Mercedes-Benz introduce motorul Renault dCi de 1.5 litri și 90 CP în gamele A-Klasse și B-Klasse

de Sebastian Toma
Miercuri, 03.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz oferă noi versiuni diesel entry-level în gamele A-Klasse și B-Klasse. Vorbim despre A160 CDI și B160 CDI, ambele având un motor diesel de 1.5 litri și 90 CP, de origine Renault.

Esential 13.8 secunde îi sunt necesare lui A160 CDI să accelereze de la 0 la 100 km/h.
Mercedes-Benz oferă două diesel-uri noi în gamele A-Klasse și B-Klasse. Acestea se numesc A160 CDI și B160 CDI, sunt cele mai ieftine diesel-uri din oferta Mercedes-Benz și au motorizări preluate de la partenerul de alianță, Renault-Nissan. Deși Mercedes-Benz oferea deja un diesel de 1.5 litri și 109 CP preluat de la Renault în gama A-Klasse, noua motorizare are mai puțină putere și un consum mai redus. Vorbim despre 90 CP, dar și despre un consum mediu de 3.8 litri la sută pentru A160 CDI, respectiv 4.0 litri la sută pentru B160 CDI.

Spre deosebire de modelele Dacia, Renault și Nissan alături de care sunt oferite aceste motorizări în mod normal, cele mai puțin puternice diesel-uri din gamele A-Klasse și B-Klasse au transmisii manuale cu șase trepte. Acestea sunt dezvoltate de Mercedes-Benz, la fel ca îmbunătățirile operate la nivelul factorului NVH (Noise, Vibration, Harshness) al propulsoarelor respective. Practic, nemții spun că au rafinat motoarele 1.5 dCi înainte de a le comercializa sub denumirea de CDI-uri în portofoliul lor.

Însă, oricât de mult ar fi lucrat nemții de la Mercedes-Benz la partea de rafinament, performanțele celor două modele sunt, în cel mai bun caz, modeste.

Astfel, A160 CDI are un timp 0-100 km/h de 13.8 secunde, pe când B-Klasse-ul cu aceeași motorizare are nevoie de 0.2 secunde în plus pentru aceeași manevră. Viteza maximă este de 180 km/h, pentru ambele modele echipate cu diesel-ul de 1.5 litri preluat de la Renault. Prețurile pentru piața internă nu au fost încă dezvăluite.

Via Mercedes-Benz

Comentarii (26)

  • Vasilica
    A Klasse W168 si W169 mi-au placut foarte mult si chiar mi-am cumparat una. Cu mizeria de parteneriat pe care au facut-o cu renault dupa parerea mea au facut cea mai mare porcarie si or sa piarda atat la imagine cat si la vanzari.Dorinta asta de a face multi bani se extinde si la marci consacrate!Pacat
    18 51
  • someone
    mercedes nu trebuia sa faca asta...daca tot lua ceva de la renault, trebuia sa fie 1.6 dci, nu un motor care e pe piata de mii de ani si invechit moral . si-au cam dat cu firma in cap . pacat
    21 37
  • e he he...iaca am trait s-o vad si pe asta...si-om mai vedea multe de-acum incolo...ne-am mirat de porscheuri si bentleyiuri cu motoare tdi...iaca mertane cu dci-uri de 90cp...pai eu m-am mirat in urma cu vreo cativa ani cand un amic mi-a aratat motorul sau de volvo v40 de renault....si-am zis ca....nu se poate,nu mi-a venit sa cred....apoi altul mi-a aratat un jag diesel cu inima hdi...deci?pe ce dam bani? pe caroserii sau pe motoare?asta hotaram noi fiecare.
    27 11
  • chikichan
    you,,,,what have you done???
    5 15
  • Florin
    Mi se pare foarte inteligenta miscarea celor de la Daimler. Sunt motoare economice, printre primele motoare cu common-rail inscrise in politica de downsizing (cu ani inaintea altora). Sunt motoare testate, para-testate, fiabile si acum imbunatatite la standarde premium. Prejudecati stupide poate emite oricine, mai greu e sa vezi imaginea de ansamblu si sa privesti lucid.
    50 9
  • Adrian
    Mi se pare jenant sa cumperi un Mercedes cu asa motorizare (90 cp ) :)),
    @Vasilica
    Asa este....mai toate marcile de prestigiu cu mici exceptii au pierdut din imagine din cauza asocierii cu marci non premium si preluarea unelor motoarelor de la ei. Asta e....daca se vand si asa (din cate se pare se vand si mai bine) iar profitul e mai mare orice firma in ziua de azi accepta orice pt. a scoate mai multi bani.
    8 22
  • Stati putin. 1.6Dci este mult mai performant si eficient ca 1.5-ul... dar v-ati intrebat daca Renault vrea sa doneze acest motor ?
    Eu cred ca nu vrea. Iar Mercedes datorita situatiei actuale, am vazut ca se adapteaza la reguli a bagat de 2.200cmc3 pe S-class, apoi 1.8 daca nu gresesc CDI pe CLA-class si probabil va avea si C-classul aceleasi motorizari. Deci pt A si B- class era nevoie de un motor si mai mic ca entry-level la diesel. Iar ca sa nu dezvolte un motor nou, au preferat sa-l ia de la Renault si sa-l modifice putin, astfel au iesit mult mai ieftin, decat sa inceapa de la zero proiectarea unui nou motor. Asadar daca baga 1.6DCi, nu cred ca mai aveau succes cu 1.8-ul de productie proprie.
    26 1
  • Ce Bentley cu motor diesel visezi ? Toate sunt pe benzina
    5 12
  • 1.5dci subnutrit si facut sa consume "nimic" nu face decat sa ofere un entry-level pentru MB si sa ofere o mica scadere la emisiile de COdoi ale gamei ... si sa nu uitam ca emisiile la nivel de gama sunt reglementate de UE.
    14 1
  • Vasilicaaaah, ptiu, ptiu, pai cum altfel baiete sa ajungi la o medie de 95g pe gama pana in 2020??? Ia de documenteaza-te inainte sa deschizi gura. Nota 4, stai jos.

    Mi s-a umplut bufferul de la atatea poze. Tre' sa mai cumpar shpatziu...
    7 2
  • Alpine
    Nu vad Audi sa fie prea afectat de o raspandire chiar mai larga a motorizarilor "nonpremium" volkswagen, ex volks-auto, masina poporului. Si nici BMW-Mini nu-i afectat negativ de joint venture-ul cu PSA pentru crearea unor motoare mici. Asta-i tendinta pentru pastrarea preturilor in limite rezonabile, oferind in acelasi timp eficienta sporita si fiabilitate. Nimic din ce spuneti voi teoreticienii lu' peste n-o sa schimbe asta. Motoarele astea sunt adresate cumparatorilor, nu utopistilor.
    30 3
  • ai sa vezi pe suv-ul lor care urmeaza acesta motorizare tdi...si atunci acest vis de care zici va fi cea mai evidenta realitate...
    7 1
  • Viitorul SUV Bentley e confirmat cu un TDI. Va fi tdi, hidos si produs in Bratislava, deci un hit garantat :)) Doar e made by vw.
    16 2
  • Au dat rau in brand, Mercedes cu motor Renault - suna rau tare. Si niciun canal de stiri nu a ratat stirea. E pacat, au gresit pe undeva strategia, trebuia dezvoltat motororul asta pana acum de ei, au avut mai bine de 5 ani la dispozitie.
    5 16
  • Cel mai tare din clasa lui era A dupa parerea mea.Acum cu strategia asta a lor nu fac decat sa starneasca valuri de antipatie, chiar daca au preluat si modificat , rajnitele de la renault. Sa vezi injectoare si pompe picate, in prima faza, senzori , etc. Ce imi place la MB ca in momentul in care isi dau seama ca au gresit, sigur renunta la parteneriat, sa speram ca va fi cat mai repede!!
    4 14
  • Si asa a ajuns Dacia sa aiba motor de Mercedes. Visul romanului!
    11 1
  • De Bogdan Mirică
    Publicat Luni, 14.05.2012 Automarket.
    Propulsorul 1.5 dCi de pe noul A-Klasse va fi produs de Renault la uzina sa din Valladolid, Spania. De aici, el va fi expediat la Rastatt în Germania, unde mecanicii Mercedes modifică aproximativ 50 de componente, printre care si alternatorul, intercooler-ul şi compresorul climatizării. Voi nu mai stiti ce publicati ce a aparut acum 2 zile este o vrajeala ieftina scoasa de promotor
    2 5
  • Am fost am vazut masina daca mergeti sa vedeti uitativa si la motor sa vedeti schimbari de la admisie alternator compresor clima sunt alti producatori plus ca partea electrica este Bosch masina arata bomba si este lucrata si finisata nota 9-99 sa nu dam 10
    4 3
  • Romanul toata viata viseaza ca sa ceri 20 si ceva de mi de euro pt un lucru trebuie sa si garantezi cu ceva pe cand masina asta la vanzare are 3 ani Garantie fara limita de Km asa ca nu mai cascati gura la perlele de pe net .si daca ar fi acel motor sa nu uitam ca Renault este constructorul numarul 1 la masini de capacitate sub 1.6 litri
    9 3
  • Mai Bob, in primul rand, mai ai si tu mila de gramatica aia, n-o mai viola in halul ala, in al doilea rand, chiar asa de mult au scazut vanzarile la Mercedes, de le faci reclama?
    Mai bine hai s-o spunem pe-aia dreapta: n-au produs motoare mici niciodata, vor sa-si scada emisiile, au vazut motorul Renault, l-au luat, l-au coafat putin sa fie cat de cat la nivelul unui MB si gata. Problema e clar de imagine: nu numai ca e un producator cu pretentii de lux, dar mai e considerat si printre primii care au dat o masina asa cum o stim noi acum. Pai tu , al' mai vechi intre motoare, alegi sa le cumperi tocmai de la Renault, care pune acelasi motor pe un low-cost facut intr-o tara bananiera din Europa de Est? Ca asa o sa vada situatia clientul de Mercedes, mare consummator de fite. El nu plateste fite ca sa primeasca motor de Dacie. Sau poate Mercedes tocmai asta vrea sa atraga, prefacuti care vor stea de Mercedes pe o carcasa, nu conteaza ce are sub ea.
    3 8
  • Conteaza ce e sub ea... e un motor foarte bun!
    8 0
  • Astept comentariile lui jeremy clarkson.;))
    1 0
  • adrian
    Deja se fabrica din 2012 A classe cu motoare de 1461 D Renault
    0 0
  • cunosc caz cu logan 1.5 dci care face taxi in bucuresti. deci va dati seama ce regim de exploatare are acel motor. rulajul actual este undeva la 350 de mii de kilometri fara schimbari sau piese cazute.. motorul este foarte fiabil in timp. problema este intr-adevar puterea care la alte marci este mai mare..
    0 0
  • Bai fratilor , cum sa faca renault un motor si mercedes sa MODIFICE componente hahahahahahahahahah asta e de pun in almanahe. Ce bai baiete e bricolaj, bai trziti-va frate . Voi poate nu a-ti auzit de costuri.
    " mecanicii Mercedes modifică aproximativ 50 de componente, printre care si alternatorul, intercooler-ul şi compresorul climatizării" asta e de la Bogdan Mirica...hahahahaha desfac aia alternatoarele si le schimba suruburile hahahahahahah si alte 50 de componente din motoare hahahahahahahahahha
    0 0
  • vasile
    acuma, sincer, cine e dispus sa dea o avere doar pentru marca, s-o faca! Dar si loganul, si mercedesul are 4 roti pentru....deplasare, si loganul e undeva la sfert de pret....fiecare sa-si faca calculele...
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru