Mercedes-Benz EQS este berlina electrică de lux a mărcii germane, lansat în 2021. În esență, acest model este echivalentul electric al Clasei S, care rămâne cu motoare termice și hibride. Acest lucru nu va rămâne definitiv în acest fel, deoarece Mercedes-Benz nu va lansa o generație nouă pentru EQS, potrivit unor informații apărute în publicația britanică Autocar.
Astfel, actualul EQS urmează să fie înlocuit de către Clasa S electric. Gama de modele a mărcii germane va fi simplificată, iar Mercedes-Benz Clasa S va fi oferit în paralel și cu motoare termice și hibride. Informația a fost confirmată chiar de către Ola Kallenius, șeful mărcii. "Vor exista două versiuni Clasa S în viitor – cu motoare termice și electric", a declarat acesta.
Cele două versiuni ale viitoarei Clasa S vor avea aceeași caroserie, dar ar urma să primească platforme diferite în funcție de propulsor. Din primele informații, se pare că viitorul Mercedes-Benz Clasa S electric va fi bazat pe platforma MB.EA Large, în timp ce versiunea cu motoare termice va primi o versiune actualizată a arhitecturii MRA.
În altă ordine de idei, publicația Autocar mai spune că Mercedes-Benz va dezvolta și o nouă generație a Clasei E, care va primi și aceasta o versiune electrică. model electric EQE.
Aceasta din urmă va înlocui actualulPână la debutul viitorului Mercedes-Benz Clasa S electric, actualul EQS urmează să primească o actualizare majoră în 2025. Mai mult, constructorul german pregătește și un facelift pentru Clasa S, programat pentru 2026.
via Autocar
In ultima vreme e o nebunie de redenumiri in industria auto care in loc sa se bazeze pe logica si simplitate, creaza doar semne de intrebare la care omul normal nu are un raspuns facil si intuitiv. In afara de pasionatii auto, sunt foarte putini, mai ales intre cei cu bani, care stau sa se documenteze despre o marca sau alta, si cu atat mai putin despre oferta stufoasa, a modelelor, motorizarilor si nivelelor de echipari.
Introducerea clasei EQ pentru masinile electrice a fost foarte atractiva pentru marketingul de la Mercedes, dar s-a interpus ilogic peste portofoliul traditional ICE. Acum probabil urmeaza modelul BMW, lansand in paralel sub aceeasi denumire oferta electrica si ICE. De aceea e crucial sa iti cunosti foarte bine clientela, sa stii cui te adresezi si cum o faci.
Sper ca viitoarele S Class electrice sa fie mai frumoase iar accentul sa nu se mai puna in primul rand pe fluiditate, ci pe estetica si traditie. Asta va da o sansa in competitia cu oferta traditionala, si nu va impinge masinile electrice in coltul designului ciudat si fara noima. Incet, se va face o selectie naturala a modelelor, pentru ca publicul va putea sa aleaga foarte usor intre electric si ICE. Si nimeni nu va mai avea nimic de zis :) La urma urmei, toti muncim din greu pentru banii care ne intra in cont si ultimul lucru de care am nevoie ar fi sa dau explicatii pentru alegerile personale.
Sa-mi zica cineva ca nu e asa.