Lista mașinilor electrice disponibile oficial pe piața din România s-a îmbogățit cu un nou membru. Este vorba despre Mercedes-Benz EQC, primul SUV electric de serie dezvoltat de constructorul din Stuttgart.
Noul EQC a fost prezentat oficial în toamna anului trecut în cadrul unui eveniment special desfășurat în Stockholm, Suedia. SUV-ul este primul membru al familiei de electrice EQ, o gamă care în următorii ani va fi extinsă rapid.
Noul Mercedes-Benz EQC este asamblat la uzina din Bremen, fabrică în care sunt produse și modelele Clasa C, Clasa C Estate, GLC și GLC Coupe.
Acum, Mercedes-Benz EQC poate fi comandat și pe piața din România, prețul de pornire anunțat de constructorul german fiind de 75.922 de euro cu TVA.
SUV-ul electric este echipat cu două motoare electrice capabile să ofere 408 cai putere și 760 Nm. Viteza maximă anunțată de producător este limitată la 180 km/h, iar accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în 5.1 secunde.
Acumulatorul pregătit de constructorul german include 384 de celule și are o capacitate de 80 kWh.
Consumul mediu de energie anunțat de Mercedes-Benz este cuprins între 22.4 și 25 kWh la 100 de kilometri, valoare calculată conform noului standard WLTP. Autonomia lui EQC trecută de nemți în fișa tehnică este cuprinsă între 374 și 416 kilometri (WLTP).Mercedes-Benz EQC 400 4Matic | |||
Autonomie maximă (km) |
Putere Cuplu |
Nivel de echipare (Euro/TVA inclus) |
|
Standard | Edition 1886 | ||
416 |
408 CP 760 Nm |
75.922 | 85.585 |
Mercedes-Benz încă nu a oferit detalii complete despre echipamentele standard disponibile pe EQC. Cu toate acestea, reprezentanții companiei menționează că SUV-ul va fi echipat cu noul sistem de infotainment MBUX cu interfață specială dedicată exclusiv modelelor electric și cu sisteme moderne de asistență și siguranță. Opțional, EQC va putea fi echipat și cu pachetul Driving Assistance (1.500 de euro) care include funcțiile Active Distance Assist Distronic și Active Steering Assist. În anumite condiții, aceste funcții permit o rulare semi-autonomă.
Mercedes-Benz EQC vs. concurența |
|||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (WLTP) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Mercedes-Benz EQC 400 4Matic, Standard |
408 | 416 | 75.922 |
Audi e-tron quattro Basic |
355 | 417 | 81.539 |
Jaguar I-Pace EV400 S |
400 | 470 | 77.945 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
OK, pontul ascuns e că așa coboară la ei (preț netto, fără TVA) sub 60K €, ca să poată beneficia de eco-bonusul nemțesc.
...Care-i de numai 4.000 € față de cei vreo 9.500 de la noi.
Aham, iese cam tanda călare pe manda-n final - iegzistă deci o explicație ocultată-n toate și stimularea contorsionată a electro-pandemiei nu putea rămâne fără una.
Ca pret e pozitionat foarte bine raportat la concurenta. Jaguar, pentru o diferenta minima ofera o raza de actiune sensibil mai mare. Dar iarasi zic, la generatia urmatoare numerele ar trebui sa arate mult mai bine.
Si la tot la generatia urmatoare, sper sa o puna pe un sasiu doar pentru masini electrice.