Constructorul german a dezvăluit primele imagini oficiale cu noi modele utilitare. Mai exact, este vorba despre noua generație de modele comerciale electrice, care urmează să apară pe piață în 2026. În imaginile oficiale, noile modele sunt acoperite de camuflaj, însă sunt vizibile câteva dintre detaliile vizuale.
De exemplu, putem observa o siluetă nouă, mai aerodinamică prin comparație cu modelele utilitare din prezent. De asemenea, putem vedea și puțin din conturul părții frontale, cu o grilă mare și cu faruri care par să fie mai mici la prima vedere. În partea din spate vedem un eleron mare montat în jurul hayonului pentru eficiență aerodinamică. În mod neobișnuit pentru o utilitară, plafonul se curbează foarte ușor către partea din spate.
Viitoarele modele utilitare electrice vor fi bazate pe noua arhitectură dedicată VAN.EA, rezervată pentru modelele utilitare de dimensiuni medii și mari. Mercedes-Benz spune despre noua platformă că va permite o "distincție clară între monovolume poziționate în segmentul de lux și utilitare în segmentul premium." Cu alte cuvinte, se pare că va exista o diferență mai mare între succesorii modelelor Vito și Clasa V.
Noile modele utilitare beneficiază de arhitectură de 800 de volți și vor primi configurații cu tracțiune față și integrală. electrice promit o autonomie de peste 500 de kilometri și vor primi în standard un sistem semi-autonom de nivelul 2. Unele modele vor putea fi dotate cu astfel de sisteme de nivelul 3 sau chiar de nivelul 4.
UtilitareleMercedes-Benz a confirmat că viitoarea generație de modele utilitare electrice va fi lansată în 2026.
via Mercedes-Benz
500km se parcurg in 8-10h!
Exista limitări legale pentru transportatori: 9h pe zi și o pauză de minim 45min după maxim 4.5h.
Așa cum șoferii de taxi sau ride sharing trec rapid pe electrice din cauza costurilor mai mici, și transportatorii vor face la fel. Pentru ei e mai ușor sa recupereze diferența de preț și să iasă în avantaj, spre deosebire de cumpărătorul privat de autoturisme care pargurge 30km pe zi, în medie.
Bateriile ăstora au 50kwh, le pot încarca in pauza de masă.
Plus ca rareori fac 300-400km într-o zi, nu mai manca kkt exagerat.
Statistica oficială: 50% din utilitare fac mai puțin de 25km pe zi. 35% intre 25km și 80km, 1% international și restul de 14% distante naționale.
Singurii care ar avea probleme sunt cei 15%. E o piață foarte buna pentru restul de 85%.
Întâmplarea face ca am un prieten care face curierat în uk, cu utilitara. Se duce cu mașina personala la sediu, o parchează acolo, ia utilitara, o aduce înapoi la sfârșitul zilei și pleacă acasă cu mașina lui. Nu sunt electrice dar n-ar fi o problema sa le încarce la sediu, peste noapte. De fapt n-ar mai trebui sa se încurce cu chitanțe și rambursări pentru șoferii care fac alimentarea în timpul programului.
Mai mergi prin tarile civilizate sa vezi cat de civilizate sunt cu adevarat si cat de civilizati sunt civilizatii care lucreaza civilizat la firme de curierat civilizate.
Problema nu e distanța, problema e TIMPUL! Dureaza mult sa scoți pachetul din van, sa suni la ușă, eventual sa iei o semnătura, faci poza ca sa ai dovada livrarii. Dacă nu e acasă le ascund pe undeva sau le duc la vecini.
Asta limiteaza numărul de pachete pe care le livreaza, nu distanta. De aceea unii (Amazon) aruncă pachetul la ușă și pleacă, nici nu mai suna, mai ales dacă observă ca ai camera video.
Daca urcam vreo doua trepte, la camioanele de tonaj, TIR-uri, chiar azi am citit pe buda ca PepsiCo foloseste de vreo doi ani 36 de camioane Tesla (Semi) in California. Au deja la activ peste 3.5 milioane de mile iar soferii sunt super incantati de ele. Chiar si veteranii diesel (sic), pur si simplu nu au decat cuvinte de lauda. Drept urmare, PepsiCo are inca 50 de camioane pe comanda, cu livrarea in anii urmatori.
Pe langa ei, concurenta deasemenea utilizeaza camione grele electrice. Link-ul aici:
https://www.thecooldown.com/green-business/pepsico-tesla-semi-truck-drivers-reaction/
Si un youtuber-ash care vargheste despre ele:
https://www.youtube.com/watch?v=BwkfJYk0D0U
In concluzie, eu cred ca Mercedes face pasul corect, cu conditia ca infrastructura de incarcare sa satifaca cererea.
Iar legat de van-ul din articol, eu sper ca indoiturile alea nu sunt de la tabla, ci de la faptul ca n-au intins ca lumea folia de mascare.
Dar sa spui ca ei nu pot folosi electrice pentru ca stau la bloc e absurd. Însă am citit și mai gogonate pe forumul asta.
In primul rand nu toți stau la bloc, poate 50%. Apoi multe clădiri de apartamente au garaje, la subsol sau adiacent. Și nu în ultimul rand nu e musai sa încarci fix în fata locuinței.