Mercedes-Benz Citan - versiunea germană a lui Renault Kangoo

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 17.04.2012
Colaborarea dintre Renault-Nissan şi Mercedes-Benz dă primul rezultat: utilitara Mercedes-Benz Citan, o versiune germană restilizată şi retehnologizată a lui Renault Kangoo.

Mercedes-Benz a prezentat la începutul acestei săptămâni primele fotografii şi informaţii oficiale legate de noua utilitară a gamei. Denumit oficial Mercedes-Benz Citan, modelul este primul dintr-o serie care inaugurează colaborarea la nivel înalt dintre Daimler şi Renault-Nissan, Citan fiind de fapt un Renault Kangoo redesenat şi restilizat la interior.

Printre elementele stilistice reprezentative ale noului Mercedes-Benz Citan se numără o grilă proeminentă şi un logo cromat enorm, detalii pe care nu le regăsim de obicei în gamele de utilitare ale constructorilor auto. Blocurile optice amintesc vag de cele ale gamei actuale de modele de stradă Mercedes-Benz, în timp ce capota prezintă caracteristici preluate de asemenea de la modelele de serie dezvoltate recent de constructorul german, aşa cum sunt nervurile în V prezente în zona superioară.

Noul Mercedes-Benz Citan va fi disponibil în trei configuraţii diferite: compact, lung şi extra-lung. Pentru fiecare dintre cele trei configuraţii, clienţii vor putea să aleagă una dintre tipurile de caroserie şi aşezare a scaunelor disponibile: van (dubiţă), microbuz sau van-bus, un amestec al primelor două.

MOTOR PE BENZINĂ DE 115 CP

La nivelul motorizărilor, noul Mercedes-Benz Citan vine cu motoare turbodiesel ale căror puteri variază între 75 şi 110 CP, dar şi cu un motor pe benzină - o raritate în zona utilitară - care dezvoltă 115 CP. Cutiile au cinci sau şase trepte şi vin cu un levier amplasat sus pe consola centrală.

În plus, Mercedes-Benz Citan vine cu pachetul BlueEFFICIENCY în standard pe motorul pe benzină şi opţional pe cele diesel. BlueEFFICIENCY include Start-Stop, captarea şi reutilizarea energiei utilizate la frânare şi pneuri cu rezistenţă mică la înaintare.

La nivelul siguranţei, noul Mercedes-Benz Citan vine cu ESP adaptiv, sistem care încorporează ABS, VDC (Vehicle Dynamic Control, pachet care corectează comportamentul subvirarator şi supravirarea), TCS (Controlul Tracţiunii) şi ASR.

via | Mercedes-Benz

Comentarii (22)

  • Andrei
    preturi
    ati uitat un aspect important.. pretul.
    22 0
  • wizard
    opinie
    arata superb,si sunt sigur ca va fi un succes precum sprinter
    14 17
  • Cine va cumpara aceasta masina ori va fi dobitoc,ori are bani si imaginea conteaza,din moment ce s-a pus sigla de mercedes pretul creste cu 3-4000 euro si la aceasta clasa unde volumul si pretul conteaza

    Acuma sa vedeti posesori de renault/dacia cum se lauda ca au componete de mercedes :))
    37 26
  • citan/gitan
    pai si numele e predestinat spre cocalareala
    7 19
  • interioru este 'jegos' nici un pic de culoare.....
    mai urat este ca,'clantele' interioare ale usilor sunt luate fara rusine din gama Dacia.........
    oare chiar era nevoie de o micro-utilitara in gama mercedes
    Viano si Sprinter erau suficiente....
    23 7
  • Arata ca Dacia MCV
    E Mercedes? Arata ca Dacia MCV si la exterior dar mai ales la interior!
    18 13
  • Just_me
    Suuuper
    Aveam pretentii de la mercedes, dar arata ieftin rau.
    22 21
  • ****
    @habar nu aveti ce inseamna sa ai asa masina pentru oras daca deti o a afacere de genul distributie ,curierat,sau pentru o firma de taxi.......orice firma vrea ca imaginea sa sa fi alaturata cu un nume asa de mare cum e Mercedes......masina asta nu are nevoie de lux sau foarte multe optiunii........
    27 8
  • Opinie
    Arata ok pentru un Mercedes. Interiorul este cam anost insa la ce destinatie are masina e suficient. Cred ca vor fi si optionale pentru interior.
    7 4
  • ce inseamna reducerea costurilor in ziua de azi...
    nu credeam ca o sa va vreodata un mercedes cu interior de "dacie"
    18 8
  • calitate, practicalitate, renume
    Multi de aici habar n-au cu ce se mananca o utilitara. Calitatea interiorului nu pare cu nimic mai diferita de un Mercedes Sprinter, care-i un succes de piata. Un om de afaceri gandeste altfel, dar evident voi nu sunteti oameni de afaceri.
    30 10
  • un om de afaceri gandeste rational, un om rational nu cumpara sigla de pe capota, cumpara ceva cu un raport calitate/pret cat mai bun, decat sa cumperi saracia asta cu sigla Mercedes mai bine un VW Caddy cu sasiu si interior de Touran...cu 10 clase peste cel de Dacia/Mercedes.
    Asa ca numai aveti pretentii ca din birjari si tractoristi cu Kangoo daramat aspirat sau Logan Van sa fiti oameni de afaceri...un om rational cumpara ceva mai mult decat o sigla, un roman nu.
    14 26
  • Gresesti ! Un om de afaceri poate alege sa cumpere IMAGINEA.
    21 5
  • *****
    @mda .....cand o sa ai un parc auto o sa vezi cat de mult conteaza sigla.....Mercedes sti ce inseamna calitate/pret in zona autoutilitare ....Mercedes se gandeste la afacerile oamenilor prin fiabilitate si costuri de intretinere cat mai mici si iti dau exemplu Mercedes Sprinter pe gpl care e mult rentabil decat un diesel
    3 15
  • ii bun asa ..
    Daca or inceput sa faca parteneriat cu Renault ii bine, poate o sa faca si cu Dacia, deci nu ar fi rau ca peste cativa ani sa avem o Dacie-Mertzan :)) este parerea mea nu cred ca este ceva de rau ca Dacia sa aiba motoare de Mercedes.Deci orice ar fi trebuie profitat .in interesul romanilor.
    17 1
  • cu sprinterul e faina situatia cand la leasing dupa vreo 2 ani mai ai de platit o alta utilitara de 3.5t noua.si desi ai fost la zi tot timpul, acum cand e mai greu te ameninta cu toate alea.
    il dai draq de leasing si le lasi masina pe cap si cumperi alta utilitara, NOUA la mai putini bani decat sprinterul ala.
    succes pe draq, la flote de utilitare se da discount mare ca altfel nu renteaza pt nici o firma sa platesti mai mult
    2 ani minim ai garantie la toti. si toti se bat sa aiba produse fiabile, ca sa vanda.

    ah, piata din romania e cu mute sprintere SH, da, cu cine stie cate milioane de km la bord sau "rasucite prin decor". da, sunt dube de transport marfa convertite la transport persoane, luate eftin la licitatii, dupa ce li s-a terminat leasingu pe afara.
    acolo se vand cu 20% din valoare initiala, ca doar asta e si valoare reziduala a masinii.

    aceeasi marie cu alta palarie.
    orice om de afaceri se face ceva pe sigla de pe masina, cat timp nu ii genereaza costuri suplimentare si nu ii imobilizeaza masina. si zau, daca ma uit la orice brand auto european de utilitare, nu e vreunul mai prost asa cu fiabilitatea. toate cara 2+tone chiar daca nu au voie decat 1 legal. ca e ford ca e reno, ca e iveco, le stiu pe toate si le vad cum sunt calarite, si fac fata foarte bine.

    idem pe piata acestui citan. cine draq da bani in plus in romania pt un kangoo rebranduit?! ah, la firmele care au deja parteneriate cu mercedes si primesc discounturi impresionante, atunci da, o sa vezi citan si pe strazile mioritice, cumparate real la pret cu 10% mai mult de cat kangoo-uri

    @afaceristul de mai devreme.
    e o diferenta mare intre a face tunuri si smecherii si sa te numesti tu "afacerist" (asa zisul milionar de carton, larg raspandit in tara asta mafiota, si a face un plan de afaceri si a-l implementa, cu urmarirea amortizarilor si respectarea unor indicatori.
    sigla conteaza doar la cartonisti, care nu stiu cum sa se umfle mai mult in pene.
    11 15
  • @afaceristi
    deci sa ne intelegem, in oricare tara civilizata oamenii de rand angajati pe salarii bune sau oamenii de afaceri aleg sa fie rationali, de aceea atunci cand mergi in vest vezi foarte multe masini de genul Citroen, Ford, Opel, Renault, Chevrolet etc. in loc de bmw-uri daramate, audiuri si mercedesuri pe bulgaria, pentru ca oamenii aceia chiar daca castiga 1500-3000e ca angajati aleg sa faca o rata de 200-300e la un focus nou care sa ii tina 150.000 km fara mari probleme decat sa ia un credit de 12.000e si sa isi ia un 530d e60 la 180-200.000 km cu piele si toate nebuniile ca sa moara vecinul cu octavia noua de ciuda, care si ala la randul lui se umfla in fata celui cu logan, care si ala se umfla la aia cu cielo vechi sau dacii 1310... s.a. vedeti diferenta? mentalitate din afara vs mentalitate romaneasca... la noi e ideea "pai baaa frate, sa vada clientul ca firma noastra are valoare, ca trimitem salaorii cu mertz, poate o sa ne plateasca si motorina pana la ei"... da de unde? nu e mai rational sa iti iei un Caddy 1.6 tdi care e foarte decent de intretinut si mai masina decat Citan care si asa are piesele la pret de mertz dar calitate de Reno? nu e mai logic sa platesc ca firma rate mai putine, intretinere mai putina, etc. si sa mearga treaba?
    si ca tot au venit toti neumblatii cu fraze de genul "va spun eu bueeey"...hai ca va spun si eu una: un om de afaceri cu o afacere infloritoare ia deciziile cele mai rationale, obtine profit din orice kkt micut, e zgarcit iar afacerea lui nu se tine de un fir de ata, in cazul de fata de imagine... afacerea merge pur si simplu ca e caddy, citan sau logan van. degeaba iei citan la salaori daca aia nu sunt prezentabili, mai bine investeste in oameni, da-le 2 milioane in plus, motiveaza-i decat sa iti cada injectoarele de logan la pret de Mercedes de pe Citan....adica, gandim si noi? asta face diferenta....calitatea nu cantitatea.
    7 14
  • @t
    In sfarsit un comentariu pertinent.Nu conteaza sigla cata vreme fiabilitatea este cea care este importanta in acest segment. Orice investitor inteligent stie ca trebuie realizat un echilibru financiar iar asta se traduce prin limitarea costurilor si printr-o urmarire atenta a amortizarilor. Nu conteaza ca utilitara e Mercedes, Renault, Ford, Opel, Iveco sau VW, important e ca ea sa transporte cat mai mult si sa nu stea prin service cu diverse probleme. Sunt rare firmele care dau replacement pentru acest segment. Si atunci...time is money. Daca va avea succes? E o propunere interesanta, insa noi nu o vedem decat in poze si nu putem decat sa fim subiectivi: ne place sau nu. Interiorul nu e pentru oameni la costum, oricate manute rosii mi-as lua pentru fraza asta. Nu trebuie sa fie fashion, trebuie sa fie rezistent la conditiile de exploatare. Ori, intr-un segment in care conteaza fiabilitatea si intretinerea cat mai scazuta, eu cred ca Mercedes isi doreste partea. Iar Renault are experienta buna aici.
    10 12
  • Mircea
    Caddy? Trezirea la realitate copilasi !
    Renault e lider la utilitare in Europa de Vest, nu volkswagen.
    20 1
  • Anonim
    Arata binisor!
    Nui de mirare ca se pisa Lexus pe ei,deoarece cei de la Mercedes sa-u injosit mult aducat astfel de coteturi de masini,Lexus este o firma de lux serioasa care tine foarte mult la aspectul marcii si aspectul calitatii(fabricand numai masini de lux,fara sa se dea in laturi la altceva ce iar putea face de ras ),asa ar fi trebuit sa fie si Mercedes-Benz.Iar eu nu zik ,ca acest mercedes nu e frumos,intr-un fel este dar din partea unui Mercedes ,ma asteptam la masini mult mai inalte calitativ,decat acest van.
    1 2
  • solyom.ro
    Ideea este ca o afacere trebuie sa acopere o gama cat mai larga din piata ,de ce sa nu produca ei si ceva mai ieftin si sa se vanda cantitati,nu mai testa ,copiaza frate si vinde cat mai mult .
    0 0
  • Catalin
    Caddy a fost si ramane regele utilitarelor. Kangoo-ul asta supraevaluat nu are nicio sansa. Mergeti pe incredere pe Dokker, macar platiti pretul corect. Sunt multi tampiti pe aici care habar nu au cu ce se mananca si isi dau cu parerea. Puneti mana studiati, conduceti si apoi dati din clanta.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru