În anul 1984, Mercedes-Benz a dezvăluit lumii întregi noua Serie 124. Acesta era un model de clasă executive care să rivalizeze cu BMW Seria 5 E28 și cu Audi 100, fiind în același timp succesorul legendarului Mercedes-Benz Seria 123, poreclit Cobra. Seria 124 a fost produsă vreme de aproape 10 ani și a fost oferită în 4 variante de caroserie: berlină, break T-Modell, coupe și decapotabilă.
La momentul lansării de acum 40 de ani, Mercedes-Benz Seria 124 primea motorizări în 4 cilindri pe benzină și diesel, precum și motoare V8, care erau cele mai puternice din gamă. În anul 1990, Mercedes-Benz a lansat cea mai faimoasă versiune a acestui model, 500 E, dezvoltat împreună cu Porsche. Această versiune primea un motor V8 de 5.0 litri și 326 de cai putere, lucru care însemna o repriză de accelerație de la 0 la 100 km/h în 5.5 secunde și o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.
Schimbarea de identitate a avut loc în 1993, atunci când Seria 124 a fost rebotezată Clasa E. cai putere.
Noua identitate a coincis cu lansarea lui Mercedes-Benz Clasa C, modelul amplasat în gamă imediat sub Clasa E și înlocuitorul vechiului 190. Tot în 1993 a fost lansată versiunea de performanță E 60 AMG, unul din primele modele semnate de AMG din oferta Mercedes-Benz. Cea mai puternică versiunea avea un motor V8 de 6.0 litri capabil să ofere 381 de
Modelul 124 a adus o serie de inovații. Caroseria a primit un design aerodinamic, iar modelul mai beneficia de siguranță pasivă avansată cu ajutorul unor panouri din oțel foarte rezistent, airbag-uri, un ștergător de parbriz care acoperă toată suprafața și, poate cel mai important, prima generație a sistemului de tracțiune integrală 4MATIC.
via Mercedes-Benz
Am condus un w124 din 94, combi, turbodiesel, cutie manuala, sportline parca (da stiu, combi sport :-) si tin minte si acum senzatia de caitate si tanc pe care o aveam la volan. Avea o piele bleumarin si garda la sol coborata cu 1 cm, dotari din fabrica, ceva editie speciala.Si jante de S.
eu am condus un e250 d cu 250k la bord. scaunele de stofa erau ca noi.
Solidă și sigură ca o bancă elvețiană.
Cea mai bună mașină ce am deținut-o in viața asta.Respect .
Nu trotinetele din ziua de azi, nefiabile, cu motoare in 3 cilindri, tabla de conservă, materiale reciclate biodegradabile...
Viața începe tot mai mult sa devină anosta si gri!
Aș prefera oricând modelul acesta în locul multora dintre creațiile produse azi de mulți producători, așa zis, cu ștaif.
Sunt puține modele care își pastrează eleganța și calitatea și după zeci de ani.