Mercedes-Benz prezintă motorul lui AMG GT: V8 twin-turbo de 510 CP

de Sebastian Toma
Vineri, 13.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Divizia AMG de la Mercedes-Benz a publicat specificaţiile tehnice ale noului motor V8 twin-turbo de 4.0 litri pe care îl va monta sub capota fratelui mai mic al lui SLS AMG, văzut de unii drept succesorul acestuia.

Mercedes AMG GT va beneficia de o motorizare V8 twin-turbo de 4.0 litri şi 510 CP. Puterea maximă a motorizării proaspăt prezentate este atinsă la 6.250 rpm, iar cuplul maxim este de 650 Nm şi este livrat între 1.750 şi 4.750 rpm. La fel ca toate propulsoarele lansate în 2014, vorbim despre o unitate care respectă normele Euro 6. Datorită aliajelor uşoare folosite la pistoane şi la chiulasă, motorul cu numele de cod M178 cântereşte doar 209 kilograme fără lichide în el, ceea ce este destul de puţin pentru un V8 de patru litri. În afară de AMG GT, noul motor va echipa şi viitorul C63 AMG, în toate versiunile sale de caroserie. Fiind vorba despre un motor destinat modelelor sportive ale gamei, baia de ulei este uscată.

Mercedes AMG GT - detalii şi imagini noi cu supercarul german

Printre inovaţiile de care beneficiază noua motorizare se numără un aliaj din zirconiu pentru chiulasă, menit să asigure temperaturi optime în această componentă şi o conductibilitate termică excelentă. Pereţii cilindrilor sunt acoperiţi cu un strat special care are o grosime de ordinul nanometrilor pentru a reduce pierderile de frecare. Aceasta tehnologie se numeşte Nanoslide şi este folosită de mai multe motorizări ale grupului Daimler.

Nanoslide foloseşte un gaz pentru a transmite particule de metal topit pe pereţii cilindrilor şi asigură un strat cu un finisaj similar cu cel al unei oglinzi, dar din metal, pentru a oferi motoare mai uşoare şi cu o eficienţă crescută. Această tehnologie a fost lansată în 2011 şi are în spate peste 90 de familii de patente şi 40 de patente individuale.

Mercedes-Benz nu va construi un model mai mic decât A-Klasse

Noua motorizare de la Mercedes AMG are o masă de 209 kilograme la uscat. Nemţii au folosit noi aliaje şi diferite tehnologii pentru a obţine acest rezultat fără a afecta fiabilitatea sau performanţele.

Urmareste Automarket
"Mercedes AMG GT debutează cu încredere într-un segment extrem de competitiv.
Suntem încrezători pentru că ştim că mercedes AMG GT poate face orice. Nu este doar un supravieţuitor, este un supercar destinat să inspire. Va fi o maşină cu aspiraţii extrem de sportive, dar cu toate acestea va fi confortabilă şi va putea fi condusă zi de zi."
, spune Tobias Moers, şeful diviziei AMG.

Via Mercedes-Benz

Comentarii (6)

  • 510cp par cam putini,tinand cont ca sunt scosi dintr-un v8 twin-turbo.
    7 15
  • Puteau sa scoata mai mult dar in prima faza va fi folosit pe SLS(model din nisa de piata a lui Porsche 911) si C63, modele care de puterea asta au nevoie.

    Pe viitor, atunci cand o sa il monteze pe E-Class, CLS, S, SL, SLK, GL, ML, G o sa ii creasca puterea mai mult ca sigur.

    Find un produs nou lansat, se asteapta ca aiba probleme, 1-2 ani va ramane doar pe un model-doua pana cand aceste probleme vor fi rezolvate si il vor putea generaliza in toata gama, daca ar fi folosit din prima o versiune cu putere extinsa riscurile unor „total failure” ar fi fost mult mai mari, ei nu au nevoie acum de atingerea intregului potential al motorului.
    3 3
  • @Rik,
    Korekt. Atata doar ca eu nu am auzit niciodata de probleme pe motoarele AMG. Dar daca zici tu ...
    Versiunea asta e doar entry level. Vor urma fara indoiala variatiuni pe aceeasi tema, dar pe directie ascendenta.
    8 2
  • @amg
    Nu stii clasica replica a expertilor de pe AM: da, nu e prea puternic , special l-au facut asa, ca sa fie mai fiabil, nu e un motor fortat, dopat, surmenat, bla bla bla.
    3 3
  • Reader_01
    Sunteti siguri ca GT este " sub capota succesorului lui SLS AMG." Nu cumva este pozitionat intre SL si SLS ca si model nou?
    2 0
  • pe film se vede cum circuitul de aer cald si cel de aer rece nu stau la cativa mm unul de altul, ca la turbinele clasice -- F1 style on the road ... si chiar repede fata de miscarea din F1.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru