La începutul acestui an, presa auto din Germania susținea că Mercedes-Benz ar fi oprit, temporar, livrările Clasei G în Europa. În plus, timpul de așteptare pentru acest model ar fi fost prelungit până în ultimul trimestru din 2024.
Acum, un alt model din portofoliul producătorului din Stuttgart ar fi supus unei decizii asemănătoare. Potrivit Automobilwoche, Mercedes-Benz ar fi suspendat comenzile Clasei E în Germania la începutul lunii februarie, însă ar fi afectată numai versiunea sedan.
Constructorul german ar fi recurs la această măsură din două motive, susține aceeași sursă. Pe de o parte, cererea de export pentru Clasa E este mult prea mare, iar pe de altă parte, Mercedes-Benz s-ar confrunta cu un stoc redus de semiconductori, lucru care afectează producția.
Actuala generație Mercedes-Benz Clasa E a debutat în 2016, cu ocazia Salonului Auto de la Detroit. În urmă cu doi ani, sedanul german a primit un facelift.
via Automobilwoche
ca să acopere cererea din exterior - îmbogăţiţii din Africa, sudul Asiei care încă trăiesc cu 20-50 de ani în urmă
Pe vremea când puteam intra la SAB doar fiindcă aveam ochi frumoşi, iar nu certificate (cu cai) verzi, E-ul mă frapa mai mult decât S-ul! Încercam să mă mint singur cum că mi se pare, dar, după ce auzeam şi opiniile altor vizitatori, mi se risipea orice dubiu.
Aşa, ca fapt divers, mie îmi place în principal W212, iar lui @mip W211. În ambele cazuri însă, interiorul acela “tehno”, parcă predestinat inginerilor, face toţi banii, vorba aceea.
În familia mea a “poposit” un E270 CDI care merge spirt (chiar şi după 20 de ani). Ţineţi-vă bine: a fost taxi în Germania, iar kilometrajul său real este de peste 3.000.000! Confirmat la reprezentanţă…Nota bene, motorul n-a fost schimbat!!!
Aşadar, Mafănikkk, aşteptăm să ne relatezi o (e-)performanţă pe măsură. Că de (S)eco-logoree suntem sătui până-n creştet.
Atâta doar că modelul cu pricina provine din epoca DaimlerChrysler, când Daimler-Benz şi-a neglijat oarecum clasica preocupare pentru calitate totală, fiind obsedat de promovarea (inedită în cazul lui) culturii auto americane. Ce înseamnă acest lucru? Că m-aş fi aşteptat la o etichetă mai pronunţată de la W210 – pur şi simplu se “simte” în habitaclu că maşinii îi lipseşte “ceva”-ul consacrat.
Nu contest arhitectura actualei generaţii, deşi nu gravitează în jurul gustului meu. Ba încă o pot descrie ca vizând (interior-exterior) tinerii. Numai că eu nu mai sunt unul dintre ei :)
Într-adevăr, @pipo, noi, “expiraţii”, preţuim eleganţa – noile generaţii: exuberanţa. Dar mă refer exclusiv la tinerii la care încă “adulmeci” şi minte, şi inimă…Iar unii dintre ei te încântă cu educaţia lor…tradiţională. De fapt, poporul acesta milenar nu va pieri doar fiindcă aşa râvnesc unii barbari la patru ace [cu (euro-)metisarea rasială în cap].
De regulă, tinerii care îşi respectă condiţia pun mâna pe ştecăr doar ca să încarce laptop-ul. Trimite-i la o expoziţie de electroase – se vor plictisi de moarte.
De altfel, băieţi isteţi, nemţii nu prea s-ar supune ei, cu dragă inimă, e-comandamentelor USDOS-EC samavolnice (de aceea, previzibil că îşi vor lua nişte beţe emolare pe spinare), ştiind că “tehnologia paroxistică” (de autopropulsie) deja există, başca de atâta vreme…Şi atunci este firesc gândul că vor renunţa la ea doar odată cu capul. Cine nu crede, să se încumete la contraargumente după…“anul-bornă” 2030.
salut prietene !
da, chiar mult imi place w211 !
baiul la mine e ca acu suflu si-n iaurt dupa ce m-am fript cu prima masina !
pur si simplu nu am avut curajul sa iau asa ceva !
aci la noi, "europenele" sunt considerate costisitoare la intretinere; in urma cu ceva vreme am gasit un buick regal (identic cu insignia ta, doar cu motor pe benzina de 2,4 L aspirat) si aveau si MB C-Class pe-acolo ... vinzatorul mi-a gasit multe argumente sa nu ii cumpar C-ul !!!
generatia aia - W211 - imi place ca e eleganta pina la loc comanda ! dupa parerea mea ... biensur !
si cum ma sti, de vreo citiva ani, in urma unor ierni mai grele m-am cam gretalit de masini cu garda la sol joasa cind am dat cu "burta" de gheturi, bolovani de gheata si alte chestii de genul ... cred ca m-ar lua cu nervi sa dau 30 de miare pe un E si sa-l "harjonesc" iarna in asa hal ca sa-l fac praf !!!
dar E Class e o masina echilibrata, eleganta cu prestanta si o recunosc, eu sunt un biet proletar, nu-s de asa ceva ... ma multumesc cu amaritele mele de la Hyundai ...
daca ar fi sa cistig dublu sau triplu fata de cit cistig acum, cred ca m-as arunca sa caut un E - W211 pe care sa-l reconditionez ca nou si cu care sa ma plimb prin toata America de Nord ... 1, 2, 3 milioane de km ...
drumuri bune tuturor !