La fel ca mulți alți producători, Mercedes-Benz a decis să intre în segmentul modelelor compacte. Constructorul german s-a lăsat, uneori, purtat de val și a exagerat cu unele modele compacte, după cum recunoștea, la finalul anului trecut, chiar șeful companiei, Ola Kallenius.
Aceste declarații au dat naștere mai multor speculații, conform cărora Mercedes-Benz și-ar pregăti ieșirea din acest segment. Nu este, însă, cazul, după cum a declarat, recent, Ola Kallenius.
Potrivit acestuia, Mercedes-Benz rămâne fidel modelelor compacte pentru că "au contribuit cu succes la extinderea gamei noastre și la creșterea bazei de clienți Mercedes." Totodată, Kallenius recunoaște că aceste modele au generat profit.
"Nu ieșim din acest segment, deoarece există multe poziții în portofoliul nostru compact care generează profituri serioase," susține acesta.
Desigur, nu vor fi păstrate chiar toate modelele compacte. Constructorul german le va păstra pe cele care au o marjă de profit confortabilă. Totodată, Ola Kallenius a respins ideea lansării unui model care să fie poziționat sub actualul Clasa A.
via Automotive News
În definitiv, un “podium premium” onest, corespunzător realităţii palpabile, ar trebui să cuprindă, în mod strict selectiv, vânzările axate pe segmentele: E, F, J (dar tot aşa: doar echivalentele lui E şi F) şi S (doar supercarurile – excludem HPSC-urile, în privinţa cărora se exprimă Bugatti, Koenigsegg, McLaren, SSC ş.a.m.d.).
PS. Oficialii MB grăiesc precum balaurul VAG: nu considerăm profitul doar prioritar, ci şi dumnezeiesc!
A, că, spre bucuria “dinozaurilor” din prostime (ca subsemnatul), vor mai dura (dar nu la infinit) nişte modele bazate pe ICE, da, ne convine, dar nu aplaudăm decizia! Tocmai fiindcă este motivată de această profund indecentă (indiferent că sinceră! – şi criminalul care îşi recunoaşte vina este tot sincer, aşa că nu reprezintă o virtute, nu? – de fapt, se recomandă să ştii a face diferenţa de rigoare dintre transparenţă şi…tupeu/nebunie) arghirofilie…
Mercedes a demonstrat ca se poate autodepasi, cu atat mai mult cu cat din pacate, fostele modele de A Class nu prea le faceau cinste.
Pe langa asta, e o metoda foarte buna pentru atragerea clientilor tineri si ademenirea spre clasele superioare, cand odata cu varsta isi pot permite mai mult. Cel putin noul A Class sunt convins c-o sa-si faca treaba cu brio.