Mercedes-Benz nu renunță la motoarele termice nici după 2030. Așteptările pentru electrice, micșorate

de Tiberiu Safta
Vineri, 23.02.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz va continua să dezvolte motoare termice și hibride chiar și după 2030. În același timp, constructorul german își micșorează așteptările cu privire la vânzările de modele electrice, din cauza scăderii cererii pentru aceste mașini.

Anul 2024 nu a început bine pentru mașinile electrice. Ca urmare a eliminării subvențiilor pentru acestea, vânzările de mașini electrice au scăzut considerabil în prima lună a anului. Din această cauză, unii producători au început inclusiv să-și regândească strategia de electrificare pentru viitorul nu foarte îndepărtat.

Unul dintre acești producători este Mercedes-Benz. Recent, constructorul german a anunțat că va continua să dezvolte motoare termice și hibride chiar și după 2030. Informația a fost făcută chiar de către Ola Källenius, CEO-ul mărcii germane.

"Este aproape ca și cum vom avea o gamă nouă în 2027 care ne va duce în anii 2030", a declarat Källenius. El mai spune că mașinile cu motoare PHEV vor "rămâne relevante" pentru anii care vin.

În ceea ce privește mașinile electrice, Mercedes-Benz își micșorează așteptările asupra acestora. Astfel, constructorul german se așteaptă acum ca vânzările de mașini electrice să reprezinte doar 50% din vânzările totale de mașini în Europa, în 2030.

Anterior, Mercedes-Benz voia ca vânzările de mașini electrice să reprezinte 100% din vânzările mărcii la începutul deceniului viitor.

via Carscoops

Comentarii (24)

  • Unul câte unul încep sa " ne-am gândit mai bine " , normal ca piața nu poate absorbi atâtea modele electrice " net superioare ", dar marele anunț îl aștept de la Volvo, ei renunță la termice înainte de 2030, adică în doi-trei ani, dacă nu vor suporta consecințele restrangerii cotei de piață, a vanzarilor și a profitului.
    15 8
  • Heheee... cand v-am zis eu ca mai e mult pana departe nu m-ati crezut. :) Vor veni electrolii p'acilea imediat s-o dea inainte cu "viitorul e electric". As pune pariu ca isteria asta cretinizanta cu viitorul electric va fi uitata aproape de tot pana peste 6 ani. E o isterie care o sa treaca pe masura ce lumea intelege tot mai clar ca electricele sunt scumpe si proaste. Asta e cea mai buna definitie pentru ele: scum si prost. Daca se va schimba ceva, vom vedea, insa acum ele sunt scumpe si proaste. O masinuta electrica mica de oras si imprejurimi e o idee bunicica daca stai la casa si daca ai o baterie de 35 kw pe ea. De ex un Smart fortwo cu o asemenea baterie ar fi excelenta. Mercedes insa nu vrea sa le faca, pentru ca si-ar canibaliza EQA-ul, nimeni nu l-ar mai cumpara. In fine, ma bucur ca se trezesc "menajerii" din industria auto. Incet-incet aia platiti cu milioane pe an realizeaza ceea eu si inca o mana de cititori p'aici spunem deja de ani de zile. Hai ca nu-i asa rau :))))
    13 10
  • Păi sigur. După 2030 pana în 2035.
    5 3
  • Andrei
    De curiozitate care e ultimul motor termic dezvoltat de Mercedes? Îl putem include și pe cel pe care de fapt îl face Renault.
    3 4
  • Ganditi global, va rog eu mult! Voi astia inversunati cu electricele parca traiti intr-o bula! Nu ati iesit vreodata din Europa, asa-i? Doar in Europa se vrea 100% electric. Iar Europa nu e nici macar cea mai mare piata. Pe toate celalalte piete se va vinde mult si bine termicul. La fel cum a zis si Toyota, Mercedes nu are cum sa renunte la termic. Daca trec exclusiv pe electric ce mai vand in America de Nord, Sud, Orientul Mijlociu, Asia, Africa?
    De exemplu ,Toyota vinde in Europa sub 10% din vanzarile lor globale. Cred ca isi permit chiar sa renunte la ea :)))
    12 4
  • nobody
    @Andrei: De curiozitate, numele Pagani iti spune ceva?
    3 4
  • Andrei
    Da, îmi spune. Desigur, eu ma refeream la motoare pentru mașini normale (A, B, C, E, S, G și derivate).

    Dacă Mercedes ne anunță că mai face motoare dar doar pentru niște constructori de nișă, ceva AMG și F1 atunci m-am liniștit.
    6 1
  • Tocmai am citit un articol fain ca e debandada pe piata de electrice. Companiile de leasing cer producatorilor compensatii, pentru ca preturile masinilor second-hand se depreciaza mult mai repede decat modelele clasice. Pe langa asta, disparitia subventiilor arata exact care este cererea reala si nu cea artificiala a electricelor. Si de-aici si cercul vicios: daca scade cererea, atunci trebuie sa faci ceva pentru a putea totusi sa stimulezi. Si atunci reduci preturile. Insa daca reduci preturile la masinile noi, cele second-hand se depreciaza si mai tare, iar atunci potentialii cumparatori de electrice noi nu mai cumpara pentru pana la urma este o investitie foarte proasta. Pana la urma, nu binele planetei primeaza, ci ce iti ramane in buzunar. Pragmatism maxim.
    Hertz si Sixt au renuntat la modelele Tesla din portofoliu, tocmai pentru ca preturile Tesla au fluctuat exagerat de mult si atunci planificarile financiare erau exagerat de volatile. SAP de asemenea nu mai ofera angajatilor modele Tesla tocmai din acelasi motiv de risk management.
    9 5
  • spaclu lu manole
    Fiecare il ia pe "va spuneam eu" in gura. Acuma fiecare a devenit dintr-o data mama omida, nu doar @cap-de-maimutz. Eu zic sa "jucati" la stocuri, va umpleti de bani si o sa aveti si mai mult timp de comentat pe aici, mult mai bazati :)
    Piata se reglementeaza singura, fara directive "de sus", fara ajutoare de la stat pe termen nelimitat, samd. Cati dintre voi ati facut vreodata ceva nou, de la cap la coada? Ceva ce nimeni n-a reusit vreodata inaintea voastra? Tehnologia electrica nu are doar obstacolele ei, dar are de luptat cu tehnologia ice bine stabilita de peste un secol. Voi va dati seama ce inseamna cercetare-dezvoltare?
    Da, bateriile sunt inca in faza incipienta. Nimanui nu i-a trebuit baterii dincolo de ceea ce e azi pe piata. Astazi producatorii au descoperit ca de fapt potentialul e enorm cu foarte multe plusuri. Voua chiar nu vi se pare ca a evoluat tehnologia de la Tesla Roadster 2005 si pana azi? Oare motoarele ice au fost toate biturbo, Komressor, de sute de cai de la inceput?
    Extrageti-va dosurile din fotolii si iesiti in lume sa vedeti cum se face treaba, nu doar emiteti pretentii de copii razgaiati si "entitled".
    Odata cu suportul de la guverne terminat, e si normal ca producatorii sa mai traga de ice cativa ani, sa-si finanteze productia de electrice. Mai bine zis sa-si finanteze dezvoltarea tehnologiei electrice.
    Si "v-am mai spus" ha-ha, nu va mai aprindeti ca muierile la toate stirile cu plus si minus legate de masinile electrice. Maturizati-va si incercati sa intelegeti cum merg lucrurile pe lumea asta. Adica incet si asezat. Foarte rar sunt explozii de noutati care sa intoarca lucrurile cu fundul in sus.
    9 11
  • Totul depinde de cat si cum vor evolua bateriile.
    Recent a fost o stire care evident ca a trecut neobservata in presa noastra prea preocupata de liniute si cerculete. China a fortat cam toate companiile care lucreaza la baterii solid state sa se asocieze pentru accelerarea dezvoltarii si punerii lor in productie. Ce ar trebui sa intelegem din stirea asta? Ar trebui sa intelegem ca provocarile aduse de bateriile solid state sunt atat de mari si cursa atat de stransa incat e nevoie mai degraba de asociere intr-un efort comun decat de concurenta intre n firme cu n proiecte de dezvoltare.
    Si mai putem intelege ca defapt e singura care-si da seama cat de groasa e treaba cu SSB si apeleaza la armele grele pentru a depasi obstacolele.
    Occidentul colectiv e ocupat cu Slava ca e mai important sa i-o traga lu putinica decat sa fie in avangarda cercetarii si inovarii in domenii cheie.
    8 2
  • nobody
    @Andrei: de-asta colaboreaza de mult cu Renault pt motoarele mici, nu avea sens (cel putin economic pt ei) sa dezvolte cam acelasi lucru. Doar nu ne asteptam sa vina cu r&d pe motoare de ascutitori
    0 3
  • @alex_cu_a_mic
    ambele sunt in egala masura de importante. dar da, china aparent gandeste economia strategic mai bine decat lumea libera, pentru ca are si puterea de a-si uni fortele mai bine si mai rapid decat lumea libera, unde inca mai exista niste aspecte sociale, juridice si umane la care societatile apusene nu pot renunta usor sau chiar deloc.
    nici nu stiu sa zic cum ar fi mai bine?? care ar fi modelul ce ar putea sa prevaleze in cele din urma??
    4 3
  • @spaclu: imi pare rau baietzash, bateriile de acum sunt cam aceleasi de vreo 30 de ani. De aceea "dezvoltarile" si "imbunatatirile" se fac indesand mai multe chimicale intr-un spatiu mai mic. Nici vorba de evolutii majore. Asta e si motivul pentru care sunt proaste si scumpe in continuare. Daca ar fi mai eficiente, daca ar avea o densitate mai mare, ar fi mai ieftine. Dar tot scumpe si tot proaste sunt. So...
    8 8
  • Domnul scula lui manole ne spune ca electricele n-au nevoie de subvenții, când asta ? După ce-au scăzut, nu înainte, înainte erau necesare pentru impulsionare și ca sa moară de ciuda tractoristii.

    Tehnologia electricelor are nevoie de timp, asa este, atunci de ce Paștele ..-sii s-a votat interzicerea termicelor din 2035 ?
    7 5
  • spaclu lu manole
    Bateriile au evoluat enorm, nu doar ca densitate si tehnologie de fabricare, dar mai ales ca materiale. @PMC stiu ca ai doar diesel in nari, no problem, dar daca nu ai idee despre ce vorbesti, taci chitic si-asculta. Ca fapt divers, nu mi-as lua veci pururi o masina cu baterii Li-ion din motive ... personale.
    @dan_grc, subventiile la electrice poate si-au avut rostul in primii ani, dar dupa 2-3 ar fi trebuit scoase si lasata piata sa dicteze cererea. Subventiile doar au crescut pulsul si tensiunea corului diesel.
    Votarea asta cu interzicerea e o pura formalitate. Again, piata trebuie sa dicteze cand e pregatita sa se faca trecerea. De fapt nu e vorba de nici un dictat. Cand cererea s-a terminat, produsul se elimina din oferta si cu asta basta. Fara tam-tam, voturi si piscoturi.

    Haida copacel, stergetiva lacrimile, desclestati pumnii si concentrati-va pe ce merita cu adevarat in viata asta. uichend placut.
    9 7
  • Andrei
    However, extending the life of combustion vehicles “adds some execution complexity”, Houchois warned. Mercedes would need to manage building ICE and BEV platforms in parallel for longer as it stretched the life of its EQ electric brand, which will ultimately be retired as all models shifted to electric.

    Cine înțelege, înțelege. Polemica e de prisos.
    5 3
  • @dan_grc
    Unul cate unul sunt depistati cu softurile ilegale.
    BMW cica ar fi folosit si ei doar pe X3 niste smenuri.
    Desigur ca softurile ilegale sunt aplicate la motorizari, nu la modele, deci cam toate modele BMW 2.0 DIZAL, ca si la VAG, sunt mizerii.
    Pana acum au recunoscut ca la cele de 3.0 DIZAL au folosit mizerii.
    Mai sustii mult jegurile???
    Mai sustineti mult coruptia?
    Mai inghitim mult mizeriile voastre?
    https://www.automarket.ro/stiri/mai-multe-suv-uri-bmw-descoperite-cu-dispozitive-ilegale-pentru-emisii-in-117067.html
    5 8
  • Să vezi când va lua foc un BEV, sau mai multe într-o parcare subterană (o chestiune doar de timp)….
    “Cel puţin 15 persoane au murit, iar alte 44 au fost rănite într-un incendiu, într-un bloc, în estul Chinei.
    Cauzele sinistrului fac oboiectul unei anchete, însă primele elemente arată că incendiul a izbucnit în locul în care se aflau vehicule pe două roţi electrice”….

    5 6
  • Sa mori tu, clovnule?

    Anul trecut ars o parcare supraetajată la aeroportul Luton, cu tot cu miile de mașini parcate in ea. Inițial au sărit toți idioții ca a fost de la o electrică. Dar ce sa vezi, a fost de la o mizerie diesel.

    Așa, s-a întâmplat ceva ulterior? Te-ai crizat, te-ai revoltat, ai plans? Ai cerut sa se interzică? Nu, nici nu ai auzit sau dacă ai auzit, te-a durut fix în Dutz.

    Hai sictir!
    7 7
  • Dutzule, nu ratezi un articol. Este hobby-ul tau sa te faci de umplutura de cozonac cu orice ocazie ai. Ca esti penibil e putin spus. Mai sunt cativa ca tine pe site-ul asta in sectiunea de comentarii, dar niciunul dintre ei nu se ridica la nivelul tau. Felicitari si astept cu nerabdare ziua in care o sa te plictisesti de lasat excrementele tale mintale la comentarii.
    4 3
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Nu îl încuraja! Prostul e prost cu coada în sus. Cu cât îi arăți că e prost cu atât revine mai virulent.
    In plus a dispărut inexorabil (dacă nu cumva era tot el). Ar fi păcat să rămânem fără bufoni.
    3 2
  • foarte foarte urat din partea MB. la COP26 Glasgow a impresionat pozitiv semnand acel angajament de accelerare a tranzitiei la vehicule nepoluante (alti mari constructori precum Toyota, BMW, VW, Honda, Stellantis, Hyundai au refuzat sa semneze), ca acum, ce sa vezi, o dau la intors...mizerabila atitudine.
    3 1
  • @11:02
    n-a disparut inexolabil, motaie pe undeva pe vreun site rusofon, dar oricum nu ii simtim lipsa, sa stea acolo ca sta bine.

    dar ce e sigur e ca inexolabilu nu e aceeasi pesoana cu dutzu, asta scrie ca un repetent de la clasa a 2-a, pe cand la pixu n-am sesizat greseli de limba si ortografie oricat de lunga ar fi fost deversarea de tembelisme.
    3 1
  • inexolaba trista
    Sau poate inexolaba trista a murit. Tare sunt curios daca jegului ala nascut in tomberon i-a fost aplicata "pedeapsa capitala", asa cum a promis de mai multe ori sa ne-o faca noua si redactorilor.
    Oricum, lumea este mult mai buna fara inexoputler.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru