Mercedes-Benz a prezentat oficial noul GLA în România: "Gama noastră de SUV-uri compacte se adresează de acum atât tinerilor, cât și familiilor"

de Mircea Meşter
Joi, 23.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noua generație a SUV-ului compact Mercedes-Benz GLA a fost prezentată oficial în România într-o conferință online la care au participat Martin Schultz, CEO Mercedes-Benz România, și Robert Lesnik, directorul diviziei Design Exterior în cadrul companiei germane.

Mercedes-Benz a prezentat astăzi oficial în România noua generație a SUV-ului compact GLA. Noul model, ale cărui prețuri fuseseră anunțate încă din luna martie, intră pe piață într-un context economic incert, însă oficialii mărcii germane consideră că GLA are toate atuurile tehnice, estetice și tehnologice să se lupte pentru prima poziție în clasamentul vânzărilor segmentului SUV-urilor compacte premium în acest an.

GLA și GLB, împreună în zona compactă a segmentului SUV premium

Pentru prima dată de la prezentarea oficială a primei generații GLA, SUV-ul german va trebui să se lupte nu doar cu o gamă din ce în ce mai complexă de rivali propuși pe piață de celelalte mărci premium (Audi Q2 și Q3, BMW X1 și X2, Jaguar E-Pace, Range Rover Evoque și Volvo XC40), ci și cu un model din propria familie: Mercedes-Benz GLB. Prezentat la rândul său recent, în cursul anului 2019, GLB este construit pe aceeași platformă cu GLA și reprezintă, spun oficialii mărcii germane, o alternativă mai spațioasă și cu design angular și robust la GLA.

"Principalul criteriu care diferențiază cele două modele pe piață este designul: GLA este mai dinamic și oferă forme mai fluide, în timp ce GLB este definit de un aspect ceva mai pătrățos, mai angular", a declarat Robert Lesnik, directorul al diviziei Design Exterior Mercedes-Benz, într-o întâlnire online cu jurnaliștii români.

Mercedes-Benz GLA
Mercedes-Benz GLB

La nivel de poziționare, cele două modele oferă prețuri asemănătoare, chiar dacă GLB este mai încăpător și mai voluminos, oferind până la 7 locuri.

"Nu știm care va fi mai bine vândut dintre cele două modele, însă GLA și GLB demonstrează că noua noastră gamă de SUV-uri compacte se adresează atât clienților tineri, cât și familiilor la început de drum", a declarat Martin Schultz, CEO Mercedes-Benz România, în cadrul aceleași conferințe online.

GLA, de la 37.400 de euro

Mercedes-Benz GLA are un preț de pornire de 37.390 de euro pentru versiunea GLA 200 (benzină 1.33 litri turbo, 163 CP, cutie automată cu 7 trepte) și oferă atât o versiune pe benzină mai puternică (GLA 250, 2.0 litri, 224 CP), cât și două variante de putere ale unui motor diesel de 2.0 litri (200d de 150 CP și 220d de 190 CP).

Modelul german va fi declinat în acest an atât în versiuni sportive AMG, cât și în variante plug-in hybrid care vor oferi încărcare AC și încărcare rapidă DC. Nu în ultimul rând, noul GLA va fi oferit în următorii ani și într-o variantă poziționată în zona entry-level a gamei 100% electrice EQ.

Mai mult informații despre prețurile și versiunile lui Mercedes-Benz GLA în momentul lansării puteți găsi în acest articol dedicat.

Comentarii (9)

  • SUV-uri compacte se adresează atât clienților tineri, cât și familiilor la început de drum", care n-au nici casa nici masa.
    9 1
  • Cam scumputa pentru o familie la inceput de drum, dar depinde de salarii. Oricum, Mercedes nu s-a vrut niciodata sa fie un producator de volum.

    Sunt curios daca generatia asta ii place lui @dan_grc :):) Stiu ca fosta nu prea i-a mers la "vizual" :)
    7 3
  • fan skoda
    Mercedes GLA este pentru clientii tineri.
    Mercedes GLB, deja este SUV de familie. GLB are 570 l volum portbagaj. Valoare de masina de familie.
    GLC are 550 l valoare portbagaj.
    GLE are 630 l valoare portbagaj.

    GLA nu este SUV de familie.
    E prea micut.
    E mai pentru oameni tineri

    GLB are lungimea de 4634 mm
    3 11
  • Arata mai bine categoric, prima generatie a fost cel mai urat Mercedes din ultimele decenii.
    5 4
  • :):):)
    3 1
  • Edikkk
    Frumoase, dar nefiind nici măcar PHEV... sunt total inutile şi uzate moral de noi
    1 10
  • fan skoda
    @Edikkk

    "Frumoase, dar nefiind nici măcar PHEV... sunt total inutile şi uzate moral de noi"

    Daca sunt frumoase si noi, sunt frumoase si noi.
    Inutile ?
    Pentru ca nu sunt PHEV ?
    Ce dreaqu ?!
    Cum poti sa spui asemenea aberatie ?!

    Si sa sti ca, daca erau PHEV, erau aproape inutile.
    Da ! Este cam inutil PHEV-ul !

    Pai, sa-ti explic.
    PHEV-ul adauga cateva sute de kg in plus.
    Ce inseamna asta ?
    Ai o greutate mai mare.
    Si, in general, 0-100 km/h mai lent.

    Pentru GLA, parca merge un PHEV.
    Dar pentru GLB, GLC, GLE, GLS, este inutil. Mai ales pe SUV-urile mari (Volvo XC90, Mercedes GLS, VW Touareg, astea mai mari). Pe SUV-urile mari este absolut inutil. SUV-urile mari, deja cantaresc intre 1700-2500 kg.
    Volvo XC90, cantareste cam 2 tone (versiunea fara PHEV sau MHEV)
    Cu MHEV cantareste cam 2100 kg.
    In versiunea PHEV, cantareste 2500 kg.
    Adica, acest SUV, deja era greu. Si avea 2 tone.
    Cu PHEV, greutate 2500 kg, va fi instabil, si se va simtii ciudat.

    Ca sa vezi ce inseamna un sistem PHEV, pe un SUV mare.

    Pe GLB, hai sa zicem ca ar merge. Desi, este deja cam greu.
    1735 cantareste.
    Cu un sistem PHEV, ar cantarii peste 2000 kg

    Si pretul...

    PHEV-ul nu merge pe orice.

    Si in plus, daca chiar vrei un PHEV mai mare, exista Skoda Superb PHEV.
    In loc de 625 l portbagaj, sunt 485 l, dar merge.
    Uite, un PHEV mai mare.
    De la 33.704 euro

    PHEV-ul nu este bun pe orice masina.
    Daca chiar vrei o masina mai mare PHEV, exista Skoda Superb PHEV.
    3 1
  • @Edick
    Si ce sa vezi, oamenii le cumpara. Ti-as zice si ce e uzat in cazul tau dar ma abtin.
    3 0
  • Edikkk
    Ha ha ha, mare greutate de la 1735 la 2000 kg

    Un şofer de 100kg semnifică 5,76% din greutatea maşinii
    de 1735 şi 5% din cea a celei de 2000 kg

    sau altfel este cu 13% mai grea cea PHEV dar asta conform unei estimări ale tale... dar fie...

    " Si, in general, 0-100 km/h mai lent. " este o minciună :)))

    PHEV sunt mai rapide, nu mai spun că sunt mult mai fiabile, lucru la mintea găinii . Ce să mai zic la mintea cocoşului.

    PHEV ESTE BUN PE ORICE MAŞINĂ !

    Nu degeaba sunt versiuni până la maşini sportive în 2 uşi de la Extra SUV


    Şi nu te mai supăra, că nu e că am dreptate eu vs dvs
    ci faptul că este logică evoluţia următoare şi care este viitorul.

    Dacă eu vă dau dreptate degeaba, este... degeaba, situaţia reală este cea cu electrificarea este prezentul deja pentru anumite pături sociale şi viitorul pentru toţi restul.
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru