Noile modele compacte de la Mercedes-Benz s-au dovedit a fi un succes, iar constructorul german a trebuit să găsească soluţii pentru creşterea producţiei mai ales pentru noul model A-Klasse. Mercedes-Benz va colabora cu producătorul independent Valment din Finlanda. Valmet a mai produs maşini de lux în trecut pentru Porsche, modelele Boxster şi Cayman fiind produse şi aici. A mai colaborat şi cu Marussia pentru supercarul B2 şi cu Fisker pentru berlina Karma.
Acordul cu Mercedes-Benz prevede construirea la uzina Valmet din Finlanda a 100.000 unităţi ale modelului A-Klasse între 2013 şi 2016. Mercedes foloseşte deja două uzine pentru producţia modelelor mici. Una este uzina germană de la Rastatt, iar a doua este cea din Ungaria de la Kecskemet. Mercedes a primit peste 40.000 de comenzi pentru noul model compact A-Klasse, iar vânzările modelului B-Klasse se menţin la înălţime, aşa că mărirea producţiei s-a impus de la sine.
În plus, Mercedes are planuri să creasă numărul modelelor mici.
La Rastatt va fi produs în curând noul SUV compact ce probabil va purta numele GLA-Klasse, iar la uzina din Ungaria va fi produs un coupe cu patru portiere numit deocamdată CLA-Klasse. Aceste două modele compacte se vor alătura lui A şi B-Klasse, şi cel mai probabil va exista şi un al cincilea model compact, un nou roadster.Modelele A şi B-Klasse nu sunt vândute în America, dar Mercedes are de gând să le ofere pe alte pieţe. China se află în vizorul germanilor, şi este posibil ca Mercedes să pună bazele unei noi uzine şi în Asia.
via Motorauthority
MB oricum e pe val in America de Nord si previziunile sunt destul de roz. Daca vor sa-si atinga tinta de vanzari, trebuie sa-si largeasca neaparat oferta.
http://www.bmw.ca/ca/en/
Mie mi se pare ca vand :) Oricum, nu sunt foarte familiar cu linia lor de produse, dar nici vedenii nu cred ca am :) Cel putin pe strada am vazut cu siguranta 135 coupe si decapotabile. Nu pot sa spun de alte numere, 128 sau altceva, dar 135 sigur am vazut.
N-arata deloc rau, dar inima mea e in alta parte :)
PS. Ai dreptate, o carola cu 9000 km careia ii scartaie bancheta din spate de parca s-au tavalit elefantii pe ea, nici nu se compara cu jafurile astea de seria 1 si A Class ...
Uite - a mea, ca-s vai de capul meu si mi-am luat Mercedes, are nevoie de ulei si filtre la 10000km pe cand un Lexus are interval de service la 35000km sau mai mult. Normal ca nu se poate compara MB cu Toyota ... gandeste-te ce motoare face toyota si ce motoare face MB ... noroc cu parteneriatul ala ca primesc si ei un motor cat de cat fiabil de la Renault, altfel erau varza si se umpleau toate benzile de urgenta cu Aclass stricate.
Nu conduceam eu linistit acu o toyota fiabila si tehnologizata?
Ating un pic acceleratia si pana zic "mucles" frumusete de tehnologie japo se pierde jn zare si mi dau lacrimile de necaz ca-s cu 1 km inaintea tehnologiei si a fiabilitatii.
Ma mai enerveaza ca imi consuma 7,5 in oras ,e enorm,sper ca vine o data motoru ala electic de la toyota sa-mi aprinda mai repede bricheta mea nemteasca care uneori da rateuri.
Iar la lexus ma rog in fiecare seara inainte de cina.
In ultimele saptamani au aparut nite indivizi care la absolut fiecare stire, drive-test, orice vrei tu, apar si spun ca Toyotele lor si Lexusurile lor sunt de departe muuuuult peste orice masina din lumea asta si ca ale lor sunt superfiabile si supertehnologizate si superbelea pe langa cazanele, japitele nemtesti. Comentariile de mai sus aplica o mica ironie, pe o tema cunoscuta de un grup (relativ restrans) de oameni care citesc si scriu comentarii la articolele de pe AutoMarket.
Si eu am o masina japoneza si sunt ferm convins ca este mai mult decat fiabila - am 255000km pe bord si inca merge, are 12 ani si caroseria nu este ruginita, vopseaua este inca pe pozitie, motorul merge "ceas" etc. Dar de la acea japoneza la mercedes este o foarte mare diferenta - si spun asta avand in posesie o japoneza "medie" si un mercedes "entry-level" ... daca aveam vre-un E cu acelasi an de fabricatie cred ca as fi spus ca diferenta este "de la cer la pamant"