Popularitatea motoarelor diesel a scăzut constant după izbucnirea scandalului Dieslegate în urmă cu patru ani, ca urmare a dezvăluirilor cu privire la emisiile ridicate de oxid de azot.
Cei mai mulți constructori s-au adaptat la situație și au lansat numeroase modele hibride și electrice, însă alți producători au continuat să investească în dezvoltarea motoarelor diesel.
Printre cei din urmă se numără și Mercedes-Benz, care produce inclusiv sisteme plug-in hybrid cu motoare diesel, iar CEO-ul Ola Källenius afirmă că în prezent inclusiv emisiile de oxid de azot sunt mai mici în realitate decât cele oficiale.
"Faptele sunt fapte. În cele mai multe situații, motoare diesel aduc o economie de carburant de 15%-20%, iar în multe circumstanțe au emisii de oxid de azot mai mici decât sunt certificate. În prezent nu există niciun motiv pentru care să nu cumperi un diesel dacă profilul se potrivește cel mai bine", a declarat el.
Cota de piață a mașinilor cu motoare diesel a scăzut la numai 31% la nivelul Europei în perioada aprilie-iunie, iar Germania este singura țară din Uniunea Europeană în care cererea pentru mașini diesel a înregistrat o creștere.
De altfel, inclusiv Källenius scoate în evidență o posibilă schimbare a trendului în perioada următoare."La Mercedes-Benz am avut doar o scădere relativ mică a vânzărilor, iar în ultimele luni cererea a început să crească. Publicul este foarte rațional când trebuie să plătească și, dacă dieselul se potrivește nevoilor, îl vor cumpăra. Dacă nu, trebuie să avem alternative, dar sunt optimist în privința viitorului tehnologiei diesel", a adăugat el.
Via Teslarati
Iar codul AM pe care trebuie să-l tastez, ca să-mi apară această postare, este: BEEE :D
https://www.automarket.ro/stiri/presa-germana-daimler-risca-o-amenda-de-un-miliard-de-euro-pentru-trucarea-92995.html
Bai, da multi si prosti mai sunteti pe aici :))
Astia chiar fac proft pe seama prostilor ca voi ca sa-si acopere amenzile si apoi va dau o resoftare din aia ca la VW de va zapacesc motoarele cu CP mai putini si Cuplu redus + intrari in service la greu :)
Deci clar nu exista niciun motiv sa nu iei un diesel.
https://m.automarket.ro/stiri/amenda-uriasa-pentru-audi-nemtii-trebuie-sa-plateasca-800-de-milioane-de-euro-pentru-manipularea-emisiilor-diesel-87525.html
De ce as vrea sa circul prin Paris cu masina, de exemplu? Doar daca as sta acolo. Clar pentru orasul ala mi-as lua o electrica de oras pe langa cea cu MCI.
China vrea şi va avea 25% din vânzări electrice şi va migra de la motorină la benzină, apoi la gaz metan comprimat şi apoi la hidrogen.
Norvegia vrea tranziţia direct la electrice şi sau hidrogen...
UK, Franţa la fel...
Cu-i o să vândă maşinile diesel ???
Ruşilor???
Cat priveste cei "multi si prosti", orice calcul elementar (clasele I - IV) iti arata ca numai un tolomac da 50.000 pe o masina cu baterii cand ai la orice ora ca alternativa un Diesel luxos, economic, fiabil si MULT MAI IEFTIN. Din fericire, majoritatea mai judeca inca, spre deosebire de tine, asa ca in unele tari, cum ar fi Germania, cererea de Diesel a inceput sa creasca din nou, asa cum scrie si in articol de altfel.
@Edikkk: cu-i pe cu-i scoate :P
Deci treaba e foarte clara. Industria germana ori se pune pe treaba si schimba macazul pe electrice, ori in cativa ani ajung la coada clasamentului. Intre timp generatiile tinere nu vor mai da doi bani pe murdaria si poluarea cu uleiuri, benzina/motorina putoroasa, gaze de esapament si zgomote de motor fara nici un rost.
Sunt unii care se jura pe motoare de honda de acum 10-20 de ani. Cand merg pe strada in urma unui purcel din asta, o spun cu mana pe inima ca asa o imputeala oribila nu mi-a mai intrat in nari de cand eram copil si plecau "interioarele" din statie. As pune hondele astea pe acelasi loc cu Trabanturile la imputeala. Cireasa de pe tort e cand pleaca de la semafor si toba ii suna ca la o masina de raliu, dar el face suta la ora in 12 secunde si aripile stau sa-i curga de sosea de ruginte ce sunt.
Ce sa zic, eu unul m-am saturat de "binecuvantarile" motoarelor cu ardere interna. Din punctul meu de vedere, orice tine de un drum pana in 300-400 km la ora actuala ar trebui sa fie electric. Ma lasa tot mai rece pe zi ce trece orice lansare de masina pe benzina. De motorina nici nu mai are rost sa pomenesc. Indiferent de marca. Daca printr-o nenorocire s-ar intrerupe implementarea masinilor electrice ar fi una din cele mai mari dezamagiri ale vietii mele. Cam aceeasi senzatie cand Trump a intors politica spre combustibili fosili si taierea fondurilor de cerecetare pe partea electrica.
Parerea mea e ca Mercedes o mai arde pe motorina/benzina pana isi recupereaza investitia in ultima tehnologie diesel si isi finanteaza tehnologia electrica. Pe urma vor fi alte explicatii ale exact acelorasi indivizi care astazi vand gogosile fosile. Cu cat se trezesc mai tarziu cu atat vor fi mai aproape de extinctie. Acum vad ca joaca la doua capete. Formula 1 si Formula E. Cand se vor retrage din Formula 1 cred ca va fi semnalul.
Faptul ca suntem impartiti in tabere diferite e cat se poate de normal. Fiecare din noi isi are educatia si experienta de viata care il indeamna la o alegere sau alta. Fiecare il vede pe celalat din tabara "adversa" ca un pacalit de mass media si stabii mari care trag sfori din culise. Realitatea este ca ceva se intampla sub ochii nostri si nu avem claritatea sa intelegem ce. Pentru ca fumurile si oglinzile sunt din ce in ce mai dese si mai numeroase.
Bine, am "deviat", ca de obicei. Suficient însă pentru a-ți mărturisi, cu profundă amărăciune, dar, totodată, cu fermitate neezitantă, că nu împărtășesc deloc considerațiile și speranțele tale electrice și, probabil (încă nu mi-am dat seama), autonome...Dacă această atitudine clară și inatacabilă ar putea însemna chiar...ruperea (ireversibilă?) oricâtor raporturi între mine și tine, atunci...îmi asum acest risc, în mod conștient și categoric! Sunt atât de hotărât, încât, chiar dacă m-am certat cu @PMC, mă voi bucura în sinea mea, de fiecare dată, pentru tot ce scrie el apologizând Diesel-ul...Inclusiv în ipostaza în care eu, personal, voi reveni la "prima dragoste" (firește, benzina).
Asta e! Viața cerne necruțător...Ne apropiem sau ne îndepărtăm unii de alții în funcție de credință/e, interese, viziuni, pasiuni și --- de ce nu? --- patimi...Nimeni și nimic nu pot tulbura, cumva sau cândva, derularea acestei axiome pur existențiale...Iar Cel de Sus nici atât nu Se "bagă" în reglările de conturi interumane, deși deosebește întotdeauna chintesența...Eh, dacă am putea s-o deslușim și noi, robii Săi, ce fericiți am fi...În mod "prematur", înainte de "termen".
dar marile fonduri de investiţii deja au intrat pe electric.
Apoi cine are bani de Mercedes MLK, GLC, etc are bani şi de EQC
Uitaţi vă, vă rog, la norvegianul care foarte recent a făcut un trip de 1000 km în 11:30 ore (a avut ghinionul de ploaie pe o porţiune şi vânturi puternice care l-au încetinit) foarte lejer.
Maşina duce 180 km/h în sistem de croazieră!!
A mers cred până în Danemarca cu 120, in Danemarca cu 140 si Germania cu 180 (a avut totuşi o porţiune de lucrări unde a trebuit să o lase la 100)
încărcările lea făcut majoritatea la IONITY şi călătoria este la invitaţia IONITY şi Mercedes, Mercedes fiind partener la IONITY
Uitaţi vă şi spuneţi mi dacă viitorul este diesel sau electric !!!!???
Este clar şi indubitabil electric.
Cel care măcăne că dieselul e bun este pentru că cu maşinile termice profiturile erau IMENSE pe spatele proştilor de consumatori, şi ale multora (producător, dealer, banca leasing, service, benzinării, rafinării, producătorii de piese de schimb!!!)
Şi repet dacă înlocuieşti doar bateria, maşina electrică are durată de viaţă dublă faţă de cea termică !!
Ceea ce înseamnă că producătorii în 100 de ani vor vinde 50% din câte vindeau unităţi înainte.
Aia e problema şi de aia laudă idiotul dieselul mort în păpuşoi.
PS staţi să scoată la anul E-Tech de la Renault şi apoi maşinile electrice Renault. După aia, gata, s-a rupt filmul.
Ce-i cu tine draghe? Vrei sa te certi cu mine? De la niste plastice si table? C'moooon man :)
Uite, vad ca autonomele te deranjeaza foarte tare. Parerea mea despre ele, foarte franc, este ca ma lasa rece. Daca masina mea are functii autonome sau nu, e undeva jos de tot in coada listei de prioritati. Eu vad autonomia ca o functie (un feature) a masinii, care te ajuta cand esti obosit, satul de traficul spre/de la munca, buna pentru nevasta cand nu stie sa parcheze cu spatele sau lateral. Si cam atat.
Deocamdata pentru mine sofatul e foarte distractiv si incitant. De multe ori chiar daca sunt obosit mort, cand ma urc la volan, pur si simplu parca am facut un dus rece si mi se ascut toate simturile.
Cat despre electrice, nu sunt mare ecologist. In afara ca-mi sortez gunouiul la sange nu pot sa spun ca fac mare lucru pentru planeta asta. Dar recunosc ca pe zi ce trece imi dau seama tot mai mult cat de tare poluam, in primul rand pentru ca ne-am inmultit foarte mult. Masinile cu ardere interna nu ma mai pasioneaza (de fapt nu mi-au starnit interesul niciodata suficient de mult). Asta vara am schimbat la toate 3 masinile, uleiul la transmisie si uleiul de motor. Plus lichidul de frana, pompa de apa, cureaua de ... drive belt, ca nu stiu sa-i mai zic.
In fine, ce vreau sa zic e ca mi s-a acrit de miros de uleiuri. Daca uleiul ars de la motor mai e cum mai e, ala de transmisie iti da dureri de cap. E groaznic. Crede-ma ca daca-ti spun ca mi-au iesit pe nas n-o fac din sclifoseala.
Legat de autonomie si dreptul nostru divin la libertate. In cateva cuvinte .. Eu cred in fiecare cuvant atunci cand spunem Crezul duminica la biserica. Si mai cred c-au fost destule momente in istoria umanitatii cand noi ca rasa umana, ca natiuni sau entitati culturale, am fost cu mult mai in primejdie decat suntem astazi. Si totusi Cel de Sus nu ne-a lasat niciodata. Hai sa avem putina (adica multa) credinta si sa nu mai incercam sa gasim noi raspuns si solutii la toate. Suntem doar oameni. Oameni de rand, cu limitarile noastre.
Asta nu inseamna ca ne lasam in voia simturilor si o luam razna. Dar nici nu se asteapta nimeni de la noi sa punem ordine in lume. Asta o va face Altcineva, la vremea potrivita. Pe care "nici Fiul n-o cunoaste".
Ce incerc sa spun este sa nu mai ai asteptari prea multe de la cei din jurul tau, ci mai intai sa incerci tu sa-i intelegi pe ei. In timp ce, dreptul tau, tu stai pe linia ta care crezi ca e corecta si iti vezi de drum asa cum crezi tu ca e mai bine.
Toti suntem adulti aici pe site-ul asta, mai copti sau mai necopti la minte. Trebuie doar sa avem putina intelegere unul pentru altul. Da, e ok sa ne mai ciupim pe ici pe colo, dar eu cel putin n-o s-o mai fac asa cum o faceam acum 10 ani sa zicem. Nu pentru ca imi impun, ci pentru ca a trecut ceva vreme si am mai invatat cate ceva in timpul asta.
Hei ... totul e in regula, Hai sa mergem la culcare si o sa vezi ca maine totul o sa fie mai limpede.
Acum la drept vorbind, ne uitam la cota de piata la electrice. In afara de ipocritii aia de norvegieni care se dau in "vanturi" dupa ele si care isi vand ...petrolul, pentru a face rost de niste bani..nu prea vedem rupere de nori la vanzari.. In plus daca nu sunt subventiile guvernamentale nu le cumpara nici dracu..
Si culmea la nemti au inceput sa creasca vanzarile de DIESEL.
Pot zice politicienii ce vor, suntem o piata libera si decidem ce vrem in functie de nevoi si buzunarul nostru.
Niciodata nu am spus ca viitorul nu e electric. Dar am spus intotceauna ca viitorul NU e electric cu bateriile pe care a reusit umanitatea sa le produca pana acum.
Bravo! Respect!!!
@PMC, total de acord cu ce ai spus la 23:34. Cred ca aici suntem pe aceeasi lungime de unda. Bateriile sunt astazi punctul slab al masinilor electrice. Dar sincer, tu chiar nu crezi ca o sa se rezolve si asta in 5-10 ani? Repet, pe distante scurte (max 300-400 km), masinile electrice sunt cea mai buna solutie. Cand o sa apara Tesla Trucks cu 500-800 km o sa se schimbe treaba. In rest, pe distante lungi fiecare alege ce-i place benzina sau motorina. Iar pentru unii, cu retele bine puse la punct, si electricul merge foarte bine.
Da, pot sa apreciez incapatanarea unora pe ideile lor. Nimic rau in asta. Problema incepe cand oamenii se incing aiurea de la niste simple discutii si schimburi de pareri.
Indiferent de cat ne agitam pe-aici, evolutia tehnologica se intampla in alta parte, nu pe forumuri non stiintifice. Atata vreme cat intelegem asta, e un pas inainte spre linistea interioara a fiecaruia.
E un articol din 10 Septembrie cu poza cu SLS electric. Acelasi Olla Kaellenius, seful AMG care a facut declaratia inflamanta din articolul mai sus, a spus deasemenea, in 10 Septembrie ca:
"Trebuie să ajungem la momentul în care sistemul de propulsie nu mai este considerat un lucru extrem de important, întrucât modelele AMG vin cu atuuri care țin de experiența din timpul șofatului. De aceea, am demarat proiecte pentru dezvoltarea unor versiuni electrificate, dar și pentru realizarea unui model 100% electric AMG"
Dupa cum vezi, sunt doua declaratii absolut contradictorii. In functie de ultimele rapoarte de marketing, de poll-uri/statistici, totul se schimba de pe o zi pe alta. Iar unii pe-aici stau sa-si scoata ochii in timp ce astia fac bani de rup.
Hai sa punem pariu cum or s-o intoarca ca la Ploiesti in ziua in care bateriile vor deveni accesibile, ieftine si simplu de produs. Cam cate luni mai dai motoarelor clasice din clipa aia? E usor sa-mi spui mie ca sunt indoctrinat, sectant, etc. Dar voi?
Cat despre baterii: sunt scumpe. Asta e un aspect. Acest aspect nu ar fi extrem de problematic in sine. Problema lor cea mai mare e ca sunt ineficiente. In viata reala, dupa cum am mai spus de N ori, autonomiile sunt sub jumatate din cat declara producatorii. Edikk tot ii da inainte cu chinezul ala care se da norvegian: inclusiv ala cica testeaza masinile la 90 kmph. Cica in viata reala aia e viteza cu care te deplasezi. La care eu nu pot sa raspund decat "Zi sa mori tu!" In vara asta am facut drumuri de mii de km cu Diesel-ul meu. Viteza normala de deplasare e de 130 - 150 kmph. Daca ma duceam cu o masina cu baterii in acelasi regim, ar fi insemnat sa incarc tot la 200 de km - asta in cazul in care luam ceva masina cu baterie f mare, care costa de la 50.000 de eur in sus. Daca luam o ascutzitoare gen Zoe, incarcam tot la 100 de km. De altfel noua minune tehnologica a celor de la VW are viteza maxima de 160 kmph. De ce oare? :) In plus, performanta bateriilor incepe sa scada cu prima incarcare. Incarcarile rapide distrug bateria si mai mult, deci singura sansa sa ai o masina scumpa si proasta cum sunt cele de acum si s-o poti folosi mai mult de 6 - 7 ani e s-o incarci INCET, NU RAPID!!!
Discutia e interminabila, stiu, dar negarea realitatii nu ajuta pe nimeni. Adevarul e rece si clar pentru cine vrea sa-l vada: bateriile actuale sunt o gluma proasta. In ce ma priveste, nu cred intr-o "dezvoltare ulterioara", in noi descoperiri. De zeci de ani se pompeaza sute de milioane in cercetare si tot nu au reusit sa scoata ceva mai destept decat aceleasi baterii din anii '70, pe care le tot freaca in speranta ca o sa le vina o idee revolutionara.
Eu n-as paria pe un produs viitor, pe o promisiune. Pariez pe ce exista, si pariul cu sanse sigure de castig la ora asta e pariul pe Diesel. E cea mai fiabila si mai eficienta tehnologie ce o poti cumpara la ora asta. Iar cei de la Mercedes nu fac decat sa exprime public o evidenta care e tot mai negata in ultima vreme de tot felul de insi cu vise umede cu baterii. Insa cei care gandim, nu ne lasam prostiti de povesti. Sa vina cu o alternativa reala electrica, si eu sunt mai mult decat pregatit sa o accept. Dar sa demonstreze prima data, nu sa-mi vanda gogosi. Cei care musca fericiti din gogosi, sunt liberi sa deschida portmoneul. Eu cumpar Diesel si sunt extrem de incantat de el.
Fără să mă dezic totuși de aprecierea performanțelor / economicității dieselelor actuale (ȘI nemțești, că nu doar ei știu să le facă)... am însă-n ultima vreme mai multe rezerve decât grija că-n viitorul apropiat consumul de AdBlue ar putea deveni egal cu cel de motorină.
...Fiindcă:
https://www.swr.de/swraktuell/Abschalteinrichtung-auch-in-neuen-Motoren,abgasskandal-swr-recherche-100.html
Și nu-i vorbirea doar de VW (inclusiv Audi, Skoda, Seat etc.), ci și de Daimler plus... BMW, mda.
*Wegen möglicher Verstöße bei der AdBlue-Einspritzung laufen derzeit Ermittlungen der EU-Kommission – gegen VW, Daimler und BMW.*
Așadar, pe f. scurt, și motoarele diesel Euro-6 post-Dieselgate par să aibă un soft manglitor, care comandă injectarea suficientă de uree pt. depoluare DOAR pe bancul de testare *oficială*.
Un pic offtopic, aș mai avea nu multe obiecții -- doar vreo 1001 -- la afirmația că *nimic n-ar trebui să ne oprească de la cumpărarea unui Merțan diesel.*
...Serios? Nici măcar prețul ?! :-)
Cât despre predicțiile apropo de data când motoarele ICE vor da ortu popii, asta merită o... pagină întreagă separată.
E clar ca increderea in marile concerne auto s-a naruit pentru totdeauna probabil, dar cauzele profunde sunt date tot de "expertii" UE, care impun norme de poluare fara legatura cu lumea reala, ca niste birocrati (rupti de realitate) care se respecta. Normele de poluare sunt bune, nu spun ca n-ar fi asa, dar trebuie impuse dupa niste cercetari amanuntite, facute de experti adevarati si independenti. Cu alte cuvinte, interzicem fratilor, cu drag si spor, punem si taxe, ca asta e specialitatea socialistului "de toata isprava", dar nu putem interzice si norma pana cand strangulam un sector economic care, de bine de rau, da de lucru direct si indirect unor zeci de milioane de oameni numai in Europa!
Tare ma tem ca lucrurile au mers deja atat de departe, incat efectul de bumerang al ineptiilor socialiste o sa loveasca extrem de dur, in viitorul apropiat si mediu. Si nu ma refer numai la industria auto.
Disclaimer: ...Posibil totuși să bem cândva berile alea (poate și cu @inexo pe lângă @mip) când / dacă oți mai traversa vreodată Marea Băltoacă -- chiar dacă nu ești de acord cu commentul ăsta-mamut (de-oi apuca să-l termin azi.)
Inițial voiam doar să-ți / să vă semnalez un clip (de vreo 40 minute) al unei discuții recente -.- și f. interesante -- între Jack Ma și Elon Musk. Merită totuși să-l și comentez -- subiectiv, evident.
(n.b. E pe Xinghua Video, ușor de găsit.)
Inutil (sau util?) de precizat că J. Ma, miliardarul fondator Alibaba, nu mai e și apropitar, fiind forțat să-l vândă la 5 tartori PCC. Sau că orice mișcare / interviu îi sînt strict controlate de-o vreme.
...Ori că nea Musk, deși la fel de miliardar, NU a fondat de fapt nici Tesla, nici PayPal, nici nimic. :-) E un om de paie (părerea mea, clar), dar unul extrem de important pentru actuala mega-schimbare de macaz planetară.
Asta se poate decela (deși nu chiar ușor) și din dialogul pomenit.
Uf, iar tre-s-o rad, dar poate-i mai bine să auziți/analizați întâi dialogul.
Și ei-birocrații (de nimeni aleși, btw, deci perfect similari ex-comisarilor sovietici... deși crede-mă că nu-i vorba de vreun *socialism* aici, circul polarizărilor politice fiind de fațadă) sînt clar complici manglelilor motoristice.
In ce priveste moartea ICE, dau eu o predictie sa le mearga la suflet istericilor verzi cu aura electric-blue in zona capului: eu cred ca n-o sa moara intr-un orizont previzibil. Din punctul nostru de vedere, al celor care avem o varsta peste 20 de ani sa zicem, e irelevanta data aceea. O sa convietuim cu ICE-urile bine-merci pana cand o sa dam NOI ortu popii. Probabil alternative REALE vor aparea la un moment-dat, personal cred ca cea cu hidrogen are sanse de reusita, dar vor fi scumpe si inaccesibile pentru prostu' de rand. So... there! :)
Strict legat de normele de poluare: ideea de la care s-a plecat e ca UE lupta pentru starea de bine a cetateanului, impunand producatorilor niste limite de poluare. Totul perfect onorabil si logic pana aici. Nu e normal sa-i lasi sa-si faca de cap pentru ca interesul unui producator e sa faca bani, nu sa aiba grija de public. Pana la un punct, totul e perfect coerent: clientul e dispus sa faca un mic efort financiar in plus (pret mai mare de vanzare), pentru ca in fond e vb de sanatatea lui si a celor din jur. Dar cand continui sa impui norme tot mai draconice, fara sa studiezi amanuntit ce se poate si ce nu se poate, ambaland totul in grija continua pentru "binele public", asta deja nu mai e o masura care sa satisfaca o nevoie, o masura responsabila, ci e o demonstratie de forta impotriva "capitalistului hain", care "omoara dom'ne ketatzeanul" din dorinta lui hulpava pentru profituri tot mai grase. Rezultatul concret e Dieselgate, rezultatul e ca de la un model la altul, pretul aceleiasi masini creste cu 5000 de Euru/buc.
Masurile sunt "socialiste", de stanga, pentru ca vor sa fie percepute ca fiind "pentru cetatean" in timp ce interfereaza cu economia, se baga unde nu e cazul, e prea mult "stat" in economie. Cand impui masuri peste masuri ca trebuie, ca nu trebuie, ce se intampla e ca de suferit au fix cei pe care ai pretentia ca-i protejezi. Pentru ca de aici se ajunge la crize economice, concedieri si de fapt toata lumea pierde mai mult decat daca ai fi lasat lucrurile sa mearga de la sine, o economie libera. Orice hiper-reglementare inseamna implicarea statului in economie mai mult decat e necesar. Asta e socialismul si stanga: impui norme peste norme, pui taxe, biruri si peșcheșuri, chestie care in mod normal nu ar fi permis sa o faci. Economia nu mai e libera, practic. De la super-reglementare se ajunge la impunerea pretului si de acolo incolo, the sky is the limit. Ca stat, institutie reglementanta, o iei razna si reglementezi si taxezi tot ce misca. De altfel Merkel deja vorbeste despre taxe pentru soferi, in functie de poluarea produsa, si cu totii stim ca Merkel nu e o socialista, nu-i asa? :)
PS: am fost in tara saptamanile trecute si am aflat de la un taximetrist ca primaria impune pretul per km in 2019 in Romania. Nu stiam asta. Dupa cum spuneam, the sky is the limit. :)
1. Era într-adevăr o licență poetică hiperbolizantă :-) adăugarea lui *Merțan*, dar tot (prea) scumpe-s diesel-urile și pt *normalos*, cu mici excepții unde-s de fapt indispensabile (mașini mari / grele sau pt. rulaje babane.)
Am mai vb noi despre cei 3.000 € în plus pt Skoda Scala 1.6 TDI de ex. vs.1.0 TSI, care nu se pot amortiza decât în +150K km.
2. Merkeloaia și-ar vedea mai bine de tremuriciuri și s-ar retrage la depou, cu tot cu mânuțele alea încrucișate-n triunghi *illuminat* pe burdihai. :-)
Ceva mai serios, ce zici tu e corect în principiu din pdv pur (neo)liberal, dar tre-să-ți reamintesc eu că libertatea-i doar pentru dulăi?!
...Sau că un anume grad de feedback + control social (limitativ uneori, da) e inevitabil, noțiunea de *piață liberă* (100%) fiind preponderent teoretică.
În fine, iar mi-s pe fugă, așa că revin altă dată -- și la alte articole, c-or să mai fie destule -- cu comentariile promise la dialogul Ma-Musk.
E clar ca traim vremuri tulburi, cu toata informatia sau mai bine zis dezinformatia care se vehiculeaza atat de usor in ziua de azi.
@PMC, in orice caz, sa treci AMG pe electric cred ca spune ceva. Daca nici asta nu mai inseamna nimic, eu nu stiu ce sa zic.
Varful de lance de la Porsche a facut deja rocada. 718 Boxter si Cayman sunt aproape confirmati electric, full 4x4.
Deci daca si la Mercedes SLS revine in forta pe electric, eu cred ca asta va fi doar inceputul. Hai sa vedem cu ce autonomie/timoi de incarcare vine EQS si pe urma avem o imagine si mai clara.
Clar asta e directia :)
https://www.automarket.ro/stiri/cancelarul-merkel-vrea-un-pret-pe-emisiile-co2-pentru-stimularea-93601.html
https://www.automarket.ro/stiri/mazda-va-prezenta-primul-sau-model-electric-in-octombrie-143-de-cai-putere-93655.html
https://www.automarket.ro/stiri/ford-negociaza-productia-unui-al-doilea-model-electric-pe-platforma-93675.html
https://www.automarket.ro/stiri/renault-nu-exclude-posibilitatea-lansarii-unui-model-electric-de-93641.html
https://www.automarket.ro/stiri/skoda-lanseaza-brandul-iv-pentru-viitoarele-modele-electrificate-10-modele-93651.html
https://www.automarket.ro/stiri/tinta-stabilita-honda-isi-propune-sa-vanda-cel-putin-10000-de-unitati-93671.html
nu cred neaparat ca turbo diesel e mai fiabil ca motoarele pe benzina aspirate ... poate ca cele turbo ...
@K_tractor ... as vrea sa iei legatura cu mine in afara AM sa mai povestim/schimbam idei ... cei de la AM ar putea favoriza asta ... dac'ar vrea !!! oare au sa faca asta ?
berea aia eventual la anul, daca - cu ajutorul lui Dumnezeu - oi putea veni acasa;
@zarne nu stiu cind are in plan sa faca o vizita, dar @inexorabil e acolo si iti pot garanta ca va face tot ce poate sa participe la o intilnire; ca doar m-am intilnit cu el cind am fo acasa ... si nu odata ... e om de cuvint !
@kotegaeshi e cam prea departe si nu cred sa aiba el planuri de vizite in RO pt 2020 ... nu ca nu i-ar placea ...
"cei 3 muschetari" (care-s de fapt 4 ca si in cartea lui Dumas !) de pe AM, sintem noi: eu, @zarnesteanu, @kotegaeshi + @inexorabil ... te primim cu drag in "pluton", numa' sa vrei sa intri si matale !
cit despre combustibili/transport ...
parerea mea e ca, daca o fi sa traim, cel mai mare pas ar fi utilizarea unor vehicule care sa nu aiba nevoie de roti, sa stea in aer/levitatie si ... deja e prea SF ...
asa ca, pina atunci, fiecare cu cit ii permite pusculita : benzina, diesel, electric, ce-o fi sa fie ...
drumuri bune s-aveti !
https://www.automarket.ro/stiri/daimler-ar-putea-renunta-la-dezvoltarea-motoarelor-diesel-si-pe-benzina-93727.html#comment_post
Hai ca sunteti simpatici :)) Voi mai simpatici ca astia de la Mercedes :))
Traiasca motorul RENAULT!
Sa fie dar electric, sau hibrid!