Cu numai o zi înainte de startul Salonului Auto de la Frankfurt, Mercedes-Benz oferă o serie de detalii despre o nouă generație de sisteme plug-in hybrid.
Spre deosebire de marea majoritate a rivalilor, constructorul german continuă să ofere un sistem PHEV bazat pe motoare diesel pentru GLE, în timp ce GLC primește un sistem PHEV cu unitate pe benzină.
Mercedes-Benz GLE a primit o nouă generație cu exact un an în urmă, iar gama de motorizări este completată acum de o versiune plug-in hybrid care a primit numele GLE 350 de 4Matic.
Aceasta mizează pe un motor diesel de 2.0 litri cu 4 cilindri și 194 CP care oferă un cuplu maxim de 400 Nm și pe un motor electric de 100 kW (136 CP) cu cuplu de 440 Nm. În total, sistemul oferă 320 CP și un cuplu maxim de 700 Nm, iar timpul de accelerație de la 0 la 100 km/h este de 6.8 secunde.
În cazul acestui model, Mercedes-Benz a optat pentru o baterie generoasă de 31.2 kWh care oferă o autonomie electrică cuprinsă între 90 și 99 de kilometri conform standardului WLTP. De asemenea, Mercedes-Benz menționează un timp de încărcare de numai 20 de minute pentru o repriză de la 10% la 80% la curent continuu, însă nu precizează explicit care este viteza maximă de încărcare.
Între timp, Mercedes-Benz a anunțat și o nouă versiune plug-in hybrid pentru GLC, care a primit un facelift la începutul acestui an.
În cazul lui GLC, germanii au optat pentru numele GLC 300 e 4Matic și pentru un motor pe benzină de 2.0 litri cu 4 cilindri care generează 211 CP și un cuplu maxim de 350 Nm. Motorul electric are în acest caz 90 kW (122 CP) și cuplu de 440 Nm.
În total, la fel ca și în cazul lui GLE, sistemul PHEV oferă 320 CP și cuplu de 700 Nm, în timp ce accelerația de 0 la 100 km/h se realizează în 5.7 secunde.
Pentru SUV-ul mai mic, Mercedes-Benz a optat însă pentru o baterie semnificativ mai mică, de 13.5 kWh, capabilă să ofere o autonomie electrică cuprinsă între 39 și 43 de kilometri, conform standardului WLTP.
Pentru moment, Mercedes-Benz a publicat imagini doar cu versiunea plug-in hybrid disponibilă pentru GLE.
Via Mercedes-Benz
Serios acu, n-are rost să mai re-puric ipocrizia așa-zisei ecologii a mastodonților ăstora de tot cară baterii descărcate după ei în uz extraurban.
Și încă unele mai mari decât ale unor BEV-uri compacte (32 kWh.)
Nu mai zic de complexitatea și mai abitir crescută a soluției diesel (cu Adblue etc.) +electric.
...Eco-duplicitatea-i oricum imposibilă fără complicitatea marțafoilor UE-legislatori, care au tupeul să le omologheze consumul doar pe prima sută de km rulați -- și ăla ireal de mic, doar ca bogații să fie... și mai egal ca amătăștenii.
...Da-s ideale prin orașe PHEV-urile astea micuțe și fâșnețe, nu? :-)
Amice, chiar nu ai inteles ca mie NU-MI PLAC DIESEL-urile?! Chiar si PHEV .....Iar in particular modelul GLE PHEV de la MERCEDES BENZ chiar este o masina prea mare pentru mine si familia mea....
Ceva amuzant:
Un cititor inveterat scria ieri despre un comentariu al meu in care era vorba despre colaborari MERCEDES BENZ & altii ca.... nu-stiu ce am eu cu firma CHRYSLER si ce tot ii dau cu TESLA....Nu s-a deranjat sa citeasca CU ATENTIE exact ceea ce am scris eu.....
Eu nu facusem referire la prestigiul/istoria CHRYSLER sau TESLA dar el, da-i si lupta - eu vorbeam doar de AFACERI ale concernului MERCEDES BENZ, cu bune sau cu rele !!!!!
O afacere este o intelegere intre doi / mai multi parteneri din care TEORETIC ar trebui SA CASTIGE toate partile....
O zi frumoasa va doresc!!!!
M-a impresionat ca am vazut atunci, de la figurile intemeietorilor brandului (cu busturi expuse), prima lor masina, barca, masini cu care au mers papii, masini de curse, masini care au jucat in filme la Hollywood (Jurassic Park, filme romance) etc....
Noul Muzeu Mercedes Benz, aflat peste drum, era in constructie si urma sa fie inaugurat cu mare fast - scria pe o placa - in data de.....EXACT ASA A FOST.....
Pacat ca acest concern URIAS a dat-o in bara cu colaborarile din SUA - in locul asocierii cu CHRYSLER (paguba de peste 4 miliarde USD) trebuia sa se implice MULT MAI PUTERNIC cu TESLA....
Fabrica Sindelfingen - situata tot in zona Stuttgart este una extrem de bine dotata si este considerata alaturi de cea din Unterturkheim fabrica etalon - aidoma celei Takaoka pentru concernul TOYOYA....
Mult succes MERCEDES BENZ pe planul electricelor !!! "
Dar tu ti-ai citit comentariul ? Colaborarea cu Chrysler a inceput in 1998, cand a aparut Tesla pe piata ? Partea cu istoria nu are legatura, adevarat, dar eu iti spun ca era putin dificil sa colaboreze cu Tesla la sfarsitul anilor 90, asta daca nu crezi ca Tesla este pe piata de cateva decenii, motiv pentru care ar trebui sa vizitezi si muzeul lor.