După multe imagini spion și clipuri de tip teaser, Mercedes a dezvăluit noua generație a modelului GLC. Deși pentru mulți ar putea părea un nume total necunoscut, vă reamintim că Mercedes a decis să redenumească întreaga sa gamă de SUV-uri la mijlocul anului trecut.
Așa că după ce am făcut cunoștință cu GLE, faceliftul vechiului ML, astăzi ne întîlnim cu GLC, noua generație a actualului GLK. Mercedes revine practic în segmentul SUV-urilor medii cu o propunere interesantă, care se poziționează deasupra lui GLA și sub GLE. Noul Mercedes GLC va avea de înfruntat modele cu tradiție, cum sunt BMW X3, Audi Q5 și Volvo XC60, acesta din urmă un adevărat succes în segment, în anul 2014.
Ampatament mai mare decât al lui BMW X3
Așa cum era de așteptat, noul Mercedes GLC împrumută mult din designul conceptul GLC Coupe, expus în primăvara acestui an cu ocazia Salonului Auto de la Shanghai pentru a anticipa un viitor rival pentru BMW X4. Asemeni variantei coupe, noul GLC adoptă un aspect frontal aliniat filosfiei de design actuale, cu o grilă generoasă a radiatorului și cu blocuri optice angulare cu lumini LED.
Posteriorul nu beneficiază de o linie a plafonului așa de plonjată ca a lui GLC Coupe Concept, dar linia stopurilor este similară, fiind clar o reinterpretare a ceea ce vedem pe fratele mai mare GLE. Aspectul este completat de țevi de eșapament duble și de jante care pot avea o dimensiune maximă de 20 de inch.
Cum era și normal, noul GLC se înrudește cu C-Klasse, de la care împrumută platforma Modular Rear Architecture, dar pe care o adaptează pentru un ampatament ceva mai mare. Ca și în cazul lui C-Klasse, există și o pierdere în greutate: GLC este mai ușor cu 80 de kilograme decât GLK. Comparativ cu principalul său rival, GLC este mai scurt cu 1 mm, mai lat cu 9 mm și beneficiază de un ampatament cu 60 de mm mai mare. Aceste dimensiuni concură pentru un interior mai spațios, cu mai mult loc pentru picioare pe bancheta din spate.Două dieseluri și un singur ”benzinar”
Cei care preferă dieselul vor avea la dispoziție două versiuni de motorizare, ascunse sub indicativele GLC 220d 4Matic și GLC 250d Matic. Ambele folosesc același motor diesel de 2.1 litri, cu două versiuni de putere diferite: 170 și 204 cai, cu 400, respectiv 500 de Nm. Indiferent de opțiune, clienții vor beneficia de un consum mediu de 4.1 litri/100 de kilometri și de o rată a emisiilor de 129 g/km.
Cea mai rapidă versiune va fi GLC 250d 4Matic, care accelerează de la 0 la 100 de km/h în 7.6 secunde și atinge o viteză maximă de 222 de km/h. De cealaltă parte, GLC 220d 4Matic ajunge la 100 de km/h în 8.3 secunde, iar viteza maximă este de 210 km/h.
Pentru moment există o singură versiune pe benzină, GLC 250, care dezvoltă 211 cai putere. Această versiune accelerează de la 0 la 100 de km/h în 7.3 secunde. În viitor este planificată o versiune AMG Sport, treapta intermediară între modelele standard și cele de performanță, semnate de divizia din Affalterbach.
Versiune hibridă cu 34 de kilometri autonomie electrică
Tot ceva mai târziu, pe parcursul acestui an, Mercedes va lansa și o versiune hibridă alimentată la priză.
Ea se numește GLC 350e și asociază unui motor pe benzină cu 210 cai putere unui motor electric de 114 cai putere. Mercedes susține că versiunea va avea o autonomie pur electrică de 34 de kilometri și va emite mai puțin de 60 de g/km. În plus, sprintul de la 0 la 100 de km/h se va face în 5.9 secunde, iar viteza maximă va ajunge la 235 km/h.O altă surpriză în gama GLC este lipsa unei transmisii manuale. Va fi oferită în standard o cutie manuală cu nouă trepte.
Ținuta de drum va fi disponibilă în două configurații, dictate de șasiul Confort sau Sport. Pe lista de opționale va exista și o suspensie pneumatică, disponibilă alături de un pachet off-road. Acesta va permite ajustarea gărzii la sol cu până la 50 de mm în sus sau coborârea ei cu 15 mm față de nivelul standard.
Noul Mercedes GLC va ajunge pe piața din Europa în luna noiembrie, cel mai probabil după ce își va face debutul public în septembrie, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt.
Dar ma omoara cand vad tableta aia trantita pe bord.
Sa vedem cum va arata in realitate, acolo e de fapt proba de foc.
Motorizarile sunt brici iar cutia cu 9 trepte trebuie sa-i asigure o insonorizare mai buna la viteze ridicate. (motorul e mai relaxat, ptr carcotasi).
Abia astept sa-l vad live.
@pamflesteanu scumpule, ma dezamagesti chiar. Nu mai ai nici un haz: Cum adica ti-e sa nu-ti placa Mertzanul 100%? Ti-a cazut o caramida in cap ? Domnilor, trebuie salvat zarnesteanu, fara el devine plictisitor pe aici :))))))
Numai cand ii vad ''florile''de la avatar ma binedispun, si stiu deja la ce comentarii sa ma astept. :)))))
2 - Pare ca este o masina reusita per total
3 - Tableta aia e infecta ! Au sticat tot bordul cu ea.
4 - Nu are nici o sansa de castig in fata noului Porsche Macan. Au incercat sa copieze stopurile putin si le-a reusit. Dar nu are acel ceva pe care il are Macan.
5 - Pretul va hotara cine il cumpara. Daca va avea acelasi pret cu Macan, nu il vad bine !