Comisia Europeană a publicat în această săptămână un raport cu privire la numărul campaniilor de rechemare în service pentru modelele comercializate în 2019 în Uniunea Europeană, iar datele au fost sintetizate de publicația Profit.
În total, pe teritoriul Uniunii au fost înregistrate 380 de rechemări în service, iar pe prima poziție a fost Mercedes-Benz, cu un număr total de 56 de recall-uri.
Cele mai multe dintre acestea au vizat doar cinci modele, în condițiile în care Clasa E, Clasa A și Sprinter au "bifat" câte 10 rechemări în service, Clasa C a avut 9 rechemări, iar GLE 6.
Printre altele, Clasa A, Clasa C și Clasa E au fost rechemate în service pentru diverse probleme de software, în timp ce Sprinter avea o defecțiune la cutia de viteze automată, care se putea bloca în mers.
Pe următoarea poziție s-a clasat Peugeot cu 25 de recall-uri, dintre care 15 pentru Expert și Traveller, în timp ce Citroen a completat podiumul cu 23 de rechemări.
Clasamentul este completat de Audi cu 19 rechemări și BMW și Opel ,ambele cu câte 18 recall-uri.Între timp, Dacia este printre constructorii cu cele mai puține rechemări. În total, brandul de la Mioveni a avut 6 campanii de rechemare, dintre care unele pentru toate modelele din gama, astfel că în total au existat 16 rechemări în service.
La nivelul întregii industrii auto din Europa, cele mai multe recall-uri au fost pentru airbag-uri (144), motor (134), suspensii (65), frâne (49) și direcție (35).
Datele au fost centralizate de sistemul de raportare Rapid Alert System (RAPEX) gestionat de Comisia Europeană, iar numărul total de rechemări în service a fost cu 32% mai mare decât în 2018. Numărul total de modele afectate de recall-uri a fost de 299, în creștere cu 25%.
Via Profit
Era interesant de vazut din ce ani au fost rechemarile respective. Masini noi noute, generati mai vechi, pre/post face lift sau babatii?
Deasemenea gama Dacia este foarte asemanatoare cu gama Mercedes, ca numar de modele si complexitate.
In final ceva e clar si anume ca defectele de fabricatie nu au cum sa scada odata cu asa-spusa modernizare egal complicare ci dimpotriva.
Da, complexitatea vine odata cu cresterea confortului, sigurantei si a performantelor. E un pret pe care foarte putini il inteleg, in afara de ingineri. Cand vii cu lucruri noi pe piata, de foarte putine ori or sa-ti iasa perfect din prima. E nevoie de timp si de experienta acumulata sa stii sa faci ceva care sa functioneze apropape de perfectiune.
Cand dai drumul la o ofensiva vasta de modele, implicit grabesti lansarile pe piata si scurtezi perioada de testare. Atunci testarea reala o fac clientii si problemele ti se vor sparge in cap in cea mai urata faza: cand produsul a ajuns pe mana clientului. Urmeaza sarabanda de titluri in mass media, rasul de hiena al concurentei, samd. Dar prea putini stiu prin ce treci cand inventezi ceva nou si in fata ai o mare de necunoscute, de la functionalitate pana la reactia publicului.
Depinde ce alegi in viata. Sa inovezi, sau sa stai pe margine, sa faci reverse engineering si sa razi ca hiena cand ala care a baga banul in cercetare cinstit, da de probleme.
Eu prefer sa fiu ciuca batailor, dar sa incerc mereu ceva nou, sa vad ce e dincolo de necunoscut si sa imping limitele cunoasterii. Pe toate planurile: personal, profesional, social, etc. :):):) Comentariile pe Automarket.ro o confirma.
Fix in ordinea recall-urilor :)
Lasa-ti baieti ca nu e o problema sa ajungi cu masina in service pe timpul si banii vostri. Asa e cand alegeti masini frumoase :)
Cumatrul meu si-a cumparat in aprilie anul trecut Honda Civic sedan, made in Turcia, 21.000 euro aproximativ, un pret destul de ok cred. Cand a plecat in concediu a observat, pe autostrada, ca-i flambeaza capota, a sunat la reprezentanta, cica este normal. Nu cred ca Honda a facut rechemari pentru asta, dar a trecut peste, acum nu e o masina de 70.000, cu toate ca la Logan nu flambeaza capota.
Acum cateva sapatamani s-a intamplat de fapt inevitabilul, cu toate c-a fost atentionat in legatura cu motoarele turbo de 1.5 benzina, i s-a apris becul la ulei, a verificat nivelul, care era mult peste maxim, cand a mirosit a simtit miros de benzina, in ulei, normal. A dus-o cu platforma la reprezentanta din Braila, ca este mai aproape, masina fiind luata din Iasi, i-au schimbat uleiul si o resoftare, gata bos, 500 de lei si promitem ca nu vei mai avea probleme, te certi cu aia de lasi sa-ti dea banii.
Daca i se intampla asta in concediu, ii strica toate planurile, iar aceasta problema cu benzina in ulei nu este din vina turcilor care asambleaza masina, motorul este conceput de Honda, nu stiu unde este asamblat, dar nu cred ca-n Turcia.
Recall-ul reprezintă expresia calităţii totale neglijate din vremurile noastre, nimic altceva. Iar cine îşi închipuie că doar capra vecinului se scarpină de râie pur şi simplu încearcă s-o idealizeze pe a lui proprie în ochii celor slabi de înger...
Dacă n-am subliniat până acum, consider că ar fi cazul: industria auto, ca epopee istorică, va intra în nemurire ca:
● euroamericană, prin definiţie;
● parabolică (în ambele sensuri din DEX) – cu capătul de vest General Motors şi capătul de est Daimler-Benz – prin excelenţă.
@zarnesteanu las asta aici
https://anpc.ro/articol/1339/retrageri-voluntare-2019-1
Campaniile de rechemare pe 2019 din Romania unde Mercedesul e fruntas(am fost si eu,am schimbat calculatorul de airbag+airbag pasager),unde i se desprind inclusiv scaunele din suruburi.@Nu mai dau doi bani gauriti pe tehnologia nemteasca si americana in materie de masini,nu iubesc absolut deloc asiaticii,dar numai asa de-al dracu nu mai dau banii pe o masina europeana,nu sunt prost pe banii mei iar eu nu ling niciodata unde scuip iar constructorii europeni scuipa pe clientii lor de cel putin 15 ani incoace,am motive foarte bine intemeiate.Le doresc falimentul,stiu ca o sa fie rau pentru toata lumea,dar huzureala,bataia de joc si apatia de acum trebuie sa aiba un sfarsit iar ala o sa fie atunci cand Europa si Sua o sa inceapa sa moara de foame din propria prostie.Pana atunci,sa privim Asia cum ne ia caimacul pe buna dreptate.
CEE (precursoarea UE) şi-a ales totalmente greşit modelul de urmat: URSS! Comuniunea (mai presus decât comunitatea) monolit, de-a dreptul admirabilă, se afla chiar sub nasul ei, dar n-a băgat de/în seamă: Berlinul de Vest! În respectiva enclavă politică au trăit, în deplină armonie, vreme de patru decenii şi într-un mod neaşteptat, oameni de patru naţionalităţi (principale) : germani, americani, englezi şi francezi (chiar dacă numai nemţii erau civili). Şi, totuşi, ocupanţii străini şi-au trasat limite: sectorul american, sectorul britanic şi sectorul francez (Berlinul de Est fiind sub jurisdicţia URSS via RDG), iar Puterea de a administra metropola (prin intermediul Primăriei locale) emana de la tustrei deodată, deci nici vorbă de tendinţe exclusiviste, dictatoriale, precum ar fi putut da de bănuit Unchiul Sam, alias vedeta celui de-al doilea război mondial.
În loc să studieze fenomenul pe toate părţile şi să extragă ideile călăuzitoare şi benefice (mai precis, să contureze, cu ochii minţii, succesul unui asemenea sistem), corifeii UE s-au orientat taman către just hulita conducere centralizată şi autoritaristă de tip sovietic, cea care, turbată, sfidând Aliaţii, a încercuit, ca pe o zonă a molimelor fatale, Berlinul de Vest, dorind chiar raderea lui de pe faţa pământului (conform unor dezvăluiri ulterioare, cu amprentă STASI). De fapt, EMOL nu concepea să existe bună înţelegere, pace şi libertate (niciunde pe pământ), manevrându-i pe sovietici (care nu erau totuna cu adevăraţii ruşi!) şi pe americani să cadă la învoială pentru nimicirea micului rai ortodoxoform vest-berlinez (Reagan către Gorbaciov, la graniţa dintre BV şi RDG din faţa Porţii Brandenburg: “Veniţi aici şi dărâmaţi acest zid!”), iar în nemţii “reuniţi” ulterior cultivând veleităţi hegemonice care ţinteau o “nouă” şi “paroxistic occidentală” Europă, alunecată astăzi clar către extrema stângă din cauza ridicării corectitudinii politice la rang de lege, odată cu apoteozarea “învăţăturii” demonilor întrupaţi ai Şcolii de la Frankfurt. Pe de altă parte, EMOL este înspăimântată de o posibilă catenă O-O (Ortodoxie-Occident), peste capul muribundului catolicism – ceea ce oricum nu va putea împiedica, oricât s-ar mobiliza…Afluxul continuu de estici “primitivi”, “comunişti” şi “ortodoxişti” poartă în sine acest “pericol inadmisibil” – Turnul Babel bruxellez a primit prea înalta sarcină ocultă de a-l preveni aici, iar Deep State peste Ocean. Numai că se străduiesc zadarnic slugile slugilor lui Antihrist!
Eu nu văd altă explicaţie pentru repulsia ta – repet – îndreptăţită, @Tatraurs. Precum ne asigură o regulă a lui Murphy, ce începe prost (UE) se termină şi mai prost…deci logic că n-ai cum să (mai) primeşti…maşini bune din miezul respectivelor evenimente :D
PS. Următoarea arhitectură politico-economică de proporţii, recte Guvernul Mondial, îţi va refuza chiar şi dreptul de a conduce maşini îndoielnice sub raport calitativ (chestiune serioasă camuflată însă cu exces de high-tech şi bagatelizată în numele “sfintelor” comandamente ecologice), aşa că fii mulţumit de astea cu recall…
Eu nu cred ca ai dreptate in totalitate in ceea ce spui despre industria europeana sau ameriacana. Daca toti am judeca la fel ca tine ar insemna sa depunem armele si sa ne predam.
Coreenii ar fi fost intr-o situatie mult mai nasoala daca in 1997 nu s-ar fi mobilizat sa doneze, voluntar, aur sa-si poata plati din datoria nationala. Idea e sa nu cedezi niciodata si sa nu scuipi pe familia ta si propria casa. Daca ai impresia ca la altii e mai bine, te inseli amarnic. Nu cred ca ti-ar place sa traiesti in mediul din corea de sud. Concurenta e dementiala la locul de munca, copii sunt hiper stresati iar de viata ta de adult nu cred ca te-ai bucura asa cum o faci astazi in Romania, sau oriunde te-ai afla.
Elvetienii isi cumpara propriile produse, chiar daca sunt mai scumpe. Italienii platesc mult peste produsele germane din magazine, dar isi sustin propria economie. Chiar daca produsele germane sunt net superioare si mai ieftine. Vorbesc de Italia de Nord, de rest nu stiu.
Americanii, mai ales in zonele rurale, inca isi cumpara propriile masini asa bune-proaste cum sunt, raportat la concurenta asiatica. Nemtii la fel, samd.
Daca vreau si-mi pun ambitia, pur si simplu gasesc ceva din Europa sau America de Nord care sa ma multumeasca cel putin la fel de mult ca orice produs asiatic. Si sa fie apropiat ca valoare monetara. In clipa in care incep sa-mi bat joc de produsele locale, si cumpar de la concurenta, ii slabesc pe ai mei si ii intaresc pe cei care n-au nici in clin nici in maneca cu mine.
Fiecare decide strict de ce-i dicteaza constiinta, in functie de nevoile lui si de posibilitatile financiare. Eu am incetat demult sa mai judec pe x si y. Le am pe ale mele si imi vad de viata mea, fara sa ma mai implic in foarte multe lucruri. Chiar si faptul de a-mi mai spune parerea pe-aici, o sa se termine cat de curand. Oamenii sunt maturi, fiecare e pe picioarele lui si are capul pe umeri. Daca mai putem vorbi de masini relaxati si cu sinceritate, pentru mine e mai mult decat suficient.
Cu alte cuvinte, oricât ni s-ar părea de grotesc şi de revoltător, “occidentalii” îngenunchează cu veneraţie şi sărută fericiţi drapelul roşu (în timp ce-şi strecoară liniştiţi în buzunare teancurile de bancnote realizate cu mâna de lucru a orezarilor; apropo, am cercetat cu atenţie fizionomia şi… fiziognomonia şantieriştilor mongoloizi aciuaţi pe la noi şi n-am reuşit să emit altă concluzie decât: “stupid people”…dar conştiincioşi, nu ca putorile viclene de euroamericani :D) – să fie sănătoşi, dar credibili nu mai sunt demult…Başca m-am convins şi de potenţialul lui…Trump; mi-a înşelat toate aşteptările. Adică te pretinzi “cel mai puternic om al planetei”, dar globalismul înfloreşte nestingherit…Dragul tatii barosan, probabil că n-ai aflat de truismul că Deep State nu poate fi distrus decât prin măsuri foarte dure, chiar extreme, dincolo de “limita legii” şi în pofida protestelor “lumii civilizate”, nu prin discursuri înflăcărate, dar cvasi-seci, de la tribună, lansate în speranţa că îţi vei menţine cota electorală. La urma urmei, ai de-a face cu nişte aşi ai jocurilor de culise, nu cu nişte zăpăciţi înţepeniţi în amatorism. Aşa că nicicum “Make America Great Again” – unul dintre semnele acestei fireşti şi salutare reabilitări s-ar identifica în stilul de a fabrica…automobile, numai că ceea ce se întâmplă, (şi) din acest punct de vedere, peste Ocean nu pledează pentru izbânda acestei şanse pur teoretice.
În definitiv, lumea în ansamblul ei s-a angajat pe un drum ireversibil şi…fatal, pe care l-am tot “disecat” – boala ei supremă se manifestă doar în forul ei interior şi poartă un nume dezolant: ABULIE…Şi, după cum constat de atâta amar de ani, NU EXISTĂ remediu contra acestui sindrom îndârjit hegemonic. De fapt, noi nu comunicăm, ci, inconştienţi şi frenetici, montăm conducte de interşanjabilitate între abuliile noastre, iar “înaltele tehnologii” ne ajută să atingem culmile acestei magii autoreferenţiale şi complet (irezistibil) hipnotizante – iată “războiul nevăzut” declanşat de prea ingeniosul potrivnic, recte bomba nucleară care explodează neîncetat (repetat), asurzitor şi devastator, deşi, paradoxal, totul pare încremenit de jur-împrejurul nostru.