O versiune mai mică a modelului Mercedes-Benz G-Class va fi exclusiv electrică când va fi lansată mai târziu în decursul acestui deceniu.
Modelul va fi dezvoltat de noua divizie specializată G a Mercedes-Benz ca al treilea model dintr-o gamă G extinsă, după viitorul EQG.
Markus Schäfer, șeful tehnic al Mercedes-Benz, a confirmat planurile pentru grupul motopropulsor la CES, desfășurat recent în Las Vegas, respingând sugestiile că modelul ar putea fi oferit și cu motoare cu ardere internă hibride. Modelul a fost confirmat pentru prima dată de Ola Källenius, directorul executiv al companiei la Salonul Auto de la München, unde l-a numit „micul G”.
Gama G-Class se va extinde în primul rând mai târziu în acest an cu noul model electric EQG. Mercedes-Benz a lansat o nouă arhitectură modulară Mercedes (MMA) care va fi utilizată pentru modelele de intrare în gamă în următorii ani, începând cu noul Mercedes-Benz CLA.
Schäfer a confirmat că „micul G" va avea o platformă diferită, folosind module de la mașinile mai mari cu tracțiune spate, din cauza necesității sale de a oferi adevărata abilitate de off-road.
Pe lângă faptul că noul model îi oferă producătorului german o poziție într-un segment de piață din ce în ce mai popular pentru SUV-urile robuste, „micul G" va fi crucial în stabilirea diviziei G.
De fapt, G este acum propria sa divizie specializată în cadrul Mercedes-Benz, la fel ca Maybach și AMG.La fel ca și noul CLA, se presupune că noul SUV va avea o arhitectură electrică de 800V, permițând adăugarea a 400 de kilometri de autonomie în doar 15 minute printr-un încărcător de 250 kW. Se presupune, de asemenea, că va fi echipat cu un nou tip de motor electric dezvoltat și produs intern și care își va face debutul pe modelul CLA.
La Mercedes-Benz CLA, puterile vor varia de la 201 cai putere în varianta de bază cu tracțiune spate până la 536 de cai putere într-un model AMG cu motor dublu.
Se așteaptă ca „micul G" să urmeze CLA în oferirea unei alegeri între baterii de litiu-fier-fosfat (LFP) și baterii de litiu-nichel-mangan-cobalt-oxid (NMC) cu capacități cuprinse între 58 kWh și 85 kWh.
Comentarii (1)