Mercedes-Benz va prezenta la Salonul Auto de la Shanghai conceptul GLA, care prefigurează un SUV construit pe platforma MFA a lui Clasa A. Modelul aplică toate trăsăturile clasice ale unui crossover bazat pe un hatchback, incluzând o capotă umflată, un parbriz înclinat, bosajele roţilor umflate, jante din aliaj de dimensiuni mari, grilă faţă de dimensiuni mari şi o gardă la sol ridicată. O versiune de serie a lui GLA este aşteptată să debuteze la Salonul Auto de la Frankfurt din luna septembrie.
"Conceptul GLA marchează o abordare nouă pentru noi în segmentul SUV-urilor compacte. Este o evoluţie mai sportivă şi mai apropiată de un coupe în această categorie de vehicule. Conceptul GLA este un SUV compact care combină spiritul său sportiv cu toate calităţile care caracterizează un companion de relaxare. Evadează din viaţa de zi cu zi este mesajul pe care această maşină i-l transmite şoferului său", spune Joachim Schmidt, Vicepreşedinte Executiv al Mercedes-Benz Cars.
Conceptul GLA are o lungime de 4.38 metri, o lăţime de 1.97 metri şi o înălţime de 1.57 metri.
Ampatamentul său este de 2.69 metri, iar platforma sa este MFA, comună cu A-Klasse şi CLA. Reprezedntanţii Mercedes-Benz au confirmat faptul că modelul va prelua motorizări din gama A-Klasse, confirmând chiar şi o versiune AMG, numită GLA 45 AMG, care va oferi peste 300 CP. Există şanse ca noul model să fie construit tot la fabrica Mercedes-Benz din Ungaria, uzina care "le-a scăpat printre degete" autorităţilor din România, prea ocupate să se laude cu potenţiala investiţie în loc să respecte dorinţele de confidenţialitate ale investitorilor. Uzina din Ungaria a celor de la Mercedes-Benz este localizată în Kecskemet, aceasta fiind realizată de la zero în urma unei investiţii de 800 de milioane de euro, care a creat 2.500 de locuri de muncă în regiune şi va ajunge să producă 100.000 de unităţi pe an. În primul sfert al anului curent, vânzările globale ale Mercedes-Benz au crescut cu 3.5 procente, totalizând 324.898 unităţi. Între timp, rivalii de la Audi au crescut cu 6.8 procente, iar cei de la BMW au crescut cu şapte procente. Această situaţie s-ar putea schimba în viitor, cei de la Mercedes-Benz anunţând, prin şeful de vânzări şi marketing – Joachim Schmidt, că gama de modele cu tracţiune faţă va fi cea mai mare familie din portofoliul Mercedes-Benz. Acest lucru înseamnă mai multe versiuni de caroserie şi mai multe modele construite pe platforma MFA.Via Mercedes-Benz
Le tin pumnii celor de la Mercedes.