Constructorii auto au astăzi capacitatea tehnologică de a construi mașini electrice care să ofere autonomii de 1000 de kilometri în acest moment, însă acest lucru le-ar face mult mai scumpe, mult mai grele și ineficiente sustenabil din punct de vedere ecologic. Declarația îi aparține lui Andreas Hintennach, unul dintre directorii biroului de cercetare și dezvoltare baterii în cadrul Mercedes-Benz, și a fost realizată în cadrul unei discuții online cu jurnaliști din toată Europa la care a participat și Automarket.ro.
"În acest moment există posibilitatea de a monta pe mașinile mari pachete de baterii care să le ofere autonomii mari, de peste 1000 de kilometri. Dar nu este o soluție sustenabilă și corectă tehnologic, pentru că scopul nostru este acela de a construi pachete de baterii mai compacte și mai accesibile, nu mai mari și mai scumpe. În acest moment, cea mai scumpă parte a unei mașini electrice este, fără îndoială, pachetul de baterii", a declarat Hintennach.
În acest moment, Mercedes-Benz oferă pe piață SUV-ul de dimensiuni medii EQC, care permite o autonomie de 417 de kilometri (WLTP) cu ajutorul unui pachet de baterii cu capacitatea de 85 de kWh, și o versiune electrică a monovolumului premium Clasa V. Noul EQV a fost prezentat oficial în acest an și beneficiază de o baterie de 90 de kWh care îi permite o autonomie de peste 400 de kilometri conform primelor estimări Mercedes.În lista de modele viitoare se află SUV-ul compact EQA, așteptat în 2021. COmpania germană nu a oferit încă cifre oficiale pentru acest model, însă prognozele arată o autonomie de circa 350 de kilometri și o baterie cu o capacitate de 60 de kWh.
Urmează baterii Litiu-silicon, Litiu-Sulf și Litiu-Oxigen
Unul dintre punctele-cheie pe care se concentrează echipa condusă de Hintennach în cadrul Mercedes-Benz este dezvoltarea tehnologiilor constructive ale bateriilor mașinilor electrice. Dacă soluția utilizată astăzi cu precădere de mașini este bateria Litiu-Ion, anii următori vor aduce modificări pe măsură ce dezvoltarea unor tehnologii noi va înainta.
"În următorii cinci ani vom asista la lansarea unor pachete de baterii Litiu-metal și silicon, iar în același timp se dezvoltă bateriile solid-state (SSB). Ulterior, vom elimina complet metalele din componența bateriei, ceea ce le va face mult mai ușor de reciclat.
Conform prognozelor noastre, peste 10 ani vom vedea apariția pe piață a bateriilor Litiu-Sulf, iar peste 15 ani vom vedea la treabă în aplicații reale bateriile Litiu-Oxigen. Toate aceste tehnologii vor coexista pentru o perioadă, până când eficiența fiecăreia va decanta soluțiile potrivite în mod natural. Tehnologiile au avantaje și dezavantaje, însă timpul pe care-l avem până la dezvoltare ne oferă șansa de a minimiza dezavantajele pe care le au în acest moment bateriile viitorului", a spus Hintennach.
Masinile cu autonomie de 500km exista, dar sunt mari, grele si mai ales SCUMPE.
TESLA, firma auto de peste marea aia mare numita Oceanul Atlantic, care-si face fabrica chiar langa marea capitala a Germaniei, va lansa ANUL ACESTA, comercial, O MASINA SPORTIVA (Roadster 2 2020) cu autonomia electrica de 1.000 km!!!!
MERCEDES BENZ suntem siguri ca, si TU, poti mai mult!!!!
Cat despre bateriile solide si cu oxigen si alte balarii, OK, hai sa zicem ca asa este, dar de 45 de ani de cand au aparut bateriile actuale, ce-au asteptat? Ca revolutii si descoperiri apar in presa aproape saptamanal. In realitate, 0, NADA.
Pana atunci, zi de zi, Diesel deasupra tuturor!
Pai ba baieti, toate masinile alea unicat facute pentru saloanele auto, sau alea create in serie limitata, alea nu sunt scumpe? Daca tot puteti, pai hai sa vedem ceva din partea voastra, macar asa de imagine, ca a ne aratati ce poate muschii vostri, ca sa impulsioneze vanzarile de EQA.
Pe langa problema greutatii si a pretului ramane si problema sursei bateriilor si a materiei prime pentru acestea. Daca la partea cu cercetarea producatorii traditionali de masini pot recupera prin investitii procurarea bateriilor se dovedeste problematica inca.
De asta sunt termene de asteptare foarte lungi pentru masinile electrice dar si plugin.
Putini stiu ca Benz a ajuns in pragul falimentului dupa ce zestrea sotiei (care provenea dintr-o famile bogata), a fost investita in constructia primului automobil. A fost momentul in care printr-o incercare disperata de marketing, Bertha Benz a luat masina, fara sa-i spuna sotului si impreuna cu cei doi fii au facut drumul istoric de la Mannheim la Pforzheim, 106 km one way.
Cumva istoria se repeta si azi, pentru ca sunt enorm de multi sceptici care nu cred in automobilul electric. In ciuda dovezilor istorice ca umanitatea si-a gasit mereu inspiratia si a reusit sa rezolve probleme insurmontabile doar cu cateva zeci de ani in urma, ce sa mai vorbim de secole sau milenii :):):)
Da @dan_grc :) Tesla Roadster e pe teava si daca va avea performantele trambitate, eu cred ca va fi doar o problema de timp pana cand preturile vor ajunge la indemana omului de rand. Important e sa gasim solutia. De optimizare se ocupa cei care nu stiu sa inventeze, dar se pricep sa copieze. Important este ca intr-un fel sau altul vom ajunge la masini silentioase, rapide, econome si mai ales ecologice. Hai sa fim optimisti.
Un clip filmat langa Sibiu de echipa de marketing de la Mercedes:
https://www.youtube.com/watch?v=vsGrFYD5Nfs
Hai să-ţi mărturisesc ceva interesant: prin ultimii ani ai “dictaturii comuniste” (care, apropo, m-a “asuprit” rău de tot, de nu mai puteam sta în picioare, astfel că mă deplasam numai cu trocariciul – “nostalgicii” ştiu la ce mă refer), s-a difuzat la TV-ul acela înţepenit la doar două ore pe seară un film la care am râs cu lacrimi, dar uite că i-am uitat numele; oricum, ceva asemănător cu “Marea cursă” şi care a abordat tot perioada de pionierat a automobilului. Ei, la acea cursă au participat toate “rasele” posibile de maşini, reliefând creativitatea şi ingeniozitatea temerarilor: cu aburi, cu rulmenţi etc. Disputa cea mai crâncenă s-a dat între “greii” teoretic : benzină versus…”electrică”. “Evident” că a câştigat maşina pe benzină, dar ceea ce vreau să relev este că atunci am auzit prima dată în viaţa mea de maşină “electrică” (scuze, rectific: “maşină” electrică). Atunci (culmea, tributar minţii mele necoapte de puber) mi se părea doar o excentricitate…Nici măcar o “alternativă” ! Datorită puternicului impact “capitalist” exercitat de “Dallas”, deja ni/mi se intipărise senzaţia că petrolul se va termina doar odată cu lumea…Ce crezi? Îmbătrânind, voi da, inevitabil, în mintea…copiilor :D
Bun, ne-am lămurit. Revenim la oile noastre (orwelliene). Ce este de constatat în ziua de astăzi? Păi, doi duşmani împiedică vremurile “avansate” să-şi contureze realităţile “paradiziace” şi ambii încep cu “p” : poluarea şi pandemia. Într-un fel sau altul, mai devreme sau mai târziu, ambii vor fi aduşi sub control (plandemic, ca să comit furt intelectual – în “dauna” lui Mister K). Dar, tocmai când lumea se va pregăti să păşească, în sfârşit, în Noua Eră a “libertăţii”, a “bunăstării”, a “mediului” şi a “fericirii”, se va ivi la orizont al treilea “p” şi acela va părea (tuturor eco-fascinaţilor, adică eco-decerebraţilor) cel mai “nociv” duşman (depăşindu-i în efecte pe ceilalţi doi la un loc) : “psihopatul” (alias “fanaticul religios”). Şi “iluminaţii”, şi prostimea planetară vor dori să dispară neapărat (carevasăzică, urgent) asemenea “noxe” şi asemenea “agenţi patogeni”. Pentru un somn dulce şi netulburat (a se citi: strict păzit). Care va cere însă un preţ pe care prea puţini îl vor realiza: “Atunci când vor zice: pace şi linişte, atunci, fără de veste, va veni peste ei pieirea, ca şi durerile peste femeia însărcinată, şi scăpare nu vor avea” (1 Tes. 5:3)...Indiscutabil că NU! Cu ecou/repercusiuni în…eternitate. Şi haideţi să admitem că mulţi creştini (formali) evită “instinctiv” (să citeze) “chestii” neprietenoase (din Cuvântul veşnic viu) faţă de sindromul global CCC (în caz că aţi uitat cum se “traduce” acest acronim strict…inexorabil: conformism-comoditate-confort). Dar nici măcar să nu se sinchisească a le “diseca” doar pentru uz personal?! Că de ţinut şi cont…slabă nădejde.
PS. Un mucalit mai bătrân, acum pensionat (fost coleg), mi-a recitat odată prima strofă dintr-un pamflet aparţinând lui Isac Lazarovici (românizat: Ion Pribeagu), dar, din anumite motive, n-o voi reproduce aici. Însă mesajul transmis de acele patru versuri erupe cu o forţă de adevăr irezistibilă…Şi stârnindu-ţi consternarea de rigoare.
Dar uite că de asemenea executanţi “pragmatici” (n-am uitat să scriu şi litera “g”) are nevoie, ca de oxigen, Securitatea Resuscitată Integral. De fapt, la ei (adică în curtea lor, în care ar trebui să se afle cam toţi puii noştri), toate carierele sunt “mişto” şi arată “eficienţa” banului public în abordarea “multidisciplinară” a “pericolelor moderne”.
Noi vrem o ţară ca afară,
Autostrăzi, spitale, şcoli,
Dar nu se poate, bunăoară,
Cu atâtea nemărturisite “boli”.
Ceea ce nu inteleg la tine este ranchiuna pe automobilul electric. Este doar un mijloc de locomotie bazat pe alte principii/fenomene. Atat :)
Ti-am mai spus si alta data, eu cred ca tu confunzi supravegherea si dirijarea "Big Brother" cu masina electrica. Sunt doua lucruri distincte. Tu crezi ca masinile clasice care mai ies pe banda in 2020, intesate cu electronica si tot felul de sisteme de siguranta (care pot fi convertite in sisteme de control de la distanta), sunt diferite de masinile electrice? Ai aceleasi sisteme si in masina electrica si in cea cu combustie interna.
Hai sa lamurim intai aspectul asta. Telefonul pe care il tii cu tine non-stop este de un milion de ori mai rau decat masina, indiferent de propulsie.
Vroiam sa te intreb mai demult, de la ce vine EMOL? Ca tot vad ca-l folosesti. Elita mondiala?
Ba încă şi maşina mea cea “full” de tehnologii la ordinea zilei aş “mărita-o” în schimbul unei splendori din anii ’80-’90 (recte o capodoperă a mecanicii “brute”, adică fără sisteme de control electronic pe ea), deşi îţi dai seama că normele (tot mai) draconice “antipoluare” îmi vor perturba/îngreuna misiunea…Maximum “euro 1” dacă găsesc (şi tot caut…am “înroşit” mobile.de, dar şi site-uri de profil de peste Ocean).
Aşa că rămâne valabil substratul problemei: admite odată SCOPUL (ocult, desigur) pentru care sunt “proiectate” glumele acelea de “maşini” (vizând şi “autonomia”); nu te învârti în jurul cozii, recte să certifici “funcţionalitatea” şi “eficienţa” lor. Acceptându-le etic fără rezerve, automat şi pur şi simplu faci jocul “maeştrilor” din tenebre, chiar dacă ai fi conştient şi ţi-ai închipui că tocmai acest lucru îl eviţi! Nu ţi-e clar un asemenea truism?! Vrăjmaşul neîmpăcat al omenirii se pricepe de minune la a ne inocula “certitudinea” că nu greşim în faţa Cerului, că participăm la viaţa socială într-un mod activ, inspirat, solidar şi admirabil, că alegem “de fapt” calea optimă înspre şi dinspre noi. Şi hai că n-am pretenţii de la alde ACEdikkk, dar de la tine…ooo, da, mereu la înălţime.
Da, EMOL = Elita Mondială Ocultă şi Luciferică.
Pe de altă parte, mi se pare absolut ridicol ca, prin intermediul slugilor sale jurate din toate mediile de Propagandă, EMOL să se străduiască a ne “edifica” asupra aşa-zisului timp pierdut echivalat cu perioada petrecută la…volan. Adică pilotajul voluntar ar fi inutil, în concepţia “originală” a stăpânilor autoritari ai Globului şi, implicit, a “superiorului” fără trup al dumnealor. Ceea ce nu ne “asigură” băieţii dăştăpţi de la “butoane şi manete” (nu vor nici arşi, nu că n-ar şti!) este că însăşi hipnoza digital-transumanistă (care se vrea exersată şi impusă în habitaclu, pe timpul deplasării, ca obiect “capital” al traficului rutier şi ca fals etos al sociabilităţii) reprezintă în sine nu doar pierdere de timp (ba încă deloc justificabilă!), ci chiar o formă de subjugare demonică, adică fix irosirea nepreţuitei mântuiri! Însă despre conducerea unui autovehicul de către persoane care îşi asumă responsabilitatea în mod voit şi liber nu putem emite acelaşi principiu! Decât dacă ţinem morţiş să alunecăm către enormitate pură.
@A-ha, nu ştiu dacă ţi-am mai precizat, dar puterea ta de raţionament duhovnicesc este egală cu zero triplu barat! Pretene, ce crezi că ar sugera o axiomă precum următoarea (izvorâtă de la Adevărul Însuşi…de parcă mai era nevoie să subliniez) : “Nimeni care pune mâna pe plug şi se uită îndărăt nu este potrivit pentru împărăţia lui Dumnezeu” (Luca 9:62) ? Despre ce vorbeşte oare? Nu cumva despre lucrurile (materiale) şi deprinderile care, prin natura lor nemijlocită, sunt “menite” să ne îndepărteze de graţia divină, să alunge harul Său de la noi, să ne scoată din lucrarea Tainelor Sale cele izbăvitoare de moarte veşnică, împiedicându-ne sistematic să urcăm pe scara duhovnicească îndreptată către Cer, către veşnicie? Cum însă nu putem sluji la doi stăpâni, se cere o alegere tranşantă şi…definitivă din partea fiecăruia dintre noi, robii Săi.
Totuşi, ca să nu pară că am deviat de la subiect, am rugat deseori (pare-se că zadarnic!) să se facă distincţia cuvenită între tehnologia cea ajutătoare şi, deci, folositoare omului (prin bunăvoinţa Unicului Inventator din istorie, adică Dumnezeul-Treime!) şi tehnologismul cel sinonim cu pierzania şi cu care evident că El nu are nicio legătură, dar pe care îl tolerează. De ce? Iată magnum argumentum: “Vai vouă, pământule şi mare, fiindcă diavolul a coborât la voi având mânie mare, căci ştie că timpul lui este scurt” (Apocalipsa 12:12). Îl va “elibera din lanţuri” şi-i va da voie slobodă pe pământ, ca niciodată! Dar va fi şi singură dată în toată existenţa lui care transcende timpul. Şi, logic, dacă eşti conştient că nu beneficiezi de prea multă vreme la dispoziţie, atunci nu încerci, prin toate mijloacele de care te poţi folosi, să “pleci” cu o pradă cât mai încărcată? Ce pradă? SUFLETE…în general slabe, naive, manipulabile, cu oroare de chibzuinţă, de răbdare, de jertfă, de Cruce, de Logos, în esenţă de “poarta cea strâmtă” (Matei 7:13). Cu alte cuvinte: iată nefericitele suflete greu sau mai degrabă imposibil de dezlipit vreodată de “magia” (a se citi: patima) efemeridelor încremenit pământeşti.
Cât despre tine, Mafia…Nici nu te văd de jur-împrejurul meu. Exişti??? Tu, Take On Me (sau, mă rog, A-ha) & afinii nu vă ridicaţi cu capacitatea de înţelegere nici măcar până la glezna Covidului. De multe ori mă amuzaţi în mod copios…De fapt, când vă domină iluzia cruntă că îmi transmiteţi ceva “concludent”, eu vă percep precum aş face-o cu…Scatman John. Adică îmi “spuneţi” ceva de genul: ski-ba-bop-ba-dop-bop ş.a.m.d.
A, să nu uit surpriza pentru “prietenii” mei iremediabil cusurgii, care se zbat, ca peştii pe uscat, să mă “prindă în ofsaid” cu “supliment de viteză” băşcălios : de urmărit “îndeaproape” de către “ochiul din vârful piramidei” se întâmplă cu absolut toată lumea şi la orice oră din zi şi din noapte, deci inclusiv cu “duşmanii poporului” globalizat (şi straşnic strunit, dar, totodată – ironia sorţii – “îndopat” nonstop cu “senzaţia” libertăţii de tip “limita este cerul”). Aşa, şi? S-a instaurat deja dictatura globală efectivă a lui Antihrist şi nu ştiu eu??? Doar în acel moment de răscruce şi culminant în istorie se va vădi caracterul fiecăruia, raportat primordial la DECIZIA (cu repercusiuni veşnice…) pe care o va adopta şi care nu va deschide nicio “alternativă neutră” (aşa cum se amăgesc cumplit ateii), ci va tria lumea în mod ireversibil, pentru totdeauna: oile la dreapta Mântuitorului, caprele la stânga Sa. Scurt/2. Până atunci însă, “lupele” emolare să mă “focalizeze” inclusiv când meditez pe “tron”, că nu mă deranjează câtuşi de puţin. Ba încă le pot adresa bezele.
Şi da, EMOL chiar se (pre)ocupă de persoane aparent neînsemnate...Oricât de multe. Fiindcă sforarul-şef din tenebre este genul de fiinţă care nu ezită să dea un regat pentru un cal. În traducere: un singur suflet să câştige întru dimpreună-osândă fără sfârşit şi tot ar fi mulţumit (poate că unii nu realizează cât preţuieşte el această miză!). Ei, dar dânsul vizează/vânează miliarde. Pentru că poate. Şi pentru că i se oferă ocazia. De Sus, dar mai întâi de…jos, dintre oameni, Dumnezeu neforţând mâna nimănui, ci proclamând liberul arbitru ca singura realitate lăuntrică importantă, suverană şi viabilă a zidiţilor Săi, de la Adam şi Eva şi până la Judecata de pe urmă…
0 informatie
Un singur profitor.
Ti-ar sta foarte bine, intr-o ricsa clasica, nemotorizata, fara lumini, cu sau fara coviltir - esti ferit total de privirile celeste care-ti repugna!
Singura chestie moderna, pe care-as monta-o eu, pe ricsa, ar fi TPMS-ul, sa stiu imediat cand fac pana, pe drum, altfel risti sa calatoresti (cam) distrat pe asta lume.
Oare, poti sa mai si dormi, noaptea?!
In ceea ce priveste muzica, nu ai fost chiar neprihanit - te-ai dedat prin tinerete si la lucrurile Vestului teribilist, pe care-l cam huidui acum dar pe care-l si admiri totodata - nu-i asa ca-n Dacia Logan, iti cam miroase?!
Pervers mic ce esti, nu te vad eu intorcandu-te chiar la carul cu boi!
Una peste alta, regret că a “zburat” adolescenţa; prea repede, prea înaripată. Iar luciditatea mi se pare utilă, dar, aşa cum subliniai şi tu, totodată constituie motiv de insomnii severe…Adică vine la pachet cu un preţ teribil. “Din cauza” ei poţi pierde chiar prieteni…Sau nu trebuie consideraţi chiar prieteni? Poate că nu…” Nu ştiţi, oare, că prietenia lumii este duşmănie faţă de Dumnezeu?” (Iacov 4:4).
“Antiteza” pro-occidentali/anti-occidentali trebuie percepută ca o temă non-exhaustivă. Deşi nu cred că ar fi nevoie să scriem tratate peste tratate şi să tot malaxăm teorii şi impresii, dacă am înţelege esenţialmente că lumea (ex-“comunistă”) persistă într-o gravă confuzie privind dialectica Occidentului, de aceea rog a se ţine cont că “civilizaţia iudeocreştină” NU este “Cornul (nou al) abundenţei”, NU este “showbiz” şi nici “futurism”. Dacă mi s-ar cere să asemuiesc Occidentul adevărat (adică ne-denaturat sau ne-răstălmăcit), în mod EXPRESIV, cu ceva (fenomen sau imagine) sau să-l “traduc” concret, aş propune următoarea “echivalenţă” : anticariatul lui Mister Coreander din filmul “The NeverEnding Story” (1984). Şi am mai sugerat afinitatea înnăscută dintre “cei doi O”, care pot dacă nu strivi, atunci măcar înfrunta împărăţia întunericului (tot mai) dezlănţuit, cu condiţia (de tip “sine qua non”) să-şi unească forţele: Ortodoxia (simbolul simţirii) şi Occidentul (simbolul raţiunii). De altfel, am auzit (nu fără temei) că occidentalii de rând (în general, europenii din fostul bloc non-sovietic) s-au săturat (unii mărturisind, alţii înghiţind în sec) de surogatele creştinismului (adică de rătăcirile catolico-protestante), sufletele lor tânjind (chiar fără să conştientizeze!) după învăţătura originară a Dumnezeului întrupat, Iisus Hristos, de care chiar şi ortodoxia oficială s-a depărtat (neglijându-şi exact ceea ce este stringent în ziua de astăzi: misiunea eshatologică…de fapt, ditamai obligaţia de conştiinţă! – apropo, viclean fără pereche, vrăjmaşul din tenebre a ştiut demult că, anihilând componenta profetică a Bisericii, va impinge în orbecăire spirituală mase întregi de creştini botezaţi, astfel încât vremurile de pe urmă să-i surprindă complet nepregătiţi lăuntric, anulaţi cerebral, ghiftuiţi şi robiţi grijii exclusive a trupului, adică numai buni de a fi “livraţi” cu totul şi ireversibil crâncenului Antihrist…).
Despre Dacia (ca să ne întoarcem printre…muritori) : de ce mă forţezi să mă pronunţ a n-a oară? Nu s-a reţinut că, dacă, “prin absurd”, s-ar produce din nou Dacia 1300/1310 (plus versiunile aferente), atunci eu, unul, n-aş ezita să mi-o cumpăr ca maşină cotidiană?! Dar să fie absolut originală (poate doar mai prelucrată sub aspectul siguranţei, astfel încât să accepte provocarea tipilor neslăbit exigenţi de la…IIHS :D). Fără niciun rahat electronic (sau “inteligent”) pe ea. Desigur, şi fără să troneze “imperiul plasticului” (ieftinoid).
Nu, dragule, nu urmăresc să devin “omul cavernelor” (simulând cumpătarea, modestia, smerenia, virtutea, astfel încât să mă cuprindă slava deşartă), ci “doar” să ne amintim cum arăta lumea – “măcar” aceea pre-coronapsihoză.
PS. Şi tu te manifeşti ostil faţă de mine, dar măcar că aş putea dialoga cu tine! Nu aceeaşi concluzie o emit în direcţia “surdo-muţilor” iremediabili de alde ACEdikkk şi a lui fănel-vienel (sper, totuşi, să nu se ascundă ultimul sub identitatea ta, că altfel s-ar vădi drept un cameleon…dacă nu cumva poartă şi grade).
N-o sa foloseasca nimeni niciodata satelitii sa supravegheze fiecare Gheorghe si Vasile. Ar fi niste actiuni imens de costisitoare si nu ar ajuta la controlul indivizilor ci doar la urmarirea lor. Adevarata putere este controlarea mintii prin propaganda, deturnarea atentiei, omisiunea anumitor subiecte, promovarea excesiva a anumitor teme si subiecte etc.
Nu e nevoie de polemica si nici conspiratita.
Pune-ti intrebari, da-ti raspunsuri sincere si apoi compara cu narativul oficial sa vezi cat de deformata este realitatea care ni se prezinta.
Uite exemplul meu preferat pentru ca suntem pe un site auto: ni se spune de cativa ani ca viitorul e electric, dar cum poate fi electric cand un e-208 incepe de la 30 mii euro si un 208 benzina incepe de la 12-13 mii euro?
Căci iată ce se alege de psiho-talentele de ocazie: praful de pe toba mistificării! Marţafoiul cu ifose “axiomatice” habar n-are despre mine şi despre viaţa mea socială (aaa, se subînţelege că se lipeşte de cancerul tipologic pe nume “argumentum ad hominem” precum marca de scrisoare), dar nu se sfieşte să le “înflorească”, doar-doar or “pune botul” credulii. Băi Scornilă (“cu siguranţă nu greşesc”…pe bune???), de fapt sunt foarte apropiat de familia mea, cu care întreţin relaţii cordiale şi iniţiez conversaţii chiar tot mai apropiate de miezul fierbinte al “teoriei conspiraţiei” (şi de câte ori să menţionez că ipochimenul nu “aderă” la limba română…de pildă, nu se admite “conspiraţionism” sau “conspiraţionist” în exprimarea cultă, fiindcă nu există în DEX şi în niciun alt dicţionar acceptat, cum ar fi MDN sau MDA). Dar ţin şi la alte persoane (chiar l-aş ruga pe…@mip să depună mărturie, să spună sincer dacă eu îi stârnesc stări de spirit neplăcute şi/sau senzaţii amare ori de câte ori vorbim în mediul online) şi sunt întâmpinat şi tratat cu căldură (inechivoc simţită) – precum mă manifest şi eu, la rândul meu – ori de câte ori ne intersectăm traiectoriile (în mod voit sau accidental). Pe frontul muncii, aşijderea, nu mă “izolez” faţă de nimeni şi nici nu-i provoc oroare cuiva din cauza unor gesturi bizare sau ostile, precum insinuează acest pui de securist jurat, “specializat” în calomnii forţate (foarte previzibile, repet, şi toate în cadru şablonard, mai ales privind terminologia patologică, alias pălăria prea lăbărţată pentru foiţa lui de cap născut “impermeabil” şi nu doar atât, ci şi violent “alergic” la Adevăr) împotriva “duşmanilor” pe care îi urăşte el înveninat (primordial îi urăşte stăpânul lui straşnic din tenebre, dar logic că acelaşi sentiment odios ticălosul îl inoculează tuturor slugilor lui).
În încheiere, ca să nu-şi închipuie nimeni că pot fi calificat drept o “specie singulară” (şi infatuată) în materie de Adevăr, voi insera un fragment dintr-un avertisment de proporţii semnat de ieromonahul Vasilisc Hristea:
“Fie ca toţi creştinii ortodocşi sã se întăreascã pentru marea bãtãlie care îi aşteaptă şi sã nu uite niciodatã cã, în Hristos, victoria este deja a noastrã. Cãci El ne-a promis cã porţile iadului nu vor birui Biserica Sa (Matei 16:18) şi cã, pentru cei aleşi, El va scurta zilele urgiei şi strâmtorii celei de pe urmã (Matei 24:22). Şi apoi, cu adevãrat, dacã Dumnezeu este cu noi, cine este împotriva noastrã? (Rom. 8:31).
Chiar în mijlocul celor mai sãlbatice ispite, nouã ni s-a poruncit: *Îndrăzniţi, Eu am biruit lumea* (Ioan 16:33). Sã trãim, deci, şi noi aşa cum au fãcut-o toţi adevăraţii creştini înaintea noastrã, cu certitudinea cã toate cele ce se vãd au un sfârşit şi cã Mântuitorul nostru va veni curând, cãci Cel Care mărturiseşte acestea zice: *Da, vin curând. Amin! Vino, Doamne Iisuse!* (Apoc. 22:20).
Chiar dacă toate neamurile şi toate popoarele se vor închina Fiarei care s-a ridicat din abis să corupă pe cei ce locuiesc pe pământ, ostaşii lui Hristos, ai Bisericii Ortodoxe, vor cânta: *Cu noi este Dumnezeu, înţelegeţi, neamuri, şi vă plecaţi, căci cu noi este Dumnezeu*.
Sa urâţi toată greşeala, erezia şi învăţătura potrivnică Bisericii Ortodoxe, ca nişte buni ostaşi ai lui Hristos, ca să luaţi cununa cea nestricăcioasă în Ceruri.
Mult curaj le vor trebui celor puţini spre a se împotrivi duhurilor lumii, cu riscul de a fi socotiţi smintiţi, nebuni sau răzvrătiţi şi de a fi supuşi abuzurilor Puterii (nota mea: includeţi aici şi sectorul halatelor!). Multă înţelepciune va trebui unui ortodox ca să discearnă adevărul acolo unde restul vor vedea o nebunie. Pentru timpurile noastre, o viclenie a veacurilor este necredinţa deghizată în credinţă şi otrava îndulcită. Cine se va lăsa înşelat de aparenţe, va fi pierdut.
Va trebui să distingem Biserica de lume, pentru că destinul lumii este veacul, iar destinul Bisericii este veşnicia.
Până la sfârşitul timpurilor, Biserica Una, Sfântă, Sobornicească şi Apostolească va fi ţinta tuturor prigoanelor şi nu greşim când spunem că va trăi în mici comunităţi unite între ele în Trupul şi Sângele lui Hristos, în Sfântul Duh, păstrând Credinţa şi Tradiţia neîntinate.
Nu te teme, mică turmă, căci cu tine este Hristos cel Răstignit! Amin”.
PS. Bineînţeles că vianu & afinii vor reacţiona strict în maniera lor cea arhicunoscută/consacrată (fiindu-mi mai lehamite de previzibilitatea replicii lor decât de felul şi conţinutul replicii lor).
Te compatimesc, sincer. :((
Etichete predefinite, pretene. Tot timpul vizezi PERSOANA. Variaţiuni pe aceeaşi temă. Şi nu te-am avertizat doar eu: zi odată şi ceva PE TEXT (iar invocarea “off topicului” ţine doar la cretini sadea).
La naiba, dacă ai avea ce…Vreodată, în veşnicie şi în post-veşnicie.