SUV-ul electric Mercedes-Benz EQB, dezvoltat pe arhitectura lui GLB, a debutat oficial în cadrul Salonului Auto de la Shanghai, la jumătatea lunii aprilie. Acum a venit momentul să facem cunoștință și cu versiunea care urmează să fie comercializată pe piața europeană.
Clienții de aici au la dispoziție două versiuni de motorizare: EQB 300 4Matic și EQB 350 4Matic. Ambele sunt echipate cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. Dacă primul se laudă cu 228 CP și 390 Nm, cel de-al doilea este capabil de 292 CP și 520.
Indiferent de motorizarea aleasă, bateria are o capacitate de 66.5 kWh. Autonomia declarată de producător este de 419 kilometri, în ciclul WLTP. Aceasta poate fi încărcată atât la prize AC cu 11 kW, cât și la prize rapide cu puteri de 100 kW.
Spre deosebire de rivali, noul Mercedes-Benz EQB poate găzdui până la 7 pasageri. Totuși, susțin germanii, pe ultimul rând de scaune pot sta doar persoane cu o înălțime mai mică de 162 centimetri.
via Mercedes-Benz
Nu am votat, pentru că nu vreau să stric echilibrul, dle bibiloi
Apoi, da, Dacia are mai mult spaţiu, dar ce fel arată Mercedes şi ce fel arată Dacia. Sunt maşini pentru nişe, venituri diferite.
- se va produce langa Romania (in Ungaria mai exact) iar in cazul in care acum 6-7 ani tara noastra avea autostrazile si facilitatile vecinilor, se putea produce chiar la noi;
- bateria cu o capacitate mai mare decat cea initiala (de lansare) va duce modelul prezentat catre o autonomie cel mai probabil de 500 (550) km, inlaturand acel fenomen de range anxiety datorat in primul rand lipsei infrastructurii de incarcare de mare putere din Estul Europei - in principal.
Daca si pretul va fi unul destul de rezonabil (pentru segmentul din care face parte), vanzarile vor fi excelente.
MULT SUCCES MERCEDES BENZ!!!