana prin 2005.
Asta apropo de mancatori de bezele.
Citan este in mare parte un Kangoo, iar Kangoo nu prea a fost considerat un exemplu de siguranta in clasa lui. Tot nemtii au aratat ca sta cam prost la stabilitate. Ce au avut nemtii tocmai cu Kangoo si nu s-au legat de Pertner sau Doblo, poate ne explica cei care nu mananca bezele.
Mai intereseaza-te ce inseamna domeniul asta. Demult citesc ce se scrie pe aici iar unii, mai ales fani Renault si de masini japoneze cam traiesc lumea lor. Iti repet, acum 10 ani EuroNCAP dadea o stea pentru averizarea acustica a centurilor necuplate pentru a incuraja purtarea lor. Dupa ce toti au introdus asta in serie evident ca EuroNCAP nu a mai dat o stea. Chestia asta incepuse sa devina o smecherie, iar Renault a fost printre primii care a pus-o in practica.
Apropo, tie chestia asta ti se pare ok? Daca da, nu cred ca mai avem ce discuta pentru ca "vorbim vorbe".
http://www.youtube.com/watch?v=aAuwd4vrT9E
Si acum nu uita sa treci pe la zeci de calculatoare si sa-ti dai verde. Macar tu.
Faptul ca in ziua de azi, aproape toti obtin 5 stele, iar EuNcap ar trebui sa devina la fel de sever ca IIHS (omologul lor in SUA) , asta-i cu totul alta discutie. Asta nu contesta realizarile lor de pana acum.
Un avertizor=o stea euroncap e o mare aberatie inventata de mascaricii ce habar n-au cu ce se mananca notiunile astea. Sunt aceeasi indivizi care habar n-au ce inseamna celula de supravietuire sau structura cu deformare programata si care cred ca un Volvo 700 din anii '80 caruia nu i se indoaie bara (decat poate putin numarul) la un impact mediu cu un Renault din 2013 de exemplu, e o masina mai sigura decat acel Renault, pentru ca deh, doar e Volvo, nu?
Si scuteste-ne cu testele regizate de ADAC si protectionismul tipic nemtesc, ca-ti dau in cap cu testul elanului la Logan. Asta-i doar una din facaturile care au iesit la iveala, sunt multe altele care n-au iesit. Marlania nemtilor care ataca cel mai apropiat pericol e binecunoscuta.
Un noname vei ramane.
Pur si simplu nu vrei sa intelegi niste lucruri. celula de siguranta a fost inventata de Mercedes inca din anii '60. ideea a fost preluata de Volvo tot in acea parioada. Era o perioada in care Renault era un anonim in ale sigurantei la fel ca mai toate marcile.
Sa iei 5 stele pe linie acum 10 ani era si o chestie de marketing. O dovada ar fi abtibildurile cu 5 stele pe care le lipea Renault pe toate masinile si cu care se mandrea.
Ori esti prost informat, ori nu vrei sa recunosti ca acum 10 ani EuroNCAP dadea o stea pentru avertizor acustic. Asa s-a intamplat ca Volvo S60 sau BMW Seria 3 au luat 4 stele si Laguna 5. Asta a fost o vrajeala a francezilor asa cum a fost si o vrajeala cu testul elanului facut de nemti cu Logan ("am ESP standard- daca imi dai in cap ma feresc si nu ma balansez ca un Logan care trece cu brio testul elanului desi mai ca iese in decor... if you know what I mean, my friend").
Pe de alta parte, asa cum am mai spus, testele de siguranta nu se dau in laboratoarele EuroNCAP in conditii stricte si fixe de testare, ci pe sosele. Vreau sa vad si eu o simulare a unei rasturnari sau a unui impact din spate facut de EuroNCAP. Aaa, stai, ca daca vreau sa vad asa ceva ma uit pe youtube la testele de genul asta pe care Mercedes si Volvo le fac in laboratoarele proprii, care sunt peste orice testeaza EuroNCAP.
Asfalt uscat si mai uita-te si in jur, nu doar in fata. E posibil sa vezi lucruri interesante. ;)
2. Renault aducea contrubuitii sigurantei automobilului pe vremea cand Volvio nici nu exista ca marca.
1898 : Automobilul lui Louis Renault include deja o transmisie prin angrenaje mai fiabile si mai putin periculoase decat lanturile sau curelele.
1909 : Demaratorul cu aer comprimat inlocuieste manivela, responsabila de numeroase raniri.
1922 : Modelele 6 cilindri 18 CP si 40 CP beneficiaza de frane pe rotile din fata. Versiunea de 40 CP putea fi echipata cu un sistem de servofrana mecanica (acest sistem permite accentuarea efectului de franare) al carui brevet a fost depus de catre Louis Renault.
Apoi la inceputul anilor 30 scoate si Volvo capul din cutie...Renault continua inovatiile in materie de siguranta:
1937: Juvaquatre este primul vehicul Renault care a beneficiat de o suspensie fata independenta (pentru un comportament mai bun) si care a fost constituita dintr-o structura monococ complet din otel (pentru o mai buna protectie).
1951 : Crearea Centrului din Lardy care concentreaza ansamblul testelor de incercare a viitoarelor vehicule Renault. In acest centru sunt realizate primele teste de rezistenta la soc.
1954 : Crearea laboratorului de fiziologie si biomecanica condus de catre un medic. Rolul acestuia? Sa sprijine birourile de studiu pentru a dezvolta siguranta automobilelor. In vremea aceea, crash-testele deveneau principalele elemente de studiu a sigurantei.
1962 : R8 este primul vehicul compact care a beneficiat de frane pe discuri pe cele patru roti. Aceasta tehnica era rezervata pana in acel moment vehiculelor mari.
etc, etc, etc.
Renault e desemenea primul producator care a introdus centurile de siguranta cu limitator de efort, centurile de siguranta cu pretensionare si airbag-ul adaptiv in productie. Asta prin 1995, deci inainte sa se infiinteze EuroNcap si sa ai tu scuza ca-i o "chestie de marketing".
Si nu trebuie sa-mi dai tu acordul legat de influenta EuroNcap asupra industriei auto. Cei care au trait acele vremuri stiu mai bine. Nu ma astept sa inteleaga cei intre 15-25 de ani. Cu siguranta te incadrezi in segmentul asta.
3.Testul elanului la Logan a fost o inscenare ADAC demonstrata de presa si constructor ulterior, dar prea tarziu. ADAC a recunoscut in final ca a folosit pneuri uzate, mai inguste, altele decat cele din fabrica. Trece cu brio, dar iese in decor... adica incoerenta si mistocareala ieftina, ce ascunde lacune in gandire si cultura auto... normal ca nu stii ce-i elk test.
4."Vreau sa vad si eu o simulare a unui impact din spate facut de EuroNCAP"
ALOOO! Newsflash! Exista asa ceva! Si exista de ani buni. Doar ca esti tu paralel cu domeniul, dupa cum ti-am demostrat mai sus.
http://www.euroncap.com/whiplash.aspx
Si apropo, nu m-am referit la cazul rasturnarii Loganului, ci la modul cum a trecut "cu brio" dupa ce a fost testat in Romania. Daca ala ti se pare comportament normal iti recomand sa faci asa ceva cu un Logan. Eu unul nu am curaj.
Iar faptul ca nu intelegi mesajele mele, ci doar le interpretezi dupa imaginatia ta denota altceva. Dar n-are rost sa intind la discutii cu toti "cunoscatorii" in ale masinilor. Orice ar spune unii, in privinta sigurantei cei mai multi bani investesc Volvo si Mercedes. Si tot ei fac teste mult mai complexe decat cei de la EuroNCAP. Asta si pentru ca laboratoarele lor de testare sunt mai moderne si avansate.
Sa mai spun ca Volvo in Suedia si SUA colaboreaza cu politia pentru a analiza comportamentul masinilor lor accidentate? Iar apoi acele situatii se simuleaza in laboratoare. Renault si restul sa ia 5 stele EuroNCAP, ca astea se vand mult mai bine. Dar na, la masini ne pricepem toti.
PS: incantat de cunostinta, mda :))
Am un Megane 2 si tocmai prostiile unora infocati care ridicla in slavi Renault m-a facut sa scriu aici. Ori lucrati pentru Renault, ori sunteti setati ca niste roboti, ori nu va duce capul sa priviti si dincolo de zid. Halat tara cu oameni destepti care se pricep la toate! Tipic romanesc