Mercedes-Benz a anunțat în această săptămână că modelul emblematic Clasa G a atins pragul psihologic de 400.000 de unități produse la uzină din localitatea austriacă Graz.
Modelul este produs aici de la lansarea inițială din 1979 împreună cu partenerii de la Magna Steyr. Unitatea cu numărul 400.000 este un Mercedes-Benz G 400 d vopsit în roșu cu motor diesel de 2.9 litri care generează 330 de cai putere și un cuplu maxim de 700 Nm.
Aceasta este versiunea de top a lui Clasa G, iar prețul de pornire pentru piața din România este de aproape 113.000 de euro.
Clientul care a comandat această unitate locuiește în regiunea germană Rhineland și are în garaj "aproximativ" 20 de unități Clasa G, potrivit datelor prezentate de constructorul german.
"Suntem foarte mândri că am produs 400.000 de unități ale acestui vehicul off-road. Vrem să le mulțumim clienților noștri fideli, fanilor și angajaților, dar și partenerului nostru de producție de la Graz, Magna Steyr.
În prezent, cererea depășește cu mult capacitatea de producție", menționează Emmerich Schiller, șeful diviziei de vehicule off-road și CEO-ul Mercedes-Benz G.Mercedes-Benz a anunțat recent că viitorul Clasa G va avea și o versiune electrică.
Via Mercedes-Benz
Adica care ar fi fost sansele ca clientul cu numarul 400k al G-Klasse-ului sa mai aibe inca vreo 20??
Ce coincidenta...e ca si cum castigi 1 milion de euro in aceeasi zi in care te tratezi de cancer in faza terminala...
in schimb, nu sunt de acord cu janghinele diesel care ne otravesc zilnic aerul, cu sarantocii plini de basini in cap care refuza un logan nou sau alta masina noua din gama celor accesibile si isi cumpara neaparat doar rable diesel marci scumpe, 20 ani vechime, defecte, accidentate, fara intretinerea corecta, rable care intr-o tara normala din europa de vest erau demult duse la topitorie. plus modul lor de saraci rapanosi cu atitudini cretine de fala ostentativa....daca au prins vreo janghina diesel de marca buna, cu 7-800k reali (la bord doar 150k, normal), apoi e obligatoriu sa se fataie cu ea non-stop sa otraveasca totul in jur, ca deh, e diesel si consuma putin, iar norul de funingine din urma lor in respiram noi toti. chiar in neam am un dobitoc care se potriveste perfect descrierii mele de mai sus, si-a luat o rabla diesel si e la volan non-stop. se vaita de trafic, de parcare, de toate, iar cand l-am intrebat de ce se chinuie zilnic cu ea, pe traseul lui de munca, de altfel, bine deservit de mijloace de transport in comun cu care a mers ani de zile pana acum, mi-a zis ca de-aia si-a luat masina, sa merga cu ea, plus ca e avantajos pe diesel, ca cica consuma, putin, dar intre casa si job are vreo 4 km, nici nu apuca motorul sa se incalzeasca pe asa parcurs scurt. deci dobitocul merge acum cu masina doar ca sa isi justifice achizitia ei, in loc sa fi vazut dinainte daca ar fi existat nevoia reala sa isi cumpere respectiva epava. si cati nu sunt ca el, fara copil, familie, catel, purcel, fara nevoie efectiva de masina, dar totusi cu diesel de 20+ ani cu care merg in orase, pe cativa km, vorba aia, pana la colt sa isi ia tigari si paine...vai natia lor de saracii.
Băieţi, eu v-am asigurat de multe ori că mai uşor ar fi să scăpăm de râie decât de acest “Mesia” al automobilului. El îşi va toarce zborul (cu aripile lui Mickey Duţă) până la capăt…Mie-n sută că da; nu speraţi la nimica-nimicuţa! Aici, ne vom lua “tigăi”, “cazane” şi “janghine” în cap până la loc comanda.
Din păcate pentru Dan Grecu (pe care îl sprijin sufleteşte 100 %), colegul nostru va fi confundat mai departe cu o cremă de ghete, pe care cameleonul site-ului o va închipui permanent disponibilă la cheremul lui.
A, fireşte că vă întrebaţi: “Dar redacţia cum ar trebui să reacţioneze?”. Păi, dânsa cultivă cu patos “libertatea de exprimare”, dar numai dacă aceasta îï “gâghilă urechile într-un mod plăcut” (apud Caragiale), implicit corect politic, pardon, automobilistic.
pentru dan grecu, doar respect, pentru toata contributia lui aici pe AM punctata in nota fin-ironica si pentru clar-viziunea lui, pe care le tot urmaresc de vreo 10 ani si mai ales pentru ca el nu a ales o janghina, ci am inteles ca un diesel bun si relativ nou.