Mercedes-Benz A-Klasse ar putea primi un frate mai mic, spun unele surse citate de Automotive News. Acest model ar aparţine segmentului subcompactelor premium, iniţiat în 2010 de Audi cu al său A1, model la care nemţii n-au primit încă niciun răspuns de la rivali. Secretul lui A1 şi, totodată, motivul lipsei de competitori este platforma sa, provenită din gama Volkswagen, respectiv de la Polo. Publicaţia germană Focus susţine că Mercedes-Benz va lansa un model mai mic decât A-Klasse şi mai mare decât gama Smart în 2016, iar respectivul model va avea o platformă MFA modificată şi motorizări de la Renault-Nissan. Cei de la Daimler nu au comentat informaţia pe canalele oficiale.
Ulrich Winzen, analist şef la compania Polk, specializată în priviziuni ale pieţei, spune că zilele în care imginea unui producător premium putea fi distrusă de un model subcompact au trecut, cel puţin pe piaţa din Europa. Mai mult decât atât, Winzen completează afirmaţia sa cu faptul că dimensiunile automobilelor au crescut în ultimii 15 ani, explicând că o subcompactă din zilele noastre are dimensiuni comparabilă cu o compactă de acum 10 sau 15 ani.
Estimările de piaţă ale lui Ulrich Winzen anunţă peste 70.000 de subcompacte premium vândute în Germania în 2013, respectiv peste 120.000 de unităţi comercializate pe an în termen de cinci ani. Estimările analistului sunt justificate şi de rezultatele Audi: 123.000 de unităţi A1 vândute în 2012. Cei de la BMW au abordat acest segment cu marca Mini, care a fost ţinută separat de gama din Munchen. În 2012, BMW Group a vândut aproximativ 300.000 de unităţi cu sigla Mini, multe dintre ele purtând o etichetă de preţ consistentă, datorată faptului că reprezentau versiunile de echipare şi motorizare de top din gamă. Deşi există o serie de speculaţii care anunţă un BMW mai mic decât Seria 1, nemţii de la BMW nu au discutat despre acestea până acum, preferând să se concentreze pe viitoarele proiecte pe care le-au făcut deja publice, cum ar fi electricul i3.Via AutomotiveNews (înreg.)
Posibil Mertzedes va avea platforma Clio dupa cum bine imi aduc aminte.
Mai urmeaza BMW cu al sau 2 Gan coupe si BINGOOOO, vor fi considerati inapti pt segmentul premium. Atunci va veni ziua in care voi savura 5 sticle de champagne + o invitatie la cel mai luxos restaurant fiindca voi simti nevoia sa sarbatoresc.
O sa imi fie mila de MR. zarnesteanu, dar de fapt NU, nu plang de mila lui MR.zarnesteanu. De fapt daca l-as vedea pe jos intins sa zaca de foame, eu in persoana, as lua un scaunel dala de pescari, si as sta langa el, as manca icre negre si m-as uita cum zace de suparare. Practic e o satisfactie mare cand vine vb de MR. zarnesteanu.
Marca premium adevarat de la nemti ramane Porsche si Maybach (care nu mai fabrica din pacate). Pt. mine Mercedes nu mai e premium ca marca. Dar pot spune ca are modele premium si lux in gama. Asta da....
Asta e cea mai tare porcarie pe care am auzit-o in 2013 :)))
Inainte de "premium" A1, a aparut Mini, DS3, Mi.To si Lancia Ypsilon.