Mercedes-Benz Clasa G a debutat în 1979 și a devenit rapid unul dintre cele mai capabile off-roadere de pe piață. Inițial o mașină simplă, modelul german a evoluat de-a lungul timpului și a devenit un SUV de lux.
În 1993, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, constructorul german a prezentat primul Clasa G echipat cu motor V8. Numele său era 500 GE V8, iar unitatea M 117, cu o capacitate cilindrică de 4.973 cmc, dezvolta 240 de cai putere.
Mașina atingea 100 de km/h în 11.4 secunde și avea o viteză maximă de 180 km/h.
Inițial trebuiau să fie produse 500 de unități 500 GE V8, dar până la urmă, în intervalul 1993 - 1994 au fost asamblate 446 de exemplare. Numărul limitat de motoare M 117 a fost unul dintre motive.
CEL MAI SCUMP CLASA G PE CARE ÎL PUTEAI CUMPĂRA
La acea vreme, un Mercedes-Benz 500 GE V8 costa 178.250 de mărci, fiind cel mai scump Clasa G pe care îl puteai cumpăra.
Așa cum era de așteptat, lista cu dotări standard era una stufoasă și includea, printre altele, tapițerie din piele neagră, ornamente din lemn de nuc, transmisie automată, cruise control, trapă electrică, scaune încălzite și volan îmbrăcat în piele.
Tot în 1993, AMG lansa modelul AMG 500 GE 6.0.
Motorul M 117 avea o capacitate cilindrică de 5.959 cmc, iar puterea crescuse la 300 CP. Cinci ani mai târziu, modelul G 500 devine o prezență obișnuită în gamă.Avea un motor V8 care producea 296 CP, fiind capabil să atingă o viteză maximă de 190 km/h.
Pentru a marca a 20-a aniversare a Clasei G, AMG prezintă în 1999 modelul G 55 AMG. Era echipat cu un propulsor de 5.5 litri, aspirat natural, care dezvolta 354 CP. Viteza maximă era limitată electronic la 210 km/h.
MOTOR V12 PENTRU CLASA G
În 2002, brand-ul din Affalterbach (AMG) merge și mai departe atunci când decide să instaleze un motor V12 sub capota Clasei G. Așa a luat naștere modelul G 63 AMG, cu ai săi 444 de cai putere.
Ulterior, G 63 AMG primește un motor V8 biturbo, de 5.5 litri, iar agregatul V12 de 6.0 litri este preluat de G 65 AMG. În cazul său, unitatea dezvolta 612 CP și un cuplu impresionant: 1.000 Nm.
via Mercedes-Benz
Comentarii (0)