Ca și cum nu erau de ajuns limitările impuse de pandemia de coronavirus, industria auto se confruntă și cu o criză mondială de semiconductori. Măsurile luate de producători se întind de la suspendarea producției la anumite uzine și până la livrarea de mașini cu dotări lipsă.
Deși este unul dintre cei mai importanți constructori din industrie, Mercedes-Benz nu a scăpat de problemele cauzate de această criză. Potrivit presei din Germania, clienții așteaptă chiar mai bine de un an pentru a le fi livrate noile mașini.
Informația a fost confirmată de șeful Daimler. "Cererea este uriașă pentru Mercedes-Benz și în același timp ne confruntăm cu limitări severe. Pentru unele modele timpul de așteptare este mai mare decât ne-am fi dorit, în unele cazuri depășind un an," a declarat Ola Kallenius pentru Reuters.
Kallenius este de părere că această criză va continua și anul viitor, deși impactul asupra producției de automobile nu va fi atât de mare.
Și conaționalii de la BMW susțin această teorie.via Reuters
Aici se vede cum lacomia dupa profituri uriase duce la un moment dat la scenarii greu de cuantificat. Si nu e doar industria auto de aratat cu degetul, ci majoritatea marilor corporatii care au procedat la fel iar acum se dau cu capul de pereti, ca pur si simplu nu mai au ce vinde.
S-au cheltuit bani grei cu închiderea fabricilor in Europa, transfer know-how si totuși unii au luat bonusuri astronomice… știu caz concret.
Acuma i-ai de unde nu-s si oricum nu este ca si cum ai parcat pe locul greșit si se poate rezolva rapid. O sa treacă mult timp pana se vor stabiliza lucrurile si sunt convins ca cei care au reușit sa convingă mutarea inițială in Asia vor reapărea si vor reuși sa facă același lucru… scuzați comparația dar suntem ca oile, merge unul arată profitul vine cu un pret mai jos si uite așa reîncepe transhumanta.
Istoria se va repeta…