Pentru prima dată din 2016, Mercedes-Benz nu mai ocupă primul loc în clasamentul producătorilor de mașini de lux. În 2021, constructorul german a reușit să vândă 2.05 milioane de mașini. Prin comparație, rivalul principal BMW (care deținuse prima poziție anterior lui 2016), a reușit să vândă 2.2 milioane de unități, ceea ce reprezintă un record pentru constructorul bavarez. Practic asistăm la o nouă rocadă a liderului, după ce din 2016.
Daimler, compania care deține Mercedes-Benz, a anunțat că Smart a reușit să vândă 38.514 mașini în 2021. Divizia de vehicule comerciale, Mercedes-Benz Vans, a vândut 334.210 unități, cu 2.5% mai multe față de 2020. O creștere semnificativă a fost înregistrată în segmentul mașinilor electrice. Astfel, au fost vândute 99.301 de astfel de vehicule, ceea ce reprezintă o creștere de peste 90% față de 2020.
Pe piața din Europa, Mercedes-Benz a înregistrat o scădere de 1.2% față de 2020. În China au fost înregistrate scăderi de 2%, iar în Statele Unite a fost înregistrată o creștere de 0.4%.
Criza de semiconductori a afectat nivelul de producție în ultima parte a anului, susține Mercedes-Benz.
În ultimul trimestru din 2021 au fost comercializate 464.130 de exemplare, cu circa 15% mai puține față de aceeași perioadă din 2020.via Economica
Nu văd cum 2,2 este un record pentru BMW.
O realizare pentru an an mai mult decât dificil (2021), da cel mai probabil, dar sigur nu un record.
Capacitatea maximă de producție este ceva, vânzarea este altceva, pentru Bmw este un record vânzarea a 2.2 milioane bucăți, precedentul fusese atins în 2019 .
Titlul de producator de lux nu este corect, lux înseamnă Rolls și Bentley, în termeni populari se spune premium, care nici ăsta nu este corect .
Sau măcar să mizăm pe pronunţia “Careu”, fiindcă, în mod impardonabil, mereu omitem Porsche!
Concluzia este ca Mercedes ar fi putut produce mai mult chiar și înainte de 2020 dar nu au avut comenzi in timp ce BMW au produs in jur de 2,5 mil mașini (2017, 2018, 2019), in 2019 chiar au depășit.
Nu știu de unde-și iau AM cifrele, dar nu “pușcă”.
Obişnuieşte-te, deci, cu sunetul sublim al motocositorii. Ca în cazul meu:
** Dacă vă amintiţi, am precizat odinioară că, din anii ’90, “Triada” a început să păcălească lumea…A anticipat că puzderia de sintetice lucioase – adică “de calitate”, “confortabile”, “plăcute la pipăit” şi, prin urmare (silogism), generatoare de “lux” (destul de eficientă această iluzie pe care i-a inoculat-o, să recunoaştem) – îi vor lua ochii şi, implicit, îi vor ghida mâinile către buzunare…Dar vorba lui Dan Grecu: cine a păstrat contactul (măcar vizual) cu cele două “aristocrate” englezeşti şi-a dat seama de tertip. Care a răsplătit cu profituri fabuloase “geniile” respective. Şi încă le va răsplăti multă vreme de acum încolo.
Dacă m-aş raporta la perioada menţionată (anii ’90 – prezent), aş indica drept favorite personale din Segmentul suprem (F) două modele : primordial VW Phaeton şi apoi BMW G11/G12. Şi, apropo, @dCi a pus degetul pe rană: cine şi cu ce autoritate întocmeşte “clasamentul premium mondial” ? Sau, mă rog, să-i/le dăm credit acelei/acelor persoane!!! Dar să-l/le şi rugăm, totodată, să se limiteze la “clasa-regină” (adică la acest Segment F de care am pomenit, reprezentat în aria J-ului musai de “full size luxury” şi atâta tot!). Păi măi tati, dacă pui la socoteală şi E-ul, şi D-ul, ba chiar şi C-ul (uh, oare “analiştii” se duc şi mai jos cu vizorul???), atunci chiar că ne iei drept proşti – nu că n-am fi :D
Revenind la “tacticile” Triadei: oricât aş admira naţiunea germană (cu al său modus pensandi/operandi/vivendi), admit că poţi să depistezi în măruntaiele ei şi destui demoni…Dar care popor de pe planetă nu prezintă această trăsătură etico-socială, fiind, astfel, “impecabil” ???
Să nu ne amăgim că yankeii ar fi procedat altfel! Dimpotrivă, la ei căderea a fost şi mai accentuată…Păi, după ce vezi cu ochii tăi un Oldsmobile Toronado din anii ’80, care să te şocheze prin arta cu care a fost plăsmuit, nici nu poţi crede altceva.
Ei, măcar că arcul euroatlantic se bucură de o tradiţie care străbate decenii (chit că pervertită în secolul curent de petardele socialismului de rit nou, recte “super-modernismul” şi “eco-mântuirea”). “Puritanii” de asiatici s-au născut (d.p.d.v. al “premium”-ului) direct în braţele zeiţei şmecheriei. Atâta doar că au pierdut startul “rezonanţei de brand”. Care nu se câştigă “pe parcurs”. Axiomatic şi indestructibil, obiceiurile (inclusiv cele rele) se perpetuează.
Ce va urma? Trecerea la un etaj superior al “inteligenţei creatoare” (de mormane de bancnote). Cum se traduce acest pas? Investiţii şi mai reduse (în materiale “eco”), profituri şi mai babane. Fireşte, cu îngăduinţa “dumnezeului” acestei lumi (recte EMOL). Care, la un moment dat, va pecetlui soarta tuturor pământenilor prin aducerea la acelaşi numitor comun (a se citi: electro-autonom).
Eh, desigur, precum în scenariul din “Total Recall”, privilegiul de a conduce personal va fi atribuit doar ansamblului hegemonic: stăpâni (Cohaagen) – complici (Hauser) – cerberi (Richter) **.