Mercedes-Benz 540K von Krieger Special Roadster ar putea deveni cea mai scumpă maşină din lume

de Sebastian Toma
Luni, 09.07.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O casă de licitaţii pune la vânzare un Mercedes-Benz 540 K Special Roadster din 1936, condus de Baronesa Gisela von Krieger. Aceasta ar putea deveni cea mai scumpă maşină din lume.

Mercedes-Benz 540 K Special Roadster ar putea prelua titlul neoficial de "Cel mai scump automobil din lume" de la Ferrari cu un exemplar 540 K von Krieger Special Roadster din 1936. Modelul respectiv va fi vândut de Gooding&Company, casa de licitaţii care a vândut cea mai scumpă maşină din lume în 2011, un Ferrari 250 TR Prototype din 1957, care a fost tranzacţionat pentru suma de 16.39 milioane de dolari la Concursul de Eleganţă de la Pebble Beach.

Exemplarul vândut la licitaţie a fost construit special pentru familia regală prusacă în 1936. Modelul a fost trimis în Elveţia de Baronesa Gisela von Krieger pentru a evita problemele legate de Cel de-al Doilea Război Mondial, după care maşina a fost trimisă în Statele Unite ale Americii, unde a fost condusă de Baronesă pe perioada în care aceasta a locuit în America. Ulterior, Baronesa von Krieger s-a întors în Elveţia şi a lăsat roadsterul din 1936 în SUA, automobilul fiind găsit abia după patru decenii.

Este cel mai încântător Mercedes-Benz interbelic pe care l-am văzut vreodată.

David Gooding
Fondatorul Gooding&Company
Actualul proprietar al lui Mercedes-Benz 540 K von Krieger Special Roadster a preluat automobilul într-o veritabilă capsulă a timpului, modelul nefiind atins de când Baroneasa von Krieger l-a părăsit într-un garaj în urmă cu patru decenii.
Modelul avea la bord mânuşile din mătase ale Baronesei, mucuri de ţigară fumate de aceasta şi câteva hărţi. Noul proprietar al modelului l-a restaurat în stare de concurs, respectând cu stricteţe caracterul istoric al automobilului.

Via Autoblog

Comentarii (15)

  • Pinguinul_nuclear
    Barem pe atunci aceste modele Mercedes erau fiabie.
    7 19
  • Pe vremea aia pinguinii nu erau asa de obraznici, nu ca acum...
    21 6
  • Vasilica
    Pe vremea aia erau si mai putini prosti.Adevarul este ca acum suntem de 7 ori mai multi e normal ca si ponderea sa fie aceeasi.In manelaria sunt de 1000 de ori, se vede dupa primul comentariu!!
    14 4
  • Chiar nu am nevoie de inca unul "inteligent", iar numele chiar nu te ajuta Vasilica
    4 10
  • Pinguinul_nuclear
    Ha,ha,ha.......Ce inteligenti sunteti voi astia care va ciondaniti aici.Mda.....ideea este ca pe vremea aia nu erau atat de multi infocati sau ''manelari'' (exact cum a spus si @Vasilica) ,dupa Mercedes.Acuma este alta treba,s-a cam schimbat.Sunt fani care le plac marcile italiene,sunt fani care le plac marcile Coreene,sunt fani care le plac marcile Japoneze,si foarte multi fani care le plac japitele nemtesti.Deci sunt multe tipuri de specimene.
    4 12
  • Vasilica
    Numele este ironic la adresa unui P.....T.care este prezent pe acest site-forum.Nu stiu de ce te bagi in seama ca nu vb cu tine, am facut referire la "PRIMUL COMENTARIU" la mine apari cu nr.2
    5 1
  • Bre, Pinguinule, Mercedes tocmai a iesit numarul 1 in fiabilitate, este foarte adevarat ca dupa foarte multi ani de prezenta in top.
    6 3
  • Să merge toti cu kii si renoaie si ce vrea aripioarele tale de pinguin - in visele tale de pinguin :). In realitate insa, sunt oameni (nu multi, adevarat) care vor mai mult de la viata si au banii necesari pentru a cumpara mai mult. Asa se treduce societatea in care traim ... sau romanescul "cine poate oase roade .. cine nu...". Eu am preferat un mercedes in fata unei megaavalanse de masini care probabil eraau mai ieftine, mai puternice, cu garantie mai mare etc. Nu spun ca fac parte din acei "1%" huliti in ultima vreme, dar vreau mai mult si am muncit ca sa am acel mai mult. Sincer mi se pare total aiurea sa vina unu si sa-mi povesteasca despre masini din nenumarate parti ale lumii si cum sunt ele muuuuult mai bune decat "japitele nemtesti" - imi sta in gat sa vad asta scris, oriunde (tin sa-ti mentionez ca am si o masina japoneza, masina extrem de fiabila pentru a carei marca am o apreciere extrem de buna).
    Vad ca esti la statutul de "fan". Iti sugerez sa inaintezi la statutul de posesor de masina, apoi de posesor de masini, apoi la statutul de sofer care a vazut multe. Poate undeva pe acel drum al "cunoasterii" o sa iti mai ponderezi parerile si o sa lasi pe ceilalti sa fie "fani" ai masinilor nemtesti fara sa arunci cu injurii in permanenta.
    9 1
  • Interesanta stire,chiar imi plac foarte mult masinile de colectie iar acest Mercedes,va arata foarte bine ca piesa a unui colectionar.Iar acum sa ii aplic o corectie lui @gtrrazvan.Mercedes a iesit nr.1 in fiabilitate?.Trebuie sa iti fac o precizare,pe care am mai spus-o de nenumarate ori; acum cativa ani buni,Mercedes chiar se afla in topul fiabilitatii,dar de cand s-a aflat la un pas de faliment cu modelele Cobra,din pacate nu mai este.Lucru care se observa si in clasamentul de fiabilitate de anul acesta dar si in service.Vam mai spus eu la unii dintre voi,ca in inainte sa comentati niste afirmatii proaste,de fapt nu ca proaste ca nu imi place sa fac pe nimeni prost,niste afirmatii ''gresite'' sa spun mai exact,trebuie sa va ganditi de 10 ori,si deabia dupa ce va dati seama ca ce ati vrut sa spuneti este corect,atunci postati,si este valabil pentru multi dintre voi.Uitati topul de fiabilitate de anul acesta si dupaia mai vorbim. Bafta!!!!
    1 5
  • @Vasilica
    Scuze atunci, dar ai zis dupa primul, era mai bine daca ziceai ...de la primul, pt ca dupa primul este al 2-lea.
    2 2
  • @Samba
    Interesant top, Daewoo si Fiat inaintea lui Volvo, Jaguar,( nu mai zic Bmw ca e clar nefiabil cica) si tot asa...Si repeti aceeasi greseala, Mercedes nu era sa intre in faliment din cauza Cobrei si asta era acu vreo 30 de ani, nu acum cativa ani
    4 2
  • @dan_grc.....Chiar nu am chef sa ma cert cu nimeni astazi.....pentru binele su bunastirea ta te rog sa te mai informezi.Iar in ceea ce priveste topul,am vrut sa il corectez pe cel de sus in legatura cu Mercedes ca greseste.Iar noi vorbim aici de Mercedes,si iti zic sa nu te mai abati de la subiect.Topul acesta a fost facut se specialisti,iar masinile au fost evaluate luand in considerare si calculand astfel costurile de reparatie, vechime si frecventa defectiunilor care apar in timp.Si oricum nu cred ca ai intrat niciodata intr-un service,ca sa iti creezi o opinie corecta despre masini.
    1 5
  • @Samba
    Ok, nu am intrat intr-un service, fiecare cu fixatiile lui, dar inainte sa incepi sa numeri marcile prin service gandeste-te care este raportul masini japoneze vs masini nemtesti sau frantuzesti, pe strazi, cand e raportul si de 1 la 10 e cam exagerat sa te miri ca ce rar vezi marca X la reparatii ca s-a stricat nu stiu ce. Oricum este un pas inainte ca n-ai mai pomenit de VW cum faceai pana acum iar specialistii aia sunt cumva aia vestiti englezi care cerceteaza orice? pt ca daca pun Fiat inaintea Volvo ca fiabilitate este f ciudat, dar asa o fi
    6 2
  • @dan_grc.In primul rand ,eu am dat un exemplu atunci cand am pomenit de VW,pentru ca stiu ca este marca cu cele mai multe defecte.In al doilea rand nu inteleg ce ti se pare tie anormal in acest top.Si ce conteza asa mult pentru tine ca a fost facut de englezi?Lucrul bun este ca l-au facut,si ii felicit pentru efortul depus,iar eu apreciez foarte mult un om care a despus efort si s-a straduit sa faca ceva.Iar in al treilea rand,nu o sa stau sa ma apuc sa inumar marcile de masini parcate sau cele care circula pe strazi,pentru ca imi este de ajuns cate vad la service ,iar eu mi-am creat in opinie despre ce am vazut in service,iar la unele chiar am lucrat.Eu apreciez la tine,ca incerci sa intelegi foarte repede ceea ce incearca sa spuna omul,fata de restul.Eu am condus aproape toate marcile sa spun mai exact,datorita meseriei pe care o am.Am condus si am lucrat pana si pe modele Daewoo,si chiar mi s-au parut niste masini bine construite,m-am mirat si eu cand am observat ca nu prea aveau probleme mecanice,unele fiind rulate destul de mult apartinand de diferite firme,si nu vreau sa dau nume pentru a face reclama.Chestia e ca fiecare marca are cate un plus si un minus.Japonezii nu prea le au la partea de design,dar recupereaza la motoare,iar nemtii le are la partea de design dar exceptand unele modele,unele marci ale lor sunt ''problematice'',iar in rest nu mai zic,fracezii recupereaza la dotari excelente mai ales pe modelele Citroen.
    2 2
  • Pinguinul_nuclear
    Un lucru e sigur.Pe vremea aia, ''puristii '',ca @dan_grc nu erau atat de obraznici......nu ca acum.Si modelul asta nu ma impresioneaza cu nimic,mai mult mi-ar fi placut vechia Toyota GT200,care mi se pare o legenda.
    2 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru