Anul 2024 nu a început bine pentru mașinile electrice. Ca urmare a eliminării subvențiilor pentru acestea, vânzările de mașini electrice au scăzut considerabil în prima lună a anului. Din această cauză, unii producători au început inclusiv să-și regândească strategia de electrificare pentru viitorul nu foarte îndepărtat.
Unul dintre acești producători este Mercedes-Benz. Recent, constructorul german a anunțat că va continua să dezvolte motoare termice și hibride chiar și după 2030. Informația a fost făcută chiar de către Ola Källenius, CEO-ul mărcii germane.
"Este aproape ca și cum vom avea o gamă nouă în 2027 care ne va duce în anii 2030", a declarat Källenius. El mai spune că mașinile cu motoare PHEV vor "rămâne relevante" pentru anii care vin.
În ceea ce privește mașinile electrice, Mercedes-Benz își micșorează așteptările asupra acestora. Astfel, constructorul german se așteaptă acum ca vânzările de mașini electrice să reprezinte doar 50% din vânzările totale de mașini în Europa, în 2030. Anterior, Mercedes-Benz voia ca vânzările de mașini electrice să reprezinte 100% din vânzările mărcii la începutul deceniului viitor.
via Carscoops
De exemplu ,Toyota vinde in Europa sub 10% din vanzarile lor globale. Cred ca isi permit chiar sa renunte la ea :)))
Dacă Mercedes ne anunță că mai face motoare dar doar pentru niște constructori de nișă, ceva AMG și F1 atunci m-am liniștit.
Hertz si Sixt au renuntat la modelele Tesla din portofoliu, tocmai pentru ca preturile Tesla au fluctuat exagerat de mult si atunci planificarile financiare erau exagerat de volatile. SAP de asemenea nu mai ofera angajatilor modele Tesla tocmai din acelasi motiv de risk management.
Piata se reglementeaza singura, fara directive "de sus", fara ajutoare de la stat pe termen nelimitat, samd. Cati dintre voi ati facut vreodata ceva nou, de la cap la coada? Ceva ce nimeni n-a reusit vreodata inaintea voastra? Tehnologia electrica nu are doar obstacolele ei, dar are de luptat cu tehnologia ice bine stabilita de peste un secol. Voi va dati seama ce inseamna cercetare-dezvoltare?
Da, bateriile sunt inca in faza incipienta. Nimanui nu i-a trebuit baterii dincolo de ceea ce e azi pe piata. Astazi producatorii au descoperit ca de fapt potentialul e enorm cu foarte multe plusuri. Voua chiar nu vi se pare ca a evoluat tehnologia de la Tesla Roadster 2005 si pana azi? Oare motoarele ice au fost toate biturbo, Komressor, de sute de cai de la inceput?
Extrageti-va dosurile din fotolii si iesiti in lume sa vedeti cum se face treaba, nu doar emiteti pretentii de copii razgaiati si "entitled".
Odata cu suportul de la guverne terminat, e si normal ca producatorii sa mai traga de ice cativa ani, sa-si finanteze productia de electrice. Mai bine zis sa-si finanteze dezvoltarea tehnologiei electrice.
Si "v-am mai spus" ha-ha, nu va mai aprindeti ca muierile la toate stirile cu plus si minus legate de masinile electrice. Maturizati-va si incercati sa intelegeti cum merg lucrurile pe lumea asta. Adica incet si asezat. Foarte rar sunt explozii de noutati care sa intoarca lucrurile cu fundul in sus.
Recent a fost o stire care evident ca a trecut neobservata in presa noastra prea preocupata de liniute si cerculete. China a fortat cam toate companiile care lucreaza la baterii solid state sa se asocieze pentru accelerarea dezvoltarii si punerii lor in productie. Ce ar trebui sa intelegem din stirea asta? Ar trebui sa intelegem ca provocarile aduse de bateriile solid state sunt atat de mari si cursa atat de stransa incat e nevoie mai degraba de asociere intr-un efort comun decat de concurenta intre n firme cu n proiecte de dezvoltare.
Si mai putem intelege ca defapt e singura care-si da seama cat de groasa e treaba cu SSB si apeleaza la armele grele pentru a depasi obstacolele.
Occidentul colectiv e ocupat cu Slava ca e mai important sa i-o traga lu putinica decat sa fie in avangarda cercetarii si inovarii in domenii cheie.
nici nu stiu sa zic cum ar fi mai bine?? care ar fi modelul ce ar putea sa prevaleze in cele din urma??
Tehnologia electricelor are nevoie de timp, asa este, atunci de ce Paștele ..-sii s-a votat interzicerea termicelor din 2035 ?
@dan_grc, subventiile la electrice poate si-au avut rostul in primii ani, dar dupa 2-3 ar fi trebuit scoase si lasata piata sa dicteze cererea. Subventiile doar au crescut pulsul si tensiunea corului diesel.
Votarea asta cu interzicerea e o pura formalitate. Again, piata trebuie sa dicteze cand e pregatita sa se faca trecerea. De fapt nu e vorba de nici un dictat. Cand cererea s-a terminat, produsul se elimina din oferta si cu asta basta. Fara tam-tam, voturi si piscoturi.
Haida copacel, stergetiva lacrimile, desclestati pumnii si concentrati-va pe ce merita cu adevarat in viata asta. uichend placut.
Cine înțelege, înțelege. Polemica e de prisos.
BMW cica ar fi folosit si ei doar pe X3 niste smenuri.
Desigur ca softurile ilegale sunt aplicate la motorizari, nu la modele, deci cam toate modele BMW 2.0 DIZAL, ca si la VAG, sunt mizerii.
Pana acum au recunoscut ca la cele de 3.0 DIZAL au folosit mizerii.
Mai sustii mult jegurile???
Mai sustineti mult coruptia?
Mai inghitim mult mizeriile voastre?
https://www.automarket.ro/stiri/mai-multe-suv-uri-bmw-descoperite-cu-dispozitive-ilegale-pentru-emisii-in-117067.html
“Cel puţin 15 persoane au murit, iar alte 44 au fost rănite într-un incendiu, într-un bloc, în estul Chinei.
Cauzele sinistrului fac oboiectul unei anchete, însă primele elemente arată că incendiul a izbucnit în locul în care se aflau vehicule pe două roţi electrice”….
Anul trecut ars o parcare supraetajată la aeroportul Luton, cu tot cu miile de mașini parcate in ea. Inițial au sărit toți idioții ca a fost de la o electrică. Dar ce sa vezi, a fost de la o mizerie diesel.
Așa, s-a întâmplat ceva ulterior? Te-ai crizat, te-ai revoltat, ai plans? Ai cerut sa se interzică? Nu, nici nu ai auzit sau dacă ai auzit, te-a durut fix în Dutz.
Hai sictir!
In plus a dispărut inexorabil (dacă nu cumva era tot el). Ar fi păcat să rămânem fără bufoni.
dar ce e sigur e ca inexolabilu nu e aceeasi pesoana cu dutzu, asta scrie ca un repetent de la clasa a 2-a, pe cand la pixu n-am sesizat greseli de limba si ortografie oricat de lunga ar fi fost deversarea de tembelisme.
Oricum, lumea este mult mai buna fara inexoputler.