Mercedes-Benz a dezvoltat o nouă generaţie de faruri cu LED-uri, care intregrează acum 84 de diode emiţătoare de lumină. În viitorul apropiat, nemţii vor introduce în producţie un far cu o fază de drum cu LED-uri care poate lumina şoseaua la peste 600 de metri distanţă.
Esential
20
la sută dintre drumurile şoferului mediu sunt făcute noaptea, spun cei de la BASt, Biroul German Federal pentru şosele şi Circulaţie.
40
la sută dintre accidentele fatale studiate de BASt, Biroul German Federal pentru şosele şi Circulaţie, au avut loc pe timpul nopţii.
Mercedes-Benz a prezentat astăzi noua sa generaţie de faruri cu LED-uri. În timp ce rivalii săi principali, Audi şi BMW, au introdus deja în producţie faruri cu Laser, cei de la Mercedes-Benz spun că blocurile optice propuse de ei oferă aceleaşi performanţe la costuri mult mai reduse şi cu un nivel de complexitate suportabil.
Noile faruri cu LED de la Mercedes-Benz au 84 de LED-uri pentru fiecare far în parte şi fiecare diodă în parte poate fi controlată fără niciun actuator mecanic. Asta înseamnă că lumina generată de farurile respective poate fi direcţionată mai precis ca niciodată şi va reduce şi mai mult orbirea şoferilor din faţă sau de pe contrasens în timp ce va îmbunătăţi iluminarea asigurată şoferului. Un viitor sistem cu
LED pentru faza de drum, pregătit să intre în producţie în viitorul apropiat, va putea să lumineze şoseaua la peste 600 de metri distanţă, cât timp nu există alţi factori perturbatori şi nu este niciun alt vehicul în faţă al cărui şofer ar putea fi deranjat de respectiva rază de lumină.
Farurilor cu
LED li se poate modifica fasciculul de lumină în mod digital.
Noile blocuri optice cu LED-uri au fost dezvoltate în urma unei colaborări între Daimler, Infineon, Osram, Hella şi Fraunhofel Gesellschaft IZM, iar partenerii vor dezvolta un nou tip de LED-uri în viitor.
Aceştia lucrează la tehnologia care implică fabricarea unui chip
LED cu o structură foarte fină, care permite peste 1.024 de pixeli luminoşi individuali pentru fiecare chip
LED.
Primul vehicul experimental de la Mercedes-Benz care va avea LED-uri cu rezoluţie înaltă va fi testat în 2015. Blocurile optice cu LED-uri de la Mercedes-Benz nu ar fi putut să fie realizate fără efortul fizicienilor japonezi Shuki Nakamura, Isamu Akasaki şi Hiroshi Amano, care au primit premiul Nobel pentru dezvoltarea LED-urilor albastre. Această invoaţie permite introducerea a până la 100 de LED-uri cu suprafeţe luminoase la doar un milimetru distanţă de o lentilă.
Aşa arată un farcu 84 de LED-uri realizat de Mercedes-Benz.
Mercedes-Benz a prezentat în cadrul comunicatului de presă două tipuri de faruri, sau cel puţin aşa ne lasă impresia.
În timp ce unul dintre ele prezintă o formă inspirată de ceea ce găsim la E-Klasse facelift sau la S-Klasse, acesta din urmă fiind primul model din lume oferit cu faruri full-LED în stadard, celălalt are o formă rotundă care ar putea să ajungă în echiparea viitoarei generaţii a lui E-Klasse.
Această formă de far ar putea intra în echiparea următoarei generaţii a lui Mercedes-Benz E-Klasse.
Via Mercedes-Benz
Pe vremea plasmelor erau la fel de scumpe ca vechea mea garsoniera :)
interesant e becul ala cu raza de peste 600 de metri.