Mercedes-Benz a publicat primele imagini și detalii referitoare la noua generație GLE Coupe. SUV-ul pregătit de constructorul german va fi expus în premieră în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din luna septembrie, urmând ca debutul comercial să aibă loc în primăvara anului viitor.
Noua generație Mercedes-Benz GLE Coupe primește un design mult îmbunătățit, un interior cu tehnologii moderne și o mulțime de sisteme de siguranță și asistare.
Mercedes-Benz GLE Coupe: date esențiale
● Noul Mercedes-Benz GLE Coupe are o lungime de 4.939 de milimetri (+39 mm comparativ cu vechea generație) și o lățime de 2.010 mm (+7 mm raportat la vechea versiunea). De asemenea, ampatamentul a crescut cu 20 de mm (2.935 de mm). Cu toate acestea, ampatamenul lui GLE Coupe este mai scurt cu 60 de mm comparativ cu cel al versiunii "normale" GLE.
● Noul GLE Coupe propune o grilă frontală restilizată, prize de aer ceva mai generoase și un spoiler cu design îmbunătățit. Plafonul plonjat, element specific acestui segment, și spatele cu linii rotunjite, completează designul creionat de nemți. Spre deosebire de GLE, SUV-ul coupe propune și stopuri cu o semnătură luminoasă diferită, dar și un spoiler posterior redesenat.
● Standard, noul SUV coupe va fi echipat cu faruri full-LED, iar jantele puse la dispoziție vor avea dimensiuni cuprinse între 19 și 22 de inch. Așa cum deja ne-am obișnuit, pachetul AMG de exterior condimentează și mai mult rețeta estetică a SUV-ului german.
● Noua generație Mercedes-Benz GLE Coupe va fi echipată standard cu scaune sport îmbrăcate în Artico și cu un volan sport acoperit cu Nappa. Clienții vor beneficia de sistemul de infotainment MBUX care este oferit la pachet cu un ecran tactil de 12.3 inch.
Instrumentarul clasic de bord a fost înlocuit cu unul digital cu ecran de 12.3 inch.● Oficialii constructorului german menționează că la interior sunt disponibile o mulțime de spații de depozitare (40 de litri în total), iar portbagajul are capacitatea de 655 de litri. Prin rabatarea scaunelor din spate (40:20:40), volumul portbagajului ajunge la 1.790 de litri, cu 70 de litri mai mult comparativ cu vechea generație.
● Pentru moment, oficialii Mercedes-Benz nu vin cu detalii complete despre motorizările disponibile pe noul GLE Coupe. Constructorul german a menționat că SUV-ul coupe va putea fi comandat în versiunile diesel GLE Coupe 350d 4Matic (3.0 litri, 272 CP și 600 Nm) și GLE Coupe 400d 4Matic (3.0 litri, 330 CP și 700 Nm). Indiferent de alegerea făcută, resursele unităților diesel vor fi puse în valoare de o transmisie automată cu nouă rapoarte.
● Singura versiune pe benzină disponibilă în momentul lansării poartă sigla AMG. Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ Coupe integrează un motor de 3.0 litri cu șase cilindri în linie capabil să dezvolte 435 CP la 6.100 rpm și 520 Nm între 1.800 și 5.800 rpm. Totodată, nemții au venit și cu tehnologia mild-hybrid EQ Boost la 48V care plusează cu 22 CP și 250 Nm, resurse disponibile pentru scurt timp în anumite situații.
● Resursele versiunii AMG GLE 53 Coupe vor fi getionate de transmisia AMG Speedshift TCT 9G și de sistemul de tracțiune integrală 4Matic+. În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 5.3 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Consumul mediu mixt anunțat de nemți este de 9.3 litri/100 de kilometri, în timp ce emisiile de CO2 ajung la 212 grame per kilometru.
● La fel ca în cazul lui GLE, noul SUV coupe pregătit de Mercedes-Benz va putea fi comandat cu suspensia E-Active Body Control.
Aceasta este disponibilă împreună cu versiunea îmbunătățită a suspensiei pneumatice AirMatic și este capabilă să controleze forța arcurilor și a amortizoarelor individual pe fiecare roată. De asemenea, E-Active Body Control dispune de un sistem de operare la 48V, iar pe anumite suprafețe dificile, sistemul este capabil să recupereze energie. Pentru un plus de confort și un comportament neutru, nemții propun și funcțiile Road Surface Scan și Curve. Prima dintre acestea analizează starea suprafeței de rulare în timp real și acționează înainte ca mașina să ajungă în zonele delicate, în timp ce a doua funcție înclină mașina spre interiorul virajului.● Așa cum era de așteptat, noul GLE Coupe va fi disponibil cu o mulțime de tehnologii de siguranță. SUV-ul coupe va putea fi comandat cu Active Distance Assist Distronic cu o serie de funcții conexe gândite pentru o rulare în coloană sau în trafic lent. Spre exemplu, funcția Active Brake Assist oprește complet mașina atunci când în trafic se formează o coloană. Ulterior, funcția Active Stop-and-Go Assist pune în mișcare SUV-u (dacă staționarea nu a depășit 60 de secunde), menține banda de circulație și păstrează o distanță sigură față de vehiculul din față până la viteze de 60 km/h. De asemenea, modelul german va fi disponibil și cu tehnologia Active Lane Keeping Assist.
...OK, unul scăpat acum în cadă împreună cu piatra ponce, de unde și cele câteva scrijelituri în plus.
În rest, jos pălăria pentru evoluția diesel-urilor M-B, chiar dacă nu la fel de accelerată ca a listei de prețuri... și mai ales de opționale. :-P
Spre deosebire de cocoșabilitățile astea nașparlii -- repet, mai ales din p.d.v. estetic (și, evident, strict personal-subiectiv.)
Și mai clar: tehnic vorbind n-ar fi nimic de reproșat GLE-ului, dacă facem abstracție de inutilitatea absolută a sub-segmentului său. :-P
Ori de hiper-complexitatea electrono-soluțiilor îngrămădite tot într-o cutie de tablă cu 4 roți până la urmă. Și care-i afectează inevitabil fiabilitatea.
P.S. N-au oricum nicio legătură criticile mele cu vânzările-n umflare continuă ale șuvoaielor de SUVoaie. :-)
Trăim doar vremile din urmă, când verbul *a părea* îl bate prin knock-out pe *a fi*. Sau *a ști*.
Asa da!
Designul este la fel, absolut reusit. Singura chestie care nu-mi place e aia cu tabletele implantate in bord fara posibilitatea de a comanda nici macar optional indicatoare analogice... Mie tot alea o sa-mi placa, indiferent cate ecrane colorate o sa implante astia in masini.
Plus: de obicei, lingușirea este însoțită/motivată de un interes pur și direct material sau care, la final, aduce amatorului astfel de avantaje. Nici pe asta n-o știai? NIMENI nu se încumetă la acest "sport" doar de amorul artei. Iar eu ce-aș urmări să...câștig "ridicându-l în slăvi" pe Mister K? Dar ia stai: cumva n-ai idee nici de limitele...respectului?
Ah, da, în vremurile noastre există o variantă de închinăciune (invariabil reprobabilă) și anume în masă și îndreptată fățiș către arhitecții văzuți și nevăzuți ai împărăției exclusiv pământești a lui...Antihrist. Chiar dacă pare un gest "moca", se manifestă, de fapt, "toată stima și omagiul" pentru conturarea "raiului" consumerist și mai ales pentru accesibilitatea "legală" față de cea mai perversă formă de sclavie (musai camuflată) din istorie, bașca pretabilă la prozelitism "irezistibil" : hipnoza transumanistă...
Adevărul crunt este că mă decepționezi tot mai tare...Iar dacă m-am solidarizat cu tine de atâta ori, în mod sincer și din postura de coleg de suferință întru duhul... motorinei, te-a dominat impresia că te-aș linguși, nu? Sper însă să nu te întâlnești cu acel inexo care se pricepe mult mai bine la...muștruluială. Așadar, nu-l stârni! Ai văzut ce scrie pe unele garduri: "Atenție, câine rău"...Și ții cont de acel avertisment, nu? Fiindcă în "curtea" lui AM ai toate șansele să te "rupă" dulăul cu pricina.
Scurt/2: adio, "prietene".