Mercedes-Benz: 40 de ani de la debutul Seriei 124, ulterior devenită Clasa E

de Tiberiu Safta
Miercuri, 27.11.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz marchează 40 de ani de la debutul modelului de clasă executive Seria 124. Modelul a fost ulterior rebotezat Clasa E la începutul anilor 90.

În anul 1984, Mercedes-Benz a dezvăluit lumii întregi noua Serie 124. Acesta era un model de clasă executive care să rivalizeze cu BMW Seria 5 E28 și cu Audi 100, fiind în același timp succesorul legendarului Mercedes-Benz Seria 123, poreclit Cobra. Seria 124 a fost produsă vreme de aproape 10 ani și a fost oferită în 3 variante de caroserie: berlină, break T-Modell și decapotabilă.

La momentul lansării de acum 40 de ani, Mercedes-Benz Seria 124 primea motorizări în 4 cilindri pe benzină și diesel, precum și motoare V8, care erau cele mai puternice din gamă. În anul 1990, Mercedes-Benz a lansat cea mai faimoasă versiune a acestui model, 500 E, dezvoltat împreună cu Porsche. Această versiune primea un motor V8 de 5.0 litri și 326 de cai putere, lucru care însemna o repriză de accelerație de la 0 la 100 km/h în 5.5 secunde și o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.

Schimbarea de identitate a avut loc în 1993, atunci când Seria 124 a fost rebotezată Clasa E.

Noua identitate a coincis cu lansarea lui Mercedes-Benz Clasa C, modelul amplasat în gamă imediat sub Clasa E și înlocuitorul vechiului 190. Tot în 1993 a fost lansată versiunea de performanță E 60 AMG, unul din primele modele semnate de AMG din oferta Mercedes-Benz. Cea mai puternică versiunea avea un motor V8 de 6.0 litri capabil să ofere 381 de cai putere.

Modelul 124 a adus o serie de inovații. Caroseria a primit un design aerodinamic, iar modelul mai beneficia de siguranță pasivă avansată cu ajutorul unor panouri din oțel foarte rezistent, airbag-uri, un ștergător de parbriz care acoperă toată suprafața și, poate cel mai important, prima generație a sistemului de tracțiune integrală 4MATIC.

via Mercedes-Benz

Comentarii (1)

  • O bijuterie de masina, din epoca de glorie a capitalismului, cand produsele erau gandite de ingineri si designeri, nu de contabili si departamente de marketing.

    Am condus un w124 din 94, combi, turbodiesel, cutie manuala, sportline parca (da stiu, combi sport :-) si tin minte si acum senzatia de caitate si tanc pe care o aveam la volan. Avea o piele bleumarin si garda la sol coborata cu 1 cm, dotari din fabrica, ceva editie speciala.Si jante de S.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru