Mercedes-Benz CLA Shooting Brake a intrat în producţie la fabrica din Ungaria

de Sebastian Toma
Miercuri, 21.01.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fabrica Mercedes-Benz din Kecskemét, Ungaria, a inagurat producţia lui CLA Shooting Brake. Primele livrări au loc în luna martie a anului curent.

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake a intrat în producţie ieri la fabrica din Ungaria a constructorului german. Uzina respectivă, localizată în Kecskemet, a primit investiţii de un miliard de euro în ultimii ani şi constructorul s-a angajat să mărească investiţiile în aceasta în viitor. Anul trecut, fabrica Mercedes-Benz din Ungaria a produs 150.000 de unităţi, dar investiţiile sunt aşteptate să aducă şi o cotă de producţie mărită. Oficialii Mercedes-Benz nu au specificat care va fi valoarea investiţiilor şi ce cotă de producţie vor să realizeze în urma acestora. În orice caz, investiţiile vor fi efectuate odată cu extinderea gamei de modele construite pe platforma MFA. În 2014, acestea au avut un volum cumulat de 463.152 de unităţi, cu 25% mai mare decât în 2013. Fabrica Mercedes-Benz care produce acest model ar fi putut să fie localizată în România şi să aducă o contribuţie importantă la bugetul local al zonei în care este amplasată şi la PIB-ul statului, dar incompetenţa autorităţilor şi lăcomia unor speculanţi imobiliari au dus la reorientarea investitorilor germani peste graniţă, în Ungaria.

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake este primul break compact al mărcii germane

CLA Shooting Brake seamănă destul de mult cu versiunea Shooting Brake a lui CLS, fratele său mai mare.

La fel ca în cazul lui CLS, versiunea Shooting Brake a lui CLA nu pune accentul neapărat pe volumul de încărcare, ci pe aspectul exterior al modelului. În comparaţie cu berlina, versiunea Shooting Brake a lui CLA are un volum de încărcare mai mare cu doar 25 de litri, totalizând 495 de litri în versiunea cu bancheta ridicată, respectiv 1.354 cu bancheta spate pliată. Pentru că bancheta din spate are şi o poziţie mai dreaptă, volumul portbagajului poate să urce la 595 de litri fără a pierde cele trei locuri din spate. Modelul compensează prin faptul că are cel mai lat spaţiu de încărcare din segment, de 1.328 de milimetri.

Designerul şef al Mercedes-Benz: "CLA atrage clienţii tineri şi ne aduce cumpărători de la alte mărci"

Urmareste Automarket
La momentul lansării, CLA Shooting Brake este oferit cu două diesel-uri şi patru motoare alimentate cu benzină.
În toamna anului 2015 vor fi introduse două motoare diesel suplimentar. Pe lângă acestea, va exista şi o versiune AMG a lui CLA Shooting Brake, care va fi echipată cu acelaşi motor 2.0 turbo de 360 CP care animă şi celelalte versiuni "45 AMG" din gama Mercedes-Benz. La fel ca versiunea berlină a lui CLA, modelul va fi oferit atât în versiuni cu tracţiune faţă, cât şi în versiuni cu tracţiune integrală, iar transmisiile automate şi manuale vor exista împreună în ofertă. Toate motorizările au în standard sistem Start-Stop şi sunt optimizate pentru un consum cât mai scăzut şi emisii de CO2 cât mai reduse.

Via AutomotiveNews (înreg.) | Mercedes-Benz

Comentarii (8)

  • cand mai aud ce chestii noi si interesate mai produc ungurii (in cazul de fata un model mercedes care se va vinde binisor, zic eu) nu pot decat sa ma intristez. culmea..
    pt ca puteam fi noi in locul lor, sau macar, puteam fi si noi pe acolo, daca nu am fi fost furati si badjocoriti sistematic de clasa politica timp de 25 de ani.
    ce soarta are poporul asta...
    16 3
  • hazard
    Ce curatenie! Spitalele noastre sunt mult in urma...
    10 4
  • Fabrica asta trebuia sa fie in Romania, din pacate lipsa infrastructurii si prezenta miraculoasei clase pulitice a dus la constructia acestei fabrici in Ungaria.......

    P.S. este "batjocoriti" si nu "badjocoriti"
    11 3
  • @mog si ARM

    Nu. Nu putea sa fie in Romania, indiferent de ce infrastructura am fi avut! Nu zic ca nu avem o clasa politica de doi lei, nu zic ca nu suntem de rasul lumii in ceea ce priveste infrastructura.. Insa decizia de a infiinta o asemenea fabrica nu se ia strict economic ci are o mare legatura si cu relatia istorica dintre cele doua state.

    Sa nu uitam ca daca atat in primul cat si in cel de-al doilea razboi mondial Ungaria a fost un aliat fidel al Germaniei, cu prilejul acelorasi doua conflagratii in cazul Romaniei s-au inregistrat doua tradari. Sa nu uitam ca in timp ce Romania vindea efectiv sasii din Ardeal pretinzand din partea RFG un pret determinat de pregatirea fiecaruia pentru a i se permite sa plece, Ungaria, isi deschidea granita austriaca pentru a permite nemtilor ajunsi din RDG ajunsi pe teritoriul ei prin Cehoslovacia, sa ajunga in RFG, riscand multe sanctiuni din partea defunctului pact de la Varsovia. Voi chiar credeti ca lucrurile astea se uita? Cum va explicati ca in Ungaria exista si Audi si Mercedes in timp ce in Cehia o alta tara componenta a fostului imperiu Austro-Ungar, prieten istoric al Germaniei, VAG este investitor strategic. Nimic nu este intamplator.

    Prin urmare, daca am fi avut acelasi nivel de infrastructura cu cel al ungurilor si investitia nu ar fi fost a unui producator german, s-ar fi putut ca acesta sa aleaga Romania. Insa intre Ungaria si Romania, nemtii nu ne vor alege niciodata pe noi. Ca lucrurile sa fie clare, priviti cum sfideaza Victor Orban UE primind doar sanctiuni verbale pentru conduite pe care, daca le-am vi adoptat noi, era vai de steaua noastra!
    8 3
  • @misha_zaitev - eu cred ca ceea ce zici tu tine mai mult de domeniul conspiratiilor... Aparent ai dreptate, dar cred ca sunt cam fortate concluziile. Cred ca sunt mai degraba costuri bine calculate decat rafuieli de la al 2-lea RM. Nu cred ca trebuie sa ne resemnam ca oricum nu se intampla nimic nici daca aveam autostrazi sau politicieni mai putin corupti. Eu cred ca pe actionarul Mercedes, sau oricare alti producatori germani de automobile, il intereseaza mai mult buzunarul propriu decat cine l-a injurat pe bunic'su...
    Este si modul in care ai prezentat tu situatia un fel de a vedea lucrurile, dar, cel putin in domeniul auto unde e macel pe dominarea pietelor, lucrurile devin tot mai pragmatice, legile fiind dictate mai mult de matematica decat de istorie... :)
    7 0
  • Andi, realitatea istorica nu exclude realizarea unor interese economice. Doar ca aceste interese se pot realiza exclusiv in conditii de incredere deplina intre parteneri. Ori increderea nu se cladeste de pe azi pe maine.
    Da-mi doua exemple de investitori germani cu adevarat sonori care au venit in Romania. Fie vorbim de cei care si-au impartit distributia de utilitati si resurse nationale, fie de unii care s-au repezit la contractele banoase cu statul si pe langa acestea au mai ciugulit si cate ceva in domeniul privat.

    Cum si de ce iti explici ca prima tara care a recunoscut independenta Croatiei in urma razboiului civil din Yugoslavia, a fost Germania? Daca imi spui ca asta nu are nicio legatura cu Ustase si cu Ante Pavelici, inseamna ca teoria conspiratiei capata valoare de adevar istoric.
    4 1
  • @misha - si totusi Ford de ce produce masini in Germania?...
    3 0
  • Andi, nu stiu daca mai apuci sa citesti raspunsul meu si imi cer scuze pentru intarziere.
    E adevarat, Ford mai produce (inca) masini in Germania.
    Simpatia lui Henry Ford pentru Adolf Hitler este de notorietate, la fel cum este de notorietate faptul ca, pentru a intra i razboiul doi mondial americanii au fost nevoiti sa "inventeze" un Perl Harbour""... Dupa razboi Germania a devenit poate cel mai fidel aliat al Americii. Cu toate acestea, nu stiu daca intamplator sau nu, primele modele Taunus purtau pe capota castelul de pe stagul landului in care erau produse si nu sigla Ford care se regasea doar pe anumite elemente cromate de pe bara din spate.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru