Mercedes-Benz continuă în această săptămână expansiunea gamei de modele plug-in hybrid prin lansarea a trei noi versiuni care mizează pe același sistem de propulsie.
Noile versiuni PHEV sunt disponibile pe variantele hatchback și sedan ale Clasei A, dar și pe noua generație a monovolumului Clasa B, iar toate au în comun sufixul 250e și brandul EQ Power.
Noul sistem de propulsie plug-in hybrid are la bază motorul pe benzină de 1.33 liri cu 4 cilindri care generează 160 de cai putere și un cuplu maxim de 250 Nm, iar acesta este dezvoltat în parteneriat cu Alianța Renault-Nissan și este deja disponibil și pe versiunile tradiționale ale Clasei A și Clasei B.
În versiunile PHEV, motorul pe benzină este însă acompaniat de un motor electric de 75 kW (echivalentul a 102 CP) care oferă un cuplu de 300 Nm. Împreună, sistemul PHEV generează 218 cai putere și un cuplu maxim de 450 Nm, iar acesta este cuplat la o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj cu 8 trepte.
Pe baza acestui sistem de propulsie, Clasa A hatchback ajunge de la 0 la 100 km/h în 6.6 secunde, în timp ce versiunea sedan are nevoie de 6.7 secunde pentru același scop.
Cel mai lent este însă Clasa B 250e, care are nevoie de 6.8 secunde. În funcție de versiune, viteza de top este de 235-240 km/h, în timp ce în regim electric aceasta este de 140 km/h pentru toate cele trei variante.Acumulatorul integrat de Mercedes-Benz are 15.6 kWh, este răcit cu apă și cântărește aproximativ 150 de kilograme. Bateria este suficent de generoasă pentru a permite o autonomie electrică de 60-68 kilometri pentru Clasa A hatchback, 61-69 de kilometri pentru Clasa A sedan și 56-67 kilometri pentru Clasa B, conform standardului WLTP.
Toate cele trei versiuni PHEV pot fi încărcate atât cu curent alternativ, cât și cu curent continuu. În cazul curentului alternativ, viteza maximă de încărcare este de 7.4 kW și permite o încărcare de la 10% la 100% într-o oră și 45 de minute. În schimb, încărcarea rapidă de la 10% la 80% durează circa 25 de minute, însă Mercedes-Benz nu menționează explicit viteza maximă de încărcare în acest caz.
Cu excepția noutăților introduse la sistemul de propulsie, Clasa A și Clasa B rămâne neschimbate din punct de vedere al designului și dotărilor tehnice.
Comenzile pentru Clasa A hatchback 250e și Clasa A sedan 250e pot fi deja realizate, iar pentru Clasa B acestea vor începe peste câteva săptămâni, în timp ce livrările celor trei noi versini vor demara până la sfârșitul acestui an.
Via Mercedes-Benz
Calea - cu autonomie electrica 100% de cca. 60 km - este deja insusita si de BMW seria 3 PHEV, MITSUBISHI Outlander, PEUGEOT 3008 PHEV, OPEL Grandland PHEV, CITROEN C5 PHEV s.a....
Interesant este insa sa aflam CARE PRODUCATOR va aduce PRETUL variantei PHEV la nivelul unui vehicul cu motor clasic (ICE)...si de ce nu chiar mai mic decat acesta .....
Bateriile pana acum in peste 40 de ani n-au evoluat pe baza de dorinte reale. Sa vedem, poate iese de acum. :)
Scuze dar in cadrul (r)EVOLUTIEI tehnologice pot fi considerate doar cateva exemple:
1) TESLA Model S aparut in 2012, cu baterie de 60 kWh (autonomie de 335 km EPA) - acum (2019), in aceeasi carcasa practic, se regaseste o baterie avand o capacitate de 100 kWh (540 km EPA);
2) TESLA Roadster (2008) - autonomie 393 km in ciclul EPA iar Roadster II 20202 este anuntat cu autonomie 1.000 km EPA;
3) NISSAN Leaf prima generatie a aparut in anul 2010, cu baterie de 24 kWh (cu autonomie de 160 km masurata in ciclul american EPA) - acum (2019), in aproximativ aceeasi carcasa, Leaf II+ are o baterie de 62 kWh (ofera 378 km in ciclul EPA);
4) ce telefoane mobile ( urate, cat caramida, cu antene exterioare etc..) existau in anul 2001 de exemplu (cu baterii de 500-700 mAh) si ce puteai sa faci cu acestea si ceea ce ofera acum un smartphone care are o baterie de 4.000, 5.000 mAh sau mai mult - multi oameni (poate) au ajuns sa-si cumpere telefoane mai performante decat ceea ce au acasa ca laptop sau desktop, cu o putere de calcul fantastica.....De multe ori chiar le spun prietenilor ca aceste dispozitive pur si simplu au ajuns SA DEPASEASCA NEVOILE NOASTRE CURENTE de utilizare.......
Electric driving range
NEDC Weighted (All Electric Range) km/charge: 54
WLTP Weighted (Equivalent All Electric Range) km/charge: 45
WLTP Weighted (Equivalent All Electric Range City) km/charge: 57
Vezi pagina 16 din materialul de mai jos, de pe pagina oficiala:
https://www.mitsubishi-motors.ro/content/dam/mitsubishi-motors/images/site-images/brochures/brochure_files/19_PHEV_EU_Brochure_Eng_180725_1_WEB.pdf
Când procesul de egalizare a prețurilor se derulează fix pe dos -- mai clar, ICE-urile costă tot mai mult din cauza sistemelor depoluante tot mai complexe, cu sau fără uree pe țeavă.
...Dar și a celor deja obligatorii de școală ajutătoare :-) (la conducere, evident, ca prim pas întru descalificarea totală a viitorilor *autonomiști* fericiți... exact ca găinile omonime duse la tăiere. :-P)
*Read my lips* așadar: ICE-urile TREBUIE să urce-n preț până la nivelul BEV-urilor, ca dispariția lor să pară *naturală* bizonimii.
Iar cine-și imaginează că că electricele sunt simple ca bună-ziua, ar face bine să studieze întâi sistemele de pompe, radiatoare și schimbătoare de căldură ale bateriilor Jaguar-ului i-Pace de pildă (glicol / freon, aer / glicol etc.) -- în număr de ...ghici câte ?! :-)
de ce sa nu iei unul la 28k ?
de ce sa nu iei un C class la 36k ?
doar sa fim salvatorii planetei ?