În anul 1984, Mercedes-Benz a dezvăluit lumii întregi noua Serie 124. Acesta era un model de clasă executive care să rivalizeze cu BMW Seria 5 E28 și cu Audi 100, fiind în același timp succesorul legendarului Mercedes-Benz Seria 123, poreclit Cobra. Seria 124 a fost produsă vreme de aproape 10 ani și a fost oferită în 3 variante de caroserie: berlină, break T-Modell și decapotabilă.
La momentul lansării de acum 40 de ani, Mercedes-Benz Seria 124 primea motorizări în 4 cilindri pe benzină și diesel, precum și motoare V8, care erau cele mai puternice din gamă. În anul 1990, Mercedes-Benz a lansat cea mai faimoasă versiune a acestui model, 500 E, dezvoltat împreună cu Porsche. Această versiune primea un motor V8 de 5.0 litri și 326 de cai putere, lucru care însemna o repriză de accelerație de la 0 la 100 km/h în 5.5 secunde și o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.
Schimbarea de identitate a avut loc în 1993, atunci când Seria 124 a fost rebotezată Clasa E. cai putere.
Noua identitate a coincis cu lansarea lui Mercedes-Benz Clasa C, modelul amplasat în gamă imediat sub Clasa E și înlocuitorul vechiului 190. Tot în 1993 a fost lansată versiunea de performanță E 60 AMG, unul din primele modele semnate de AMG din oferta Mercedes-Benz. Cea mai puternică versiunea avea un motor V8 de 6.0 litri capabil să ofere 381 de
Modelul 124 a adus o serie de inovații. Caroseria a primit un design aerodinamic, iar modelul mai beneficia de siguranță pasivă avansată cu ajutorul unor panouri din oțel foarte rezistent, airbag-uri, un ștergător de parbriz care acoperă toată suprafața și, poate cel mai important, prima generație a sistemului de tracțiune integrală 4MATIC.
via Mercedes-Benz
Am condus un w124 din 94, combi, turbodiesel, cutie manuala, sportline parca (da stiu, combi sport :-) si tin minte si acum senzatia de caitate si tanc pe care o aveam la volan. Avea o piele bleumarin si garda la sol coborata cu 1 cm, dotari din fabrica, ceva editie speciala.Si jante de S.