Industria auto a traversat un an 2018 plin de provocări ca urmare a introducerii noilor teste WLTP și a scăderilor masive ale vânzărilor din China, cea mai mare piață auto a lumii.
Cu toate acestea, marii constructori premium au reușit să obțină în mare parte rezultate pozitive și în 2018.
Astfel, Mercedes-Benz și-a adjudecat pentru a treia oară consecutiv titlul de cel mai mare constructor premium din lume cu 2.310.185 de unități, în creștere nesemnificativă cu 0.9% comparativ cu anul 2017. Cea mai importantă piață a rămas China, cu peste 650.000 de unități, în timp ce vânzările din Europa au scăzut cu 2.3% la aproape 934.000 de unități.
SUV-urile au continuat să reprezinte cel mai popular segment cu aproximativ o treime din vânzări, în timp ce segmentul compact a înregistrat un sfert din vânzări. Cel mai vândut model al mărcii a fost Clasa C / Clasa C Estate.
Între timp, BMW a raportat 2.125.026 de unități vândute pe parcursul anului trecut, în creștere cu 1.8% comparativ cu 2017. În Europa, brandurile Grupului BMW (BMW, Mini, Rolls-Royce și divizia de motociclete Motorrad) au vândut 1.097.654, în scădere cu 0.3%, în timp ce China este de asemenea cea mai mare piață cu 640.000 de unități.
La fel ca în cazul rivalilor, SUV-urile reprezintă cel mai important segment, cu peste 37% dintre vânzări, în timp ce Seria 5 este în continuare cel mai popular sedan de clasă mare din lume cu 329.000 de unități vândute.
Între timp, Audi a rămas pe poziția a treia cu 1.812.500 unități vândute la nivel global și este singurul care a raportat o scădere comparativ cu 2017: -3.5%. Aproape 600.000 de unități au fost vândute în China, însă principala problemă a venit de pe piața europeană, care a înregistrat un declin de 13.6% la 860.000 de unități.
Loc | Constructor |
Vânzări decembrie 2018 |
Creștere |
Vânzări 2018 |
Creștere |
1 | Mercedes | 206.532 | 6.7% | 2.310.185 | 0.9% |
2 | BMW | 198.395 | 1.3% | 2.125.026 | 1.8% |
3 | Audi | 154.550 | -14.3% | 1.812.500 | -3.5% |
Via Mercedes-Benz, BMW, Audi
Comentarii (0)