Mercedes-Benz a început producția SUV-ului electric EQC în primăvara acestui an, iar planurile vizau o lansare pe piața din Statele Unite în primele trei luni ale anului 2020.
Cu toate acestea, constructorul german a anunțat că va amâna lansarea SUV-ului electric pentru anul 2021, sub pretextul că cererea provenită de pe piața europeană este foarte ridicată, mult peste așteptările inițiale.
"Ca urmare a unei noi direcții din partea Daimler AG, există o decizie strategică pentru a sprijini în primul rând cererea clienților din Europa pentru EQC", menționează Daimler într-un comunicat de presă.
De altfel, Daimler are nevoie de vânzări cât mai mari în Europa pentru Mercedes-Benz EQC pentru a respecta viitoarele norme de poluare care vor intra în vigoare în Uniunea Europeană din 2020.
Pe de altă parte, presa internațională speculează că decizia celor de la Mercedes-Benz are legătură și cu evoluția vânzărilor de mașini electrice în Statele Unite.
Potrivit unor studii pentru primele 10 luni ale anului, se estimează că peste 77% dintre mașinile electrice comercializate în Statele Unite poartă sigla Tesla, motiv pentru care Daimler preferă să aștepte o diversificare a pieței înainte de a vinde EQC în această țară.
Mercedes-Benz EQC este echipat cu două motoare electrice capabile să ofere în total echivalentul a 408 CP, iar bateria de 80 kWh asigură o autonomie oficială de 416 kilometri. Pe piața din România, SUV-ul electric poate fi deja comandat și are un preț de pornire de aproape 76.000 de euro.
Via Motor1
in europa insa si bogatii plange ca e chitrosi si vor electrice iar vestele galbene se agita in zadar - exemplu
https://www.caradisiac.com/malus-automobile-jusqu-a-20-000-eur-en-2020-180352.htm
https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-12-13/mercedes-delays-electric-debut-after-jaguar-and-audi-suvs-flop
Pentru ca e foarte greu sa te impui in fata tehnologiei Tesla de la ora actuala se pare ca Mercedes a decis s-o lase mai moale si sa incerce cand vor avea cu adevarat sanse de reusita. Lucrurile nu sunt asa de simple cum par, desi masina electrica e sensibil mai simpla decat una cu combustie interna.
"Jaguar has sold 2,418 I-Pace SUVs in the U.S. this year through November, while Audi has delivered 4,623 e-tron crossovers, according to InsideEVs. By contrast, the website estimates that Tesla has sold about 111,650 Model 3 sedans."
Cand concurenta e zdrobita literalmente la vanzari, e bine sa-ti gandesti foarte bine miscarile inainte sa faci saltul. Eu cred ca Mercedes mai intai trebuie sa demonstreze ca e o forta in masinile electrice si abia pe urma sa incerce sa intre pe piata americana. Si cum altfel poate s-o faca cel mai bine daca nu la ei acasa?
E trist, dar gap-ul tehnologic e urias la ora actuala fata de americani. Au pierdut prima batalie, dar razboiul inca e lung. Si cand te gandesti ca au avut zeci de ani sa dezvolte tehnologia electrica si au stat cu mainile in san. S-au uitat la altii cum dau cu capul pana au spart zidul. Cand adopti tactica de copiuta asiatica, vei fi tot timplu vioara a doua si te multumesti cu ramasitele de la banchet. C'est la vie ...