Mercedes-Benz ar putea renunța la SUV coupe-uri

de Tiberiu Safta
Joi, 26.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unor informații apărute în presă, Mercedes-Benz se gândește să renunțe la SUV coupe-uri. Modelele vizate, GLC Coupe și GLE Coupe, ar putea fi fuzionate într-un singur model sau ar putea fi scoase definitiv din producție.

În ultimii ani, Mercedes-Benz a început să reducă numărul său de modele în gamă pentru a se concentra mai mult pe modelele profitabile. Modele ca Clasa A Sedan, CLA și Clasa B vor fi retrase definitiv după sfârșitul producției actualelor generații.

Acum, constructorul german ia în vizor alte două modele care să nu mai primească o generație nouă. Potrivit publicației germane Handelsblatt, mai mulți oficiali ai mărcii germane sugerează că SUV coupe-urile ar trebui să fie eliminate din gamă. În prezent, Mercedes-Benz are două astfel de modele: GLC Coupe și GLE Coupe.

Cele două modele în această variantă de caroserie reprezintă între 10% și 15% din vânzările globale ale lui GLC și GLE. Din cauza vânzărilor relativ mici, variantele SUV coupe ale celor două modele ar putea fi retrase la finalul producției actualei generații. Există și unele voci care sugerează ca cele două modele să fie fuzionate într-un singur model pentru a fi mai profitabil.

Mercedes-Benz urmează să lanseze un nou SUV electric de dimensiunile lui GLC în 2026.

Din informațiile de până acum, este probabil ca noul model să nu mai primească o variantă coupe.

via Carscoops

Comentarii (17)

  • Un lucru bun, sper ca moda SUV-urilor coupe să dispara așa cum a apărut.
    16 0
  • Era și cazul, niște caroserii aberante, fără logică și utilitate. Să îi lase pe BMW să se adreseze clientelei care cauta asa ceva.

    Apropo de BMW: pana nu demult aveau la Serie 3 atat sedan cat și hayon. Au renunțat la hayon, deși e mult mai util decât un sedan, pentru ca nu se vindea.
    7 5
  • @Matei
    Seria 3 GT arata nasolo, de aia nu s-a vandut, nu din cauza haionului, pt utilitate exista break, Bmw inca le face
    10 2
  • Adică niște struțo-cămile ce zgârie retina. La fel de urâte, de la un cap la altul, fie că se cheamă bmw, citroen, renault, mercedes sau Tata Curvv. Aropo, acesta din urmă, produs de Tata, mi se pare apogeul urâțeniei la segmentul asta...
    12 0
  • Daca ar renunta toate companiile la toate SUV-urile, ar fi perfect.

    Auzi... "SUV de oras"... e la fel de relevant precum e util in combaterea infractionalitatii costumul de politist al iubitei folosit in activitati "nocturne"
    6 3
  • Sper ca sa dispara toate aberatiile astea de SUV-uri "coupé"! Functionalitate ioc, off-road ioc, acces si spatiu in spate ioc.
    "Just because you can doesn't mean you should"
    Si sper ca hemoragia asta de SUV-uri, Cross-Overe si ce rahaturi de masini mai sunt sa inceteze. Daca tot vor firmele auto sa reuseasca sa atinga tintele de emisii pt 2025 atunci sa renunte la SUV-uri si sa faca masini normale, care nu sunt asa grele si nici nu consuma asa multi. Dar e problema - SUV-urile au marje de profit mare. Atunci, sa ia amenzi.
    @DS - nu am stiut de modelul asta, merci. S-a vrut a fi un Urus foarte ieftin :))
    7 0
  • https://www.bmwblog.com/2020/01/06/bmw-abruptly-ends-production-of-the-3-series-gt-f34/
    3 6
  • Doamne-ajuta sa elimine abominatiile astea. Sunt hidoase din orice unghi ai privi.
    Pe de alta parte, daca este cerere, nu e nimeni fraier sa nu le produca mai ales ca sunt practic niste recarosari ieftine ale unor modele deja existente si dezvoltate. Dar aparent si ieftineala asta pare sa fie scumpa pentru MB.
    8 0
  • Nu vor disparea SUV-urile in urmatorii ani, oricat de mult ne-am dori, ba cred ca vor castiga o cota de piata tot mai mare.

    Din pacate sunt tot mai multi oameni dispusi sa renunte la consum, stabilitate pe curbe, ergonomie doar pentru o pozitie mai inalta. Suntem de abia la inceput, in 10 ani SUV-urile de toate dimensiunile vor devora toata piata auto.
    8 2
  • https://www.bmwblog.com/2020/01/06/bmw-abruptly-ends-production-of-the-3-series-gt-f34/

    E bine informată lumea pe aici, de aceea au păreri contondente.
    1 8
  • @Matei
    Iar vii cu stiri din secolul trecut doar ca sa mai zici ceva despre BMW, chiar daca articolul este despre alt brand si alt tip de caroserie? Te-a marcat asa rau, nenea?
    7 1
  • @ 14.00


    : ))))

    Și cu ce ar fi mai ergonomic un sedan sau un hatchback decât un suv? Și câte suv-uri răsturnate ai văzut la viața ta?că, sincer să fiu, eu nu prea am văzut dar, ce am văzut sigur și destul de mulți, au fost oameni care au scăpat teferi din accidente în care ar fi murit dacă nu ar fi fost într-o mașînă solidă, gen suv. Și, da, sunt o grămadă de persoane care chiar au nevoie de suv și nu îl au doar dintr-un moft sau capriciu sau doar pentru a-l parca la terase de fițe.
    4 2
  • Da, și eu știu persoane care chiar au nevoie de SUV. Soția unei cunoștințe se deplasează în scaun cu rotile și cu un SUV e mult mai ușor sa se transfere din scaun în mașină și invers, pentru ca e podeaua mai înaltă.

    In rest, SUV-urile sunt mai puțin ergonomice pentru ca nu au mai mult spațiu interior decât un hatchback din aceeași clasa, în schimb sunt inutil de grele și mari, de aici rezultând și costuri mai mari, atât la achiziție cat și la folosire.

    Poate singurul avataj e poziția de condus mai înaltă care îți oferă o mai buna visibilitate în față (asta în caz ca nu ești genul care prefera o poziție de condus sportiva, cat mai joasa).
    4 7
  • Mie chiar imi plac SUV-urile Coupe, dar doar cele din clasa lui GLE Coupe si X6. Daca as avea bani, mi-as lua unul.
    Cat priveste utilitatea unui SUV, ai garda la sol mai mare pentru drumuri mai proaste, spatiu mai mare la interior. De ce sa imi iau un sedan inutil de lung si cu acces limitat la portbagaj, cand pot sa imi iau un SUV care e mai compact, te duce in mai multe locuri, ofera acces mai bun pasagerilor si spatiu chiar mai mare?
    5 3
  • spaclu lu manole
    Mi-a luat-o inainte @GabiA. Mie imi plac foarte mult SUv-urile, mai ales cele coupe de la Mercedes. Un GLE coupe, mai ales ultima generatie e foarte foarte bine proportionat si superb ca design.
    Eu zic ca nu se vand pentru ca sunt cel putin cu 10k mai scumpe decat echivalentele normale. Chiar si la mana a doua, aceeasi masina, an si km e mult mai scumpa in varianta SUV coupe. Daca ar fi la acelasi pret, eu cred ca procentul ar fi cel putin de 50%-50%.
    Una peste alta, de ex BMW pentru mine e o firma care nu m-a atras niciodata. Dar un X6 mi-a placut intotdeauna. La fel ca si Z8 sau seria8 (aia veche :):)). Deci, da, pentru mine SUV coupe, mai ales de clasa mare, au sens. Nu-mi plac X4, iar GLC coupe, hmmm, doar daca n-as avea bani de GLE coup.
    Pentru mine practicalitatea e undeva departe pe planul secund. Daca locurile din spate pot acomoda doi adulti inalti, e tot ce ma intereseaza. Capacitatea portbagajului e deasemenea irelevanta. Nu car nici porc, nici vin, nici mobila. Nici nu merg in concediu cu SUV-ul. Zbor + hotel + masina inchirata e perfect. Daca imi trebuie sa car ceva voluminos, e mult mai ieftin sa inchirez un van sau ceva mai mare. Fiecare cu ce-l doare.
    1 2
  • spaclu lu manole
    Ca sa fiu cinstit, ultima declinare de GLC coupe, arata chiar foarte bine. Pentru stradutele din Europa e proportionata perfect. Pentru mine GLC coupe e minimul. Mai jos nu mi-ar place, chiar si pentru naveta, singur in masina. Daca mai bagi si familia, e game over.
    0 3
  • @spaclu
    SUV-urile coupe sunt cel mai polarizant segment de masini. Mie personal mi se par hidoase inafara de primul suv coupe ever care cred ca a fost Infinity FX. Dar sunt multi carora li se par superbe, ca tine. Categorie de mijloc nu este sau e insignifianta.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru