Pietonii și bicicliștii sunt considerați utilizatori vulnerabili ai șoselelor, iar motivele sunt lesne de intuit. Potrivit unei analize a Comisiei Europene, pietonii au fost implicați în o cincime din accidentele mortale care s-au petrecut în 2020 pe teritoriul UE.
Pentru a-i proteja, constructorii de automobile au început de ceva timp să își echipeze mașinile cu sisteme capabile să recunoască pietonii și bicicliștii și să evite orice accident cu aceștia.
În 1996, Mercedes-Benz a prezentat primul sistem de tip Brake Assist. Nouă ani mai târziu, tehnologia radar a contribuit la îmbunătățirea acestei tehnologii. Un an mai târziu a debutat sistemul Pre-Safe Brake cu frânare parțial autonomă.
Funcția de recunoaștere a pietonilor a fost adăugată în 2013, fiind disponibilă pentru prima oară pe Clasa E W212. Apoi, în 2016, acest sistem a fost disponibil ca echipament standard pe generația W213 a aceluiași model.
Din 2021, sistemul Active Brake Assist este standard pe toate noile modele ale mărcii din Stuttgart.
Acum, Mercedes-Benz anunță atingerea unei borne importante: din 2012 și până în prezent a echipat mai bine de 10 milioane de mașini cu sistem de frânare automată cu funcție de recunoaștere a pietonilor.
Până în 2050, germanii și-au propus ca numărul accidentelor în care sunt implicate modele Mercedes-Benz să fie 0.
via Mercedes-Benz
Comentarii (0)