Mercedes-Benz a prezentat noi versiuni cu sistem hibrid de propulsie pentru Clasa E. Producătorul german introduce o motorizare plug-in hybrid benzină-electric (E300e) disponibilă doar pe sedanul de clasă mare și o variantă plug-in hybrid diesel-electric (E300de) disponibilă atât pe versiunea sedan, cât și pe varianta break.
Versiunea E300e integrează un motor pe benzină de 2.0 litri capabil să ofere 211 CP la 5.500 rpm și 350 Nm între 1.200 și 4.000 rpm. Motorul electric dezvoltă 90 kW (122 CP), iar în total, sistemul hibrid generează 320 de cai putere și 700 Nm. Unitatea electrică este susținută de un acumulator cu o capacitate de 13.5 kWh.
Mercedes-Benz spune că versiunea E300e accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.7 secunde, iar viteza maximă se oprește la 250 km/h. Viteza maximă în modul electric trece de 130 km/h, în timp ce autonomia oferită de pachetul de baterii ajunge la 50 de kilometri.
Consumul mediu mixt anunțat de Mercedes-Benz pentru varianta E300e este de 2.0 litri/100 de kilometri, valoare măsurată în urma testelor realizate în ciclul NEDC.
Varianta plug-in hybrid diesel-electric mizează pe un motor diesel de 2.0 litri de 194 CP și pe un motor electric de 90 kW.
În total, sistemul oferă 306 CP și 700 Nm, valori similare cu cele întâlnite în cazul noului C300de, prezentat în urmă cu câteva ore. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 5.9 secunde, indiferent de versiunea de caroserie aleasă, în timp ce autonomia în modul electric este de 54 de kilometri (sedanul E300de), respectiv 52 de kilometri (break-ul E300de). Acumulatorul pregătit de nemți are o capacitate de 13.5 kWh.Consumul mediu mixt este de 1.6 litri/100 de kilometri, iar emisiile de CO2 variază între 41 și 44 de grame per kilometru.
Astfel poţi folosi maşina zilnic în mod electric şi în weekend pe diesel, lăsând poluarea mai înafara oraşelor pe cât posibil.
Destul de putin dar cam atat poti scoate din acumulator de numai 13,5 kWh.....
O autonomie EXCELENTA pentru un vehicul PHEV ar fi una de 100 km WLTP.
Ea ar presupune, in acest caz particular, un acumulator de cca. 35 kWh ceea ce ar implica MODIFICARI MAJORE ale caroseriei actuale - la modul practic nu s-ar putea adapta pe aceasta....
O compactare a bateriilor SEMNIFICATIVA ar putea fi disponibila COMERCIAL insa in cca. 2-3-4 ani, odata cu evolutia tehnologica...
am 2 colege cu auris hybrid si comparand cu g6-le meu benzina, pe acelasi drum si aproximativ acelasi stil de mers (e imposibil sa fac o comparatie exacta), aurisul ia ceva mai putin. evident, nu atat de putin cat sa merite diferenta de bani, daca consumul e primul lucru care te intereseaza. dar daca vrei neaparat sa iesi mai ieftin, iei o masina cu 10.000 euro mai putin si gata, sigur nu vei pierde din consum atat la motoare decente, indiferent pe ce sunt si cine le face. oricum, oamenii nu iau masini doar pt consum.