Mercedes-Benz EQS nu va primi o generație nouă. Va fi înlocuit de Clasa S electric

de Tiberiu Safta
Vineri, 30.08.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unor noi informații apărute în presă, Mercedes-Benz EQS nu va primi o generație nouă la finalul producției actualului model. Acesta va fi înlocuit de Clasa S electric.

Mercedes-Benz EQS este berlina electrică de lux a mărcii germane, lansat în 2021. În esență, acest model este echivalentul electric al Clasei S, care rămâne cu motoare termice și hibride. Acest lucru nu va rămâne definitiv în acest fel, deoarece Mercedes-Benz nu va lansa o generație nouă pentru EQS, potrivit unor informații apărute în publicația britanică Autocar.

Astfel, actualul EQS urmează să fie înlocuit de către Clasa S electric. Gama de modele a mărcii germane va fi simplificată, iar Mercedes-Benz Clasa S va fi oferit în paralel și cu motoare termice și hibride. Informația a fost confirmată chiar de către Ola Kallenius, șeful mărcii. "Vor exista două versiuni Clasa S în viitor – cu motoare termice și electric", a declarat acesta.

Cele două versiuni ale viitoarei Clasa S vor avea aceeași caroserie, dar ar urma să primească platforme diferite în funcție de propulsor. Din primele informații, se pare că viitorul Mercedes-Benz Clasa S electric va fi bazat pe platforma MB.EA Large, în timp ce versiunea cu motoare termice va primi o versiune actualizată a arhitecturii MRA.

În altă ordine de idei, publicația Autocar mai spune că Mercedes-Benz va dezvolta și o nouă generație a Clasei E, care va primi și aceasta o versiune electrică.

Aceasta din urmă va înlocui actualul model electric EQE.

Până la debutul viitorului Mercedes-Benz Clasa S electric, actualul EQS urmează să primească o actualizare majoră în 2025. Mai mult, constructorul german pregătește și un facelift pentru Clasa S, programat pentru 2026.

via Autocar

Comentarii (11)

  • ciuciu
    brambureala asta cu denumirile ne arata de fapt cat de c*rve sunt unii producatori si la ce nivel duc manipularea oamenilor pt a cheltui supraevaluat pe produsele lor
    9 2
  • spaclu lu manole
    @ciuciu, de fapt este exact invers. Nu doar in industria auto, dar mai ales in retail, e demonstrat istoric, ca cu cat ai o gama mai mare de produse, cu atat ai vanzari mai mici. Prea multa alegere creaza confuzie prin aglomerarea creierului cu foarte multa informatie inutila. In fiecare zi trebui sa facem sute de decizii, de la cele mai marunte pana la cele mai importante. In clipa in care trebuie sa alegi intre 25 de feluri de gem sau 3, automat te vei duce in magazinul cu mai putine oferte, dar toate foarte bune.
    In ultima vreme e o nebunie de redenumiri in industria auto care in loc sa se bazeze pe logica si simplitate, creaza doar semne de intrebare la care omul normal nu are un raspuns facil si intuitiv. In afara de pasionatii auto, sunt foarte putini, mai ales intre cei cu bani, care stau sa se documenteze despre o marca sau alta, si cu atat mai putin despre oferta stufoasa, a modelelor, motorizarilor si nivelelor de echipari.
    Introducerea clasei EQ pentru masinile electrice a fost foarte atractiva pentru marketingul de la Mercedes, dar s-a interpus ilogic peste portofoliul traditional ICE. Acum probabil urmeaza modelul BMW, lansand in paralel sub aceeasi denumire oferta electrica si ICE. De aceea e crucial sa iti cunosti foarte bine clientela, sa stii cui te adresezi si cum o faci.
    Sper ca viitoarele S Class electrice sa fie mai frumoase iar accentul sa nu se mai puna in primul rand pe fluiditate, ci pe estetica si traditie. Asta va da o sansa in competitia cu oferta traditionala, si nu va impinge masinile electrice in coltul designului ciudat si fara noima. Incet, se va face o selectie naturala a modelelor, pentru ca publicul va putea sa aleaga foarte usor intre electric si ICE. Si nimeni nu va mai avea nimic de zis :) La urma urmei, toti muncim din greu pentru banii care ne intra in cont si ultimul lucru de care am nevoie ar fi sa dau explicatii pentru alegerile personale.
    9 1
  • @ciuciu
    Tu cât și plăti pe un S Klasse?
    1 3
  • Mărcile germane au venit cu modele electrice de sine stătătoare, cu unele excepții (Golf electric). Acum, încet încet, renunță la aceste modele separate și le electrifica pe cele standard. Electricele nu mai sunt o noutate, o curiozitate. Sunt standardul.
    3 19
  • Banditos
    De fapt gama ramane la fel de stufoasa. Doar denumirile isi reduc numarul. EQS dispare dar va continua sa existe sub denumirea lui S fiind bazat pe o platforma...dedicata.

    Sa-mi zica cineva ca nu e asa.
    5 12
  • Andriu
    Asta trebuia sa faca de la inceput, sa electrifice modele consacrate, nu sa o ia de la 0 si sa cheltuie zeci de miliarde cu modele noi, nume nou, si binenteles marketing de alte sute de milioane sa le promoveze. Iar Mercedes, o recunosc chiar ei mai cu jumate de gura, au dat-o in bara cu gama EQ.
    4 2
  • Andrei
    In viitor va fi și mai abramburit. Vor vinde mașini complet diferite din același model. Atât Mercedes cat și BMW, posibil și VW. Varianta electrică e construită pe o platforma complet diferita de cea folosita la variantele termice. Doar caroseria va semăna.
    2 4
  • Andrei
    Din cate am citit Mercedes a renunțat la designul nou prezentat sub forma de concept, acum ceva vreme, și care arata extraordinar. Motivul e ca S Klasse electric trebuie sa semene cu S Klasse termic, iar la termic nu se potrivește designul aceasta întrucât are nevoie de o grila mare.
    1 6
  • @Matei
    N-are nicio legatura coada vacii cu stampila primariei.
    5 2
  • Mercedes urmeaza exemplul BMW, care le-a dat clasa la vanzarea de electrice cu strategia de a avea aceleasi modele atat conventionale, cat si electrice. Noutatea ar fi ca incearca asta pe platforme diferite, pentru a scapa de compromisurile facute de BMW. Ramane de vazut cat va fi posibil.
    4 2
  • @prostovan electric
    Ăsta e modelul care a reunit guvernul Coreei de Sud. Dispare! :))))))))))
    9 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru