Mercedes-Benz a prezentat GLB Concept în cadrul Salonului Auto de la Shanghai din luna aprilie a acestui an. Acum, producătorul din Stuttgart a publicat primele imagini și detalii cu versiunea de serie a prototipului expus în urmă cu doar câteva luni.
Decizia Mercedes-Benz de a lansa un nou SUV compact a fost una simplă, dictată de cerințele din piață: 33% dintre mașinile comercializate de nemți fac parte din segmentul SUV, iar 25% din totalul vânzărilor sunt trecute în dreptul segmentului compact.
Noul Mercedes-Benz GLB completează astfel oferta nemților în segmentul compact și propune un design inspirat de SUV-urile mai mari și tehnologii preluate de pe hatchback-ul Clasa A.
Mercedes-Benz GLB: date esențiale
● Noul Mercedes-Benz GLB are o lungime de 4.634 de mm, lățimea măsoară 1.834 de mm, iar înălțimea ajunge la 1.658 de mm. Ampatamentul anunțat de nemți este de 2.829 de mm, cu 100 de mm mai mult comparativ cu Mercedes-Benz Clasa B. Modelul constructorului german are la bază arhitectura MFA II, aceeași structură fiind utilizată și de restul modelelor noi din clasa compactă. Noul GLB va fi poziționat între mezinul GLA și proaspătul GLC facelift.
● Conform oficialilor germani, spațiul interior reprezintă unul dintre punctele forte ale noului GLB. Spațiul pentru picioare în cazul pasagerilor aflați pe al doilea rând de scaune este de 967 de mm, în timp ce pe locurile din față, nemții propun 1.035 de mm în dreptul spațiului pentru cap.
● Noul Mercedes-Benz GLB va fi disponibil opțional și în versiune cu șapte locuri.
În acest caz, pe cele două locuri aflate pe al treilea rând de scaune vor putea călători pasageri cu o înălțime de până la 1.68 metri.● Volumul portbagajului versiunii cu cinci locuri este de 560 de litri, iar prin rabatarea scaunelor din spate, acesta ajunge la 1.755 de litri. Indiferent de versiunea aleasă (5 sau 7 locuri), al doilea rând de scaune culisează pe o lungime de 140 de mm. În cazul versiunii cu șapte locuri, Mercedes-Benz propune și funcția Easy Entry pentru a ușura accesul pasagerilor care călătoresc pe ultimul rând de scaune.
● În acest moment, Mercedes-Benz propune două motoare pe benzină și două unități diesel.
● Versiunea de bază a noului GLB (GLB 200) este echipată cu motorul pe benzină de 1.3 litri în varianta de 163 CP și 250 Nm. Unitatea va fi cuplată la o cutie automată cu șapte trepte. Accelerația de la 0 la 100 km/h va avea loc în 9.1 secunde, în timp ce consumul mediu mixt anunțat de nemți este cuprins între 6.2 și 6.0 litri/100 de kilometri.
● Mercedes-Benz GLB 250 4Matic propune un motor pe benzină de 2.0 litri cu 224 CP și 350 Nm. Resursele propulsorului sunt gestionate de o cutie automată cu 8 trepte și de sistemul de tracțiune integrală 4Matic. Sprintul 0-100 km/h se desfășoară în 6.9 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 236 km/h. Consumul mediu anunțat de Mercedes-Benz este de 7.2-7.4 litri/100 de kilometri.
● Varianta de bază în gama diesel este reprezentată de GLB 200d. Motorul de 2.0 litri oferă 150 de cai putere și 320 Nm. Resursele motorului sunt puse în valoare cu ajutorul unei transmisii automate cu opt trepte.
Pentru această versiune, Mercedes-Benz oferă opțional și sistemul de tracțiune integrală 4Matic. În funcție de varianta aleasă (GLB 200d sau GLB 200d 4Matic), consumul mediu variază de la 4.9 la 5.5 litri/100 de kilometri.● Cel mai puternic motor diesel poate fi găsit sub indicativul GLB 220d 4Matic. Unitatea de 2.0 litri dezvoltă 190 CP la 3.800 rpm și 400 Nm între 1.600 și 2.400 rpm. Repriza 0-100 km/h se desfășoară în 7.6 secunde, iar viteza maximă ajunge până la 217 km/h. Consumul mediu comunicat de producător este cuprins între 5.2 și 5.5 litri/100 de kilometri.
● Pentru cei care își doresc ieșiri în off-road, Mercedes-Benz a pregătit o serie de accesorii speciale. Farurile opționale Multibeam LED vin cu o funcție dedicată (Off-road Light), iar pachetul Off-Road Engineering propune sistemul Hill-Start assistance și o animație specială care afișează informații cu privire la poziția mașinii astfel încât șoferul să poată controla mișcările cu și mai multă precizie.
● La interior, Mercedes-Benz GLB va fi oferit atât cu un instrumentar digital de bord, cât și cu un ecran tactil dedicat sistemului de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience). De asemenea, nemții propun un pachet generos de sisteme de siguranță și de asistare a conducerii. Cu pachetul Driving Assistance (include sistemul Active Distance Assist), Mercedes-Benz GLB permite un condus semi-autonom pe anumite porțiuni de drum.
Mercedes ramane una din cele mai misto optiuni "premium" la ora asta. Dupa parerea mea, e cea mai buna optiune daca vrei "altceva".
...Dar nu prea au timp acu. Mă limitez deci la o rugăminte către Daimler-Benz: să facă ceva ca să știu și eu ce Merțan îmi bagă flashuri în oglinzi mai-mai să se cațere pe puricele meu Swift -- să fie un GLS? Ori un GLB - GLC - GLE?! (limuzinele / coupe-urile le recunosc că-s mai joase, dar numai ca... grup organizat.)
Clar că și la case mai mici se-ntâmplă la fel cu clonarea *imaginii de marcă* (BMW-Audi-Renault-etc), dar la Mercedes parcă-i prea de tot.
Nu mai zic că designul ăsta uniformizat și cumva *bio* nu dă bine pe SUV-uri.
Iar de interiorul tabletoid cu multe mulinete Shimano :-) ce să mai zic?! Nu-mi place neam... dar intru deja pe teritoriii subiective și o să protesteze alții că-i învăț ce să-și cumpere pă banu lor. :-P
(n.b: Ultimul SUV Merc redutabil ca design a fost GLK_ul -- părerea mea, normal.)
În fine, NUMELE Mercedes reprezintă o valoare-n sine (nu degeaba 80% din mașinile care circulă-n Albania au stea pe capotă -- nici nu contează că 90% din ele sunt manglite din Vest).
Tre-să mai recunosc că ultimul lor diesel m-a lăsat mască, după un drum de 800 km făcut toamna trecută,... nu la noi (E-Coupe 220d 194 CP, suta-n 7,4 s și... 6 l motorină/100 km urban + tot atâta la 140-150 pe autostradă !!!)
@Anonim: Hai să nu exagerăm totuși -- fiindcă GLB-ul cu motor TCe 1.33 va costa doar triplu comparativ c-un Kadjar motorizat la fel. :-)
- Motor de 1.300cc
- Acceleratie de 9,1s
- Consum mixt 6,2
Toate astea la un loc (daca sunt reale) inseamna o performata inginereasca.
Daca ar fi sa-mi iau asa ceva, clar tot pe Diesel as merge. De fapt pe orice masina mai mare decat un Golf/Focus m-as duce pe Diesel fara sa stau pe ganduri.
La treaba cu ,,celor care vor altceva'' sunt de acord. Dar imi rezerv dreptul sa spun ca mie nu imi mai plac Mercedes-urile inca de prin 2005. Cum aratau capodoperele lui Bruno Sacco si cum arata astea noi desenate de studenti probabil sub influenta narcoticelor. Hai sa fim seriosi....si-au batut joc in ultimul hal de sigla BENZ cu noile modele.
...Fiindcă în realitate va costa *doar* dublu. :-)
@C.Adrian: Absolut de acord cu tine. Oricum, nu doar creațiile lui Bruno Sacco (190-ul, SL-ul R230 etc.) au marcat o epocă Mercedes irepetabilă deși relativ recentă, ci și ale genialului Paul Bracq (v. capodopera simplității numită SL 230 / 250 / 280 *pagodă* din 1966 + 600-le ori W108-114-115 *bot-de-cal* :-p.)
La cat costa mașina nu sunt Shimano, sunt Daiwa Basia Z45 QDA