La finalul acestei săptămâni, Mercedes-Benz a anunțat că a demarat la uzina din Rastatt producția versiunii Clasa A plug-in hybrid. Sistemul de propulsie este disponibil atât pe hatchback-ul de clasă compactă, cât și pe versiunea Clasa A Sedan. De asemenea, oficialii constructorului au menționat că în scurt timp, angajații uzinei germane vor asambla și varianta plug-in hybrid a monovolumului Clasa B.
Acum, Mercedes-Benz a publicat un scurt teaser video care anunță versiuni plug-in hybrid pentru GLA, CLA și CLA Shooting Brake, prezentarea urmând să aibă loc în cursul acestei luni.
Cel mai probabil, cele trei modele vor miza pe sistemul de propulsie integrat de nemți pe Clasa A plug-in hybrid. Hatchback-ul de clasă compactă este echipat cu motorul pe benzină de 1.33 litri cu patru cilindri care oferă 160 de cai putere. Acesta este susținut de un motor electric de 102 cai putere și 300 Nm. În total, sistemul PHEV disponibil pe modelul productorului german dezvoltă 218 cai putere și 450 Nm.
Resursele sistemului plug-in hybrid sunt gestionate de o cutie automată cu dublu ambreiaj și opt trepte, iar pentru alimentarea motorului electric, nemții folosesc o baterie cu o capacitate de 15.6 kWh.
În cazul hatchback-ului, autonomia electrică anunțată de nemți este cuprinsă între 60 și 68 de kilometri.
Cat anume va ocupa din spatiul portbagajului si cel ar rezervorului de combustibil, ar fi bine daca am afla...
Tractiunea este gandita INTEGRAL, pe puntea fata ?!
Ar fi interesant daca ar realiza tractiunea fata cu motorul clasic iar pe puntea spate, cu motorul electric?!
Doar ca exemplu - studiu de caz:
La PEUGEOT 3008 Hybrid4 (model PHEV cu autonomia pur electrica de cca. 52 km WLTP) volumul total al portbagalului se reduce de la 520 litri (valabil pentru motorizarile clasice 3008 benzina/motorina, la valoarea de 395 litri + un compartiment pentru cabluri electrice de 25 litri.
Volumul rezervorului de carburant scade si el, cu 10 litri, de la 53 litri la 43 litri.
In locul motorizarii triple prezenta la PEUGEOT 3008 Hybrid4 - care a complicat, cam mult lucrurile dpdv tehnologic, dar a creat astfel cel mai puternic autovehicul Peugeot de serie, cu 300 CP (pe fata 1 motor clasic 200 CP + 1 motor electric 110 CP si un motor electric pe puntea spate 113 CP) eu as fi procedat astfel:
1) as fi lasat 1 motor clasic pe fata benzina 180 CP + 1 motor electric pe spate 113 CP, ducand astfel autonomia masinii - lejer - spre 65-70 km WLTP sau
2) as fi montat pur si simplu doua motoare electrice de cate 113 CP pe fiecare punte, utilizand o baterie de acumulatori de 60-70-80 kWh, ducand autonomia electrica spre 450-500 km....
Probabil asta se va (si) intampla, doar in 2-3 ani de acum incolo....
Dar ... daca Citroen Ami One este o masina care isi gaseste practicalitatea in marile orase, de ce nu ar face-o si un GLA, CLA, etc.? E foarte adevarat, ca pretul unui GLA poate ajunge usor la peste 10 ori pretul Citroen-ului, dar vorbim de clienti diferiti, cu nevoi diferite si clase sociale diferite.
GLA-ul actual imi place mult mai mult decat cel vechi. Hibrid, parca imi face cu ochiul. Electric cred ca deja m-a convins, inainte sa-l vad. Mai ramane proba practica :)
https://www.motor1.com/news/401790/mercedes-compact-phevs/