Anul 2013 a fost unul extrem de bun pentru Mercedes-Benz. Constructorul din Stuttgart a reuşit să îşi treacă în cont un nou record de producţie: este pentru prima dată în istorie când Mercedes reuşeşte să producă 1.49 de milioane de maşini într-un singur an.
Deşi nu au publicat, momentan, nici un detaliu despre totalul vânzărilor din 2013, germanii pot spune că introducerea unor modele îi va ajuta să depăşească valoarea de 1.4 milioane de unităţi, ceea ce reprezintă, de asemenea, un record. În 2012, Mercedes reuşea să vândă 1.320.097 unităţi.
Introducerea unor modele noi, cum sunt CLA, E-Klasse facelift şi S-Klasse a impulsionat vânzările şi a crescut rata de producţie. Cel mai cunoscut model al germanilor, limuzina S-Klasse, s-a confruntat chiar şi cu o cerere mai mare decât oferta. Mercedes a fost astfel nevoit să suplimenteze personalul uzinei de la Sindelfingen pentru a face faţă cererilor primite. Cadenţa producţiei a ajuns astfel la 460 de maşini pe zi.Şi 2014 se anunţă a fi un an deosebit de încărcat pentru Mercedes, care plănuieşte să lanseze crossover-ul GLA, dar şi noua generaţie C-Klasse.
Pentru asta, Mercedes va continua să investească masiv în liniile sale de producţie, aproximativ un miliard de euro fiind cheltuiţi pentru asamblarea noului C-Klasse la uzina din Bremen. Alături de fabrica din Germania, modelul de clasă medie va fi produs şi la Tuscaloosa, Alabama, dar şi în Brazilia.
Sunt convins ca Mercedes nu va uita si Bmw va lua aminte, dar dragutii tai de americani nu iubesc banii? Laca ca au interioare originale si nestandardizate pickup-urile americane care se vand milioane pe an, alea cu leviere de un metru la volan, cu motoare de 7 litri si arcuri pe foi, stiu stiu, au un cuplu infinit si nici nu consuma mult, cu atat mai greu de explicat este succesul unor marci europene, a innebunit lumea.
Arata-mi mie constructor american care face asa ca Mercedes-Benz. Adica are atitea modele/motoare.
PS: faptu ca are schimbator pe volan nu spune nimic :d
Pai fac si ei motoare gen EcoBoost de la ford de 1 litru turbo, ca la dupa astea le curge ochii la lumea slab informata. BMW propaga idei pe alocuri greșite și ăștia trebuie sa aiba in stock si ei ceva din astea,nu?
Da, de acord, ca sa-si salveze pielea, e mai usor sa-ti uiti trecutu, sa uiti ce fel de masini construiesti, sa incepi sa copiezi de la vecin. Nu uita bre, cea mai usoara cale, nu e si cea mai avantajoasa. Mai exista o varianta: sa nu uite de trecut si sa-si vinda produsele prin a demonstra oamenilor ca BMW/Mercedes toarna la gogoși cind fac reclama la produsele lor.
@ dan_grc , recunoaste ca un BMW M5 F10 nu are un consum mai bun decat LS7-ul de pe Z/28 .
Categoric Bmw va lua aminte , iar Mercedes va renunta la camioane pt ca prea se confunda cu autoturismele, nu se cuvine, mai putin in cazul Volvo, unde camioanele n-au legatura cu masinile.
Pai, atunci zi, ce vrei sa spui? Ca BMW/Mercedes vinde bine fiindca stie sa amageasca un pic ? Pai zi asa de-odata.
Hmhm, zici ca modelele obisnuite? Modelele obisnuite "in termeni americani" nici nu exista domnule.
Acum eu intreb: Da ce importanță are dac-am mers IN MULTE mașini americane? Da, imi dau seama. O sa spui ca de ce vorbesc atata daca nici nu am mers. Îți spun - îmi place ideologia americana de constructia a motoarelor, îmi place stilul american a mașinilor si aici intra și originalitatea lor. Aa da, și motoarele mai mari fără turbine, unde turbinele sunt o chestie care doar "amagește lumea" referitor la consumul de combustibil. Deci, lipsa de minciuna. Și pastrarea ideologiei lor , ( Chrysler și GM ) a tradiției in constructia mașinilor deși pierd teritoriu din cauza europenilor și deja incep sa faca si ei ceva.
PS: Spune tot ce ai de zis de masinile americane. Nu prea cred ca m-ar dezamagi.
Cele de mai sus le spun deoarece, intr-o discutie civilizata, bazata pe argumente, este inutil si nerecomandat sa aduci ca argument (indiferent de scopul acestuia) elemente cunoscute si acceptate ca fiind valabile de intreaga comunitate. Este o greseala destul de consistenta, asa ca ar trebui sa nu o mai faci.
De asemenea, trebuie sa iti dai seama ca si la motoarele diesel se intampla cam acelasi lucru cu functionarea aspirata sau turbo -- presiunea mare in galeria de admisie iti permite sa bagi mai mult aer in cilindru...deci mai mult combustiil poate sa arda .. deci mai multa putere...
Iar daca ai vrut sa continuam discutia despre masini americane pot sa iti spun(din experienta mai personala, nu din filme si poze) ca au de departe cele mai proaste si mai invechite masini dintre cele trei continente . Nici nu exista baza de comparatie. Au facut in trecut(pana in anii 80) masini foarte bune si fiabile dar relevante DOaR pentru SUA. Adica poti lua si un muscle car in anii 60 sau 70 si ar fi fost un dezastru sa ai una sa zicem in Europa. Masini mari, extraordinar de confortabile la drum lung, frumoase(aici e o discutie subiectiva), bine inchegate, robuste. Dar gurmande pana la prostie, daca incerci sa iei o curba mai rapid ajungi in urzici(nu lua filmele americane ca reper), sa le parchezi iti trebuie doua spatii, iar pe spatii inguste trebuie sa le manevrezi facand chirurgie. Deci masini pentru duminica dupamiaza sa mergi pe promenada ascultand superbul(fara sarcasm) sunet al v8. Dar din 80 incoace si ei, mari afaceristi au crezut ca pot merge la infinit bazandu-se pe nationalizmului american care ar face orice fraier sa cumpere ceva doar pentru ca a fost facuta in USA. Si in consecinta, cu ceva exceptii au facut "lamai"pana acum vreo 6-7 ani cand era da dea faliment toata industria auto americana. Oamenii au inceput sa deschida ochii cand deschideau portofelul si de aceea japonezele-pentru mase-si europenele-pentru elite(amestecandu-se si Lexus)au ajuns sa fie alegerea. Au supravietuit mai ales prin industria de camionete(trasatura culturala puternica) si prin fanatismul batraneilor care au mai cumparat cate un Cadillac sau Lincoln pentru ca le amintea de vreme can stiau sa fac masini. Si asa am ajuns in prezent can masinile americane au facut un salt foarte mare dar inca sunt la distanta de restul. Aici trebuie sa numesc si exceptiile-Corvette si Cadillac(ultimii 10 ani). Celebra a fost si replica lui Jay Leno, mare iubitor de masini americane clasice si unul dintre cei mai mari colectionari"de ce de cate or folosesc semnalizarea la o masina americana , parca rup cate un picior de gaina?". Iar faimoasele lor motoare-pe care le apreciez in contextul corespunzator- sunt vechi si tehnologic, si moral(ma refer la cele de capacitate mare) dar care sunt robuste si IEFTINE pentru puterea data. Asa ca pana sa ai o americana si sa trebuiasca sa o intretii si sa pui benzina la pompa si sa ii gasesti loc de parcare si lasand la o parte toate filmele americane de indobitocire a populatiei(doar fiecare cioara trebuie sa isi laude puii) atunci o sa descoperi ca realitatea este ceva visele altceva. Ca sa inchei cum trebuie trebuie sa-ti spun ca nu am nimic impotriva Americii, ci dimpotriva. America este o tara fantastica daca te uiti unde trebuie dar nu acolo unde ma tot imbie "afaceristii" Americii sa ma uit.
Toate cele bune...
1.din experiența proprie, am intilnit oameni grei de cap. De aia incep sa spune de la A pana la Z , chiar daca de la A la K deja se cunoaste.
2. Vad ca nu cunoști o chestie. Faza cu diesel-ul. Acolo, parțial e așa cum ai zis. Turbina de pe diesel are misiunea DOAR de a mari presiunea in admisie- cilindru. Spre deosebire de benzina, unde misiunea e ca aeru ala sa arda complet cu benzina, la diesel se baga pentru a mari presiunea. Pe linga faptu ca diesel-urile au rapoarte mari de comprimare, se mai baga și aeru asta. Diesel-ul foar declanșeaza "ignition-ul". Ș diesel-ul merge pe amestec sarac. Benzin-ul tinde spre amestec stoichiometric.
În mare parte de acord.
Totuși,pasiunea mea fața de americane nu vine din fast & furious. Sunt prea conștient ca orice om ca sunt cascadorii. Nu am 12-14 ani ca sa visez cum zbor printre cladiri ca Spyder-man :D.
Motoare de mic litraj turboaspirate:
Da, sunt mai mici, pot fi amplasate mai bine, centru de greutate scazut (gen Boxer Subaru/Porsche). Dar, din cauza ca ele lucreaza la eficiență volumetrica care depășește bine 100% ( 110% se obține cu N/A OHV si cam 115% cu N/A DOHC) , ele trebuie sa fie bine intarite. Asta inseamna pistoane mai grele, aliaj mai gros, supape schimbate bla bla, internale mai grele. + sistem turbo. Deci greutatea e discutabila.
Vorbind de motorsport - in F1 e evident ca nu o sa pună V8 630 Big Block Chevy.
Referitor la Ferrari, Porsche ( fara Cayenne), Lamborghini, Pagani, Bugatti, Spyker, Ascari: sunt masini nepractice, incomode, NU de utilizat zi de zi. Ele sunt ușoare, au 2 locuri, portbagaj de 50 litri,mai mult nimic. NU sunt fan al masinilor de lux ce ofera confort de milioane, dar sunt adept al masinilor care pot indeplini ai multe funcții.
Referitor la Ford F-Series:
Păi evident ca motoru Turbo se vinde bine fiindca asa sunt educati oamenii. Marketing. Uite la modelul A45 AMG! 2.0 Turbo 360CP 450Nm si cica consum mediu de 7.5 litri la sută. Hai sa fim serioși. Nu obții tu consum de 7.5 in mediu pe A45 AMG. Din proprie experienta: Subaru Legacy 2.0d din 2009 are consum mediu de 6.5 litri. Diesel, 150CP si cu un singur litru diferență? Acuma, face 450Nm de la 2250 la 5000RPM. Asta inseamna ca la sarcina de 100% turbina aici face FULL-BOOST. E o plaja destul de larga si ea face FULL BOOST.. Sub 2250RRPM, turbosuflanta tot face boost dar mai putin, inseamna ca eficiența volumetrica tot e cu mult peste 100%. La mers babesc, la orice impuls al pedalei, sarcini de 25-40%, turbina va face BOOST, adica presiune adiționala, adica consum. Dar asta e doar un exemplu.
Dar ok, se pot obține cifre mai mici, la condus băbesc prin oras cu unu 4.4 Twin-Turbo vs unu de 7 litri N/A.
La toate astea se adauga asa ceva ca modificarea colectoruluo de admisie pentru diferite valori ale fluxului de aer, cu care la mers babesc, poti reduce consumul motorului de mare litraj.
Un motor fara turbina, nu are LAG. In oraș ( sau inafara sa) sunt diferite situații unde iți trebuie de la mașina , 0.01 secunde întîrziere ( plus intirzierea reactiei tale). Asta poate fi tradus prin "accident evitat".
Lăsind siguranta la o parte: turbina e foarte fierbinte iar asta cere un intercooler, ( adica kg). Daca mergi turat o buna bucata de timp, trebuie sa lasi motoru sa lucreze 2 minute ca axul ce uneste turbina de compresor sa fie uns și racit. Motoarele mici turboaspirate sunt de obicei high-revving ca sa creasca puterea maxima. Astfel ofera un cuplu cam slăbuț pe care-l compenseaza cu rapoartele cutiei de viteze.
Personal, daca aș merge pe inducție forțata aș alege compresorul mecanic, folosit bine de american, dar asta e alt subiect.
Referitor la DIMENSIUNI:
Da, sunt mari, daca ne aducem aminte de Impala sau Charger sau Eldorado cu lungimi de ~ 5300mm și lațimi ~ 2000mm. Da, sunt masive, supradimensionate. Sunt absolut conștient ca SUA arw drumuri super-late si e mai usor, iar pe la noi sunt inguste.
Referitor la manevrabilitate:
Da, și aici sunt conștient, deși nu m-am urcat la un Challenger SE ( motor V6 ...porneste de la 26000$) sa pot spune ceva.
DAR DAR DAR, ce prețuri au europenii la modelele sportive și ce prețuri au americanii la ale ei? Da, layout-ul Front engine, rear wheel drive, plus un cuplu bun, te face sa supravirezi. Manevrabilitatea mai este dictata de suspensie( amoetizoare, arcuri, bare stabilizatoare), direcție, lațime pneuri, felul pneului, greutate totala, centru de greutate.
Acum sunt tuneri profesionisti care pot instala toate chestiile astea si pe muscle car-uri. Nu știu daca esti la curent cu modele modificate bine pentru track. De la Suspensie pneumatica, sau chiar magnetica ( Camaro ZL1 ) pana la orice fleac care o face sa stea bine pe roți. Cu toate modificarile poti ajunge sa platesti modificarea masinii + costul ei din fabrica la bani mai putini decat ti-ai lua asa ceva european ( AMG , BRABUS , M-Power și alte modele de performanța).
Un Subaru Impreza WRX STi modificat LA NEGRU pentru rally costa 600 de mii de euro, un Dodge Challenger SRT8 392HEMI ( an producție 2013) cu 470CP și 638Nm costa cam 40-50 mii € in Europa. Deci ți-am aratat ce preț are o mașina americana cu motor natural aspirat cu una
turbo modificata cu totu pentru curse - care e echilibrata la maxim. Păi acesti 550000 euro pot fi "băgați" pe orice muscle car.
Din moment ce nu exista DOAR mașini "stock" aici se incheie discuția.
Iar referitor la supraalimentare as aege supercharger( centrifugal sau twin-screw) cu BOOST maxim variabil de la cockpit acționat de ambreiaj: aer rece, raspuns fara intirziere, instalare/dezinstalare usoara, mai putine piese, pierderea cailor putere p/u a roti compresorul anulat de lipsa restrictiilor in evacuare, consum scazut unde mergi babeste.
Iar referitor la trecerea americanelor pe regim turbocharged, mai intra si motive de marketing, nu tehnologie doar.
Vorbim de a modifica masini, aici intr-adevar nu exista o discutie. Ca sa modifici o masina americana, cu un sasiu rudimentar, agricol chiar iti trebuie mult mai multe modificari decat la o masina europeana sau japoneza. Daca folosim filozofia modificarii la infinit nici nu trebuie sa mergem in America ,poti lua o dacia logan si iti promit ca investind o suma corecta de bani boti ajunge la performante fantastice. Dar nu asta era directia discutiei. Nici nu mai vorbim de interioarele de autobuz a americanelor care nici nu intra in aceeasi propozitie cu masinile europene. Este vorba la un momentdat si cum te simti intr-o masina: vrei ceva select si bine lucrat pe langa performantele dinamice in nici un caz nu te uiti la americane. Vreau sa vad pe cineva cu un buget decent care isi doreste o masina deosebita ca intra la Buick in loc de BMW.
Iar in ceea ce priveste originalitatea(aici vorbim de ultimii 20-30 de ani) este aproape inexistenta. Par originale in Europa sau Japonia pentru ca nu sunt acolo si nu te lovesti de ele la tot pasul. Cand o sa dai cu nasul de ele la tot pasul si o sa le asimilezi ca pe ceva normal in peisaj o sa le vezi cat de banale si prost gandite sunt. Daca mecanic in ziua de azi sunt cateva masini americane foartre bune, ca design cam toate sunt dezastru. Tine cont ca Mustangu, Chargerul sau Camaro sunt variatiuni ale unor designuri de pe vremea cand erau facute masini frumoase si aici sar modele complet gandite nou si frumoase as vrea sa vad.
In fine gusturile sunt libertatea fiecaruia asa ca nu am eu dreptul sa incerc sa te conving contrar asa ca daca-ti plac masinile americane urmeaza-ti visul, dar nu iti face bine sa le fi avocat atata timp cand nu le cunosti bine.
1.exista asa ceva ca "Anti-Lag Systems" - si mai multe moduri de asa ceva. Oricum are L.A.G. Motoarele QUAD-TURBO au L.A.G. Mic, mic - dar il au.
2. Motoarele N/A pot obtine cuplu constant pe plaja de turații cu ajutoru deschiderii variabile a intake-ului/exhaust-ului + injecția directa+ variația pasajului de admisie a aerului: Ai auzit de "CNC Ported Heads" ?
Mai mult ca atat, dintr-un obturator se pot instala 2 sau mai multe cu care iarasi modifici ca titatea de aer ce intra in motor. Lucru cu ajutoru caruia iarasi poti face curbe drepte de cuplu.
3. Exista o limita mecanica. Motorul supraalimentat suportă mai mult stress. El trebuie sa fie mai "dur".
4. Motorul supraalimentat necesita o scadere a ratei de compresie- adica scadere de eficiență - iar in momentul LAG-ului, e mai slab decat motoru de acelasi volum fara turbina. Asta accentueaza LAG-ul. Deși tot mic ramane, dar este. Motorul N/A nu are stress adaugator deci e mai sigur, și poate lucra la raport de compresie mai mare, are ZERO LAG
5. Superchargerul centrifugal a fost PATENTAT in 1902 de Renault În FRANȚA!!, dar cel ROOTS-TYPE a fost inventat de 2 frați americani in 1860!!! In 1878 a fost facut primu motor in 2 timpi functional cu supercharger. Iar cel centrifugal a fost inventat in 1899 și se folosea pe avioane.
6. Motor cu putere mare inseamna masina care are viteza maxima mare. Personal, pentru mine, mai mult de 210-220mph nu este nevoie.
Momentul de rotatie inseamna acceleratie nebuna. Asta inseamna motor low-revving, asta inseamna SUPERCHARGER ( twin-screw).
Ele la turații foarte mari mor, dar la turatii mici , Twin-Turbo+anti-lag nu-l ține. Sa nu vorbesc deja de extreme - Kenne Bell de 4.2 litri --- nici cu Quad-Turbo+ anti-lag nu o sa ai ce o sa ai cu ăla. Adu-ți aminte Jaguar C-X75, la 5500RPM, se decupleaza compresoru mecanic, ramane turbina pana la 10200RPM! Deci, se leaga. De ce motoarele F1 au un redline la 20000RPM ? Da fac 800CP din 1.6 turbo și DOAR 200lb-ft de cuplu ? Dac un Ford Torino GT Fastback din '69 cu 515 CP și 850Nm ar avea aceleasi rapoarte ca cele de pe monopostul F1 , la patrimea de milă il face "praf și pulbere". Si aici vorbesc de N/A nicidecum Supercharged.
Apropo: De ce la NHRA nu folosesc pe dragstere turbine ?? Eu motoare supercharged de 8000-10000CP am auzit, si am vazut, dar asa motoare turbocharged nu am auzit inca, nici n-am vazut.
7. Iarași zic, turbina e fierbinte tare, asta scade densitatea particulelor de O2 pe unitatea de volum. It means tu trebuie sa instalezi intercooler. Pentru o eficienta SI MAI MARE, unii mai bun un intercooler in emisie, ca sa raceasca și gazele arse!!! Kilograme kilograme, trube in plus, conducte. Și alte fleacuri. Intelegi cite alegeri aiureea? Tu de fapt vreai sa cresti FORTA ce apasa pistonu, si asa iese ca mai bine iți bat capu cu turbosuflante ca sa cresc presiunea. Dar daca stii formula ca F=P*S, mai zici ca "stai, de ce sa nu maresc suprafata?" , sau daca chiar nu vrei, faci "connecting rod"-ul mai lung, si modifici raportu de compresie...aa da, e turbo si ai raport limitat.
8. Am zis si iarasi zic, stii de ProCharger i-8 Supercharger ?? Cu un CVT îți faci ce boost vrei, cind vrei si unde vrei.
9. Auzi? Chiar te-ai simți bine cind ai deschide capota și ai vedea ca ai un sistem TURBO mai mare decat motorul propriu-zis ??
10. Recunosc, interioarele nu se compara, americanii nu prea se pricep la interior frumos. Dar ce e LEXUS sau ce ? Nici nu și-au propus interior de Rolls-Royce in Buick Grand Naational sau GS. Nu toti vor ceva select si bine lucrat. Personal nu ma atrag luxoasele de gen Maybach Landaulet.
11. Originale asta NU inseamna ca tu pur si simplu le vezi rar. Chiar nu deosebesti o americana din '70 de o germana din '70 ?? Au un specific. Sa nu enumer aici fiecare chițibuș: semnalizatoru de cotitura integrat in lumina de semnalizare in fața , in spate frîna integrata in farul de semnalizare a cotiturii, schimbatoru pe volan ( prima data am vazut asta in viata mea pe Crown Victoria), și dimensiunile inconfundabile. Am vazut pe viu un Challenger din 2008....e lat cit un LX570.
Fierbinți la spate ( ca pe S Class W222) , masaj la fund, pilot automat full, 4 LCD-uri, ceasuri de bord electronice, cutie automata, etc.
Imi place ce e simplu, strict cit e necesar, modest, cu aere "retro".
PS: e SEC. 21: Poti sa restaurezi orice model cum vrei, poti face dintr-o Logan, ceva mai luxos decat ce vezi acum pe piața. Asta nu e problema. Bani sa ai și dorinta si dorinta si se rezolva. Mai mult ca atat, poti face propriul tau interior daca nu-ti place ce ofera modelele stock. Il personalizezi cum vrei.
Toate celelalte argumente pe care mi le-ai dat nu au nici o relevanta:Ported Heads inseamna modificare de la standardul de serie, care inseamna bani multi in plus. Am mentionat superchargerul centrifugal partentat de Renault pentru ca ala este standardul industriei auto americane si nu celelalte. Adica mai tot ce vine de serie sau de la tunerii consacrati sunt centrifugale. Dragsterele nici nu merita mentionate in nici o discutie tehnica. Babiloniile alea care trebuie reconstruite la fiecare suta de chilometrii si care merg pe amestecuri de combustibili total neadecvate conversatiei, care merg doar in linie dreapta au ce legatura cu ceea ce discutam noi? Un sport de tarani americani care nu au capacitatea sa construiasca o masina care ia si curbe si dintr-un complex de inferioritate au inventat si ei ceva. Ca balci merge cateodata dar in rest hai sa-i lasam cu ale lor. Iar cand vorbim de interioare si o sa te duci sa-ti cumperi o masina pe banii tai munciti din greu , iti promit ca o sa conteze. Din nou, vorbim dec masini de zi cu zi in care sa-ti petreci ore bune in fiecare zi si nu ceva de duminica dupa-amiaza. Si nu te cred ca oamenii nu vor ceva select si bine lucrat . Doar daca au ceva lipsa. Iar referitor la ultima fraza revin la ceea ce ti-am mai spus-au avut masini foarte originale dar pana prin 80. Ceea ce-mi spui tu de originalitate este legat de perioada dinainte. Au avut destule masini superbe dar nu in ultimii 20-30 de ani. Iar cand pui din orice motiv o masina americana si una de F1 in aceeasi propozitie inseamna ca ajungem la "Urzica" aia dinainte de 89.
1.Am zis eu cumva ca bubuie motoru turbo ? Aliaju e mai dur parca am zis - asta se numesc kg in plus.
2. Arata-mi mie model american STOCK cu compresor centrifugal frate? De unde-ai scos-o ? Standartul industriei ???
3. Tu vorbesti de masini stock sau de mers babesc, sau de motorsport, sau de condus in fiecare zi. EU vorbesc de toate astea in una singura. Daca vrei sa te intorci la urzici, eu o sa ma intorc la suspensii bine setate. amortizoarele din partea exterioara a virajului isi maresc duritatea, ca masina sa nu aiba ruliu etc etc etc...STOCK-ul american difera cam tare de STOCK-ul german. Ca sa compar modele "cam" de acelasi pret am adus in discutie aftermarket-ul.
4. Pentru tine cea mai buna varianta e Twin-Charged, pentru mine nu. Nu dau explicatii.
5. Dragsterele nici nu sunt facute ca sa ia cotiturile asa cum Formula One nu e facuta de 1/4 mile. Pot si eu asa sa spun:" au facut sportu asta de tzarani ca nu pot face masini care fac -100 in 0.5 secunde".
6. Daca tot vorbim de modele stock, esti si mai in dezavantaj. ASTEA AU LAG cu "L" mare. PROPRIE EXPERIENTA. Subaru ala din 2009 are TURBINA CU GEOMETRIE VARIABILA, de la 1000 la 1600RPM asa de bine se simte LAG-ul, tare bine.
7. Pai si ce credeai, ca "ported heads" e stock ?? Nici nu am spus asta.
8. AI zis ca cu superchargere sunt cistiguri mici in putere, dar cu turbosuflante - mari, eu iti arat motor natural aspirat, cu 2150CP, si da, are 16.3 litri. D-aia si am zis de dragstere.
9. Si chiar de zici ca nu au LAG, lipsa de LAG inseamna FULL BOOST oriunde-ti trebuie - asta inseamna consum crescut de cobustibil. Asa ca pentru tine nici asa nu e bine, si nici altfel.
10. Vad ca iti place tare motorsportul. Da cu Renault Alpine A110 pe strada, zi de zi nu ai sa mergi.
Bravo tie! Un sfat sau o solutie la sectiunea cealalta,pe cand?
1. Am zis ca n-am condus masini americane?
2. Asa sunteti voi de cool, ca vi se pare ca, pentru a cunoaste automobilul trebuie 80% din timpul alocat sa conduci automobile, si 20% sa citesti teorie de mecanica auto ș.a.m.d. Teoria nu se bazeaza pe practica desteptule? Formulele de calcul nu din practica se fac? Stau eu acuma sa inventez bicicleta?Fizica e natura in cifre.
Apropo, chestia cu motoarele turbo mici - chestii necioplite, nu au iesit din gura mea --- "un prost care habar nu are ce vorbeste", ci din gura unui ingineri ȘEF, al unui brand american. Fiecare motor are "target-ul lui". Nu putem judeca un pește cum se suie pe copaci, asa cum
Nu putem judeca o masina de 2.3 tone la cursa de Formula 1 asa cum nu putem judeca un monopost de Formula 1 de 800CP cum tracteaza 40 de tone fața de cum tracteaza un Volvo FH12 cu 750CP aceleasi 40 de tone. Recunosc direct ca o masina de 800kg o sa fie mai MANEVRABILA in viraje strînse decat una de 2200kg. Dar sa tinem cont de vorba ia:" Nu te plange doar ca e ceva greu de facut, mai bine straduie-te sa fii tu mai bun" ( aici daca a-ti inteles la ce m-am referit).
Da bă sunt din Basarabia, ai ceva impotriva? Este oare acesta un semn ca-s cineva care nu stie ce vorbeste?? Rasism ? :D
Acum sa mergem la masinile sport/ supersport. Arata-mi cate teste facute intre europene si americane in care masina americana iese castigatoare la manevrabilitate, stabilitate, etc. Din nou vorbim de surse obiective, nu ce crede x sau y. Am mers cu Ferrari si Lamborghini, detin printre altele un Porsche inca(unul l-am vandut acum cativa ani), am avut doua infiniti g35 in ultimii ani si mai detin inca un Mitsubishi 3000GT, un Nissan 300ZX, 2 Renault GTA. Imi cer scuze pentru insiruire dar este un motiv. Astea sunt masinile pe care le-am avut / am in ultimii cativa ani. Si pe de alta parte am condus si o gramada de americane precum Challenger, Mustang, corvette, CTS_V(aproape l-am cumparat),Monte Carlo iar lucrand pentru Nissan USA am fost ivitat la multe teste si vanzari cu masni americane. Ti-am spus toate aste sa iti dai seama ca nu vorbesc din auzite sau din filme. NICI MACAR NU SE COMPARA. Daca un Corvette sau un CTS-V ar putea intra intr-o comparatie cu europenele, acolo se termina lista. NIMIC nu mai intra in conversatie. Aicia m vorbit de masini stock sau chiar modificate de tuneri specializati pe modele. Cand o masina americana se va ridica la nivelul unui porsche(fie el si numai un Cayman) la manevrabilitate si rafinament, atunci mai vorbim, De calitate nici nu are rost sa mentionez.E ca si cand iesi dintr-un restaurant italian sau frantuzesc si intri in MacDonald's.
Cand am spus ca Dragsterele sunt un sport pentru tarani(Rednecks ) am spus-o nu la modul figurat ci la cel propriu. E ca la un talcioc romanesc unde se mananca seminte si se asculta manele. Varianta americana. Sunt si o gramada de americani care te-ar arde pe rug cand compari F1 cu tampenia aia. Formula 1 este opera, drag racing este manea. Nu poti obliga pe oricine sa iubeasca opera, dar nici prea multi oameni inteligenti sa iubeasca manelele.
Hai sa facem motorul ala de 16.3 litri mai mare,de ce nu 25 sau 34 delitri .Ar fi un semn de evolutie tehnologica asa-i? Paisi in burkina Fasose pot face otore puternicedaca le faci cat cada de baie.
Lag inseamna ca ai putere transmisa liniar si u exista defazaj din momentu in care apesi pedala pana simti puterea. Cele noi se simt ca si cele n/a de turatii inalte care castiga putere cand se duc in turatii mai mari, cu avantajul cuplului care este maxim sau aproape de maxim pe aproape toata paleta de turatii recomandate.
Cu a110 sau a310 sau oricare Gordini sau alpine poti merge cat vrei unde vrei, nu au avut motoare mari sau pretentioase Atuurile lor erau agiitatea, aerodinamica si greutatea Pana nu ai condus unul nu te poti pronuta.
Multi dintre tunnerii de automobile au incercat sa faca modificari in scopul de a reduce LAG-ul , insa in zadar el inca exista, iar la motoarele mici se simte foarte mult prezenta.
Dragul meu @Alpine77 iti apreciez moreratia pe care o porti in comentarii, dar unele pasaje sunt total lipsite de realitate si te bazezi pe foarte multa vehementa in ceea ce spui. Nu dezinforma lumea maestre, eu sunt unul dintre cei care am condus multe masini noi cu motorizari turbo (benzina/diesel) . Hai sa ti le specific : Skoda Rapid 1.2 TSI 86 cp, VW Golf 7 SW 1.6 TDI 105 cp, Audi A3 sedan 2.0 TDI 150 CP, Skoda Octavia 1.2 TSI 105 cp , Mazda 6 2.2 AT 175 CP , etc. In concluzie toate au au avut LAG, daca o calci brusc la 2000-2100 ture timp de 1-2 secunde ezita dupa care se pune in miscare . Lag-ul se poate întâmpla în orice situaţie de condus. Cu toate acestea, efectul va fi mult mai mare cand se merge subturat, în cazul în care avem nevoie de putere in plus rapid. Combinatia de încărcare a compresorului, frecare şi inerţie, sunt contribuitori primari ai Lagului. Astfel, eliminarea compresorului sau a turbinei, care sunt controlate de gazele de eşapament va elimina decalajul (lag-ul). Dar atunci nu vom mai putea numi motorul turbo.Ce-i drept producatorii de turbine îmbunatatesc continuu sistemele lor de turbocompresoare şi introduc tehnologii noi. Deşi Lagul nu este complet eliminat, efectele lui sunt compensate prin introducerea de noi tehnologii, care poate mări timpul de raspuns al acceleratiei in motoarele turbo aproape ( nu 100% ) la acelaşi nivel ca al motoarelor cu aspiratie naturala.Sper ca iti va da de inteles. Mult noroc !
Ar mai fi ceva.
Sper totusi ca într-o buna zi sa nu mai exista mandria asta a unora dintre romani cu privitul de sus in jos la Basarabeni, noi nu suntem nimic mai presus fata de cei de peste Prut .Sa nu uitam totusi ca vorbim aceeasi limba si avem acelasi sange latin , faptul ca unii folosesc multe rusisme si greselii in exprimare, asta nu inseamna ca nu sunt ''romani de origine'',( iar genele si sângele românesc in apa nu-l faci ), asa cum faptul de a fi roman nu inseamna ca o tara intreaga e formata din hoti, tigani, violatori, samd. Rasismul e snobismul celor saraci (cu duhul). Cred ca am ajuns la un moment in care e cazul sa spunem destul cu insultele astea teritoriale si sa nu uitam ca nu suntem cu nimic mai buni unii fata de altii. Suntem oameni cu totii si fiecare avem plusurile si minusurile noastre . Iar faptul ca site-ul este citit si de oameni dincolo de Prut e un lucru excelent.
Iar despre rasism nu cred ca era vorba de mine.
1.Aș vrea și eu sa vad greutățile dar informații oficiale despre greutățile motoarelor nu găsesc.
2. Consumul, ca sa-l pot obține oarași imi trebuie 2 masini și ceva timp. Aș face un consum mediu pe vreo 500km.
3. Puteri legale sau emisii legale ? De emisii mai inteleg. Adica vrei sa spui ca un motor supercharged vs unul turbocharged are emisii mai urîte, da ?
Cît despre cel centrifugal SE ZICE ca ar fi mai eficient, ca nu stă pe motor și nu preia caldura de la el. Aici iarasi trebuie specialisti, sau informatie științifica.
4. Eu doar am zis ca - recunosc ca manevrabilitatea unei germane e mai super. Au și prețuri mai mari ( depinde ce cu ce comparam). Ai zis ca in cazul Corvette/CTS-V mai merge vorba. Pe Viper GTS ai mers? Pe Challenger SRT8 ai mers? Pe Camaro ZL1 ai mers? Pe Corvette ZR1 ai mers? Pe GT500 Shelby 2013 ai mers ? Vorbesc de ultimile modele (2013).
Ok, pe ceea ce ai mers tu e ok, dar poate tu nu esti destul de "pilot" ca sa scoti tot ce poate masina aia? Eu asa si am zis prietene, ca e mai USOR sa mergi pe una europeana.
HAI SA INCHEIEM DISCUTIA PRIETENESTE, sa ajungem la un numitor comun-si sa o iau de la un capat: Referitor la comparatii auto:
Am un BMW 520i și un M5. Sunt ambele STOCK. Una costa x € alta costa de citeva ori mai scump. E clar de ce- motor sofisticat, suspensie bine construita, in 3 moduri etc etc etc. Nu le putem compara, așai? Pe una s-au cheltuit bani multi si au pus cele mai bune chestii, pe alta nu. Exact asta vroiam sa zic: Nici intr-un caz nu compara un Chally V6 cu Ferrari, Porsche sau Lambo sau 3000GT. NICI UN SRT8 NU SE COMPARA!!! Cît costa un Ferrari si cit un Challenger sau ZL1 sau ZR1 sau Viper sau GT500 Shelby. Challenger/Camaro/GT500 nici nu au fost concepute ca sa se bata cu Aventador sau Enzo sau bugatti Veyron.Modelele stock difera - asta am si zis mai sus. Tu vrei sa-mi demonstrezi ca STOCK american bate STOCK european--- evident, prețul spune tot.Ferrari cheltuie milioane sa faca o masina nebuna de tot, dar care costa bine de tot, iar ăștia-s mai mediocri. Nu pun ce au mai bun, dar si costu o sa fie pe masura.
ZR1 C6 costa cam 111000$ , iar un M5 F10 in jur de 100000€ , corect?
Hai sa le comparam? Pe un track ZR1 il bate -- PAI E CLAR, COMPAR UN SEDAN DE 1945kg cu un sport car mic cu 2 locuri. Vezi? Asta ce inseamna - comparatie aiurea asai? Ca pe ala de 1945kg tre sa pun suspensii INCA MAI RIGIDE, sa-l ridic de la 560CP la vreo 650CP. Sa bag in el tot ce vrei.. Acum ai inteles ce am vrut sa zic???
Referitor la DRAGSTERI:
Total de acord - motoare supra-dopate, cu fiabilitate minus infinit. Îl desfac dupa fiece cursa si ( in caz de necesitate) schimba si pistoanele și bujiile ca astea se ard la 1/8 mila. Etc etc etc. Compresoarele baga 5-6 armosfere in ele. Crapa 45 litri nitromethane pe 402m
Despre analogia ta cu talcioc:
Am raspuns cu o prostie, la o prostie. Cum o sa-i lamuresti la unu ce asculta manele ca uite bă ești prost si needucat. Eu ascult electro-house sau altceva? Ala exact asa o sa zica:" ba tu esti prost ca asculti electro-house sau pop dau rock". Ce o sa-i zici? Cum o sa-ti tii pozitia?
Asta e - e o competitie, din care fac bani. Atit.
Motoru de 16 litri:
NU E SEMN DE EVOLUTIE TEHNOLOGICA!
E prea mare. Un motor dopat cu turbine e exact ca asta: îți bați capu cu wastegate-uri/bypass-uri/blow off-uri ca in final sa ajungi la acelasi rezultat. Oamenii asa gindesc: cu cit e mai complicat cu atit e mai bun.
"Formula 1 este opera, drag-ul este manea" ----------- iarasi gresit.
---- ce e opera? Motorul de motocare se screme la douăji de mii de rotatii pe minut??? Un sistem turbo ?? Vorbim de High-end HP vs low-end torque
Ce e opera acolo? Are o caroserie ușoara, are un centru de greutate jos de tot, suspensii pe masura. Pui benzina acolo si mono postu zboara. Ai idee cit consuma un monopost de F1 ?? mai ales pe circuit cind e turat la maxim timp de y minute/ore. HOHOHO. Asta e opera? Opera e sa faci un motor N/A pe benzina cu raport de compresie de diesel ( Mazda skyactiv)---eficienta crescut, opera este mecanica unui camion care tracteaza. E util. Ce face F1? Unde imi este ea de folos? Ce e "wow" (opera) in ea??
Pe final:
Poți obține o masina de 2000kg, cu motor N/A care sa-ti bata masina ta de 1400kg cu turbina ( fie ele 2) si la 0-100 și pe circuit, și la consum ( variabilitate) și la condus si de zi.
Nu uita, cind faci comparatie, nu te uita doar la ceea ce sta pe masina, uite și la preț, ca doar nu te plangi ca ți-ai luat o masina de 20000 euro dar nu are performante de una de 100000 euro!
Referitor la ultimu comentariu: Nu merge doar pe motoare high-revving. Ceea ce ai zis tu e corect, viteza medie a pistonului e mica. Bratul arborelui e mic, e slab la turatii joase! Un motor de M5 E60 , la 1500RPM, pedala in podea, tare greu o sa se miste. Cuplul maxim vine pe la 6500RPM. De asta vorbeam si eu. Incearca sa mergi pe ceva cu cai putere moderați ( 400-500) cu o tona de cuplu, cu un redline pana la 5500RPM. Sper sa pui mana pe asa ceva.
Și daca tot zici ca incerci masini, sa incerci un VIPER GTS-R/ Ford GT FIA GT1/ Corvette C6 R GT2 sa imi zici cu cine se compara!
Toate cele bune.