România a devenit un punct de interes major pentru industria auto. Totul a început cu relansarea Uzinei Dacia și a continuat cu achiziția Ford a uzinei de la Craiova. Doi producători extrem de importanți au atras o mulțime de furnizori. Acum, la noi în țară se produc de la scaune, până la sisteme Head-Up Display.
În acest context de maturizare a pieței auto din România, Mercedes-Benz și-a dorit o mai bună organizare a serviciilor postvânzare, care au crescut cu 200% în ultimul deceniu. Așa că a inaugurat zilele acestea o nouă bază logistică lângă București. Ea exista într-o formă ceva mai redusă la Oradea, însă eficientizarea activității nu putea veni decât din zona Capitalei.
TEREN DE 30.000 DE METRI PĂTRAȚI
Situată lângă București, noua bază logistică Mercedes-Benz este construită pe un teren de aproximativ 7800 de metri pătrați și are o capacitate de stocare de 23.000 de piese. Terenul pe care se desfășoară activitatea are o suprafață totală de 30.000 de metri pătrați, deci există și potențialul unei extinderi.
Centrul oferă piese necesare pentru operațiunile obișnuite de reparații și întreținere, precum și pentru tinichigerie, caroserie sau asamblări ale motorului, transmisiei și cutiei de viteze.
Noul centru logistic Mercedes-Benz poate livra aceste componente în timp record către cele 46 de centre de service din toată țara.
Includem aici atât centrele pentru vehicule de pasageri, cât și cele pentru vehicule comerciale, camioane și autobuze.TIMPUL DE LIVRARE A SCĂZUT CU 25%
Potrivit oficialilor Mercedes-Benz, care au susținut astăzi o conferință de presă, o comandă de piese plasată până la ora 16:00 este onorată până a doua zi la ora 9:00, indiferent de localizarea service-ului în țară. În fiecare seară, 10 utilitare pleacă să livreze componentele în toate colțurile țării. Acestea parcurg aproximativ 12.000 de kilometri.
Centrul logistic de la București are în prezent 31 de angajați. Înainte de a fi inaugurat, a fost nevoie de aproximativ 1000 de zile pentru a fi organizat. Stocul actual a avut nevoie de 35 de zile pentru aprovizionare și alte 90 de zile au fost necesare pentru pregătirea personalului.
Noul centru logistic inaugurat lângă București face parte dintr-o rețea de astfel de amplasamente pe tot cuprinsul Europei. Inaugurarea sa a scăzut timpul de livrare pentru componente și piese cu 25%.
Via Mercedes-Benz
Unii dintre aceşti şlefuitori instruiţi (cumva şi înnăscuţi?) ai cuvântului vorbesc chiar cu dezinvoltură despre anomalii tehnice ca fiind “ceva normal” (sau “obişnuit”, precum se menţionează în articolul de faţă).
Cât despre mentenanţa, într-adevăr, necesară (sau de rutină), nici în această privinţă preţurile nu vor părea vreodată prietenoase, indiferent de nivelul de venit al clientului! N.b. : mă exprim din postura de posesor al unui produs german…”non-premium”.
În loc de concluzie: volens nolens, din cauza cancerului hegemonic “reducerea costurilor”, vom rămâne cu nostalgia “Merţanului de altădată”. Păi ce altceva să ne permitem?
PS. Evident că nu încap în discuţie “piesele de rezistenţă” tipic nemţeşti: calitatea (constant înaltă) materialelor şi a asamblării/îmbinării lor, personalitatea unei maşini ca modus vivendi şi incomparabilul în lume comportament dinamic cu impact rutier (sau invers).
Parca mercedes-urile nu se stricau...
Poate ati vrut sa ziceti centru logistic pentru consumabile Mercedes...