Mercedes-Benz: primele imagini cu noile utilitare electrice, bazate pe arhitectura VAN.EA

de Tiberiu Safta
Marti, 08.10.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz a publicat primele imagini oficiale cu viitoarea generație de modele utilitare electrice. Noile modele sunt bazate pe arhitectura VAN.EA și vor fi lansate în 2026.

Constructorul german a dezvăluit primele imagini oficiale cu noi modele utilitare. Mai exact, este vorba despre noua generație de modele comerciale electrice, care urmează să apară pe piață în 2026. În imaginile oficiale, noile modele sunt acoperite de camuflaj, însă sunt vizibile câteva dintre detaliile vizuale.

De exemplu, putem observa o siluetă nouă, mai aerodinamică prin comparație cu modelele utilitare din prezent. De asemenea, putem vedea și puțin din conturul părții frontale, cu o grilă mare și cu faruri care par să fie mai mici la prima vedere. În partea din spate vedem un eleron mare montat în jurul hayonului pentru eficiență aerodinamică. În mod neobișnuit pentru o utilitară, plafonul se curbează foarte ușor către partea din spate.

Viitoarele modele utilitare electrice vor fi bazate pe noua arhitectură dedicată VAN.EA, rezervată pentru modelele utilitare de dimensiuni medii și mari. Mercedes-Benz spune despre noua platformă că va permite o "distincție clară între monovolume poziționate în segmentul de lux și utilitare în segmentul premium." Cu alte cuvinte, se pare că va exista o diferență mai mare între succesorii modelelor Vito și Clasa V.

Noile modele utilitare beneficiază de arhitectură de 800 de volți și vor primi configurații cu tracțiune față și integrală.

Utilitarele electrice promit o autonomie de peste 500 de kilometri și vor primi în standard un sistem semi-autonom de nivelul 2. Unele modele vor putea fi dotate cu astfel de sisteme de nivelul 3 sau chiar de nivelul 4.

Mercedes-Benz a confirmat că viitoarea generație de modele utilitare electrice va fi lansată în 2026.

via Mercedes-Benz

Comentarii (20)

  • Imediat ne explică trompetele ce inutile sunt utilitarele EV de la Stellantis, pardon, Mercedes. Și cum dacă nu sunt diesel nu merg.
    4 11
  • @matei cel vechi
    Trompeta esti tu, utilitatea sta in cota de piata si vanzari, care e cota electricelor utilitare ? Constructorii lanseaza pt c-au facut investitii ca oile, se vor lamuri imediat
    11 3
  • N-a durat mult :))
    4 11
  • @hater
    deci care e cota utilitarelor, ca n-am fost atent
    6 1
  • Banditos
    Odata cu introducerea din ce in ce mai agresiva a interdictiilor legate de emisii in orase si, mai ales, in centrele acestora, inevitabil, operatorii vor trebui sa adopte solutiile alternative.
    5 1
  • Utilitarele mici si medii chiar se preteaza la a fi electrificate. Utilizarile sunt mult mai previzibile decat la o masina personala. Desigur sunt si scenarii unde se fac 3-4-500 km pe zi iar acolo e mai greu cu electrica. Dar in rest vin ca o manusa. Mai e si chestia de pret si daca merita diferenta.
    4 3
  • Orice utilitara electrică existentă poate parcurge 300km cu un singur "plin". Unele sar de 400. Oricum, "scenariile" acestea sunt rare, majoritatea n-ar avea nicio problemă cu o utilitara EV.

    500km se parcurg in 8-10h!

    Exista limitări legale pentru transportatori: 9h pe zi și o pauză de minim 45min după maxim 4.5h.

    Așa cum șoferii de taxi sau ride sharing trec rapid pe electrice din cauza costurilor mai mici, și transportatorii vor face la fel. Pentru ei e mai ușor sa recupereze diferența de preț și să iasă în avantaj, spre deosebire de cumpărătorul privat de autoturisme care pargurge 30km pe zi, în medie.
    3 7
  • un cetatean
    Utilitarele mici se preteaza in orase daca ai si infrastructura, sunt multi comercianti care stau la bloc , asta nu inteleg asa zisii destepti, chiar daca nu parcurg multi km zilnic, constructorii tot forteaza si o vor lua, cum se spune, in b rate si vor da vina pe toata lumea, mai putin pe ei, lasandu-se atrasi in aceasta exagerare numita electrificare fortata
    5 4
  • @cetateanul turmentat
    Utilitarele electrice trebuie musai încărcate în fața blocului, băi ciucurel? La o stație de încărcare din apropiere nu merge? Sau le e lene sa se deplaseze pana acolo?
    Bateriile ăstora au 50kwh, le pot încarca in pauza de masă.

    Plus ca rareori fac 300-400km într-o zi, nu mai manca kkt exagerat.

    Statistica oficială: 50% din utilitare fac mai puțin de 25km pe zi. 35% intre 25km și 80km, 1% international și restul de 14% distante naționale.

    Singurii care ar avea probleme sunt cei 15%. E o piață foarte buna pentru restul de 85%.
    4 4
  • @un cetatean
    Lucrul asta e valabil la noi, utilitarele astea sunt dezvoltate avand ca exemplu tari civilizate, in care flotele de utilitare sunt tinute in garajele firmelor de curierat, nu in fata blocului. Probabil nimeni de la Mercedes nu-si inchipuie ca ar fi posibila varianta asta
    5 1
  • Rareori văd utilitare parcate în fața blocurilor de locuințe, în UK. Nici în fața caselor nu prea sunt. Cetățeanul își imaginează el cum ar sta lucrurile în lume sau Europa bazat pe universul lui local.

    Întâmplarea face ca am un prieten care face curierat în uk, cu utilitara. Se duce cu mașina personala la sediu, o parchează acolo, ia utilitara, o aduce înapoi la sfârșitul zilei și pleacă acasă cu mașina lui. Nu sunt electrice dar n-ar fi o problema sa le încarce la sediu, peste noapte. De fapt n-ar mai trebui sa se încurce cu chitanțe și rambursări pentru șoferii care fac alimentarea în timpul programului.
    5 2
  • Raus!
    0 1
  • @15:42
    Mai mergi prin tarile civilizate sa vezi cat de civilizate sunt cu adevarat si cat de civilizati sunt civilizatii care lucreaza civilizat la firme de curierat civilizate.
    3 4
  • Distanta parcursa e 15-25 mile pe zi. E mai mult intre sediu și prima/ultima oprire decât restul.
    Problema nu e distanța, problema e TIMPUL! Dureaza mult sa scoți pachetul din van, sa suni la ușă, eventual sa iei o semnătura, faci poza ca sa ai dovada livrarii. Dacă nu e acasă le ascund pe undeva sau le duc la vecini.

    Asta limiteaza numărul de pachete pe care le livreaza, nu distanta. De aceea unii (Amazon) aruncă pachetul la ușă și pleacă, nici nu mai suna, mai ales dacă observă ca ai camera video.
    3 1
  • Discutia e despre utilitatea si modul de utilizare al unor vanuri electrice in tarile civilizate, nu despre personaje particulare care pot fi mai mult sau mai putin civilizate. Regulile firmelor de curierat de acolo sunt destul de clare: masina e folosita doar pt transport marfa si ramane peste noapte la firma, nu in fata blocului soferului. Utilizarea EV-urilor strict pt aceasta nisa pare sa aiba un viitor bun.
    5 0
  • George Simion
    De ce au mai incercat sa o camufleze?!! Ce e cu prosteala asta?
    0 2
  • nobody
    Un lucru important pt noi, care nu este mentionat in articol, este ca o parte din motoarele electrice vor fi produse la Sebes
    3 0
  • spaclu lu manole
    Hai sa torn si eu gaz peste foc :):)
    Daca urcam vreo doua trepte, la camioanele de tonaj, TIR-uri, chiar azi am citit pe buda ca PepsiCo foloseste de vreo doi ani 36 de camioane Tesla (Semi) in California. Au deja la activ peste 3.5 milioane de mile iar soferii sunt super incantati de ele. Chiar si veteranii diesel (sic), pur si simplu nu au decat cuvinte de lauda. Drept urmare, PepsiCo are inca 50 de camioane pe comanda, cu livrarea in anii urmatori.
    Pe langa ei, concurenta deasemenea utilizeaza camione grele electrice. Link-ul aici:

    https://www.thecooldown.com/green-business/pepsico-tesla-semi-truck-drivers-reaction/

    Si un youtuber-ash care vargheste despre ele:

    https://www.youtube.com/watch?v=BwkfJYk0D0U

    In concluzie, eu cred ca Mercedes face pasul corect, cu conditia ca infrastructura de incarcare sa satifaca cererea.
    Iar legat de van-ul din articol, eu sper ca indoiturile alea nu sunt de la tabla, ci de la faptul ca n-au intins ca lumea folia de mascare.
    2 3
  • Andrei
    Sunt multi care lucrează pe cont propriu și dețin dube și furgonete cu care își fac treaba. Zidari, electricieni, instalatori, grădinări, chiar și cei care spala geamurile și multi alții.

    Dar sa spui ca ei nu pot folosi electrice pentru ca stau la bloc e absurd. Însă am citit și mai gogonate pe forumul asta.

    In primul rand nu toți stau la bloc, poate 50%. Apoi multe clădiri de apartamente au garaje, la subsol sau adiacent. Și nu în ultimul rand nu e musai sa încarci fix în fata locuinței.
    2 5
  • espertul
    Iar e plin de experti, iar o sa citeasca peste cateva luni ca nu prea merge nici cu utilitarele electrice, se preteaza foarte bine, dar nu se cumpara :))
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru